Warning: Division by zero in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 218

Warning: Division by zero in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php:218) in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 354

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php:218) in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 362
WWW.KONRADUS.COM - ABC PROJEKTOWANIA - Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było:
           

ABC PROJEKTOWANIA   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Nauka projektowania przy wykorzystaniu różnych programów, doskonalenie technik i tricków związanych z projektowaniem modeli kartonowych. Zrób To Sam - czyli samodzielne projektowanie dodatkowych elementów. Rozwijanie siatek brył. Zmiana kolorystyki, powiększanie i zmniejszanie.

Uwaga! W tym dziale nie wpisujemy postów: "kartonowych", relacji z budowy (dopuszczalne relacje z procesu projektowania). Informacje o programach wpisujemy wyłącznie w zakresie bezpośrednio związanym z konstruowaniem modeli kartonowych.




 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
10-08-11 22:38  [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Proszę o ocenę rysunków montażowych zamieszczonych http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/322_2011-08-10_22.33-3of3.pdf

--

Post zmieniony (06-07-15 10:16)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
10-08-11 22:43  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Coś się dzieje, że nie mogę edytować własnych postów a zrobiłem błąd w linku ..

http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/322_2011-08-10_22.33-3of3.pdf - ten powinien być poprawny.

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
10-08-11 23:19  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Agzaim Bar Tholo 



Na Forum:
Relacje z galerią - 20
Galerie - 3
 

Odnośniki do danych elementów wykonałbym w innym kolorze (ja stosuję czerwony).
W przypadku elementów złożonych z wielu części, pozytywnie wpływa to na czytelność rysunku.

--
imagination+extrapolation

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
11-08-11 18:08  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Chopin 



Na Forum:
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 42
 

SAS tak na moje oko rysunek przedniego "mostu(?)" wprowadza troszkę w błąd ze względu na lekko przekłamaną perspektywę. Ja to "widzę" jak ma być prawidłowo, ale mniej wprawni mogą się "złapać" i powyginać tę część we wszystkie możliwe strony. Może spróbuj pod innym kontem rzutować perspektywę żeby dała jednoznaczny obraz kształtu części? Reszta raczej OK.

PS: Nie myśl, że zapomniałem i nie domyślam się do czego ta instrukcja jest robiona ;-) Ja ci nie popuszczę po naszej rozmowie na GG ;-P

--
Pozdrawiam!
Chopin

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
11-08-11 18:45  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

W zasadzie .....
Jak się "podkładać" to na całego ...
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/322_2011-08-10_23.56-1of3.pdf
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/322_2011-08-10_23.56-3of3.pdf

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
11-08-11 19:13  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
BeBe 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


 - 3

Cięciwa, ja bym jeszcze popracował nad rysunkiem u góry po prawej.
Wyraźnie wygląda ten element na kształt trapezu, a na pewno ma być prostokątem.
I faktycznie w tym przednim moście jest trochę błędów, 27b i 27d. Raz jest na dole, raz na górze. nie jest to takie jednoznaczne. I wstawiaj linki w nawiasy < >, będą wtedy aktywne.
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/322_2011-08-10_23.56-1of3.pdf
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/322_2011-08-10_23.56-3of3.pdf

;-)

--
#popieramstrajknauczycieli

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-08-11 18:18  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Taak, ponad 200 "odsłon" i tylko 3 komentarze ....

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-08-11 20:08  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
woy-tek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 6
 

Sklejam właśne Gaza 51 z Bumażnego Modelirowania i rysunki montażowe tam za mieszczone wcale nie odbiegają od tych, które ty pokazałeś, a model daje się spokojnie skleić z ich pomocą. Rysunki montażowe mają jeden cel, pokazać jak prawidłowo skleić poszczególne elementy i nie ważne jest czy to będą rysnki płaskie, w aksonometrii, kolorowe czy powstałe w programach 3D. Mają tylko pomóc w klejeniu. Pokazałeś fragment, który na razie jest OK. Jedyna uwaga, jak rysujesz elementy w aksonometrii to zwróc uwagę na ważną rzecz. Krawędzie będące w rzeczywistości równoległe, na rysunku też takie muszą być. Dlatego wyżej piszącym nie spodobał się rysunek przedniego mostu.

--
The DOORS Are Open

Wojtek GG 1239442

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-08-11 01:41  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Przebudowana została rama. Teraz wygląda tak:
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/Screenshot-2011-08-24_01.09.47_cr.png
I prośba o uwagi odnośnie tego co jest zaprezentowane.

Aha, to wersja ściśle robocza, bez numeracji.

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-08-11 00:27  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 13


 - 39

Po pierwsze - cieżko ocenić nie mając odniesienia do oryginału. Inaczej - nie wiem jaki konkretny pojazd przedstawia Twój model, tym samym nie mogę porównać zgodności poszczególnych podzespołów.
Po drugie - czy podłużnice ramy nie powinny wymagać podklejenia tektrurą, żeby nadać im odpowiednią sztywność ? Z rysunku wynika że są nie podklejane i całość jest sklejana na styk.

--
http://www.messer.cba.pl

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-08-11 00:30  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Pojazd to to:
http://www.weu1918-1939.pl/saperzy/pojazdy/pzinz_322/dowodztwo_saperzy_pojazdy_pzinz_322.html

Innymi słowy maleństwo ...

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-08-11 09:52  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 13


 - 39

No to już wiadomo, z czym mamy do czynienia. A jak wygląda kwestia tej ramy ?

--
http://www.messer.cba.pl

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-08-11 19:04  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Rama ma w całości jakieś 7 cm więc wzmacnianie jej raczej nie jest potrzebne ...
Tu jest cały model
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/Screenshot-2011-08-21_02.41.47_cr.png

Tak wygląda np. zbiornik paliwa:
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/Screenshot-2011-08-24_00.07.02_cr.png

A tu jest płyta podłogowa ..
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/Screenshot-2011-08-24_23.21.06_cr.png

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
26-08-11 23:27  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

A tak wygląda pojazd w 3-ch rzutach i perspektywie ...
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/Screenshot-2011-08-26_23.22.42_cr.png

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
22-09-11 00:52  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Czy jest ktoś na tyle szalony, żeby się zmierzyć z pre-prototypem ?

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
22-09-11 20:26  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 13


 - 39

Szalony to nie... Czasu co prawda mam niewiele, ale powiedzmy, że 15-30 minut dziennie mogę poświęcić na spróbowanie.

--
http://www.messer.cba.pl

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
22-09-11 20:29  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Wdzięczy będę za samo "spojrzenie" na to co wypłodziłem :)

Model idzie na maila.

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
28-09-11 18:53  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Chopin 



Na Forum:
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 42
 

Sas ponieważ jestem teraz "zaangażowany" w projekt Fittera i do tego miałem przykrą przygodę natury zdrowotno sprawnościowej, aktualnie nie jestem wstanie skleić tego "bączka". Ale wiesz, ze jestem mocno zainteresowany ;-) Jeżeli nie było by to za późno to myślę, że na przełomie październik/listopad z niekłamaną satysfakcją i radochą mógłbym zasiąść do klejenia ;-)
--
Pozdrawiam!
Chopin
_____________________________________________________________________
Modelarski inwalida-weteran. Chyba dopiero na emeryturze sobie pokleję?

Post zmieniony (28-09-11 18:54)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
28-09-11 21:03  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Spokojnie.
Są już trzy osoby, które weryfikują moje "wypociny".

Może pokażą, to co robią.

P.S.
A model będzie dostępny za free do pobrania.
--

Post zmieniony (28-09-11 21:03)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-10-11 01:23  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 13


 - 39

W ramach "odpoczynku" w klejeniu poszczególnych elementów gąsienic do Szermana skleiłem sobie na szybko model tego ciągnika - PZInż. 322. Model stosunkowo prosty, z niewielką ilością części - ale nadal w fazie opracowywania. Na razie nie ma silnika, skrzyni biegów, u mnie jeszcze brak kierownicy. Bieżnik kół tylnych to moja próba drobnej waloryzacji - już wiem, że jest zły - trochę opacznie zinterpretowałem zdjęcia. Ale nic straconego - będzie poprawiony, bo zamierzam skleić jeszcze raz ten model, tym razem maksymalnie waloryzując go. Oczywiście na ile pozwoli mi dostępna dokumentacja.
Odnośnie samego modelu - informacja o znalezionych błędach została przekazana autorowi, w zasadzie model jest dobrze spasowany. Oto kilka zdjeć pierwszej wersji modelu:




--
http://www.messer.cba.pl

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
15-10-11 09:47  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Dla zainteresowanych przedprototyp:
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/322/322_final_0.7z


P.S.
Osoby które zdecydują się na pobranie uprzejmie proszę o wpis w tym wątku i komentarze.
--

Post zmieniony (15-10-11 10:54)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
29-11-11 22:34  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
aaryt 

 

Witam serdecznie,

Ja również skleiłem model ciągnika PZInż. 322. Niestety zajęło mi to więcej czasu niż przewidywałem, ale w końcu udało się. Poniżej przedstawiam krótką relację z klejenia (mam nadzieję, iż zmieści się ona w jednym poście).

Model dostałem od Sasa w pdf-ie, podzielony już ładnie na strony i gotowy do wydruku, z instrukcją obrazkową (a raczej z rysunkami, które w przyszłości mogą się takową instrukcją stać). Części modelu wydrukowałem na papierze o gramaturze 180g, który to okazał się później w niektórych miejscach zbyt wiotki. Następnym razem drukowałbym na 220g. W niektórych miejscach posiłkowałem się podklejaniem tekturą.

Tyle tytułem wstępu. Zaczynamy oczywiście od ramy. Poza pewnymi początkowymi trudnościami w odczycie rysunku nie sprawiła ona większych problemów. Następnie ukształtowałem wstępnie podłogę ciągnika. Tutaj przydałoby się podklejenie tekturą ścianki przedniej (tej przy piętach kierowcy) oraz wydłużenie oklejki osłaniającej elementy skrzyni biegów (?) o grubość tejże tekturki. Ułatwiłoby to poprawne podklejanie. Skleiłem także akumulatory. Ciekawe rozwiązanie zastosował autor modelu w przypadku oklejki idącej po dolnej stronie akumulatora - jej rozcięcie przypada w innym miejscu niż rozcięcie ścianki akumulatora - otrzymujemy niejako "zakładkę" ułatwiającą sklejenie pudełek.



Wstępne przymiarki podłogi do ścianek bocznych kabiny skłoniły mnie do podklejenia na tekturkę (użyłem 0,5mm) tych drugich. Przy kolejnych pomiarach okazało się, że w celu poprawnego sklejenia podłogi i owych ścianek należy powiększyć wcięcie w ściankach. Zobrazowane jest to na poniższym zdjęciu (nową, podcięta część vs. stara, oryginalna).



Samo doklejenie podłogi do ramy nie nastręcza większych trudności - od spodu podłogi są zaznaczone miejsca, w których należy dokleić ramę. Myślę, że dodanie analogicznych oznaczeń na ramie wyklarowałoby dodatkowo sytuację. Dodatkowo podklejenie tekturką ścinaki oddzielającej silnik od "kabiny kierowcy" ponownie ułatwiłoby montaż niektórych części (ja nie podkleiłem i momentami nie było "za co złapać"; myślę, że to jedno z miejsc gdzie odczułem wiotkość użytego do wydruku papieru). Sam zbiornik (paliwa?) nie nastręczył problemów, jednak boczne zamknięcia okazały się odrobinkę za małe. Również nie było dla mnie jasne, czy zaznaczone pole na desce rozdzielczej należy wyciąć czy nie. Na poniższych zdjęciach widać, że zacząłem płacić za moje decyzje podklejania tekturą - pionowe paski w kabinie kierowcy zbyt mocno odstają od ścianek w ich górnych partiach. Nie zanotowałem żadnych problemów przy sklejaniu tylnych błotników.



Osłona chłodnicy daje odrobinę sztywności przy doklejaniu samej maski silnika. Brak szkieletu czy jakichkolwiek usztywnień daje się tutaj nieco we znaki, jednak jest to wykonalne w kolejności najpierw osłona chłodnicy, a potem maska silnika. Przednie błotniki - wszystko w porządku. Warto by nieco zmienić rozwinięcie drążka kierownicy w taki sposób, aby krawędź łączenia wypadała od spodu, a nie jak obecnie, od góry - byłaby wtedy praktycznie niewidoczna. Na tym etapie przygotowałem również kierownicę, jednak zdecydowałem się jej jeszcze nie wklejać.



Następnie zająłem się sklejeniem układu jezdnego ciągnika. Do napotkanych trudności w przypadku klejenia osi przedniej należy zaliczyć trudności w identyfikacji części lewych i prawych. Wprowadzenie oznaczeń części modelu problemy jednak te zniweluje. Dodatkowo nie było jasne, czy te małe walce, które tam się znajdują, mają być sklejone jako walce czy też ciasno zwinięte. Prawidłową okazała się opcja pierwsza. W celu ułatwienia sobie konstrukcji podkleiłem tekturką ścianki bębnów. Podobnie uczyniłem w przypadku kół przednich - duże obręcze podkleiłem tekturką uzyskując nieco bardziej sztywne opony. Nieco problemów nastręczało tutaj zadecydowanie, czy wewnętrzny pasek obręczy koła ma być wklejony przed, czy też po doklejeniu wąskich pierścieni felgi. Ja najpierw wkleiłem pierścienie, a potem pomiędzy nie wspomniany pasek.



Oś tylna wraz z kołami: podkleiłem tekturką obręcze bębnów i kół. Ponownie nie była jasna kolejność wklejania felg/pierścieni, jednak tutaj jedynym poprawnym rozwiązaniem po sklejeniu opony jest: 1. przykleić do opony jeden pierścień; 2. do tego pierścienia dokleić felgę; 3. dokleić drugi pierścień z drugiej strony łącząc felgę z oponą. Wydaje się do operacją dość karkołomną, zważywszy na szerokość pierścienia, jednak wszystko powiodło się bez większych problemów. Imitacja bieżnika okazała się być nieco za długa, dla obu kół. Dodatkowo skleiłem przednie i tylne zderzaki i reflektory.



Osobny komentarz należy się siedzeniom, zarówno kierowcy jak i bocznym. W obu przypadkach podkleiłem górne elementy siedzeń, a w siedzeniach bocznych także i ich dolne odpowiedniki. Załączone wąski paski boków siedzeń potraktowałem jako oklejki tych elementów. Oklejka siedzenia kierowcy okazała się o ok 1-1,2mm za krótka, natomiast oklejki siedzeń bocznych o kilka mm za długie.



Tym samym wyczerpałem wszystkie dostępne mi części i zakończyłem budowę surówki prototypu modelu. Oto kilka zdjęć ostatecznej jego formy:




W moim modelu brak haka (nie było części) jak i silnika/skrzyni biegów itp. mimo, iż ich kontury można dostrzec na rysunkach montażowych.

Dziękuję za uwagę, odpowiem na wszelkie pytania dot. sklejonego modelu.

--
(::)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
30-11-11 00:10  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
messer 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 18
Galerie - 13


 - 39

No i fajnie, jest drugi ciągniczek sklejony. Teraz tylko czekać na wersję finalną.

--
http://www.messer.cba.pl

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
30-11-11 12:44  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Bardzo dziękuję za relację ....

Proszę jeszcze o jedną podpowiedź - ponoć PZInż. 322 był zbudowany na "żeliwnej płycie podłogowej" - ja swojego dla uproszczenia zbudowałem na ramie.
Czy zostawić tak, jak jest, czy kombinować z jakąś płytą?


Błędy jakie zgłaszano (koła, hak, wzmocnienia, zderzaki) już są poprawione.
--

Post zmieniony (30-11-11 12:45)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
01-12-11 17:59  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 3
Galerie - 9
 

Wojtek, mi osobiście bardziej rama pasuje bo można w nią wmontować bez problemu silnik i całą resztę, a z tą płytą to będziesz wydziwiał i nigdy nie będziesz i tak do końca zadowolony.

--
GG 6801515

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-06-12 21:18  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
tadeusz 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 1
 

przepraszam -pobrałem kopie twojego modelu jest fajna ,tylko w rysunkach głównych rzutów brak odpowiedniej skali szer to skala 1;26 wysokość 1;27, a długość to skala 1;32 czy to dezinformacja czy niedbalstwo . W tym przypadku muszę wykonywać wszystkie rysunki od nowa , a tak bym miał pracę ułatwioną , a jeszcze muszę przeskalować ją do skali 1;72.Niepotrzebna praca ale , do tego się już przyzwyczaiłem . Co do reszty ładny model i ładnie opracowany , szkoda że brak przyczepy wraz z pontonem , fajnie by wyglądał pozdro

--
10 ,CZARNA BRYGADA

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-06-12 08:01  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Hmm, z tą skalą to "zabiłeś mi ćwieka" ....
Muszę sprawdzić, bo rysunek to są rzuty tego samego pojazdu.


Co do pontonu i wozu pontonowego - są w końcowej fazie projektowania i budowy.



[dodane]
Już wiem o co chodzi z tymi rzutami, to rzuty poglądowe, bez zachowania skali.

Poniżej jest ciągnik (tylny most nie jest mój) wraz z wozem pontonowym

--

Post zmieniony (06-06-12 10:23)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
10-06-12 22:03  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Widzę, że zupełnie nikt tu nie zagląda :|

Bo zero jakichkolwiek komentarzy...

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
11-06-12 11:59  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Ziga 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Ja zaglądam i muszę powiedzieć, że całkiem ładny ciągnik Ci wyszedł. Czy wersja ostateczna będzie gdzieś dostępna?

--
Pozdrowienia
Kaz

"They say hard work never hurt anybody, but I figure why take the chance" - Ronald Reagan

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
11-06-12 20:43  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
jaceksw 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Przynies na Lajkoniki koniecznie!!!

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
12-06-12 18:42  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
kolighyt 



Na Forum:
Relacje z galerią - 3
Galerie - 8


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 41


 - 38

Świetny ciągnik:) Ale dopiero z przyczepą to będzie coś

--
W budowie:V-108 1:250, Mitsubishi Ka - 8 1:50
Projekt: Fokker DVII, Nieuport 11, Albatros CIII, SSW DIII/IV, Boeing 40B-4, Udet U-12 Flamingo

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
12-06-12 19:58  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 3
Galerie - 9
 

No przyczepa jest już na 99% gotowa ( brakuje jedynie linek do hamulców i wyposażenia do budowy przepraw, ale ich i tak nie będzie bo nikt nie wie jak mają wyglądać ) ciągnik chyba trzeba będzie uprościć z deka ze względu na zbyt wiele niewiadomych od spodu i wewnątrz konstrukcji.
Pozostaje jeszcze poczekać na ponton, który niebawem powinien się wyklarować ;)

--
GG 6801515

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-06-12 08:08  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
jaceksw 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

I nie przyniosłeś :-(

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-06-12 19:54  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 3
Galerie - 9
 

Wojtek nie miał nawet jak tego zestawu gdziekolwiek przynieść bo nie ma go fizycznie sklejonego, tym się zajmuję ja a Wojtek wszystko projektuje ;)
Pozdr.

--
GG 6801515

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
18-06-12 07:20  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
jaceksw 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

No tak...

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
22-06-12 08:59  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Ponton już jest w wersji "alfa".


--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
22-06-12 18:57  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 3
Galerie - 9
 

Od siebie dodam, że jest już w 60% pokryty "nitami" ;)
Wojtek, tak jak Ci mówiłem, parę tych linii na rysunkach jest zupełnie niepotrzebnych, (podeślę Ci które) pewnie to pozostałość po pierwszej wersji rozwinięcia. Zastanawiam się też nad rezygnacją poszycia wewnętrznego na rzecz dwustronnego druku.
Aha, robią się też inne duperele jak gniazda dulek, złącza itd...
Pozdr.

--
GG 6801515

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-06-12 20:18  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Czy jest ktoś na tyle szalony, żeby się zmierzyć z pontonem ??

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-06-12 23:59  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Adrian(a-graph) 



Na Forum:
Galerie - 9
 

Sas...sam zobacz,idzie coraz lepiej......nie potrzebujesz zadnej pomocy;-)

--
Royal Navy first !!!

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
26-06-12 08:34  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Oj potrzebuję, potrzebuję :)

Nadal się uczę i miewam problemy z dopasowaniem się do programu :)
Program jest dla mnie za inteligentny a ja dla niego za tępy - albo na odwrót. :D

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
20-10-12 17:35  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Jendrass   

Wojtek

Zaglądam i tu i Twój ciągniczek PZInż bardzo mnie fascynuje. Gdybym nie miał tyle rozgrzebane pewnie bym się za niego wziął. Znalazłem ostatnio zdjęci 322 holującego PZL37, kojarzysz ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
20-10-12 21:17  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Wojciech Cięciwa   

Nie ....
Nie pamiętam, żebym widział takie zdjęcie.
Pamiętam, że było zdjęcie wz34 ciągnącego "Łosia" ...

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-12-13 20:46  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
tadeusz 

Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 1
 

Myślę że całością będzie ktoś zainteresowany

--
10 ,CZARNA BRYGADA

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-12-13 14:34  Odp: Prośba o ocenę rysunków ..
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 3
Galerie - 9
 

Tadziu, nie widzę problemu by ten "Ktoś" się odezwał do głównego prowodyra tego projektu ;)

--

Post zmieniony (05-12-13 15:05)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-07-15 14:19  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Jak sobie wyobrażam przednie zawieszenie ?
Podobnie jak to jest w ciągnikach rolniczych.
Poziomy sworzeń na którym jest zamocowane wahliwie poprzeczny resor pół-eliptyczny.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-07-15 07:31  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Ale są dwa problemy takiego rozwiązania.
1. Brak prześwitu między kołem a błotnikiem
2. tam ma być układ kierowniczy z PF . Musze poszukać dokładnych rysunków tego układu i sprawdzić w jaki sposób można go dostosować do takiego rozwiązania.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-07-15 07:50  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Jest kilka rozwiązań stosowanych w ciągnikach rolniczych odnośnie przedniej osi i nie wszystkie maja resor poprzeczny. Więc pytałem raczej o szczegóły a nie ogólniki.
Jak patrze na twój model to z tego co widzę masz na sworzniu resor poprzeczny a do niego podczepioną oś. Wydaje się, że po napotkaniu pierwszej przeszkody całe zawieszenie pójdzie do tyłu, bo nic go nie stabilizuje w płaszczyźnie przód tył.
Może raczej powinno być coś takiego?
Sworzeń byłby pod płytą a resor nad płytą. Resor miałby za zadanie amortyzowanie drgań oraz ograniczanie przechyłów całej osi na boki. Na płycie też byłyby ograniczniki tych przechyłów tak aby nie dopuścić do dotknięcia opon o błotniki.


Post zmieniony (03-07-15 07:56)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-07-15 09:02  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

:D :D :D
Nie ma to jak subtelnie komuś dać do zrozumienia, że ma wracać do roboty przy jakimś modelu :D

A co konstrukcji
Nie mam wystarczająco dobrych (ostrych) zdjęć, żeby coś bardziej szczegółowo tworzyć elementy. Pierwsze co mi przyszło do głowy to jakiś wspornik/stabilizator podpierający od tyłu cały resor przedni - konstrukcja podobna do tej zastosowanej w Sd.Kfz. 7 i Sd.Kfz. 9.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-07-15 15:54  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Możesz wracać lub nie, to już twoja sprawa Możesz też stworzyć też nowy projekt. :)
Reaktywowałeś wątek więc wyrażam swoją opinię i tyle.
To, że cenię twoją pracę nie oznacza automatycznie, iż mam być jakimś klaskaczem, albo innym kiwonem. Więc wyrażam opinię i sugestię.
PS. Nie stawiałbym na konstrukcje podawane przez ciebie.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-07-15 17:06  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Hmmm, zaprojektować 322 raz jeszcze ?
Można b y to rozważyć. Ale musiałbym mieć więcej materiałów.

A mogę wiedzieć dlaczego byś nie stawiał na te konstrukcje ?
Rozwiązanie proponowane przez Ciebie ma jedną wadę - potrzebuje dostępu z obu stron płyty, z góry i z dołu. A na dostępnych mi zdjęciach nie dostrzegam niczego co mogło by sugerować takie rozwiązanie.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-07-15 17:30  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Ale twoje rozwiązanie jest za skomplikowane, a to była prosta konstrukcja. Prosta jak budowa cepa. No i w twoim rozwiązaniu występuje za duży skok koła, a tu brak jest prześwitu między kołem a błotnikami.
Jak na to patrzę to stawiałbym na płytę umieszczoną nad przednią osią ale pod tylną osią.
Cały dyfer byłby nad płytą a dostęp do niego byłby pod siedzeniem. Tam gdzie jest wybrzuszenie prostokątne miedzy tylnymi błotnikami i pod siedzeniem.
Idealnie mi pasuje aby tam schować tylny most i odkrywać go za pomocą jakiejś klapy od góry.
Niestety dziś mam małą imprezkę rodzinną w domu i życiowy półmetek więc jutro zastanowię się nad układem kierowniczym.
PS Jak możesz do poślij mi na PW rysunki tego pojazdu bo tu już są nie aktywne.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-07-15 09:20  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

A czy zdjęć tego ciągnika w dużej rozdzielczości nie ma w CAW? Sądzę, że są i mogłoby to nieco wyjaśnić. Można by też zapytać w CBW.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-07-15 10:10  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Niestety, nie mam żadnego dostępu do CAW/CBW.
A z moich wcześniejszych prób dostępu nic nie wyszło. Powiedziano mi wprost, że skoro nie jestem z polecenia żadnego z "godnych zaufania ludzi" - czytaj nie wykonuję roboty dla żadnej instytucji - to nie mam co marzyć o dostępie do akt.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-07-15 10:31  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Patologia z tym CAW, ale co się dziwić w końcu to państwowe. Głupi remont robią już chyba z 4 lata i końca nie widać, mimo że dawno po planowanych terminach.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-07-15 15:59  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Więc jedyne na co można liczyć to na pomoc tych co mają dostęp do odpowiednich akt :)
Sam temat Pzinż 322 jest na tyle marginalny, że nie sądzę aby ktoś chomikował materiały na jakiś poważniejszy odrębny artykuł więc teoretycznie można liczyć, że ktoś podzieli się informacjami.
Osobiście bardziej niż w CAW szukałbym w prywatnym archiwum konstruktora w końcu to znany konstruktor za czasów PRL-u. Między innymi budowniczy naszej Syreny i pewnie w rodzinnym domu jest sporo perełek.
Z drugiej strony to też swoista zabawa dochodzenia do prawdy na podstawie skąpych informacji w postaci kilku zdjęć i opisów. Można sobie odpuścić albo można też poprzez analogie albo inne badania dochodzić do sedna. Może kiedyś wszystko zostanie podane na tacy tyle tylko, że wole nie czekając na ten moment samemu dochodzić do sedna. A im będę robił to dobrze tym będzie większa satysfakcja jeśli po odkryciu oryginalnych dokumentów okaże się iż szedłem właściwą drogą.
A co sądzicie o tej koncepcji, że oś tylna była nad płyto-ramą ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 17:21  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

A tak swoją droga może najpierw zacząć od wymiarów, bo mam ich kilka wersji, a do tego żadne mi się nie zgadzają z rysunkami. Masakra

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 20:03  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

I weźmy najpierw na tapetę koło przednie oraz prześwit.
Koło ma wymiary raz 5,50 x15''
innym razem 4,50 x 16 '' lub 4 x 17''
a potem mam coś takiego "koła tarczowe o wymiarach 17x3 1/2 ogumienie 4.00-17
Może ktoś wie jak to przetłumaczyć na j.polski ?
W planach w skali 1:10 koło to ma średnicę 66 mm
w planach w skali 1:35 19,5 mm
a w planach w skali 1:50 13,5 mm
Prześwit Fiata 508
- 155 mm
- 160 mm
- 320 mm ( Pzinż 302 )!!?
Prześwit 322
- 200 mm
Wychodzi na to że koło powinno mieć średnicę 660 mm -680 mm
Na planach Junaka jest wyraźnie zaznaczone prześwit 170 mm identycznie zresztą jak na Łaziku 302 więc wszelkie podawane wymiary są jakieś dziwne. A prześwit 322 wynoszący 200 mm jest możliwy przy całkowitej zmianie osi która powinna być zbliżona do prostej.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 22:59  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Hmmm..
Może przyjmijmy wymiary jakie są podane na stronie "Do broni"?
http://www.dobroni.pl/rekonstrukcje,ciagnik-pzinz-322,13350

""
Ciągnik PZInż 322 - podstawowe dane

Silnik: PZinż.117 (Fiat 108)
Pojemność skokowa: 995 cm3
Moc silnika: 24 KM (18 kW) / 3600 obr/min
Opony przednie: Polska Opona Stomil 4,50 x 16 ''
Opony tylnie: Polska Opona Stomil 9,00 x 20 ''
Długość: 2300 mm
Szerokość: 1180 mm
Wysokość: 1200 mm
Prześwit: 250 mm
Rozstaw kół: 1400 mm
Rozstaw osi: 1000 mm
Masa własna: 900 kg
Maksymalna siła pociągowa: 855 kG przy 3,5 km/h
Prędkość maksymalna: 33 km/h - bez obciązenia, 20 km/h - z przyczepą z ładunkiem 5 t
Zużycie paliwa: ???
""

Post zmieniony (05-07-15 23:00)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 23:13  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Co do prześwitu ....
Pamiętać musimy o tym, że prześwit, to najmniejsza odległość od ziemi do najniżej położonego punktu/mechanizmu podwozia.
A co się stanie jak "odwrócimy" przedni most ? Prześwit po nim Nam gwałtownie wzrośnie.

Co Wy na to ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 23:16  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Tak a może mi wyjaśnisz co to jest " prześwit boczny " ?!! Bo i z czymś takim się spotkałem.
A poważnie to nie bardzo można odwrócić most do góry nogami. Bo w jakimś celu jest to wygięcie do góry na końcach mostu a nie do dołu. No i nie słyszałem aby Pzinż 302 miał inny most niż PF 508 bo wymagało by to choćby podniesienia całej ramy a co za tym idzie i całego pojazdu. Nie tędy droga .
Zresztą zobacz sobie na rysunek CAW z planami ( str. 23 WLU t.43 ) i jest zwymiarowany prześwit jednoznacznie jako 170 mm. Nawiasem mówiąc żaden autor nie podaje tego wymiaru co jest dla mnie kuriozalne.

Post zmieniony (05-07-15 23:27)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 23:25  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Zaraz zaraz ....
Prześwit boczny ? Powiedziałbym, że to wysokość wybrzuszenia tereny jakie "zmieści się" pod podwoziem, kiedy obie osie stoją na ziemi ...

Poniższe pozwoli - mam nadzieję - zorientować się o co mi chodzi ...


Definicja prześwitów - znaleziona w sieci:
http://forum.autokult.pl/ogolne-forum-samochodowe/218119,przeswit-poprzeczny-i-podluzny-po-co-sie-go-podaje
prześwit poprzeczny (między kołami tej samej osi) i prześwit podłużny (między kołami obu osi).

Post zmieniony (05-07-15 23:35)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 23:33  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Dokładnie w t. 43 masz napisane " prześwit poprzeczny" ( a nie boczny, przepraszam za pomyłkę ) Wynoszący 160-200 mm. Może to i o to chodzi choć nie rozumiem czemu nagle podaje się inny parametr niż zwykle.

Post zmieniony (05-07-15 23:44)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
05-07-15 23:49  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 07:48  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

No to mi teraz wyjaśnij czemu w WLU t 43 mam na stronie 20 napisane
" prześwit poprzeczny 160-200 mm " w zależności od wersji pojazdu czy od opony ? Czy też od metody badawczej ?
Jan Tarczyński " Pojazdy w Wojsku Polskim 1918-1939" str. 26 prześwit 160 mm
a Pzinż 302 320 mm ( być może chodzi tu o prześwit wzdłużny, tylko szkoda że nie jest to napisane a czytelnik ma się domyślać ).
No i nijak się to ma do rysunków archiwalnych, ale pewnie się czepiam.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 08:22  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Baaaa ....
Jakbym znał odpowiedzi na Twoje pytania, to - jako jasnowidz - grałbym namiętnie w totka i zbierał wszystkie 6-tki. :)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 09:15  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Jacek   

Ale wyprowadza mnie z równowagi, że uznany autor czasami odstawia taką ignorancję. Bo on chyba wie co miał na myśli pisząc to co napisał i wystarczyło czasami dodać jedno słówko. Za to wiem, że gaźnik miał średnicę gardzieli 20 mm ( na pewno ci się to przyda :) )
A tak na poważnie wracając do naszej 322 to jedno jest z tego pewne, że miał on inna oś przednią niż 508-ka bo ta była zawieszona 160-170 mm nad ziemią a w 322 mamy 200 mm.
Nie wiem czy dysponujesz Planami Modelarskimi Łazika albo t.43 WLU tam jest narysowana ta przednia oś oraz układ kierowniczy i na ich podstawie można rozrysować takie elementy :
1. oś przednia o mniejszym wygięciu niż w Łaziku
2. silnik znacznie podniesiony niż w Łaziku
3. układ kierowniczy ( nieznaczne przeróbki )
Tyle tylko, że naprawdę trzeba przyjąć jakieś wymiary całości bo mam sporo wątpliwości, ale jak chcesz kontynuować temat to chętnie pomogę.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 09:59  Odp: Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]
Wojciech Cięciwa   

Jasne, że kontynuujemy.

A tak przy okazji, to zapraszam wszystkich innych zainteresowanych do wspólnej dyskusji.

Aby dyskutować dalej, to może ustalmy na początek jakieś wymiary ?
Długość całkowita - ??
Szerokość całkowita - ??
Wysokość całkowita -??
Rozstaw osi - ??
Rozstaw kół przednich/tylnych - ??/??
Koła przednie - ??
Koła tylne - ??

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 10:42  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Ależ piękna lista pobożnych życzeń :)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 10:48  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Nie, nie lista życzeń.
Lista danych do przedyskutowania.
MOJE propozycje:
Długość całkowita - 2300
Szerokość całkowita - 1180
Wysokość całkowita -1200
Rozstaw osi - 1000
Rozstaw kół przednich/tylnych - 1400 / 1400
Koła przednie - 4.5"x16"
Koła tylne - (?) felga 9x20 - bo wydaje mi się, że opona była jakaś specjalna - tak, takie też robiono ....

Postaram się dziś zrobić jakiś szkic.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 10:50  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Błagam. podaj te rozmiary kół w milimetrach :)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 11:06  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Ok. wysokość.
w planiku z Pojazdy wojskowe 18-39 mamy wysokość maski 26 mm a wysokość do góry kierownicy 30 mm. Jak to się ma do podanej wysokości 1470 mm i czego ona dotyczy ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 14:55  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Dobra jakościowo dokumentacja fotograficzna na pewno istnieje, bo jej fragment można znaleźć w sieci i chyba od tego trzeba zacząć próbować te zdjęcia zdobyć. Wiem kto takie zdjęcia ma, ale niestety nie podzielą się nimi. Tak w ogóle to uważam, ze zbiory takie jak z CAW powinny być upublicznione i udostępniane na zasadach takich jak na przykład zbiory NAC.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-15 15:20  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

X32 - znane w Polsce zjawisko: "Pies ogrodnika, sam nie zeżre, ale drugiemu nie da"

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 09:55  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Na wszelkich zdjęciach jakimi dysponuje maska z przodu jest praktycznie dwa razy wyżej niż koło przednie ( max proporcja koła do maski wynosi 0,56 ) dla tego takie istotne dla mnie było ustalenie średnicy koła.
Tak czy siak maska ta jest położona ok 150 cm nad ziemią czyli można przyjąć iż wymiar 147 cm ( Tarczyński Pojazdy... ) jest najbliższy prawdy i dotyczy wysokości maski a nie kierownicy.
Wcześniej spotkałem się z wymiarem 144 cm ale już zupełnie nie wiem skąd Wojtek wziął 120 cm ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 10:03  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Ze strony "Do broni" ....

Koło przednie - możemy przyjąć, że ma średnicy 630mm - to powinno odpowiadać wymiarowi 4.5"x16".

Pasuje?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 13:10  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

630 mm ok, może być ( ja przyjmowałem 640 mm ) ale to wszystko w granicy błędu.
Troszkę przedtem źle sobie to obliczyłem.

Z tej fotki wynika, że równo jest on dwa razy większy od koła czyli ma 1260 ( 1270 ) a z kierownicą 1390 mm
W Do Broni powołują się na Jońce z 2006 r ( ja mam z 1990 r ) oraz na Polskie wojska saperskie w 1939 r.' Z.Cutter.
Ja mam informacje Tarczyński 1470 mm
porównując inne dane ( w nawiasie Tarczyński )
Długość: 2300 mm ( 2460 )
Szerokość: 1180 mm ( 1460 )
Wysokość: 1200 mm ( 1470 )
Prześwit: 250 mm ( 200 )
Rozstaw kół: 1400 mm ( 1095 przednie, 1150 tylne )
Rozstaw osi: 1000 mm ( 1415 )
Masa własna: 900 kg (1650 kg )
Więc szukaj dalej :)
PS. Nadal uważasz, że nie powinieneś narysować to od nowa ? Współczuje ale będę kibicował i pomagał.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 13:19  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Już stwierdziłem, że narysuję od nowa .....
Na chwilę obecną zaczynam szkicować zarysy ...

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 13:26  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było:
Jacek   

Za punkt wyjścia wziąłbym jednak wymiary Tarczyńskiego. Bo jakoś zestawienie rozstawu kół 1400 mm w stosunku do szerokości całego pojazdu 1180 mm zupełnie do mnie nie przemawia oraz waga 900 kg . Powodują bardzo ograniczone zaufanie do informacji zawartych w Do broni.
A tak na marginesie praktycznie cały artykuł jest zerżnięty z Tarczyńskiego z lat 70. Tam też podane są praktycznie identyczne wymiary. Natomiast te które podałem w nawiasach pochodzą z 1995 r i są bardziej szczegółowe. Ciekawe co jest u Jońcy z 2006 r i czy tam są podane jakiekolwiek wymiary ? Pytanie też z którego roku jest artykuł w Do broni ?
A sprawa jest dość poważna , natomiast różnice kosmiczne.

Post zmieniony (07-07-15 13:41)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 13:35  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Czyli czego jesteśmy pewni ?
średnicy przedniego koła - 4.5x16 - 630 mm

Wielkości tylnego koła ? 9x20 - 956 mm - albo 965mm [ z rozmowy ze starym pracownikiem Stomil-u wyszło że opony "specjalne" albo "terenowe" miały stosunek szerokości do wysokości 1:1, a nie jak zwykłe 98:100]

Rozstawu osi?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 13:42  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Te opony to były "balonowe" a nie terenowe, więc chyba jeszcze wyższe.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 13:51  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Wg. mnie koło tylne było większe od normalnego do PF 621 o ok 10 % ale muszę to dokładnie policzyć.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 14:07  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Tyle, że opony balonowe różniły się chyba konstrukcją, a nie wymiarami ....

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 14:30  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było:
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Mi wychodzi średnica całkowita koła przedniego 670 mm, a wysokość całkowita ciągnika bez kierownicy 1200 mm, z kierownicą 1400 mm. Rozstaw osi 1400 mm. Do pomiarów użyłem tej samej fotki co Jacek, ale wziąłem pod uwagę perspektywę zdjęcia.
Wygląda na to, że dane z "Do broni" są najbardziej wiarygodne, wykluczając to że pomylili rozstaw kół z osiami.

Post zmieniony (07-07-15 14:48)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 14:59  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Tak mi coś przyszło do głowy.

W literaturze piszą, że wersja "terenowa" Polskiego Fiata 508 - czyli "Łazik" miała większe koła. Może i w 322 użyto kół przednich z łazika, a nie z osobówki??

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 15:08  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   


Wydaje mi się troszkę dużo jeśli na perspektywę straciłeś 14 cm przy fotce praktycznie idealnie z profilu więc pewnie jest kwestia w metodzie badawczej. Dziwne tez dla mnie jest zestawienie. Mi wyszło przy kole 655 wysokość 1310 a wysokość samej kierownicy 157 ( 0,24 wysokości koła ) czyli razem 1467 mm. Tobie ta wysokość kierownicy wyszła prawie 0,30 x wysokość koła. Nie mówię, że źle obliczyłeś ale to dowodzi, że każdy z nas musi po kilka razy to obliczyć i wspólnie dochodzić do kompromisu,
A jeśli chodzi o wymiary z Do broni to sprawdź sobie też np. rozstaw osi 100 cm. Mi wychodzi, że wynosi on 2,22 średnicy koła czyli przy 655 cm ma on 1454 mm.
A weźmy to od drugiej strony. Wysokość maski Junaka wynosi 110 cm ale w naszym ciągniku silnik jest położony ok 30-40 cm wyżej.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 15:15  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Na stronie Do broni zamienili dane rozstawu osi z rozstawem kół, są pomylone zapewne przypadkiem.

Co do tego, czy koła przednie mogły być większe to odpada, bo jak pan A. Jońca napisał, że rozmiar ogumienia przedniego wynosi 4,50 x 16" to na pewno tak jest, gdyż ma on zdjęcia w dużej rozdzielczości na których wszystko widać :)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 15:28  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Na stronie Do Broni jest skopiowany pawie słowo w słowo artykuł Pana Tarczyńskiego z lat 70 -tych ( tam jest identyczna pomyłka , być może bez zastanowienia skopiował ja z artykułu z przedwojennej prasy ) Potem Pan Tarczyński dokładnie to zbadał i skorygował wymiary w 1995 roku . W Do Broni jest skopiowany artykuł Pana Tarczyńskiego ale jednocześnie nie podają go jako źródła ( co jest co najmniej dziwne i mało wiarygodne dla całego artykułu podpisanego pseudonimem ) .
Możemy to badać dalej ale wymiary z Do broni mi się z niczym nie zgadzają. A koło 670 sam podałeś czyli znacznie większe niż Wojtek i ja.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 16:18  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

A wracając do mojego wewnętrznego wyliczenia, to silnik w Junaku jest położony na wysokości 23 cm nad ziemią, maska wtedy ma wysokość 110 cm. W 322 mamy prześwit 20-25 cm ( w Junaku 17 cm ) Czyli do co najmniej 20 cm należy dodać płytę ok 12 cm i silnik położony na płycie powiedzmy na gumach 3 cm, Razem daje nam to dolne położenie silnika najniżej 35 cm nad ziemią czyli 12 cm wyżej niż u Junaka ( te 30-40 cm to trochę przesadziłem ) ale jak weźmiemy prześwit 25 cm albo dodamy resor między osią a płytą albo jeszcze jakieś niuanse zawieszenia to wyjdzie nam jeszcze więcej.
W każdym razie ciężko będzie zachować te 120 cm całości i to tylko przy założeniu braku resora między płytą a osią oraz przy prześwicie 200 mm ale próbujmy.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 16:31  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Jak dla mnie za dużo gdybania, dlatego poczyniłem starania zmierzające do zdobycia wiarygodnych danych dot. średnicy kół PF 508 II Junak oraz zdjęć wysokiej rozdzielczości ciągnika.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 16:48  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było:
Jacek   

Byłoby super :)
Spytaj też twoje źródło ( jeśli to Pan AJ) jakie podawał wymiary w 2006 roku ? Chyba że sam masz tę pozycję bo jestem szalenie ciekaw co tam było napisane na temat Pzinż 322

Post zmieniony (07-07-15 17:17)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 17:50  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Nie to nie pan AJ :P Jeszcze nigdy nie zdarzyło się żeby chociaż raz mi odpowiedział. W sprawie wymiarów kół kontaktowałem się z osobą, która na co dzień zajmuje się renowacją Polskich Fiatów (przedwojennych) i je kolekcjonuje, więc to chyba dobre źródło informacji. Na razie potwierdził, że to typowa felga ażurowa, 16 calowa z Fiatów 508, może jeszcze namówię go na pomiary.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-07-15 18:14  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Ja wziąłem swój wymiar z Planów Modelarskich , które podobno były robione min z pomiarów realnego jednego fiacika i jest tam dokładnie 65,5 mm w skali 1/10 ,odpowiadało mi to jako średnia twoich wymiarów 670 mm oraz Wojtka 630 mm. Ale wcale się nie upieram przy swoim,

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-07-15 18:24  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Dobra,

Literatura [1] podaje:

Ogumienie:
- przód - 4.5x16"
- tył - specjalne, 9x20"
Rozstaw kół przednich/tylnych - 1095 / 1150
Rozstaw osi - 1415
Długość/szerokość/wysokość/prześwit - 2460 / 1460 / 1470 / 200

I proponuję wystartować od Tych wymiarów.

[1] -Jan Tarczyński& Krzysztof Barbarski i Adam Jońca, Pojazdy w Wojsku Polskim 1918-1939, Ajaks, 1995

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-07-15 21:00  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Dokładnie też tak uważam.
Gwoli formalności rozstaw kół jest to odległość między kołami czy też między geometrycznymi środkami kół?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-07-15 21:39  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Rozstaw kół - to odległość między środkami kół.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-07-15 22:09  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Więc koło tylne miało szerokość 31 cm , czy tak ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
09-07-15 07:29  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Coś takiego znalazłem
http://www.zssplus.pl/transport/pin/Ogumienie.pdf

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
09-07-15 09:16  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Wojtek a masz już jakieś nowe rysunki ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
09-07-15 09:41  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Nic jeszcze nie robiłem - jak na razie mam trochę odręcznych szkiców.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
09-07-15 13:33  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Jak na razie jest tyle:

czerwone to maksymalne nieprzekraczalne wymiary jakie przyjęliśmy.
Koła i felgi mają odpowiednią średnicę, ale szerokość jest umowna. Odległość między kołami i rozstaw zachowany.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
09-07-15 22:06  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Jest Ok

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
15-07-15 12:53  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było:
Wojciech Cięciwa   

No dobra, pora się przyznać ....
Po trzech dniach składania biurka dla najmłodszej pociechy postanowiłem odpalić znowu projektowanie.
I jak to zwykle "złe" mnie podkusiło i zaimportowałem z pierwszej wersji modelu koła do tego co narysowałem.
I przyznam się szczerze, miałem ochotę schować się ze wstydu ...
Zresztą, co ja będę mówił....
Obrazek przemówi za mnie. Najgorsze, że nie pamiętam jakie i skąd wymiary brałem... :(


Mam tylko nadzieję, że nie znienawidzicie mnie za to ...
Obiecuję, że postaram się nie popełniać takich błędów.

Najgorsze jest to, że rozstaw osi się zgadza ...


Post zmieniony (15-07-15 13:02)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-07-15 08:22  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było:
Jacek   

Najgorsze jest to, że rozstaw osi się zgadza ...

To już duży plus :)) Więc nie masz co tak lamentować :)
A swoją drogą nie wiem, czy to złudzenie ale całość wydaje się być znacznie zgrabniejsza

Post zmieniony (17-07-15 11:49)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 10:46  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Doszedłem do wniosku, że to bezsensowna robota. Jak zobaczyłem na daty to się przeraziłem... 6 lat dłubania przy tak prostym projekcie i teraz powrót do punktu wyjścia? Mi w jeden dzień udało się załatwić pomiary felgi od PF 508 i PF 621 co już wystarcza do precyzyjnego określenia rzeczywistych wymiarów pojazdu. Można też bez problemu załatwić zdjęcia w dużej rozdzielczości, bo z tymi co są w sieci to męczarnia.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 11:54  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Sorki ....
To dla mnie zabawa, bawię się poznając program.
A że znane wielkość ? Żebyś się nie zdziwił ... Nie tak dawno wszyscy z uporem maniaka powtarzali, że Polski Fiat 621 miał koła 9x20 i nic do Nich nie trafiało. Dopiero ostatnio po ciężkiej batalii z mojej strony zaczęto przyznawać, że jednak to nie koła 9x20, a 7x20.
A to daje 10cm różnicy na średnicy.
Więc nie byłbym taki "chop do przodu".
A zdjęcia?
No cóż, ja się rozbijam o "psa ogrodnika" - jeśli wiesz o co mi chodzi.

P.S.
Mimo to będę się dalej bawił. Jak ktoś chce zrobić "lepszy" - proszę bardzo.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 12:12  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Ja będę ci kibicował cały czas.
Bo jestem całym sercem za każdą robótką dotyczącą polskiego sprzętu.
Za każdym detalem i za każdą śrubką. I wszystko jedno czy to dotyczy naszych prototypów, sprzętu latającego czy też spinacza biurowego wymyślonego przez naszego muzyka Pana Hofmana :)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 13:41  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Chyba nie zostałem zrozumiany. Felgi zarówno do 508 jak i 621 istnieją fizycznie, można je wziąć do ręki, pomacać, przyłożyć taśmę mierniczą i z dokładnością do 1 mm zmierzyć zarówno średnicę jak i szerokość, więc nie rozumiem tego całego dywagowania nad rozmiarem kół skoro one są w zasięgu ręki.

Jak policzyłeś, że różnica między 9x20, a 7x20 to 10 cm różnicy na średnicy? :D

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 14:59  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

bo to chyba wychodzi 4 x 1 cal czyli ok 10 cm.
9-7 = 2 cale
a średnica to mniej więcej 20 cali + 2 x szerokość felgi wiec jeśli różnica jest 5 cm ( 2 cale ) to wychodzi razem 10 cm.
A swoją droga jak istnieją fizycznie, to jaką szerokość mają te felgi ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 16:30  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Wartość pierwsza przy rozmiarze kół odnosi się do szerokości, czyli 9 i 7 to szerokość. W obu przypadkach średnica jest taka sama - 20 cali, wiec skąd to 10 cm?? A nawet jakby odjąć 9-7 to jest 2 cale, czyli jakieś 5 cm...

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 17:28  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Ech matematyk ....
9 i 7 to szerokość opony. W latach 30-tych wysokość opony była równa mniej więcej jej szerokości (0.98)czyli wysokość opony też była 7 i 9 cali.
A średnica opony to średnica felgi + 2x wysokość opony.
Odpowiednio:
20 +2x9 =38"
20+2x7 = 34"

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 17:54  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Cały czas pisałem o samych FELGACH, a nie o oponach, bo felgi są i można je precyzyjnie pomierzyć. Nie wspomniałeś, ze wyliczenia dotyczą opon, wtedy oczywiście wszystko się zgadza.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
21-07-15 20:21  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Dobrze że Wojtek ci to jasno wytłumaczył, bo ja przez ten upał napisałem dość chaotycznie.
No i może podałbyś w końcu te pomiary felg ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
22-07-15 12:14  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było:
Wojciech Cięciwa   

Zabaw ciąg dalszy ....

Która z opon bardziej Wam się podoba ? (lewa czy prawa)


Lewa jest kształtem bardziej zbliżona do oryginału, prawa jest prostsza w wykonaniu...
A obecnie na tapecie są felgi z PF508 III (i ewentualnie "Łazika" - jak uda mi się potwierdzić informacje z Planów Modelarskich, że Łaziki miały koła 5.5x15 a nie 4.5x16) oraz tylne koło.

P.S.
Opony, felgi i piasty.


Post zmieniony (22-07-15 13:15)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
22-07-15 22:49  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Lewa

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
23-07-15 14:36  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Zabaw ciąg dalszy - czyli wszystkie cztery oponki, cztery felgi i dwie piasty ...

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
23-07-15 20:35  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Płytę główną NAD czy POD tylnym mostem?
Ja się raczej skłaniam do wersji "nad".

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-07-15 07:59  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

A ja pod. Już ci o tym pisałem. Zobacz na tę fotkę ciągnika od tyłu.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-07-15 11:52  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

"COŚ" się jednak dzieje...





I czy chłodnica nie wygląda na za wąską ?
Aha, to przymiarki. Tylny most z PF 621 L.

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-07-15 18:06  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

X32 - a masz dostęp do felg od PF 508 ?
Jakbyś mógł je obfotografować - byłbym wdzięczny.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-07-15 18:31  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
X32 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

Mogę dać Ci numer telefonu do osoby, która ma felgi, zarówno od 508 jak i 621.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-07-15 21:00  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

Nie bardzo rozumiem dla czego sam nie możesz posłać zdjęć i wymiarów le ok. pewnie masz powody.
Co do atrapy przedniej jest Ok ale sama chłodnica i silnik troszkę wyżej .
Najpierw narysuj płytę główną potem będzie lepiej i łatwiej,

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-08-15 16:07  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Wakacje, urlop i te sprawy, ale od projektowania uciec się mi nie udaje...
Ciekawe czy ktoś zgadnie co to takiego...


--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-08-15 00:09  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Chopin 



Na Forum:
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 42
 

Jakaś przyczepka :-)

--
Pozdrawiam!
Chopin

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-09-15 20:18  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jacek   

To proste.
Agregat prądotwórczy.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-09-15 00:57  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

Dokładnie. EC-1.

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-01-16 02:00  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 3
Galerie - 9
 

Cześć Wojtek, i co dalej z 322? Załóż nowe konto na gg bo mamy do pogadania odnośnie pontonu czołowego ;) że tak powiem "będzie Pan zadowolony" ;)
Pozdrówka

--
GG 6801515

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-01-16 23:04  Odp: [prace koncepcyjne] PZInż. 322 - było: "Prośba o ocenę rysunków .. [PZInż. 322]"
Wojciech Cięciwa   

GG to kiepski pomysł.
Rzadko miewam włączone. Najlepszy kontakt ze mną to za pomocą e-maila.
A 322 - wydaje mi się, że poprawiona - czeka na rozwijanie. Co tez powoli następuje.

--
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie.
Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę.
I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego.

Reinhold Niebuhr

Odpowiedz na tę wiadomość 
 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2018