KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
24-09-18 14:37  Samolot Ryanair - pytanie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

W sobotę leciałem tym oto boeingiem Ryanaira (Fuerteventura–Berlin) i sfotografowałem namalowany na nim napis, który mnie zaintrygował:


Czyżby chodziło o dofinansowywanie Ryanaira przez władze wojewódzkie po to, żeby firma nadal utrzymywała połączenia do/z Bydgoszczy? Czyżby nie mogąc zapłacić wprost, wymyślono nic nie wartą niby-reklamę (?) regionu? W takim przypadku za „reklamę” na samolocie zapłacono by – już zgodnie z prawem! – grubszą forsę Ryanairowi.

Czy o to tu chodzi? A może o coś innego? Ktoś wie?

--

 
24-09-18 19:41  Odp: Samolot Ryanair - pytanie
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Zdawało by się, że to po stronie usługodawcy leży promowanie usługi.. Ale jak to ostatnio modne..."zdawało by się" to nie to samo co "znaczy" W końcu: "piniondze nie śmierdzo...." W kontekście coraz powszechniejszego rozdawnictwa naszych piniędzy niech sobie każdy sam wew swoim cowieczornym wkurwie na otaczającą rzeczywistość, sam oceni. Wszelkie skargi i zażalenia słać Pocztą Polską na Berdyczów....Tudzież koniu/koniowi można zameldować.... ;)

--
GG 6801515

 
24-09-18 19:58  Odp: Samolot Ryanair - pytanie
Łosiu 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Niestety, ale w przypadku mało uczęszczanych lotnisk. żeby utrzymać ruch, samorządy czasem muszą dopłacać. O ile pamiętam było to na tej zasadzie, ze Ryanarowi nie opłacała się Bydgoszcz, więc dopłacili mu, bo gdyby się wycofał to trzeba by zamknąć lotnisko. A wtedy koszty ogólne i społeczne byłyby większe.

--
Się robi: coś...
skończone ORP Błyskawica 1:300 MO , OS2U Kingfisher 1:33 Orlik , Nowgorod 1:200 Pro-Model , Kamow A-7 1:33 Orlik , TKS 1:25 GPM , Od2 1:25 Modelik

 
24-09-18 20:21  Odp: Samolot Ryanair - pytanie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Łosiu, nie przesadzaj z tymi "większymi kosztami ogólnymi i społecznymi", bo znacznie większe lotnisko w Gdańsku jest całkiem blisko Bydgoszczy, i śmiało można tam dojechać. Tu chodzi jedynie o zwykłe ambicje lokalnych polityków - tak samo, jak to ma miejsce ze skandalicznym lotniskiem w Radomiu, na którym cały czas "pracuje" - a w każdym razie dostaje pensje ZA NIC - wiele osób.

Poza tym koszty zamkniętego lotniska szybko w końcu schodzą do zera, podczas gdy do działającego, a mającego niewiele połączeń, trzeba cały czas dopłacać duże pieniądze. Ktoś za te ambicje owe duże pieniądze płaci, czyż nie?

Z Bydgoszczy do Gdańska jedzie się raptem ze dwie godziny: tyle samo, co ze Szczecina na berlińskie Schoenefeld i Tegel, z których to lotnisk korzystają dzień w dzień setki szczecinian (siatka połączeń z Goleniowa jest skromniutka), ale także ludzi z innych polskich miast takich jak Koszalin, Poznań czy Zielona Góra. Busy jeżdżą na lotniska kilkadziesiąt razy dziennie (!), a bilet w jedna stronę to raptem około 60 złotych.

I bardzo to sobie w Szczecinie chwalimy.

 
26-09-18 11:12  Odp: Samolot Ryanair - pytanie
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

Z tego co wiem to dopłacanie do połączeń przez lokalne samorządy w przypadku Ryanaira (i innych tanich linii?) jest normą. Nie mogą to być oczywiście pieniądze przelane wprost na konto firmy, bo to nielegalne, więc może być np. wykupienie reklamy przez lokalny samorząd. Inną formą - legalną - zawarcie z właścicielem lotniska (najczęściej lokalnym samorządem) na przekazywanie firmie sporego procenta od zakupów dokonanych przez pasażerów danej linii w sklepach lotniskowych. W Łodzi Ryanair stawiał właśnie tego typu warunki. Samorządowcy popukali się w głowę i uznali że nie będą z publicznych pieniędzy płacić prywatnej firmie za utrzymywanie połączenia lotniczego z którego korzystają tylko niektórzy. No i Ryanair się z Łodzi parę lat temu wycofał.

Inna sprawa że Ryanair ma dosyć terrorystyczną taktykę negocjacyjną - albo dostaje to czego chce albo się wycofuje. Dobrym przykładem jest wycofanie się firmy z Danii kiedy władze tego kraju upomniały się o prawa duńskich pilotów zatrudnionych w tych liniach.

--
Ukończone: Bristol Beaufighter TF Mk.X, Hawker Tempest Mk. V, CR.714 C1 Cyclone, F4F Wildcat, Hawker Hurricane Mk I, DH-82A Tiger Moth, Curtiss Tomahawk Mk. IIB, P-38H Lightning, P-47 D-11 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, Su-47 Berkut, PW-5 Smyk, Bachem Ba 349 Natter, M5A1 Stuart VI, U-boot Seehund

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024