Sven
Na Forum: Relacje w toku - 8 Relacje z galerią - 2 Galerie - 6
- 3
|
Mogło tak być. W Enterprise (CV-6) przykładowo na zdj. w WP nr 9 na str. 38 widać, że poczwórne Boforsy, 2 zestawy przy wyspie nie miały osłon, jest to zdjęcie z 7 lipca 1945 roku. W innej monografii z dry-docka o kamuflażach lotniskowców też widać zdjęcie Enterprise z 1945 roku po atakach kamikaze, gdzie 2 widoczne zestawy poczwórnych Boforsów tez nie mają osłon. Także na jednym ze zdjęć Saratogi z 1945 r. po ataku kamikaze widać, że osłony na zniszczonym zestawie nie ma.
Generalnie osłony takie zazwyczaj na zestawach poczwórnych montowano. Saratoga miała najwiecej takich zestawów i pod koniec wojny ze względu na to poważne kłopoty z przeciążeniem kadłuba, statecznością. Wydaje mi się, że osłony te mogły być zdejmowane w przypadkach gdzie dołożone uzbrojenie p-lot tak przeciążało okręt że sytuacja stawała się krytyczna dla stateczności.
Tu jeszcze USS Denver (CL-58), 1944:
To samo było w USS Birmingham (CL-62), 1945, USS Mobile (CL-63), 1943, USS Pasadena (CL-65), Biloxi (CL-80), Providence (CL-82), Astoria (CL-90), Little Rock (CL-92), itd. z tego co udało mi się wypatrzyć dla zdjeć dla typu Cleveland. Na typie Baltimore osłony były. Na CL-ach AA osłon nie zauważyłem, to samo na typie Brooklyn i New Orleans.
--
Post zmieniony (18-01-12 22:59)
|