yanis
Na Forum: Galerie - 1
- 3
|
Co do korpusów aparatów pod kątem fotografii lotniczej, oprócz właściwości matrycy, polecam zwracać uwagę na takie rzeczy jak wydajność autofocusa i szybkość zdjęć w trybie seryjnym.
Co do szkieł, to każdy użytkownik ma swoje teorie. Ja przez te wszystkie lata focenia samolotów ewoluowałem w coraz droższy sprzęt bo moje wymagania rosły. W kolejności przerabiałem: starego Nikona 70-300VR, N70-200VRII z telekonwerterem 1.4, N80-400VR, N200-400VR, potem jego następca N200-400VRII. I tak doszedłem do stałki 600VR. Obecnie, oprócz tejże stałki jako krótsze "wspomagacze" używam zamiennie N200-400VRII lub Sigmę Sport 150-600.
Posiadając "firmowe" drogie szkła i "zamiennik" Sigmy mogę stwierdzić, że przy ograniczonym budżecie Sigmy wydają się być bardzo dobrym rozwiązaniem (mam na myśli te nowe modele 150-600, 60-600 z możliwością podpięcia ich do konsoli USB Dock, a nie modele sprzed 10 lat). Są projektowane w ten sposób, że najostrzejsze są na maksymalnej ogniskowej. Moja sigma jest wyraźnie ostrzejsza od 3x droższego N200-400VRII (mogę to udowodnić empirycznie). Na krótkich ogniskowych sytuacja jest odwrotna. Ale w lotnictwie używa się raczej maksymalnych ogniskowych. Krążą legendy, że szkła Sigmy mają problem z autofocusem. Moim zdaniem, to raczej kwestia "dogadywania się" obiektywu z konkretnym modelem aparatu.
Tamrona 150-600 w ręku nie miałem. Chciałem wypożyczyć kiedyś "przed-zakupowo" na pokazy lotnicze od dystrybutora na testy, ale jak dowiedział się, czym focę, odpisał "weź lepiej tą Sigmę"...
Zoomy nikona (nawet te najdroższe) "mydlą" na długim końcu. Praca stabilizacji optycznej jest na pewno dużo bardziej komfortowa (w Sigmie obraz w wizjerze nie jest tak stabilny). Jeśli boisz się obiektywów firm trzecich, to w Nikonie zbierałbym co najmniej na model N200-500. Taki zakup zadowoliłby cię na pewno na długi czas. Pod pewnymi względami uważam to szkło za lepsze od Sigmy Sport. A generalnie oba szkła wydają się być podobne (każde ma lepsze i gorsze cechy niż konkurent). Tańsze rozwiązania będą powodować, że za rok lub dwa zaczniesz myśleć o przesiadce na coś lepszego.
Wrzucałem kiedyś tu na forum relację z Oostwold. Tam latają same śmiglaki, więc głównie Sigmą tam robiłem. Ta sama relacja na forum Nikona:
Oostwold 2017
Niedawno wróciłem z tegorocznej edycji tej imprezy, więc pewnie znowu coś tu na forum powrzucam.
No, to tyle z punktu widzenia "nikoniarza".
--
-------------------------------------------------
Modelarstwo teoretyczne opanowałem do perfekcji.
|