Zdzisław
Na Forum: Galerie - 27
- 9
|
Dziękuję za słowa uznania.
Do Batonusa: co jest z blachy a co zdrewna przy silnikach obiektów modelowanych - dokładnych planów z tą informacją nie posiadam. Z dostępnych zdjęć, na których widać ramy silnika i przykręcane do nich osłony wnioskuję, że przednia część gondoli silnikowych była metalowa. Na zdjęciach widać w tych miejscach wyraźne linie podziału blach i zabrudzenia od ich demontażu. Myślę, że może jeszcze były elementy metalowe w dolnych częściach gondoli silnikowych i kadłuba (klapy podwozia, luki dostępu do uzbrojenia) - ale jak było dokładnie to nie wiem. W I części polskiej monografii tego samolotu widziałem archiwalne zdjęcie z montażu kadłubów tych maszyn - wręgi i poszycie tylnej cześci kadłuba było z drewna.
Do MarcinaS:
- dziękuję za uwagę o prowadzeniu anteny. Jak będę ją wykonywać - sprawdzę.
- kabina rzeczywiście w stosunku do planów jest za płaska. Wykorzystałem dostępną kabinkę Gomix-u przeznaczoną do modelu Moskita wydanego przez FLY-a (też w skali 1/33). Na pewno jej nie ścinałem. Może powinienem był ją nieco podnieść na paskach papieru ?
- osłony rur wydechowych były według mnie za brązowe w wycinance. Na zdjęciach nie są tak opalone (bo to nie rury wydechowe tylko ich osłony zewnętrzne). Więc zmieniłem kolor na "prosto z fabryki".
- z oryginalnego paska łączącego skrzydło z kadłubem zrezygnowałem - bo za gruby. Wykonałem go z cieńszego papieru i nieco węższy, aby się lepiej kształtował.
- podwójny uchwyt błotnika widziałem (tak mi się wydaje) na zdjęciach plastikowych modeli w skali 1/48.
Swój model wykonywałem w stylu relaksacyjnym. Uważam, że można lepiej waloryzować np. szczegóły goleni podwozia, oraz wlotów powietrza do chłodnic w krawędziach natarcia centropłata. Ja to stwirdziłem dopiero po sklejeniu.
Pozdrawiam.
|