FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
17-09-23 17:37  [R/G] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

Więcej zdjęć na końcu tematu








Od dawna chciałem zbudować ten model. W 2d wyglądał super: opracowanie komputerowe, atrakcyjny kamuflaż i udało mi się znaleźć zdjęcia zbudowanego modelu, co potwierdzało że da się zbudować. Na zachętę Modelik wydał wariację tego samego modelu czyli alt-a. Wydawałoby się same plusy.

URL=https://images89.fotosik.pl/686/0c7d0ed349c728b4.jpg][/URL]



Niestety nie pamiętam skąd mam te zdjęcia i nie znam wykonawcy tego modelu i przepraszam, że wykorzystuję jego fotki bez zapytania o zgodę


Życie jednak zweryfikowało moje nadzieje i to bardzo boleśnie. Planowałem zrobić relację z informacją jak poprawić ewentualne niedociągnięcia projektu, tak jak w Humberze. Niestety model to same błędy i stwierdziłem, że taka relacja jest nie do zrobienia w sensownym wymiarze czasu.

Ogólnie wygląda na to, że model został zaprojektowany przez co najmniej dwóch projektantów, którzy nigdy nie rozmawiali ze sobą i nigdy nie próbowali skleić swojego projektu. Nie ma jednego podzespołu bez błędu, wzory na obwód koła lub prostokąta były im obce a komendy: wytnij - wklej - odbij nie wykorzystywane.

A teraz pora na szczegóły: mam już zbudowane więcej, bo chciałem się przekonać czy da się coś z tego uzyskać












Na tym etapie podstawowe problemy miałem z osłoną miski olejowej która nie chciała pasować na swoje miejsce, dopiero porozcinanie jej na mniejsze fragmenty pozwoliły na spasowanie. Jak widać zewnętrzna warstwa przedziały silnikowego ma inny kształt niż wewnętrzna szara. Nie ma wypełnienia miejsca na miskę olejową, dodatkowo przebieg osi miejsca na silnik jest zupełnie inne niż tej do Gontarzu samego silnika i przekładni w przedziale bojowym. Przy tym jakieś braki na długości elementów to pikuś.

--

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

Post zmieniony (14-10-24 18:38)

 
17-09-23 22:36  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 21
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Przyznaję się, to model sklejony przeze mnie...
Zapewne tekst relacji jest do wygrzebania na konradusie, ale zdjęcia robione w trakcie relacji „zaginęły” dzięki ówczesnemu histingowi „imageshack”, który od tamtej pory nazywam „imageshit”.
Zdjęcia, które tu widzicie robiłem dość długo po ukończeniu modelu i te jak widać da się „złapać”.
Jak widać model da się skleić, choć nie jest to zbyt proste. Ale teraz niestety, nie pamiętam już „jak to leciało”...
Chętnie popatrzę, jak ktoś znowu walczy z tym modelem.
Acha - budując ten model testowałem laserowo cięte gąsienice ogniwkowe firmy Draf. 4 elementy na ogniwko ;-)

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
29-09-23 17:00  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

Chciałbym wstawić aktualizację ale fotosik.pl z którego do tej pory korzystałem chyba się zwinął. Jakiś pomysł na inny hosting który podziała trochę dłużej, bo obawiam się, że ponownie przepadną zdjęcia z naszych relacji.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
29-09-23 17:26  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

Kolejna odsłona





Jak widać na zdjęciach przegroda silnikowa jest dużo za mała. Niestety dowiedziałem się o tym dopiero po sklejeniu i przymierzeniu nadwozia i już było za późno, aby to rozklejać i wymieniać więc zrobiłem wstawkę. Mam nadzieję, że nie będzie bardzo widoczna po naklejeniu ścian. Osłony na nogi nie miały szarego pokrycia od strony silnika, więc musiałem to pomalować.
Przekładnia kierownicza to pierwszy przykład, że rozrysowywanie walców i stożków nie jest proste. W założeniu ta kopułka miała pokrywać cały walec a wyszedł taki czarodziejski kapelusik.
Zrobiłem sobie taką podstawkę montażową aby utrzymać jako taką symetrię. Ale i tak przeraża mnie myśl, że nadwozie jest łączone z podłogą tylko na styk.

Całość jest ogólnie wymęczona, bo co przymierzam kolejny element to trzeba wszystko: docinać,odrywać, poprawiać a wszystko to na sklejonych już elementach.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
12-11-23 08:45  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

Zanim rozpiszę się o silniku to mała wstawka o chłodnicy i tłumiku.
Elementy niby proste ale...

Miejsce na wlew płynu ma zupełnie inny kąt wycięcia niż ścianka chłodnicy i powstała paskudna dziura którą zakleiłem.

Tłumik był rozmieszczony na różnych kartkach i kolory się rozjechały, te wypukłe zaślepki były dużo za duże, a sama rura wydechowa o dobry milimetr za cienka. Mam jakieś przeczucie, że ten uchwyt do mocowania go do ściany jest w złym miejscu wylot rury wypada nie z tej strony co na rysunkach.




--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
12-11-23 11:42  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

A teraz kilka słów o silniku.

Tak ogólnie to dobrze, że jest. Jak na tamte czasy to była rzadkość, oczywiście taki blokowy. Niby kilka pudełek i walców, ale i tutaj udało się wiele krwi mi napsuć.













To co pamiętam:

Blok cylindrów niby prostokąt i łatwo wyliczyć długość obwodu (2a+2b) ale nie wyszło o jakieś 3 mm.
Miska olejowa graniastosłup ale z jakiegoś powodu jeden bok rozrysowano jako prostokąt a nie trapez i wyszły dwie piękne dziury .
Filtr powietrza stożkowa pokrywa za duża i źle rozrysowana oklejka boku. Jest to taka choinka jak lufy armatnia i jak wiadomo każda kolejna warstwa powinna być coraz dłuższa bo zmienia się promień, niestety tutaj i w kilku innych częściach paski są tej samej długości i wychodzą piękne dziury. Które tutaj ustawiłem w stronę silnika aby nie rzucały się w oczy.
Blok silnika - po bokach są przyklejone wstawki które miały zwężać się ku końcowi (tak przynajmniej pokazują białe pola narysowane na bloku. w rzeczywistości są zrobione na równo. Niby nic bo przykrywają te białe pola i nic nie widać, ale podstawa gaźnika jest już zrobiona pod kątem i trzeba tą podstawę docinać, albo przerabiać te wstawki.
Kolektor wydechowy to zagadka bo są dwa z jednej i drugiej strony cylindrów i powinny być połączone razem z tyłu silnika i doprowadzone do tłumika (tak pokazują rysunki) Nie ma kolektora ssącego pomimo, że gaźnik jest naklejany na kolektor wydechowy. Przerobiłem to po swojemu i trochę bardziej przypomina to silnik.
Ogólnie białe pola są trochę za duże i widać je przy łączeniu większości części.
Ta rura na końcu silnika to chyba skrzynia biegów. Dziwi mnie, że po jednej stronie ściany silnikowej jest taka mała, aby od przedziału kierowcy wyjść jako sporo większa.

Ale to już inna historia i to raczej nie przyjemniejsza.

--

Post zmieniony (26-12-23 17:38)

 
12-11-23 13:20  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Mimo problemów, wygląda nieźle.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
20-12-23 15:36  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

Muszę podgonić tą relację bo model dalej powoli powstaje, ale jak próbowałem wstawić aktualizację to strona Konradusa stawiała zacięty opór.
To samo mam z Fotosikiem pokazuje , że niektóre zdjęcia są uszkodzone, ale po ich kliknięciu otwierają się bez problemu.



Niestety zdjęcia z wklejania silnika i przekładni z siedzeniami gdzieś podziałem i będziecie mi musieli uwierzyć na słowo.
Jak widać siedzisko na przekładni ma po bokach milimetrowe wstawki takie są niedokładności. To samo z miejscem jej wklejenia na podłodze. Za małe otwory zmusiły mnie do ich wycinania już w gotowej podłodze co nie było proste i groziło całkowitym jej uszkodzeniem
Siedzenia z wyjątkiem ich podstaw pasowały całkiem dobrze, czego nie można powiedzieć o miejscu ich wklejenia. Osłony półosi są rozrysowane jako jedna długa część do samodzielnego rozcięcia i nie bardzo mi pasowały, a nachodzące na nie podstawy miały nieprawidłowy kształt wycięć przez co gotowe elementy trzeba było docinać po zmontowaniu siedzeń.




Te wąskie długie elementy to boczne kufry (bagażniki). Drzwiczki otwierają się, ale niestety ich mechanizm chociaż bardzo prosty i skuteczny został zeszpecony babolem w postaci za wysokiego umieszczenia uszu zawiasów przez co na dole powstawała ponad milimetrowa szpara. Rozwiązanie proste to odciąć te uszy i przykleić o 1 mm niżej. Oczywiście wewnętrzne oklejki zupełnie nie pasowały do zewnętrznych: były za krótkie, za niskie, lub ich nie było. dołożyłem swoje elementy które pozwoliły zachować ich kształt i przykleić do nadwozia.



Mam już sklejoną nadbudowę i nie długo postaram się wstawić zdjęcia.

Teraz trochę o problemach z wpasowaniem silnika:
Silnika nie udało mi się włożyć do komory silnikowej bez operacji na żywym organizmie. Wnęka na miskę olejową jest w innej osi symetrii niż punkt przyklejenia do przegrody silnikowej. Różnica to około 1-2 mm. Jedyne rozwiązanie to wycięcie ścianki bocznej miski olejowej o te 1,5 mm. Chłodnica wklejona trochę na oko z nadzieją, że nie będzie o nic zahaczać. Nie chciało mi się już robić jakiejś imitacji przewodów do silnika.




Zdjęcia z już wklejonym kompletem wyposażenia nie oddają grozy sytuacji.
Opis walki z niektórymi elementami widocznego tutaj wyposażenia już wkrótce.



--

Post zmieniony (11-01-24 15:03)

 
11-01-24 15:00  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

Trochę o wyposażeniu
Karabin i rakietnica to to niespodzianka na plus dobrze pomyślane i spasowane.
Pudła na amunicję to już inna bajka. Góra i spód są za małe w stosunku do boków. trzeba zrobić jedno na próbę i w następnych od razu wycinać je większe. Pokrywki nie pokrywają białych pól i trzeba boki obniżać o około 0.3 mm lub je malować, aby białe nie świeciło po oczach. Dodatkowo w dużych pudłach pomylono długość boku z wysokością i wszystkie pokrywy musiałem skracać o 3 mm. Dlatego rączki nie są na środku porywy. Radiostacja dała się jako tako złożyć chociaż i tu były różnice w rozmiarach.




Tuby na maski p-gaz i pojemniki ogólnie pasują , ale boki wieczek nie pokrywają białych pól i trzeba je przycinać lub podmalowywać. Szkła pancerne do wizjerów powinny być grupowane zupełnie inaczej niż na rysunku. Pole na wewnętrznej ścianie przeznaczone na nie jest zupełnie innego kształtu. Musiałem je rozdzielać i grupować na nowo. Niestety nie obyło się bez uszkodzeń.






Nadbudowa, tradycyjnie powierzchnie wewnętrzne nie pasują do zewnętrznych, udało się to jakoś złożyć, ale dużo było docinania i nadziei, że uda się to połączyć z podłogą.





--

Post zmieniony (11-01-24 15:01)

 
17-03-24 11:28  Odp: [R] Sd.Kfz 250/9 neu Answer 1:25 model dla masochistów
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 16
Galerie - 10
 

Dawno się zbierałem do aktualizacji. Niestety pogoda w Irlandii od dłuższego czasu nie sprzyja fotografowaniu. Jak wracam z pracy to jest już szaro albo pochmurnie i pada. Dzisiaj się uparłem aby zrobić zdjęcia i wyszły marnie. Może dlatego, że próbowałem doświetlać plan LED-ami. jak już w końcu będzie słońce to postaram się podmienić zdjęcia


Na początek gotowe nadwozie;



Niestety przy łączeniu w całość wiele miejsc musiałem: docinać, szlifować i sztukować. Miejsce łączenia góry z podłogą nie wszędzie mi się udało wyrównać. Zrobiłem tak, że tego garba wyprowadziłem w miejsce mocowania koła napędowego może tam oda mi się go ukryć.
Jak wcześniej wspominałem tłumik w ogóle mi nie pasował, a że nie chciałem go malować to wyszedł ni jak gdyby w lustrzanym odbiciu i wycięte miejsce na rurę wydechową zostało nie wykorzystane.



Drzwi tylne i klapę silnika mam też już zrobione, ale ponieważ jeszcze będę całość wielokrotnie obracał w rękach to ich nie wklejałem aby ich nie uszkodzić. W zamierzeniu mają być ruchome.






--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024