Wheeler
- 12
|
O modelu można powiedzieć, że jego wykonanie wymaga trochę więcej, niż dostarcza sama wycinanka. A dokładniej, zaprezentowany przeze mnie egzemplarz jest idealnym przedstawicielem sytuacji, że najpierw się model skleiło a potem dopiero oglądało zdjęcia pierwowzoru: wycinanka sugeruje, że owalne emblematy na bocznych burtach karoserii są wgłębione, tymczasem w oryginale są wypukłe - owal po lewej stronie jest tuleją, z której wystaje korba rozrusznika (!).
Poza tym cały mechanizm skręcania kół technicznie da się umieścić za przednią osią, co jest również właściwe dla pierwowzoru. Autor jednak w instrukcji przedstawia mechanizm założony odwrotnie. Co robić?; -)
Absolutnie kwestią gustu jest zamontowanie błotników i oświetlenia. W przypadku tego drugiego, są oczywiście wzorniki 1:1 jak powinno zostać sklejone "rusztowanie" do którego montowana jest monstrualna lampa centralna. Jednak, przeglądając zdjęcia zachowanych egzemplarzy Oldsmobile Curved Dash z początku zeszłego wieku, zauważyłem, że typowym oświetleniem są dwie mniejsze lampy montowane "klasycznie".
Błotniki - zgodnie z dokumentacją zdjęciową nie były tak popularne i dlatego z nich zrezygnowałem, ale osobnym tematem jest brak jakiegokolwiek punktu odniesienia, jak samodzielnie wykonać i umiejscowić wsporniki łączące przednie błotniki z karoserią.
Przy klejeniu główną rolę grają samodzielnie zwinięte i pomalowane na czarno rolki cieńszego papieru (w wycinance sugerowany był papier gazetowy) - które zgodnie z instukcją stanowią tu podstawę osi, wsporników, drążka sterowniczego i w sumie, wszystkiego prawie.
Na co zwrócić uwagę:
1) zacząć od kół - bo w momencie, w którym jest tylna oś, a na nią nałożony cylinder dyferencjału, dobrze już dać podparcie za pomocą kół, bo całość zawieszenia trzyma się na dwóch resorach, które powinny być wygięte pod tym samym kątem.
2) wewnętrzny pierścień kół ten z wycinanki jest tak ze dwa razy za wąski.
3) dopasowując długości osi należy zacząć od wycięcia popychacza - bo to jego rozmiar determinuje długość przedniej osi, która składa się z wałka do samodzielnego wykonania i po odbu stronach dwóch głowic zwrotnicy (w kórych jeszcze musi się zmieścić zwrotnica i połączona z nią półośka. I dopiero wtedy warto podejść do dobrania długości tylnej osi, bo ona na obu skrajach kończy się tarczą hamulcową.










Post zmieniony (14-04-23 23:29)
|
|