Art
Na Forum: Relacje w toku - 4 Relacje z galerią - 5 Galerie - 27
- 8
|
Witam Szanownych w cieniu wojennego Bohaterstwa Wschodnich Braci.
Karas
Tak, pokłady z matami lekko trasuję igłą na łączeniach.
Cordel
Co do słupków. Tak, są nieco przeskalowane, drut mosiężny 0,3 mm (czyli 6 cm w realu). Jednak przy budowaniu relingu, jego sztywność bardzo się przydaje. Grubość jest taka, jaką zaleca autor. Lubię tą średnicą pracować i użyłem go do dwóch poprzednich moich modeli okrętów w skali 1/200.
Odnośnie futrzaka, ona jest bardzo subtelna i ostrożna 😊, ostrzega mnie, gdy coś jej nie pasuje w moim wykonaniu. Jednak są też podbramkowe sytuacje, o czym poniżej 😉
Zdzisław
Pamiętam hermol, klej polimerowy jest bardzo podobny. Ma swoje wady (ciągnie się i nitkuje), jednak ja je już zaakceptowałem. Za to bardzo szybko i dobrze chwyta, zwłaszcza w wersji strong, a do tego niemal nie ma zapachu.
Tak, podposzycie i wszelkie podklejki łączę tym klejem, ale należy uważać na dość krótki czas na korektę i ryzyko popaprania wydruku. Można te naddatki usunąć malując kaponem do około 15 min po sklejeniu.
![](https://i.postimg.cc/KKR3C2Gy/9385262a8bac58071d928abd3fa332a4.jpg)
Przy okazji podam kolejny etap budowy.
Pomost na śródokręciu. Autor zalecił wykonanie relingu z drutu 0,2 mm. Ja jednak na słupni użyłem drutu mosiężnego 0,25 mm. Jest on nieco bardziej giętki od 0,3 mm, ale kto wie, może w następnym modelu zastosuję go do „słupkowania”
![](https://i.postimg.cc/fRqDwmRb/DSC-0858.jpg)
![](https://i.postimg.cc/yNJBWxDy/DSC-0859.jpg)
Teraz podam kilka etapów budowy relingu
Wpierw wklejam pomalowane wcześniej słupki, aby nie popaprać farbą zwłaszcza na syku z pokładem. Następnie je przycinam do wzornika i odpowiednio pionizuję.
Te obcęgi są bardzo przydatne, ponieważ tną drut na płasko (zwykłe ucinacze do paznokci pozostawiają stożek, co utrudnia ustawianie górnej poręczy).
![](https://i.postimg.cc/0bzg6Xyy/IMG-20220225-195406.jpg)
Następnie naklejam górne poręcze na wierzch każdego słupka.
![](https://i.postimg.cc/PNrnH5GZ/IMG-20220226-084359.jpg)
Teraz czas na pośrednie poręcze.
Ponieważ wysokość słupka ustaloną mam na 0,6 mm (120 cm w realu), używam podkładek dystansowych z tektury 0,2 mm przy relingu trzy poręczowym. Druga poręcz oczywiście 2 x 2 mm.
W pierw przyklejam dolną poręcz, następnie środkową.
![](https://i.postimg.cc/LnwcjkJB/IMG-20220226-171308.jpg)
Cała akcja odbywa się wg poniższej procedury:
![](https://i.postimg.cc/kVFLrkff/IMG-20220226-144325.jpg)
Oczywiście wpierw na styk poręczy i słupka nakładam odrobinę kleju cynanoakrylowego, nadmiar ścigam dotknięciem igły lub drucika wg starożytnej zasady: „klej najlepiej trzyma, jak go ni ma” 😊
![](https://i.postimg.cc/CBFcp5QQ/IMG-20220226-144325.jpg)
A teraz dreszczowiec …
![](https://i.postimg.cc/SNqyVmPm/IMG-20220226-090045.jpg)
![](https://i.postimg.cc/ydcHXGXJ/IMG-20220226-090051.jpg)
Jednak wszystko dobrze się skończyło i jest pod dalszą Jej kontrolą 😊
![](https://i.postimg.cc/qh1Yq2fK/IMG-20220226-172402.jpg)
Do następnego
--
W budowie: Pancernik Borodino; Wodnosamolot PBY CATALINA; Czołg MERKAVA Mk II;
Zbudowane ostatnio: STS Lwów;
Zapraszam do: http://art-modele.pl/
|