Akra
Na Forum: Relacje w toku - 2 Relacje z galerią - 5
- 2
|
Stocznia w Policach to maleństwo. Oto ona:
Na drugim zdjęciu jest prostokąt wody z napisem POLICE STOCZNIA. Dolne nabrzeże tego małego akwenu to właśnie Stocznia Police, górne to Port Barkowy.
Ze względu na wąski kanał prowadzący ze stoczni do rzeki po prawej (Gunica, dopływ Odry), stocznię mogą opuścić jedynie jednostki do 100 metrów długości – i dlatego większych się tam nie produkuje. Uwaga – w owej stoczni ze względu na brak miejsca nie ma wodowań! Kadłub jest przesuwany tak, że stoi równolegle do nabrzeża, i następnie znowu przesuwany, aż do chwili, gdy znajdzie się na specjalnej barce. Barka ze statkiem płynie na Dok 5 Gryfii, tam statek jest oddzielany od barki, i przeholowywany do kei.
Przy kei statek czeka na niemieckie czy holenderskie holowniki, które zabierają go do siebie, gdzie jest wyposażany.
Czyli że Stocznia Police promów – a nawet tylko samych ich kadłubów – nijak nie zbuduje.
**
Na holowanie samych kadłubów aż z Chin nie ma najmniejszych szans. Koszty holownika + bardzo wysoka opłata za przejście Kanałem Sueskim rozłożą każdą kalkulację.
**
"Prywatne stocznie trójmiejskie" odpadają w każdym wariancie, bo tu chodzi o "odbudowę przemysłu stoczniowego w SZCZECINIE!"
--
Post zmieniony (19-02-19 12:32)
|