<
           

PROJEKT GRUPOWY - "50 lat Małego Modelarza"   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Mały Modelarz - rocznik 1994   



Założenia i cel projektu ''50 lat Małego Modelarza''  
Zasady dodawania galerii modeli  
Zgłoszenie uczestnictwa w projekcie  


 Spis roczników  |  Aktualny rocznik  |  Dodaj galerię  |  Widok ze stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
12-07-07 22:20  5-6/1994 Samolot szturmowy Fairchild A-10 Thunderbolt II
konradus 
satrapa ;>


 

5-6/1994 Samolot szturmowy Fairchild A-10 Thunderbolt II

WSMK - Karta Modelu

 
23-09-07 22:08  Galeria autorska (JAŃCIO)
Jańcio 



Na Forum:
Relacje z galerią - 3
Galerie - 6


 - 7

Jest to jeden z moich najbardziej ulubionych modeli i mimo że został wykonany 13 lat temu nadal cieszyć oko .Myślę że był to jeden z pierwszych MMów w którym na prawdę wszystko pasowało tak więc praca przy nim była samą przyjemnością . Nowinką techniczną było wzmacnianie poszycia kadłuba wklejkami co tworzyło jego solidną konstrukcję .A oto pierwsze zdjęcia



Dwa lata temu wpadłem na pomysł aby go uzbroić i efekt jest taki :




I to by było na tyle jak mówił profesor mniemanologi stosowanej Jan Tadeusz Stanisławski .
Pozdrawiam .

Jańcio

 
26-01-09 16:04  Galeria autorska (Kat)
Kat 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 7
Galerie - 16


 - 8

Mój model był klejony około 1998 roku, były to początki mojego modelarstwa, i dlatego model nie wyszedł mi szczególnie pięknie. Ale wtedy wydawał mi się doskonały, nawet coś zdobył na jednym z pierwszych radomskich konkursów modelarskich.



--
_________________
Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz

"Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przesłuchani"- Felix Dzierżyński

Makro: HSW Ł-34 , IS-3 , BTR-80, ORP Grom II
Mikro: 2S19 Msta, Man 7t , M1070 HET, Fiat 126p

Moja strona: http://maciek-kat.cba.pl/

 
02-01-15 08:14  Galeria autorska (killy9999)
killy9999 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Model kleił się przyjemnie. Nie ma w nim drobnicy, ale mimo tego nie poleciłbym go początkującym. Dobre wykonanie modelu jest bardzo pracochłonne oraz wymaga doświadczenia, żeby skorygować niektóre zastosowane rozwiązania (np. klejenie segmentów dwoma wręgami na styk). Pomimo tego, że część rozwiązań dzisiaj wydaje się archaiczna model jest świetnie zaprojektowany. Pan Słowik wykonał kawał świetnej pracy. Pomimo ręcznego wykreślenia A-10 pod względem spasowania przebija wiele modeli projektowanych na komputerze. W dwóch czy trzech miejscach jest co prawda kilka niedokładności przy pasowaniu kamuflażu, ale nie jest to duży problem. Jest też kilka odstępstw od oryginału, ale osoby szukające stuprocentowej wierności na pewno poradzą sobie z ich skorygowaniem.

Kolejną kwestią jest jakość papieru. Karton dwudziestoletni, raczej sztywny i dosyć gruby, ale wcale nie taki zły jak by się mogło wydawać. Mam poczucie, że caponowanie tutaj pomogło. Udało mi się też opracować technikę, dzięki której zdecydowaną większość obłych powierzchni udało się wykonać dobrze. Technika polega na nawilżeniu zaokrąglanego fragmentu za pomocą wacika do uszu najpierw rozpuszczalnikiem nitro, a potem wodą. W ostatecznym rozrachunku uważam ten papier za znacznie lepszy od papieru z trzeciego wydania tego modelu z 2006 roku. (Dostęp do kilku arkuszy nowszego wydania miałem dzięki uprzejmości jednego z kolegów z forum.) Papier w nowym wydaniu jest cienki, bardzo delikatny i strasznie rozwarstwia się przy zaokrąglaniu. Kleiłem z niego zbiornik na paliwo pod kadłubem i nie wyobrażam sobie, że miałbym z tego papieru robić np. duże powierzchnie skrzydeł.

Model został wykonany w standardzie+. Mam opory przed użyciem stwierdzenia, że był waloryzowany, bo większość ulepszeń powstała w oparciu o wycinankę z 2006. Dorobiłem wnęki podwozia (w wydaniu z 1994 brak), drabinkę do kabiny pilota, podczepiany zbiornik na paliwo oraz opracowałem dokładniejszy fotel w kabinie pilota. Poprawiłem też malowanie wlotów silnika i znak firmowy samolotu, czyli działko Avenger.



--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 Aktualny rocznik   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2018