KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
04-03-18 07:41  Czym skleic ceramikę?
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

Dzień dobry, takie pytanko- czym skleić ceramike mającą kontakt z żywnością? Konkretnie: ceramiczna pokrywka od czajnika elektrycznego, a więc będzie wysoka temperatura i para wodna. Normalnie ceramikę bardzo dobrze skleja cyjanoakryl, ale tutaj nie mam pojęcia...

--
Nie jestem przesądny, bo to przynosi pecha.

 
04-03-18 12:07  Odp: Czym skleic ceramikę?
Grzech 

 

Nie znam się ,taka tylko sugestia żywica epoksydowa dwuskładnikowa z utwardzaczem.

--
Elektryczne nożyce z gór , w kosmosie nie ma większych....:-) .

 
06-03-18 20:01  Odp: Czym skleic ceramikę?
Kolniak 

 - 3

No cóż, w moim przypadku żywica epoksydowa się nie sprawdziła. Prawdopodobnie w grę wchodzi rodzaj żywicy - moja była stosunkowo miękka (wychodziłem z założenia, że kubek musi pracować - szybkie podgrzewanie wrzątkiem). Spoina nie wytrzymała roku. Żywica na granicy ceramiki stała się bardziej gumowa i... zaczęła parcieć.

Choć akurat do czajniczka nie próbowałem, to nie powinieneś się obawiać cyjanoakrylu - jest utwardzany parą wodną i po zaschnięciu nie jest toksyczny. Wydaje mi się, że byłby jednak najlepszym wyborem.

--
Dworujesz z forum? Fora ze dwora!

 
07-03-18 22:20  Odp: Czym skleic ceramikę?
Korsarz 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Galerie - 6


 - 4

Kolniak, że tak powiem- "bingo" Zapomniałem, że CA schnie właśnie poprzez kontakt z wodą. Pytanie tylko, czy później aby na pewno nie reaguje.