KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 39Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
02-09-23 13:41  CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

O 11:34 zamieściłem kolejną Opowieść na http://www.konradus.com/forum/read.php?f=17&i=88034&t=88034&filtr=0&page=76 (zapraszam do czytania!), a teraz proponuję zupełnie inny wątek, zatytułowany CIEKAWOSTKI. Na początek są tu dwie krótkie historyjki (krótkie z samego założenia kształtu wątku – precz z epistołami!) mające po dwa zdjęcia.
Dajcie znać, czy kontynuować ten czysto ciekawostkowy temat, czy raczej nie ma on sensu. Gdybym go kontynuował, byłyby tu ciekawostki nie tylko militarne, także z różnych dziedzin życia, jakkolwiek militaria miałyby zdecydowany priorytet. Wątek mógłby być także uzupełniany przez Was, przy akceptacji tylko dwóch podstawowych zasad: jak najmniej tekstu, najwyżej dwa zdjęcia. To mają być takie „ciekawostkowe migawki”.
A WIĘC?

JAKI BYŁ NAJWIĘKSZY KALIBER DZIAŁA NA NISZCZYCIELU?

W latach trzydziestych XX wieku Rosjanin Leonid Wasiljewicz Kurczewskij miał obsesję na punkcie dział bezodrzutowych, i korzystając z przychylności swojego patrona, marszałka Tuchaczewskiego, realizował swoją ideę. Jej szczytowym punktem było zainstalowanie na niszczycielu „Engels” działa kalibru 305 mm (!). Podczas prób wystrzelono 11 pocisków, ale ładowanie odbywało się przy użyciu skomplikowanego układu bloczków, i trwało około godziny.

Marynarka wojenna była skłonna zaakceptować tę broń, pod warunkiem, że Kurczewskij przyśpieszy szybkość ładowania do dwóch strzałów na minutę. Warunek został zaakceptowany, a pomyslodawca zaczął opracowywać podwójne działo 305 mm dla niszczycieli, oraz wersję 500 mm (!!!!) dla krążowników.

Niszczyciel „Engels” jak go stworzyła stocznia...


…i z potężnym działem na rufie

Ciekawe jak by się potoczyły wydarzenia gdyby nie fakt, że w 1937 Kurczewskij został aresztowany za sprzeniewierzenie funduszy publicznych, i oczywiście – jak to było wtedy w zwyczaju - rozstrzelany.

DWIE FOTOGRAFIE…
Oto brytyjski batalion Cameron Highlanders. Górne zdjęcie wykonano w 1914 roku, przed wyruszeniem na linię frontu…


…a to zdjęcie pokazuje ten sam batalion po zawieszeniu broni w roku 1918…


--

Post zmieniony (02-09-23 15:22)

 
02-09-23 14:53  Odp: CIEKAWOSTKI
JoBox   

Akra napisał:

> Marynarka wojenna była skłonna zaakceptować tę broń, pod warunkiem, że Kurczewskij obniży szybkość
> ładowania do dwóch strzałów na minutę.
>

Chyba "podwyższy szybkość ładowania"? :-)

--

 
02-09-23 15:23  Odp: CIEKAWOSTKI
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 6
Galerie - 26


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Panie Dzieju, strzeliłeś Pan w dziesiątkę Ciekawostkami

--
brystol jest gupi! lalalalaala!

wieje nudą

 
02-09-23 15:23  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

JoBox: no tak, oczywista oczywistość :-) Poprawiłem.

Post zmieniony (02-09-23 16:59)

 
02-09-23 16:42  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

I na (póki co) koniec dwie inne ciekawostki. Jeśli nie tylko Brystolowi (pozdrowienia!) się spodoba, polecę dalej. Jeśli nie, dam sobie spokój.

KTÓRY SAMOLOT BYŁ NAJMNIEJ WYGODNY DLA PILOTA?

Był to Gloster Meteor F8 "Prone Pilot“ (prone – leżeć twarzą w dół)

Chodziło tu sprawdzenie, czy pozycja pilota na brzuchu przynosi korzyści. Wyglądało to tak:



Próby dowiodły, że korzyści są zerowe, jeśli nie wręcz ujemne. Oprócz tego, że był samolot był trudniejszy w pilotażu ze względu na niekonwencjonalny układ, leżący pilot miał również ograniczone pole widzenia do tyłu, co w pozorowanych scenariuszach bojowych okazało się być główną wadą. Nie było też jasne, w jaki sposób pilot mógłby wyskoczyć z takiej pozycji.



Samolot został zachowany, i jest eksponowany w Royal Air Force Museum, Cosford, Zachodnia Anglia

STATEK MOŻE DOTRZEĆ Z USA DO INDII, PŁYNĄC CAŁY CZAS PROSTO PRZED SIEBIE!

A to jego trasa z Alaski (czyli USA!) przeniesiona na globus zmieni się w prostą linię.


--

Post zmieniony (02-09-23 23:35)

 
03-09-23 12:24  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Na 74 wejścia tylko jedno z głosem ZA, więc rezygnuję z kontynuowania wątku. No cóż, zabieram się zatem za kolejną Opowieść.

 
03-09-23 12:47  Odp: CIEKAWOSTKI
Bialy 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 9
Galerie - 37


 - 7

Za szybko się poddajesz :-)))))
Ja też jestem na TAK

 
03-09-23 12:52  Odp: CIEKAWOSTKI
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 6
Galerie - 26


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Panie Dzieju, coś Pan !

Kontynuuj Pan, też coś dodam.

Forumowicze jeszcze pewno śpią, bo w nocy kleją,
abo im małżoki kompa schowały abo może i godziny na kompie reglamentują.

pociągniemy ten wózek.

--
brystol jest gupi! lalalalaala!

wieje nudą

 
03-09-23 14:05  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

I Opowieści i Ciekawostki. Proszę.

 
03-09-23 14:18  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

No dobra, może się towarzystwo jeszcze rozkręci z opiniami…

NA POCZĄTEK COŚ ZUPEŁNIE Z INNEJ BECZKI…

Podczas kręcenia „Przeminęło z wiatrem”, wielokrotnie kręcono scenę, w której pijany Clark Gable bierze Vivien Leigh w ramiona, niosąc ją na szczyt wielkich schodów. Każde wejście na tyle schodów trwało oczywiście długo.
Reżyser Victor Fleming ciągle prosił o ponowne nakręcenie tej sceny. Zawsze był jakiś problem, coś było nie tak: fryzura Vivien Leigh, światło na schodach, krzywa fałda, nieestetyczny ruch, problem z wyczuciem czasu... Ta scena była bardzo trudna fizycznie dla Clarka Gable’a, który musiał nieść Vivien Leigh po tych schodach na rękach.
Ujęcie za ujęciem, po ujęciu, Gable wracał na pozycję i z tą samą energią powtarzał scenę. Jednak po 12 ujęciach, gdy był już zmęczony, gwiazda zaczęła okazywać swoją irytację.
Pomimo tego Fleming poprosił go o wykonanie dwóch kolejnych ujęć, aby upewnić się, że wybrał właściwe. Gable zgodził się przez zaciśnięte zęby. Wracając po wielkich schodach po czternastym ujęciu, podszedł do Fleminga (który był zresztą jego przyjacielem) i powiedział, że jeśli chce jeszcze jednego ujęcia,to może „wsadzić je sobie w ***ę”.
Fleming wybuchnął śmiechem, a z nim cała ekipa, i wypalił: „Pierwsze ujęcie było idealne, chcieliśmy tylko zobaczyć, ile razy uda nam się zmusić cię do wspinania się z ciężarem po tych pieprzonych schodach!”


CZY MOŻNA LECIEĆ I WYLĄDOWAĆ ODRZUTOWCEM BEZ JEDNEGO SKRZYDŁA?

1 maja 1983 podczas sesji szkoleniowej izraelskich sił powietrznych F-15D Eagle pilota Zivi Nedivi zderzył się ze Skyhawkiem. Pilot Skyhawka katapultował się, a jego samolot rozbił się.

Tymczasem prawe samolotu Nediviego zostało odcięte mniej więcej 60 cm od nasady. Zarówno pilot jak i jego nawigator początkowo nie mieli o tym pojęcia, ponieważ wyciekające i parujące paliwo zasłaniało im widok na prawą stronę. Nedivi dostał rozkaz katapultowania się, ale mając wyższą rangę od naziemnego instruktora zdecydował się nie robić tego. Włączył dopalacz, i ostatecznie odzyskał kontrolę nad samolotem. Był w stanie utrzymać kontrolę dzięki sile nośnej generowanej przez dużą powierzchnię spodu kadłuba, stabilizatorów i drugiego skrzydła. F-15 wylądował w bazie z dwukrotnie większą prędkością niż zwykle, a to aby utrzymać niezbędną siłę nośną. Jego hak ogonowy został całkowicie oderwany podczas lądowania. Nedivi zdołał całkowicie zatrzymać samolot około 6 m od końca pasa startowego.

Powiedział później: „jest wysoce prawdopodobne, że gdybym zobaczył co się stało to wyskoczyłbym, ponieważ było oczywiste, że takim samolotem tak naprawdę nie da się latać”. Samolot został naprawiony, i wrócił do służby.
,

--

Post zmieniony (04-09-23 08:15)

 
03-09-23 16:17  Odp: CIEKAWOSTKI
Mucha 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Za! Obie łapy w górze!

--
Co zostało zobaczone, tego się nie odzobaczy

 
03-09-23 16:36  Odp: CIEKAWOSTKI
Krys 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 43
 

Za, za, za.

--
KARTONOWY TUR
Zrobione: BTR 60 PB, PTS, ZU 23-2, Bofors wz.36 plot, C2P, Pz.Kpfw I Ausf F, H 13 C Sioux, Grecka Cerkiew, TKS, Kfz 14 Adler, Aerosanie RF-8,Bofors wz.36 37mm ppanz., drezyna TK, drezyna R, wz.29, wz.34,Putiłówka,Aerosanie NKL-16/42,Starachowicka
W budowie: Su 76

 
03-09-23 18:58  Odp: CIEKAWOSTKI
JoBox   

Akra napisał:


> Zarówno pilot jak i
> jego nawigator początkowo nie mieli o tym pojęcia, ponieważ wyciekające i parujące zasłaniało im
> widok na prawą stronę.
> --

wyciekające i parujące paliwo :-)

 
04-09-23 08:49  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

JoBox – poprawione, dzięki za czujność

DWIE FOTOGRAFIE, DRUGA BAAAARDZO ZNANA

Beatlesi przygotowują się do wejścia na pasy. Paul ma jeszcze klapki na nogach.


… i już są. Słynna fotka z okładki ABBEY ROAD


DZIWACZNY POMYSŁ

Oto jeden z najdziwniejszych pomysłów Amerykanów. „Operacja Tip-Tow”, podczas której do bombowca B-29 przyłączono dwa myśliwce F-84 Thunderjet z wyłączonymi silnikami, aby zaoszczędzić ich paliwo i tym samym zwiększyć zasięg. Loty testowe nękane były problemami. 24 kwietnia 1953 roku, piloci myśliwców zdecydowali się zamienić miejscami. Lecący po prawej stronie Thunderjet odłączył się, podczas gdy na drugim myśliwcu na chwilę uruchomił się automatyczny system sterowania lotem. Spowodowało gwałtowny ruch pochylający F-84, powodując jego podskoczenie i uderzenie w skrzydło B-29. Bombowiec wszedł w korkociąg i rozbił się w zatoce Peconic na Long Island, a po chwili to samo spotkało F-84. Piloci zginęli, a program zamknięto.



--

 
05-09-23 09:10  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Oto kolejna poranna porcja.

STATUA WOLNOŚCI

Rok 1886. Statua w Paryżu, gdzie powstała. W tym samym roku rozebrano ją, zapakowano i wysłano do Nowego Jorku.



ZMYŁKA DLA POLICJI

W czasach prohibicji w USA (1919-1933) obowiązywał całkowity zakaz produkcji, dystrybucji i posiadania alkoholu. W rezultacie osoby zajmujące się produkcją bimbru często prowadziły swoją działalność na odległych obszarach leśnych lub łąkowych, co narażało ich na pieszy pościg ze strony organów ścigania. Aby uniknąć schwytania, część bimbrowników zdecydowała się „przefasonować” obuwie, gdyż ślady ludzkich stóp na tych odosobnionych obszarach wzbudziłyby podejrzenia i sugerowały obecność osób zajmujących się produkcją lub transportem alkoholu.



--

 
05-09-23 21:39  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

Ciekawostka z Abbey Road była 4.09 a tu 5.09 na Interii takie pytanie z Milionerów https://muzyka.interia.pl/wiadomosci/news-milionerzy-pytanie-muzyczne-za-125-tys-zlotych-o-the-beatles,nId,7006614
Przypadek? Nie sądzę :-)

 
05-09-23 22:01  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

A rzeczywiście! Dopiero teraz skojarzyłem sobie informację o tym pytaniu którą znalazłem w necie (nie widziałem tego odcinka w TVN).

Ta okładka była częścią teorii "Paul id dead": John na biało symbolizował pastora, na czarno ubrany Ringo faceta z firmy pogrzebowej, Paul bez butów bo gdzieś tam chowano zmarłych boso, i na końcu George w dżinsach, jako facet zakopujący trumnę. W dodatku garbus po lewej w drugim rzędzie na tablicy ma napisane 28IF, co tłumaczono że GDYBY (IF) Paul żył, miałby właśnie 28 lat.
NAPRAWDĘ BYŁA TAKA TEORIA! Ci ludzie znakomicie nadawaliby się do podkomisji Szalonego Antka, on zatrudniał specjalistów od teorii spiskowych :-)

Znając Beatlesów przypuszczam że po prostu zrobili sobie jaja z naiwniaków, aranżując takie właśnie zdjęcie.

--

Post zmieniony (06-09-23 07:57)

 
05-09-23 22:56  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

Kupiłem tą płytę dość niedawno. Kolo, który ją mi sprzedał zapewnił: To najlepsza płyta w historii (jak to sprzedawca. :-)) I tak sobie słucham czasem i się utwierdzam, że jest niezła.

 
06-09-23 00:47  Odp: CIEKAWOSTKI
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 6
Galerie - 26


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Czekając do rana, w międzyczasie, dołoże coś o "replikach" statków Kolumba.

W 400-lecie wyprawy tegoż do Indii, do Chicago na światową wystawe techniki przyjechały z Hiszpanii Santa Maria, Pinta i Nińa.

Santa Maria o własnych siłach na żaglach przez Atlantyk, a te dwie na statkach.

nie wstawiam zdjęć, po wklepaniu Chicago 1892 i nazw tych trzech Gugła pokaże i powie.

między innymi zdjecie tych trzech przy jednym nabrzeżu.

--
brystol jest gupi! lalalalaala!

wieje nudą

 
06-09-23 07:55  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

yak: Abbey Road jest z pewnością jedną z najlepszych płyt w historii – niekoniecznie numerem 1 - ale moim zdaniem jest zdecydowanie najlepszą płytą Beatlesów

Brystolu drogi, miałeś dobrą wolę, ale nie przyłożyłeś się, niestety ;-)
CIEKAWOSTKI powinny być podane w przyjętej przeze mnie formule, czyli tekścik i zdjęcie/zdjęcia. Cóż to byłyby za ciekawostki gdybym tylko coś napisał, a na końcu dodał: a jeśli chcecie zobaczyć to o czym pisałem to „se sami poszukajcie w necie”… Komu by się chciało szukać?

Ma być o tak:

APARAT FOTOGRAFICZNY RADZIECKICH SZPIEGÓW

W 1965 roku wywiad KGB opracował pierścień z osadzoną w nim maleńką kamerą, który służył do celów szpiegowskich. Pierścień był noszony przez sowieckich agentów, których zadaniem było zbieranie poufnych informacji od obcych rządów i instytucji. Aparat w pierścieniu był niewiarygodnie mały i mógł robić wysokiej jakości zdjęcia bez wzbudzania podejrzeń. Umożliwiło to radzieckim agentom zebranie cennych informacji wywiadowczych bez ryzyka wpadki. Używanie gadżetów szpiegowskich takich jak ten pierścień było powszechną praktyką podczas zimnej wojny, kiedy zarówno Stany Zjednoczone, jak i Związek Radziecki prowadziły działalność szpiegowską i kontrwywiadowczą. Działania te często wiązały się z wykorzystaniem zaawansowanych technologii i innowacyjnych technik, gdyż obie strony dążyły do uzyskania przewagi w toczącej się walce o globalną dominację. Dziś pierścień przypomina, jak daleko posuną się rządy, aby chronić swoje interesy i gromadzić dane wywiadowcze.



A u nas policja legitymuje ludzi robiących z chodników jawnie, z doskonale widocznego, nieukrywanego sprzętu, zdjęcia „ukrytych” za AŻUROWYM płotem budynków należących do wojska lub nawet zwykłych firm… Mają nadzieję że trafili na działających otwarcie szpiegów-idiotów, których zapomniano wyposażyć w niewidoczny dla otoczenia sprzęt?
Wkrótce wejdzie nowe prawo zabraniające fotografowanie wielu obiektów, a policja będzie mogła nakazać usunąć np. zdjęcie z przypadkowo znajdującym się budynkiem ABW w tle. Oczywiście NIKT z przygotowujących te zasady nie ma pojęcia (bo i skąd ma mieć?), że są programy odzyskiwania plików, a ponadto zdjęcie może już być w chmurze…

NIEZATAPIALNY „TITANIC”

Jakiś czas temu Chińczycy rozpoczęli budowę repliki „Titanica” w skali 1:1. Miał to być luksusowy hotel, ale wygląda na to, że projekt ostatecznie porzucono.



--

 
06-09-23 08:56  Odp: CIEKAWOSTKI
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 6
Galerie - 26


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

biczuję się i zastosuję .

--
brystol jest gupi! lalalalaala!

wieje nudą

 
06-09-23 13:04  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Twoja pokora przynosi ci zaszczyt :-)
A jutro rano dwie kolejne CIEKAWOSTKI!

 
06-09-23 20:29  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

Za to dziś wieczorem posłucham pewnej płyty polecanej mi onegdaj przez pewnego sprzedawcę. Wierzcie lub nie, ale posłucham jej boso :-)

 
06-09-23 20:39  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Boso, ale w BIAŁYM GARNITURZE!

 
07-09-23 07:29  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

CZY ODRZUTOWIEC KIEDYKOLWIEK WYLĄDOWAŁ SAM BEZ PILOTA?

Tak, 2 lutego 1970 r. kapitan Gary Foust wpadł w korkociąg podczas lotu myśliwcem Convair Delta Dart F-106. Nie mogąc wyjść z korkociągu, Foust katapultował się na wysokości 4600 metrów, i szczęśliwie opadł na ziemię.

Przed opuszczeniem samolotu Foust ustawił silnik na biegu jałowym. Po zredukowaniu wagi maszyny i ciągu silnika F-106 nie tylko że wyszedł sam z korkociągu, ale także powoli obniżając wysokość, wylądował w końcu SAM na zaśnieżonym polu.



Ponieważ silnik wciąż pracował na jałowym biegu, lokalny szeryf nie pozwolił podejść do samolotu aż do chwili, gdy z braku paliwa silnik przestał pracować, co nastąpiło dopiero po 45 minutach. F-106 który sam wylądował, otrzymał przydomek „Cornfield Bomber” czyli „Bombowiec z kukurydzianego pola”, pomimo że nie był bombowcem, i wylądował na pokrytym śniegiem polu, gdzie przedtem rosła pszenica.

Samolot nie odniósł żadnych istotnych uszkodzeń (!), i dlatego został przetransportowany do bazy sił powietrznych McClellan w celu naprawy, po której wrócił do służby. Po dziewięciu latach Foust został ponownie przydzielony do pilotowania „Cornfield Bomber”. Po wycofaniu
z eksploatacji „Cornfield Bomber” został przekazany w sierpniu 1986 roku w muzeum sił powietrznych Stanów Zjednoczonych w Ohio (National Museum of the United States Air Force) i jest tam do dzisiaj eksponowany.



PIERWSZE NOWOJORSKIE TAKSÓWKI

W 1907 roku na ulice Nowego Jorku wyjechała pierwsza taksówka z licznikiem. Harry N. Allen wściekły po tym, jak pobrano od niego pięć dolarów (126,98 dolarów według dzisiejszych dolarów) za podróż na odległość 1,21 km, zdecydował się uruchomić własne taksówki w Nowym Jorku i pobierać taką sama opłatę, ale za milę, czyli 1,6 kilometra.

W tym samym roku sprowadził z Francji 65 samochodów benzynowych i założył New York Taxicab Company. Pierwotnie kabiny były pomalowane na czerwono i zielono, ale Allen przemalował je wszystkie na żółto, aby były widoczne z daleka. Do 1908 roku firma obsługiwała 700 taksówek.


Pasażerka w taksówce z 1910 roku, Nowy Jork

--

Post zmieniony (08-09-23 17:01)

 
07-09-23 20:08  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

Dobre, jedna ciekawostka lepsza od drugiej.

 
08-09-23 07:39  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Tak „paczę paczę” i widzę że te moje CIEKAWOSTKI to śliwki mydło i powidło, ale może nawet i taką dziwną mieszankę da się zjeść? Tak czy owak, smacznego!

CZY TO JEST NAJMOCNIEJSZY MATERIAŁ WYPRODUKOWANY PRZEZ CZŁOWIEKA?

W 2004 roku kask Michaela Schumachera Schuberth RF 1.5 był prototypem wykonanym z wielowarstwowego włókna węglowego. Był tak mocny, że postawiono na nim czołg i… kask pozostał nienaruszony. Kask kosztował wówczas około 20 000 dolarów. To właśnie ta technologia nakładania warstw węgla uratowała Felipe Massę na Węgrzech w 2009 roku

,

KTÓRY STATEK BYŁ NAJWIĘKSZĄ JEDNOSTKĄ, EWAKUUJĄCĄ WOJSKA Z DUNKIERKI?

Nasz „Batory”, 14.287 GRT, zabrał z Dunkierki ponad 2500 żołnierzy.



--

 
08-09-23 20:43  Odp: CIEKAWOSTKI
IJN Łukasz 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 1
Galerie - 19


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Akra dajesz dalej. Pomysł wątku zasługuje na pochwałę dlatego jako ciekawostka zapytam dlaczego Szkoci noszą kilty?

Otóż odpowiedź jest w sumie chyba nieznana ale mnie osobiście wydaje się dlatego, żeby owce nie słyszały rozsuwanego rozporka. Nie mam zdjęć dokumentujących moje przypuszczenia niestety.

--

W stoczni:
IJN Haguro

Galerie :

IJN Chikuma ,
IJN Ise , IJN Akagi , IJN Yahagi , IJN Yugumo , IJN Hiei , IJN Ishigaki , IJN Shimushu , IJN Tama , IJN Kiji ,
IJN Kitakami , IJN Akitsushima , IJN Akizuki , IJN Hiburi ,
IJN Hatsushimo , IJN Isuzu,Okręt desantowy T-1

 
09-09-23 07:42  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Łukaszu:
- Żeby zasnąć, liczę dziewczyny, z którymi się przespałem.
- A czemu nie owce?
- Oj tam, raz się zdarzyło…

DLACZEGO AKTOR GRAJĄCY W „OJCU CHRZESTNYM” KRZYCZAŁ TAK REALISTYCZNIE NA PLANIE

Chodzi o scenę, w której ważny producent filmowy Jack Woltz, odkrywa rano, że w łóżku leży odcięta głowa jego ukochanego konia. Aktor nie spodziewał się, że Coppola użyje prawdziwej głowy konia! Marley zakładał że głowa będzie po prostu plastikowym rekwizytem, ale reżyser miał na myśli coś innego.

Coppola napisał w swoim dzienniku: ”…Jeśli w tym przypadku publiczność nie podskoczy z miejsc, to znaczy że poniosłem porażkę….”

Jego asystent udał się do fabryki karmy dla psów, aby kupić prawdziwy okaz: świeżo odciętą od korpusu głowę byłego konia wyścigowego, i przywiózł do studia w zamrażarce. Głowę wsunięto do łóżka zanim przyszedł tam umazany sztuczną krwią Marley. Zobaczywszy po odsunięciu kołdry prawdziwą głowę aktor stracił kontrolę nad emocjami, i jego przerażone krzyki były jak najbardziej prawdziwe.



CZY PO ATAKU NA PEARL HARBOR ŻYJĄCY W USA CHIŃCZYCY BYLI BRANI ZA JAPOŃCZYKÓW, SPOTYKAJĄC SIĘ Z AGRESJĄ?

Tak. Z tego powodu na chińskich sklepach widniały na przykład tabliczki z informacją, że interes prowadzą „Chińscy Amerykanie, a nie brudni Japończycy”. Niektórzy robotnicy nosili nawet na bluzach napisy jak ten: PROSZĘ, JA BYĆ CHIŃCZYK, NIE JAP”


A tu na plaży „niejaponka” z chińską flagą


Post zmieniony (09-09-23 10:41)

 
10-09-23 07:38  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

CO MASOWA TURYSTYKA POTRAFI ZROBIĆ Z ZABYTKAMI



Na pierwszy rzut oka może to wyglądać jak dróżka którą przeszło sporo ludzi, i to wtedy, gdy beton był jeszcze świeży. Niestety, jest to główny korytarz najczęściej odwiedzanej atrakcji turystycznej na świecie, czyli Wielkiego Muru Chińskiego.

GOŁĘBIA REKLAMA

W 1960 roku Coca Cola uzyskała zgodę – na pewno nie za darmo! – na wysypanie na Placu Świętego Marka w Wenecji ziarna, tworzącego wielki napis COCA COLA. Po odsłonięciu ziarna na plac zleciały się chyba wszystkie weneckie gołębie, co pozwoliło zrobić to oto zdjęcie.



--

 
11-09-23 08:37  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

LOGO COLUMBIA PICTURES


Po lewej 28-letnia Jenny Joseph, która stała się wzorem dla późniejszego logo Columbia Pictures, używanego do dziś. Jenny nigdy wcześniej nie była modelką, i nie była też nią później. Kiedy zaproponowano jej pozowanie, pracowała jako asystentka w studiu filmowym.

TRAGICZNA ŚMIERĆ DOLNEGO STRZELCA USZKODZONEGO BOMBOWCA

Rok 1943. Po locie nad Niemcami B-17 został tak uszkodzony, że nie mógł otworzyć podwozia, musiał zatem lądować na brzuchu. Niestety kulista wieża dolnego strzelca tak się zablokowała, że nie dało się jej ruszyć, a tym samym ewakuować z niej strzelca. Mężczyzna mógł jedynie bezsilnie patrzeć, jak maszyna zbliża się nieuchronnie do pasa, niosąc mu śmierć poprzez zmiażdżenie. Widok po podniesieniu samolotu.



--

Post zmieniony (12-09-23 08:31)

 
11-09-23 21:15  Odp: CIEKAWOSTKI
Mucha 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Ooooooooo w mordę....

--
Co zostało zobaczone, tego się nie odzobaczy

 
11-09-23 22:08  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

No tak, lądowanie B-17 na grzbiecie nie wchodziło w zakres szkolenia. Jeszcze.

 
12-09-23 08:14  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Żeby uatrakcyjnić rubrykę, na końcu codziennie będę dodawał… dowcip z mojego bogatego zbioru :-)

SIŁA IMPETU


Oto blok aluminium uderzony 14-gramowym (TYLKO 14-GRAMOWYM!) kawałkiem plastiku, który poruszał się z prędkością 7315 metrów na sekundę. Eksperyment przeprowadzono w laboratorium lotniczym.

„BĘKARTY WOJNY”

Ta scena z filmu „Bękarty wojny” ma ważne znaczenie, o którym chyba nikt albo prawie nikt nie wie.
W czasie II wojny światowej, kiedy to rozgrywa się akcja filmu, bitą śmietanę – tutaj towarzyszącą strudlowi z jabłkami – robiono z dużym dodatkiem ubitego SMALCU (czyżby związane to było z małą podażą zwykłej śmietany?).

W tej scenie pułkownik Hans Landa na wszelki wypadek testuje Melanie, czy czasem nie jest Żydówką. Prosi kelnera o przyniesienie śmietany wiedząc, że Żydzi nie jedzą wieprzowiny ani pochodzących z niej produktów. Landa zakładał że jeśli Melanie nią jest, to pod jakimś pretekstem odmówi jej zjedzenia, i dlatego bardzo grzecznie acz zdecydowanie każe dziewczynie czekać na przyniesienie śmietany, pomimo iż ona mówi, że nie jest to konieczne.

Oczywiście Melanie (a raczej Szoszana) zjada – z pewnością z obrzydzeniem - przyniesioną śmietanę, bo nie ma wyjścia.


„Czekaj na śmietanę”

*
W Izraelu:
- Dzień dobry, naprawia pan zegarki?
- Nie, wykonuję obrzezanie.
- To dlaczego ma pan na wystawie zegar?
- A co pana zdaniem powinienem tam wystawić?

--

Post zmieniony (28-09-23 08:08)

 
12-09-23 14:15  Odp: CIEKAWOSTKI
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Akra te lądowania B-17 z zablokowaną dolna wieżą i strzelcem w środku, na brzuchu, były nader częste :-( Dla smaczku dodam, że dało się ewakuować z tej wieżyczki gady była zablokowana w pewnych pozycjach. Niestety szczupłość tego miejsca w całym bombowcu, powodowała, że strzelcy bardzo niechętnie korzystali ze spadochronów. Co z tego, że mogę wyskoczyć, jak to nic nie zmieni przed nieuchronnym kontaktem z matką ziemią...

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
12-09-23 17:16  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

Dzięki za wyjaśnienie sceny z bitą śmietaną. Nie wiedziałem ale i bez tego jest ona niesamowita. Aż sobie dziś obejrzę. Raz jeszcze. Może scenę, może film?

 
13-09-23 09:25  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

yak: dlatego scena z bitą śmietaną została tak mocno zaakcentowana!

No dobra, leciem.

ROWER-TANDEM Z 1890 ROKU

Ma nawet przednie światło!


CZY ZNISZCZONY PRZEZ ROSJAN TRANSPORTOWY GIGANT AN-225 MRIJA PRZEPADŁ JUŻ NA ZAWSZE?

Może jednak nie? Z wraku wydobyto ocalałe podzespoły. Jeśli zostanie podjęta decyzja o opracowaniu nowej wersji samolotu, odzyskane komponenty mogą okazać się cenne podczas robienia projektu.
W trakcie działań wojennych najbardziej rozległe uszkodzenia poniosła przednia sekcja samolotu. Ogień objął kokpit wraz z całym wyposażeniem, przednią część kadłuba, silnik, podwozie i segment skrzydła.

Wyjątkowo daję tu aż cztery zdjęcia.

, , ,

*
Chłopiec wchodzi do fryzjera, a ten szepce do klienta:
- To jest najgłupsze dziecko na świecie. Proszę poczekać, pokażę panu.
Fryzjer bierze w jedną rękę dolara, a w drugą dwie dwudziestopięciocentówki.
Woła chłopca i pyta:
- Które wybierasz?
Chłopiec bierze dwudziestopięciocentówki i wychodzi.
- I co, nie mówiłem? – triumfuje fryzjer. – Ten dzieciak się nigdy nie nauczy!
Jakiś czas później klient wychodzi, i widzi chłopca wracającego z lodziarni.
- Hej, mały! Mogę ci zadać pytanie? Czemu wziąłeś dwudziestopięciocentówki zamiast dolara?
Chłopiec polizał loda i odpowiada:
- Ponieważ w dniu kiedy wezmę dolara, gra się skończy!

--

 
14-09-23 07:34  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Jeszcze dziś w okolicy południa ukaże się kolejna Opowieść, numer 569, „PECHOWA NAZWA”!


CZY DOWÓDCY AMERYKAŃSKICH LOTNISKOWCÓW MUSZĄ BYĆ WOJSKOWYMI PILOTAMI?

Tak. Kapitan lotniskowca musi mieć głęboką wiedzę na temat operacji lotniczych i ich nadzorowaniu, ale także o napędzie nuklearnym, systemach uzbrojenia, zarządzaniu załogą i planowaniu strategicznym.

Aby zostać kapitanem lotniskowca, należy najpierw wstąpić do marynarki wojennej jako oficer, i ukończyć szkolenie lotnicze, aby zostać także lotnikiem US Navy. Następnie należy przez kilka lat służyć jako pilot na lotniskowcu, zdobywając doświadczenie i umiejętności m.in. w startowaniu i lądowaniu na okręcie. Ważnym etapem jest także ukończenie programu szkoleniowego Navy Nuclear Power, który uczy zasad i procedur obsługi okrętu o napędzie atomowym.

Kolejnym krokiem jest pełnienie funkcji dowódcy mniejszego okrętu, lub dowódcy skrzydła powietrznego lotniskowca, wykazując się przy tym zdolnościami przywódczymi i zarządczymi. Wreszcie trzeba zostać wybranym przez radę starszych oficerów w celu awansu na stanowisko kapitana i przydzielenia go do dowództwa lotniskowca, co jednak jest tylko kolejnym krokiem w drodze na stanowisko numer 1.

Droga do awansu na kapitana lotniskowca jest zatem długa i pełna wyzwań, ale ostateczny rezultat jest satysfakcjonujący i prestiżowy! Kapitan lotniskowca odpowiada za jedną z najpotężniejszych i najbardziej wszechstronnych broni na świecie, a także za tysiące marynarzy i lotników pod jego dowództwem.



JAKIE SĄ NAJMNIEJSZE JEDNOSTKI US NAVY?

Są nimi wyjątkowo małe holowniki używane do wprowadzania i wyprowadzania większych jednostek z portu. US Navy wykorzystuje je także do otwierania i zamykania barier wokół ważnych obiektów.

,
Jednostki mają zaledwie 5,7 metra długości.

*

Zatelefonowałem do przyjaciela i spytałem co robi.
Odpowiedział, że pracuje nad "termiczną obróbką wodną ceramiki, aluminium i stali nierdzewnej, w ograniczonych warunkach technicznych pod ścisłym nadzorem zlecającego".
Zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Kiedy się bardziej zainteresowałem tematem okazało się, że zmywa naczynia pod nadzorem żony.

--

Post zmieniony (14-09-23 12:28)

 
14-09-23 08:07  Odp: CIEKAWOSTKI
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 23
Relacje z galerią - 1
Galerie - 34


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Mam kilka pytań:
- czy na pewno dca lotniskowca to kapitan lotniskowca ? Kapitan to ranga (stopień) oficerski a nie pełniona funkcja w MW. W marynarce handlowej to
co innego.
- aby zostać dcą (!) lotniskowca "...należy najpierw wstąpić do marynarki wojennej jako oficer" - czyli co (jeśli dobrze myślę) oficer z innego rodzaju
wojsk wstępuje do MW ? A nie po ukończeniu Akademii MW ?
- "... w celu awansu na stopień kapitana" Chyba komandora ? (captain w US Navy to kmdr a kpt to lieutenant). Raczej mało prawdopodobne by oficer w stopniu niższym od kpt (czyli porucznik) pełnił funkcję "dowódcy mniejszego okrętu, lub dowódcy skrzydła powietrznego lotniskowca"
Pozdrawiam,
Ryszard

 
14-09-23 12:21  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Ryszardzie drogi, tekściki CIEKAWOSTEK to nie Opowieści, i z samej zasady są krótkie, więc nie bawię się też w nich w szczegółowe analizy. "Kapitan" oczywiście w sensie "dowódca okrętu" - dla przykładu dowodzący jednostką cywilną też jest kapitanem, choćby nie służył w Marynarce i nie ma otrzymał takiego wojskowego stopnia. Kapitanem (dowódcą) okrętu może być zatem także np. komandor podporucznik. Zwykła semantyka, nic więcej.

Zrobię jednakowoż drobną korektę w opisie ("...w celu awansu na STANOWISKO kapitana"...) a nie na STOPIEŃ....

"...należy najpierw wstąpić do marynarki wojennej jako oficer". To nie są moje własne słowa, ale rozumiem że aby zrobić karierę w USN i następnie celować w stanowisko dowódcy lotniskowca, należy najpierw uzyskać stopień oficera USAAF.

Post zmieniony (14-09-23 12:32)

 
14-09-23 13:27  Odp: CIEKAWOSTKI
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 23
Relacje z galerią - 1
Galerie - 34


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Andrzeju drogi - nie ma znaczenia czy tekst jest krótki czy długi. Ma być wiarygodny, spójny a Ty raz piszesz kapitan raz dowódca i to jest mylące.
O kapitanie statku handlowego wspomniałem i o tym wszyscy (jak sadzę) doskonale wiedzą.
W MW jest dowódca okrętu (DO) podobnie jak jego zastępca - to zastepca dowódcy a nie kapitana (ZDO).
Wszędzie w tekstach podaje się, ze okrętem wojennym dowodzi dowódca a nie kapitan (vide strony internetowe).
Działaj dalej !

 
14-09-23 13:36  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Ważne że wiemy o co tu chodzi :-)

I będę dalej działał!

 
14-09-23 15:20  Odp: CIEKAWOSTKI
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 23
Relacje z galerią - 1
Galerie - 34


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Dwupłatowy Hawker Hurricane FH.40



W 1942 r. jednemu z seryjnych Hurricane'ów dorobiono drugi płat. Płat zwiększał pow. nośną i dodatkowo był zapasowym zbiornikiem paliwa. Zamiarem było:
- skrócenie drogi startu
- zwiększenie zasięgu lotu
- zwiększenie udźwigu
Płat był odrzucany i wtedy samolot stawał się "normalnym" myśliwcem.
W powietrzu zachowywał się b. dobrze ale... na skutek wcześniejszego zakończenia programu badawczego nigdy nie doszło do odrzucenia górnego płata.

 
14-09-23 17:37  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Super CIEKAWOSTKA! W życiu nie słyszałem o tym samolocie (tak, wiem, wstyd). Dzięki za wzbogacenie wątku :-)

 
15-09-23 07:57  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

KTÓRY OKRĘT PODWODNY ZOSTAŁ DO TEJ PORY UTRACONY W BOJU JAK OSTATNI?

Był to argentyński „Santa Fe”, ex amerykański „Catfish” typu Ballao.

Podczas wojny o Falklandy, okręt został zaatakowany przez helikoptery Royal Navy rankiem 25 kwietnia 1982 roku. Helikopter Wessex z niszczyciela HMS Antrim zbombardował wynurzony okręt podwodny, powodując poważne uszkodzenia. „Santa Fe” został również trafiony rakietami AS12 z helikopterów Wasp (lekkie śmigłowce zwalczania okrętów podwodnych). Załoga próbowała się bronić bronią strzelecką i co najmniej jednym karabinem maszynowym, ale bez skutku. Największe zniszczenia spowodował ostatnia z wystrzelonych rakiet, poważnie uszkadzając okręt, ale nie zatapiając go. Marynarz obsługujący karabin maszynowy, został ranny i to poważnie, bo musiano mu amputować nogę. O 11:00 „Santa Fe” zacumował przy molo Grytviken na Południowej Georgii, skąd zresztą okręt wypłynął w fatalny rejs, a załoga zeszła na ląd.

Następnego dnia wyspę opanowali Brytyjczycy, którzy sprowadzili na okręt część jego załogi, aby pod ich czujnym okiem przeprowadzili „Santa Fe” na inną, głębszą keję. Wtedy na skutek tragicznego nieporozumienia został zastrzelony podoficer Felix Artuso. Brytyjczycy byli pewni że Artuso swymi czynnościami chce doprowadzić do zatopienia okrętu, podczas gdy w rzeczywistości sekwencja wykonywanych przez niego czynności była na „Santa Fe” po prostu odwrotna do stosowanej na jednostkach brytyjskich. W całym tym zamieszaniu okręt częściowo zatonął:


Po trzech latach wrak podniesiono, załatano prowizorycznie, i odholowano na głęboką wodę, gdzie też go zatopiono.



UWAGA: Tę CIEKAWOSTKĘ przygotowałem kilka dni temu. Wygląda na to, że obecnie ostatnim okrętem podwodnym utraconym (ciężko uszkodzonym?) w boju jest rosyjski „Rostów nad Donem".

CZY SIŁY POWIETRZNE STANÓW ZJEDNOCZNYCH UŻYWAŁY BRYTYJSKICH SPITEFIRE’ÓW?

Tak! USAAF posiadało w służbie ponad 1000 Spitfire’ów, a wiele eskadr latało na tych samolotach aż do 1944 roku, kiedy to własna produkcja stała się na tyle masowa, że amerykańskich samolotów było aż ZA DUŻO (!) w stosunku do liczby dostępnych pilotów – o czym będzie jeszcze mowa w CIEKAWOSTKACH.

Nawet takie amerykańskie asy jak Dominic Salvatore „Don” Gentile (29,83 zwycięstw powietrznych i 3 uszkodzenia, oraz 6 zniszczonych samolotów na ziemi) preferowały brytyjski myśliwiec. Gdy we wrześniu 1942 roku eskadry Orłów (czyli trzy brytyjskie dywizjony w których latali amerykańscy ochotnicy) przeniesiono do USAAF, gdzie stały się 4. Grupą Myśliwską, „Don” i pozostali piloci Orłów byli mocno niezadowoleni, gdy przeszli na ciężkie P-47 Thunderbolty.

Spitfire'y były nadal używane na śródziemnomorskim teatrze działań przez eskadry USAAF do czasu, gdy w połowie 1944 roku dostępna była wystarczająca już całkowicie liczba Mustangów.

,

*

Poszłam kupować sukienkę – nie wlazłam. Wściekłam się i kupiłam tort. Wlazł!

*

Baca trzyma teściową nad przepaścią i mówi:
- Mój dziodek to teściową zadzgoł nożykiem, mój ojciec teściową powiesił w stodole, a ja cie gadzino puszczom wolno...

--

 
15-09-23 16:39  Odp: CIEKAWOSTKI
yak   

Kawał o torcie TAK. Kawał o Teściowej NIE.

 
15-09-23 20:03  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Ja miałem teściową super, a poza tym przeca to tylko kawał...
Ale specjalnie ze względu na ciebie, od tej pory w kawałach ani słowa o teściowych :-)

Post zmieniony (15-09-23 22:50)

 
16-09-23 08:53  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

- Jeszcze dzisiaj przed południem ukaże się nowa Opowieść, numer (już!) 570. Mam też już komplet materiałów na 571, wojna na Pacyfiku. Zastanawiam się także nad strzelającą włoszczyzną.

- Przy okazji dwupłatowego Hurricane: ciekawe, Ryszardzie, czy odrzucony płat (razem z tymi wszystkimi rurkami łączącymi) nie rozwaliłby statecznika pionowego? Może dlatego zrezygnowano z takiej próby?

WOJENNA PRZESZŁOŚĆ ZNANYCH AKTORÓW


Charles Durning (1923-2012) był w pierwszej grupie amerykańskich żołnierzy, którzy wylądowali na plaży Omaha podczas desantu w Normandii w czerwcu 1944.

Pochowano go na cmentarzu wojskowym w Arlington, w związku z tym na nagrobku nie ma oczywiście nic o jego aktorskich dokonaniach. Wymienione są tam za to jego odznaczenia: Srebrna Gwiazda, Brązowa Gwiazda i Purpurowe Serce (Purple Heart, przyznawany rannym żołnierzom). Kariery w wojsku nie zrobił, pochowano go jako PFC czyli Private First Class to znaczy Szeregowiec Pierwszej Klasy.


Lee Marvin (1924-1987) walczył w Korpusie Marines, także jako PFC. W czerwcu 1944 roku został ciężko ranny na Sajpanie, i do końca wojny nie zdążył wrócić do zdrowia.


Również i on jest pochowany w Arlington jako żołnierz, a nie aktor. Oczywiście także otrzymał Purple Heart, ale nie podano tego na nagrobku. Dlaczego? O tym czy informacja o odznaczeniach ma być tam podana, decyduje rodzina zmarłego, podobnie, jak o naniesieniu lub nie symbolu religijnego.


- Obaj aktorzy byli katolikami, skąd zatem dwa różne wzory krzyży na ich nagrobkach? Na oficjalnej stronie Guide to Symbols and Emblems of Arlington National Cemetery Headstones (PRZEWODNIK PO SYMBOLACH I EMBLEMATACH NAGROBKÓW NA CMENTARZU NARODOWYM W ARLINGTON) znalazłem iż „Najpopularniejszym jest krzyż łaciński. Na niektórych nagrobkach krzyż ten jest wpisany w okrąg, nie jest to inny symbol, a raczej wcześniejszy ryt. Wcześniejszym symbolem chrześcijańskim był krzyż łaciński otoczony okręgiem, i taki stosowano na nagrobkach na Cmentarzu Narodowym w Arlington. Po latach 80. XX wieku i wprowadzeniu regulacji dotyczących symboli, koło nie było już używane”.

Czyli że ponieważ obaj aktorzy zmarli PO 1980 roku, na obu nagrobkach powinny być „zwykłe” krzyże, (i tak jest w przypadku Marvina – zmarł w 1987) tymczasem Durning, który zmarł dopiero w 2012 ma krzyż z kołem! Prawdopodobnie zrobiono tak na prośbę rodziny.

TRZYMAĆ GŁOWY WYSOKO!

W Korei Północnej popularna była praktyka używania igieł przyczepionych do kołnierzyka koszuli, aby żołnierze trzymali głowę w pozycji wyprostowanej. Była to niezwykle pomysłowa technika stosowana już w maoistowskich Chinach w celu zapewnienia doskonałej jakości parad wojskowych, skopiowana przez dynastię Kima.

Ilekroć żołnierz mimowolnie chciał opuścić głowę, to przy każdej próbie wbijanie się igieł w skórę szyi przypominało mu o prawidłowej postawie. Ponieważ jednak obecnie w Korei Północnej dba się o ludzi jak mało gdzie, obecnie zamiast igieł używa się ponoć wykałaczek, które także mogą wprawdzie powodować ból, ale za to raczej nie przebiją skóry.



*

Turysta w Zakopanem wchodzi do baru, siada przy barze i pyta: Barman, co polecisz do picia?
Barman na to: Ano, panocku drink Góra cy!
Turysta: Jak to: Góra cy?!
Barman:
- Widzicie, bierzemy śklanecke wina... no dwie... góra cy i wlewamy do garnka. Poźniej bierzemy śklanecke piwa... no dwie... góra cy i wlewamy do tego samego garnka. Następnie śklanecke wódecki... dwie... no góra cy i wlewamy to do tego samego garnecka. Na koniec bierzemy śklanecke koniacku... no dwie... góra cy i wlewmy do garnka. Garnek stawiamy na ogniu i miesając gzejemy minutę... no dwie... góra cy. Poźniej nalewamy i pijemy śklanecke... dwie... no góra cy. Po wypiciu wstajemy... i robimy krocek... dwa... góra cy.

--

 
16-09-23 16:27  Odp: CIEKAWOSTKI
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 23
Relacje z galerią - 1
Galerie - 34


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Okręt o najmniejszej wyporności bojowej lecz za to z najsilniejszym uzbrojeniem.
Ukraiński kajak bojowy typu Połoz M16 wyposażony w granatnik maszynowy UAG-40 + osobista broń załogantów.
Cała naprzód !

 
16-09-23 17:31  Odp: CIEKAWOSTKI
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Kajak bojowy. Czego te Ukraińczyki nie wymyślą :-)

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 39Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024