Witam wszystkich:-)
z racji że jestem nowy przedstawię siebie w skrócie, tak więc mam bez mała 30 lat a modele kartonowe nie obce są mi od 17 lat...może więcej...?hmmm...nie wiem.
Różne firmy przerabiałem, ale najbardziej mi przypasowała JSC, tzn. najwięcej okrętów z tej firmy s/kleiłem, i mam nieodparte wrażanie, że brakuje mi "czegoś" aby moje modele były lepsze tak więc chciał bym się podzielić z Wami jak mi idzie Dar Młodzieży z GPM. Muszę przyznać, że trochę "za małą motykę wziąłem na Słońce" ale walczę z tym statkiem. Jestem cierpliwy i moja amatorka w modelarstwie mi nie przeszkadza. Zacząłem go sklejać jeszcze przed rozpoczęciem tej dekady tj. jakieś 7-8 lat temu, niestety nie miałem momentami do niego cierpliwości albo po prostu mnie przerastał i odkładałem go na bok biorąc się za inne mniejsze jednostki (m. in. Graf Zeppelin, Bismarck, ostatnio Gneisenau (wszystko w 1:400 z JSC)) wobec czego czas nie był dla tego żaglowca łaskawy i kilka elementów, gł. drobnicy, nagle zniknęła z pokładu (w przenośni i dosłownie) i będę musiał dorobić. Model ma trochę burzliwą historię ponieważ przeszedł dwie długie przeprowadzki i dwa remonty, stąd bowiem, jak już wspomniałem, ma sporo "ubytków", w każdym razie jakoś "załatam dziury" ;-)
Niestety nie mam zdjęć z początków budowy, jak powstawał m. in. kadłub, w każdym razie z wręg które były w wycinance kadłub wyszedł mi o 5cm za długi i 2-3 cm za szeroki wobec czego podirytowany i zdegustowany zakupiłem laserowe wręgi...no i poszło:-) Przedstawię kilka zdjęć jak model obecnie wygląda, na czym skończyłem i na jakim etapie jestem oraz będę uaktualniał w miarę postępu sklejania.
Nadmienię, iż jest to, nie wiem czy dobrego sformułowania użyję..., klasyczna wycinanka tj. nie kombinuję z "zamiennikami", tak jak wydawnictwo wydrukowało tak ja wycinam i sklejam krok po kroku; jedyne co kupiłem gotowe to maszty i reje oraz wcześniej wspomniane wręgi.