Czesiek
Na Forum: Galerie - 1
|
“Strefę” połączenia skrzydła z kadłubem przenieśmy w przestrzeń z trzema rzutniami.
Rzut poziomy (wszystkie elementy na tej rzutni oznaczamy: ‘),
Rzut pionowy (wszystkie elementy - oznaczamy: ‘’),
Rzut boczny (elementy oznaczamy: ‘’’).
Wprowadźmy oznaczenia jak w poprzednim rysunku.
Kierującą czyli wręgę “w1” rysujemy w punkcie, którego można od razu wyznaczyć, czyli “1”.
Jest to pierwszy punkt, który jest jednocześnie punktem rozwinięcia i rzutu powierzchni górnej skrzydła.
Punkt “2” rysujemy tam, gdzie dolna NAJNIŻEJ POŁOŻONA tworząca skrzydła “spotyka” się z kadłubem. (Łatwo to odczytać z rzutu bocznego).
Punkty “1” i “2” będą więc skrajnymi, charakterystycznymi punktami naszej siatki skrzydła.
A więc pozostaną nieruchome podczas “rozwijania”.
Najpierw rozwiniemy powierzchnię dolną.
W tym celu wyznaczymy punkt “O”, w którym “spotykają” się wszystkie tworzące płaszczyzny dolnej (proste, które tę płaszczyzną tworzą).
Punkt “O” jest poza rysunkiem, ale reprezentuje go rzut pionowy tego punktu - O’’.
Oczywiście musimy też wcześniej narysować kierującą (wręgę) “w2”.
Dzięki komputerowi nie ma z tym najmniejszych problemów.
Mamy zatem geometrycznie zdefiniowane parametry skrzydła w trzech rzutach. (Trzymam się tych samych oznaczeń jak w pierwszym rysunku).
W następnym odcinku wyznaczymy linię przenikania płaszczyzny dolnej skrzydła (oczywiście później - też i górnej) z powierzchnią kadłuba. Z rzutu bocznego widać, że pokryje się ona z krzywą 1-2, którą “reprezentuje, w tym rzucie, krzywa 1’’’-2’’’.
CDN
|