QN
Na Forum: Relacje w toku - 2 Relacje z galerią - 24 Galerie - 8
W Rupieciarni: Do poprawienia - 1
- 3
|
Dawno nic nie pokazywałem uprawiając skrytoklejstwo. Ale w końcu się zebrałem, jakiś etap budowy skończyłem i postanowiłem coś w końcu pokazać.
Tym razem padło na dzbanka od AH. Wersja M, czyli chyba najszybszy tłokowy samolot myśłiwski II WŚ.
Model świetnie opracowany. Arkusze pokryłem Caponem rozcieńczonym nitro 1:1. Jak tak się zastanowię, to robiłem to latem ... zeszłego roku. Tempo iście zabójcze.
Zacząłem od silnika.
Jak dla mnie był nieco uproszczony. Cylindry nie do końca odzwierciedlały kształt tych z silnika R-2800-57, więc sobie sam trochę porysowałem.
Elementy składowe cylindrów:
![](https://i.postimg.cc/2bw8b8NN/P-47-M-003.jpg)
Gotowe podzespoły cylindra i sklejony komplet 18:
![](https://i.postimg.cc/XpX7qb2t/P-47-M-005.jpg)
Potem trzeba było się wziąć za mozolne owijanie drutów. Najpierw górna część, potem dół.
![](https://i.postimg.cc/xJ092DJx/P-47-M-007.jpg)
Na ostatnim zdjęciu widać, jaka jest różnica między cylindrem z wycinanki, a moją wersją.
Komplet odrutowanych:
![](https://i.postimg.cc/fJ6Zb0S0/P-47-M-009.jpg)
Potem zabrałem się za część centralną silnika. Tu też starałem się trochę lepiej oddać detale:
![](https://i.postimg.cc/Lg5RJtVj/P-47-M-012.jpg)
Potem reszta detali wyposażenia silnika:
![](https://i.postimg.cc/sM7zGD5H/P-47-M-015.jpg)
Żeby sprawdzić, czy silnik będzie pasował i czy nie trzeba czegoś w nim przerobić wykonałem owiewkę silnika:
![](https://i.postimg.cc/K31SGZZN/P-47-M-018.jpg)
Na razie tylko elementy zewnętrzne. Całość klejona na BCG, spoina wzmacniana po wyschnięciu wikolem.
Czerwony kolor jeszcze ma różnice w błyszczeniu (ciemniejsze plamy na zdjęciach owiewki). Całość powinna zniknąć po ostatecznym pokryciu powierzchni lakierem błyszczącym, a potem matowym.
--
--
Pozdrawiam
QŃ
------------------------------------------------------------------------
Post zmieniony (10-06-24 14:44)
|