Witam!
Na początek przedstawię się wszystkim, którzy jeszcze nie mieli okazji mnie poznać. Na imię mam Łukasz, pochodzę z małego miasteczka Brzozów na Podkarpaciu, a obecnie od paru lat mieszkam w Rzeszowie. Modelarstwem kartonowym zajmuję się od połowy lat 90-tych.
Na prośbę Słoneczka postanowiłem uruchomić relację z budowy amerykańskiego lotniskowca eskortowego z II wojny światowej USS „Gambier Bay” wydawnictwa Military Model.
Wydanie to przedstawia okręt w kamuflażu z marca 1944 roku. Będzie to moja pierwsza relacja dlatego proszę o wyrozumiałość oraz ewentualne sugestie co do sposobu jej prowadzenia. Jako że nie była ona wcześniej planowana, w telegraficznym skrócie opiszę budowę kadłuba oraz pokładu startowego. Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale robiłem je na użytek własny tym, co w danej chwili miałem pod ręką, obiecuję się jednak poprawić. Ze względu na notoryczny brak czasu model buduję już dość długo i z przerwami na mniej czasochłonne modele dlatego zapewne wiele wody jeszcze w Wisłoku upłynie nim go skończę, nie mniej jednak chciałem pokazać swoje dotychczasowe dokonania w nadziei, że relacja dostarczy mi sporo cennych porad ze strony bardziej doświadczonych kolegów, pomocnych w dalszej budowie tego efektownego modelu.
Na początek wykonałem szkielet kadłuba, klasyczny tekturowy plus wzmocnienie podposzyciem, które to wykonałem po części z tekturki „piwnej” (co zresztą widać). Jako że nie miałem jej za wiele, a i kupić nigdzie jej nie mogłem pozostałą część wykonałem z tej samej tektury co resztę szkieletu. Jej formowani było nieco trudniejsze ale po odpowiednio długim męczeniu udało się dopasować. Drobne fragmenty uzupełniłem balsą, a następnie wszelkie luki szpachlą modelarską. Całość została polakierowana lakierem akrylowym oraz zeszlifowana (czynność powtórzona trzykrotnie). Poniżej efekty tejże pracy.
W następnej kolejności wykonałem hangary