FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
07-07-06 23:28  [relacja] Mig-25 Stalowa Błyskawica - HM
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Witam Wszystkich serdecznie w mojej nowej relacji.
Mig-25 PD "FOXBAT" , Hobby-Model, 1:33, Nr 40, rok wydania 1997.

Mig-25 Foxbat ...nazwa, która elektryzuje niejednego entuzjastę współczesnego lotnictwa wojskowego. Samolot legenda. Jedna z najbardziej przełomowych konstrukcji w dziejach techniki lotniczej. Dla jego potrzeb opracowano wiele nowych żarowytrzymałych, elastycznych gatunków stali, opanowano technikę spawania w osłonie gazowej całych integralnych zespołów konstrukcyjnych, w szerokim zakresie wprowadzono elementy tytanowe. Rozwiązano problem oporności konstrukcji samolotu na nagrzewanie występujące w lotach z dużymi prędkościami naddźwiękowymi, poradzono sobie z chłodzeniem kabiny i przedziałów wyposażenia. Również układ aerodynamiczny samolotu: nośny kadłub, zdwojone usterzenie pionowe, prostokątne boczne wloty powietrza były nowościami o dużym znaczeniu, oraz wiele innych ciekawych rozwiązań. Mig-25 napewno przejdzie do historii jako niezwykły i wyjątkowy.

Co do samego modelu, jest to jak narazie jedyne opracowanie (pomijając MM). Nie ma sensu się tu rozwodzić nad wycinanką. Poprostu jest i już :) I myślę, że to jest jego największą zaletą :)

Przed przystąpieniem do budowy zgromadziłem odpowiedni materiał:


Budowę zacząłem od głównego segmentu:


Ponieważ model wogóle nie posiada szkieletu (co uważam za zaletę), powolutku robię go sobie sam, tak jak mi pasuje.

Postanowiłem, że zrobię kanały wlotowe powietrza do silników, oraz pierwszy stopień sprężarki:


Na zdjęciu poniżej oklejony pierwszy segment oraz szklelet następnego w budowie:


To narazie tyle.

--

Pozdrawiam


Post zmieniony (28-01-07 13:45)

 
07-07-06 23:52  Re: Stalowa Błyskawica
Tempest 



Na Forum:
Relacje z galerią - 2
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

"Ponieważ model wogóle nie posiada szkieletu (co uważam za zaletę), powolutku robię go sobie sam, tak jak mi pasuje. "

Czy możesz to jakoś dokładniej opisać bo nie bardzo rozumiem co to znaczy, że model nie ma szkieletu?

--
Pozdrawiam
Tempest
-----------------------------------------------------------------------------------
I i II WŚ -okręty, samoloty a ostatnio nawet pojazdy. I piwo też.

 
08-07-06 00:01  Re: Stalowa Błyskawica
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

użyłem tylko sobie zrozumiałych skrótów myślowych, przepraszam.
Już wyjaśniam.
Model nie ma szkieletu, znaczy tyle, że mamy poszycie segmentu oraz jedną wręgę i wszystko łączone na pasek. Wsio. Przy tak dużym modelu (dł ponad 70 cm) i dość skomplikowanym kształcie kadłuba, szkielet musi być, aby kadłub był odpowiednio sztywny i po sklejeniu miał prawidłowy kształt. Więc do każdego segmentu kadłuba sam sobie projektuję szkielet.

Teraz powinno być wiadome o co chodzi.

--
Pozdrawiam

 
08-07-06 00:20  Re: Stalowa Błyskawica
Tempest 



Na Forum:
Relacje z galerią - 2
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

A-ha.

--
Pozdrawiam
Tempest
-----------------------------------------------------------------------------------
I i II WŚ -okręty, samoloty a ostatnio nawet pojazdy. I piwo też.

 
08-07-06 09:37  Re: Stalowa Błyskawica
Kat 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 7
Galerie - 16


 - 8

Miga wydało jeszcze jedno ze wschodnich wydawnictw, tylko że w skali 1:48, ale za to bardzo szczegółowy.


Pozdrawiam

--
_________________
Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz

"Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani"- Felix Dzierżyński

Makro: HSW Ł-34 , IS-3 , BTR-80, ORP Grom II
Mikro: 2S19 Msta, Man 7t , M1070 HET, Fiat 126p

Moja strona: http://maciek-kat.cba.pl/

 
08-07-06 09:52  Re: Stalowa Błyskawica
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Kat, nie wiedziałem o tym opracowaniu. Rzeczywiście szczegółowe, w porównaniu z H-M nawet bardzo szczegółowe. Na okładce zdjęcie Miga-31, a w środku Mig-25 RB :)

--
Pozdrawiam

 
14-10-06 10:07  Re: Stalowa Błyskawica
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Mores, co to ze kleidło o połyskliwie fioletowym odcieniu?

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
14-10-06 10:57  Re: Stalowa Błyskawica
PanzerMaus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 1
 

To pewnie tusz z długopisu lub coś podobnego użytego do kreślenia szkieletu :))

--
Kings of Chaos

 
20-11-06 21:35  Re: Stalowa Błyskawica
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Mig-29 skończony więc w wolnych chwilach pracuję nad Foxbatem. Kolejny segment oklejony:

Dorabianie szkieletu do każdego segmentu, a następnie oklejanie go poszyciem okazało się dobrym rozwiązaniem. Niektóre wręgi okazują się za małe i w łatwy sposób można to korygować. Na drugim zdjęciu widać zachodzące na siebie końce poszycia (z napisem 8D).
Jak by ktoś dysponował zdjęciami komór podwozia i dysz wylotowych Miga-25 P (wersja rozpoznawcza R miała inne dysze niż myśliwska P/PD) to proszę o kontakt na pk6@vp.pl

Piterski: kleidło to klej polimerowy, a fioletowy odcień rozszyfrował PanzerMaus :)

--
Pozdrawiam

 
13-01-07 11:27  Re: Stalowa Błyskawica
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Aktualizuję temat MIGA-25 :)
Kadłub rośnie w siłę:

Na pierwszym zdjęciu można się dopatrzyć, że poszycie ostatniego segmentu zostało porozcinane na 4 części w miejscach które nie będą widoczne. Zmuszony byłem do tego, ponieważ w żaden sposób nie mogłem dopasować poszycia do szkieletu, który zrobiłem. A kształt szkieletu jest prawidłowy, wzorowałem się na bardzo dobrych rysunkach zamieszczonych w książeczce MIG-25 Stalowa Błyskawica (Oryginalne rosyjskie wersje ściągnąłem też kiedyś z sieci w dużej rozdzielczości) Więc mam podstawę, żeby się czepić wycinanaki :) Dzięki temu zabiegowi udało mi się w miarę dobrze dopasować poszycie, na spodzie powstały tylko szpary na łączeniu, ale załatałem i jakoś to wygląda.
Dalej zabrałem się za część przednią. Tu podobnie porozcinałem poszycie o oklejam fragmentami.

Na drugiej fotografii czerwoną linią zaznaczyłem kształt wręg jaki był w wycinance. Nijak miało to się do rzeczywistości, więc poprawiłem. Większa wręga (ta w której są otwory na wloty) spodnią krawędź miała prostą, a segmentu na styk przyklejonego do niej prostokątny, podobnie widoczna wręga 5a. A teraz jest git.
Ale się rozpisałem, jak mało kiedy haha.

--
Pozdrawiam

 
28-01-07 13:04  Re: Mig-25 Stalowa Błyskawica
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Relacji ciąg dalszy.
Żeby zacząć sklejać wloty powietrza do silników musiałem dorobić resztę przedniej części kadłuba. Skleiłem dwa segmenty:


Segment mieszczący kabinę pilota oraz wnękę podwozia przedniego został odpowiednio wzmocniony.
Następnie połączyłem to z resztą kadłuba. Oczywiście jedynym słusznym klejem był poxipol (epoksydowy), gwarantujący bardzo sztywną spoinę.
Tak wygląda całość dotychczasowej pracy nad Foxbatem:


A tu dla porównania wielkości Miga-25, zdjęcie z 29-tką. Duże to to bedzie.

Teraz na warsztat idą wloty powietrza, a następnie wezmę się za wykończenie spodu kadłuba.

--

Pozdrawiam


Post zmieniony (28-01-07 13:45)

 
30-01-07 19:22  Re: [relacja] Mig-25 Stalowa Błyskawica - HM
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

Może to znasz? Ale ciekawe zdjęcia modelu MiG-25, może się przydadzą ;-D
http://www.model-copy.fatal.ru/Mig-25.htm

--
Pozdrawiam... mam 159 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)

 
13-04-08 15:34  Odp: [relacja] Mig-25 Stalowa Błyskawica - HM
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Cześć
Aż mi się wierzyć nie chce, że od ostatniego postu w tej relacji minęło rok i cztery miesiące. To tyle tytułem wstępu :)
Zatem po prawie półtorarocznej przerwie, relacji ciąg dalszy. Budowa poszła w nieco innym kierunku niż to pisałem ostatnio. Mianowicie zrobiłem tylną część kadłuba (bez dysz), owiewkę na grzbiecie kadłuba, usterzenie pionowe i skrzydła.

Szkielet stateczników i skrzydeł został mocno rozbudowany w stosunku do tego co oferowała wycinanka.
Kanały wlotowe uzupełniłem o kierownice strugi powietrza.

No to tyle na dziś.

--
Pozdrawiam

 
13-04-08 16:05  Odp: [relacja] Mig-25 Stalowa Błyskawica - HM
Kat 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 7
Galerie - 16


 - 8

Fajnie że coś się dzieje:)

--
_________________
Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz

"Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani"- Felix Dzierżyński

Makro: HSW Ł-34 , IS-3 , BTR-80, ORP Grom II
Mikro: 2S19 Msta, Man 7t , M1070 HET, Fiat 126p

Moja strona: http://maciek-kat.cba.pl/

 
16-04-08 23:35  Odp: [relacja] Mig-25 Stalowa Błyskawica - HM
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Spód kadłuba na odcinku wlotów powietrza i wnęk podwozia uległ znacznym przeróbkom. W wycinance ten fragment kadłuba, jak dla mnie, był zbyt mocno uproszczony. Na poniższej fotografii fragment oznaczony jako „2” w modelu odwzorowany był jako płaska powierzchnia, podobnie „1”, choć mniej spłaszczona.

Wzorując się powyższą fotografią przystąpiłem do wykończenia spodu po swojemu. Pierwszym etapem było przygotowanie oklejki, polegające na oddzieleniu od jej powierzchni, która ma być płaska, fragmentów oprofilowania kanałów wlotowych jak na fotografii poniżej:

Wbrew pozorom prosty zabieg, jednak sporo się namyślałem. Miałem tylko jedno podejście w końcu :)
Następnie dorobienie podłużnic i przyklejenie płaskiej części oklejki:

Poprawki i wykończenie wnęk podwozia głównego:

Na zakończenie doklejenie oprofilowania kanałów wlotowych:

No to na razie :)

--

Pozdrawiam


Post zmieniony (16-04-08 23:40)

 
20-04-08 22:17  Odp: [relacja] Mig-25 Stalowa Błyskawica - HM
mores 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 2
 

Prezentuję rezultaty prac nad wlotami powietrza.
Nie są jeszcze skończone. Do zrobienia zostało mi jeszcze oprofilowanie przejścia wlot- kadłub od spodu oraz wnętrze samych wlotów.
,,

--
Pozdrawiam

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024