rowin
Na Forum: Relacje w toku - 4 Relacje z galerią - 6 Galerie - 1
|
Witam
Podobnie jak w Dorze, myślałem, że aktualizacja pojawi się trochę szybciej. Ale jakoś mi zeszło. Oczywiście Dora i A4 powstają równolegle, kleję oba modele w taki sposób, że e same podzespoły są klejone w tym samym czasie. Znacznie ułatwia to i przyspiesza pracę. Problem w tym, że Dora od A4, różni się znacząco.
Udało mi się zbudować wszystko co jest potrzebne w kokpicie. Dalej położyłem na to lakier połysk (Mr.Hobby GX-112) za pomocą aerografu, celem zabezpieczenia przed washem. Dłuższy czas zastanawiałem się, czy wash ma w ogóle sens przy tak dobrej grafice (Laszlik przekonywał mnie, że nie), ale byłem bardzo zadowolony z efektu jaki mi wyszedł w JU-88, więc postanowiłem to powtórzyć. Póki co polakierowany kokpit (burty również, tylko już nie wrzucałem zdjęć). W kolejnej odsłonie pokażę gotowy efekt po zabiegach malarskich itp.
Następnie zbudowałem osłonę uzbrojenia. Jest znacznie prostsza niż w przypadku Dory. Jej kształt określa szablon dołączony do modelu. Jednak kształt wylotów przy wiatrochronie, zaproponowany na renderach 3D przez autora, odbiega od rzeczywistości. Starałem się swoją osłonę ukształtować tak jak na zdjęciach z epoki. Widać rownież, że nie wyciąłem zamków, ale raczej to poprawie, tak jak w Dorze, bo samo trasowanie to za mało.
Następnie kadłub. Widać, że nie wyciąłem otworu na rurę do unoszenia ogona samolotu. W rzeczywistym samolocie ona również była zaślepiona.
I na koniec osłona silnika. Sporo czasu zajęło mi ukształtowanie tych bąbli po bokach, a i tak nie wyszło oszałamiająco. Mam nadzieję, że przy finalnym retuszu będzie to wyglądało lepiej. Również krawędź natarcia wlotu do silnika starałem się bardziej wyoblić, niestety mi się nie udało. Może jeszcze coś powalczę, ale tak, aby nie trzeba było malować.
I tyle z nowości. Teraz pracuję nad kabiną, żeby zamknąć wreszcie kadłub. Więc liczę, że w kolejnej odsłonie będzie już co pokazać.
Pozdrawiam
|