KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 19Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
12-06-17 10:07  Trzymajmy kciuki za PŻM
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Źródło: Branżowy Serwis Informacyjny PortalMorski.pl

Zarząd komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej wdraża program naprawczy. Ma to związek z trudną sytuacją przedsiębiorstwa. Marynarzom pracującym w PŻM zaproponowano do przyjęcia m.in. obniżenie wynagrodzenia podstawowego na masowcach o 13 proc, obniżenie gwarantowanego wynagrodzenia stanowiskowego na promach o 26 proc., likwidację nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych, likwidację dodatkowych bonusów, likwidację dodatku ZUS, likwidację dodatku za pranie, likwidację stanowisk IV mechanika i bosmana, wydłużenie kontraktów 4-1+2, likwidację dodatkowego wynagrodzenia za przekroczenie 150 dni.

PŻM chce także zwolnienia około 80 pracowników lądowych w ramach dobrowolnych odejść i zwolnień grupowych.

Polska Żegluga Morska posiada 54 statki. Są to masowce a także promy m/f „Polonia”, m/f „Gryf”, m/f „Wolin”, m/f „Skania” zarządzane przez peżetemowską spółkę Unity Line.

Mateusz Morawiecki, wicepremier i minister finansów w porozumieniu z Markiem Gróbarczykiem, ministrem gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wprowadzili w przedsiębiorstwie państwowym zarząd komisaryczny. Głównym celem takiej decyzji jest ustabilizowanie sytuacji najważniejszego narodowego armatora, utrzymanie charakteru PŻM jako przedsiębiorstwa państwowego oraz wprowadzenie działań, które pozwolą armatorowi przetrwać okres dekoniunktury i zachować tysiące miejsc pracy.

*

Wiem skądinąd że trwają rozmowy Brzezickiego (komisarz w PŻM) ze związkami zawodowymi.

 
13-06-17 13:19  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Pit Blank 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 3
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 4

Właśnie plyne Polonią.

--
Yamata i Bismarki czekaja w kolejce ...

 
13-06-17 14:51  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Małe uzupełnienie:

20 zamówionych statków zatopiło PŻM

Powodem złej sytuacji Polskiej Żeglugi Morskiej jest zamówienie przez tego armatora 20 statków – powiedział w czwartek w Sejmie wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.


W 2007 r. na tzw. górce PŻM zamówił w stoczniach dalekowschodnich 20 statków – powiedział Witkowski, pytany przez posła PO Norberta Obryckiego o „bezpośrednie przyczyny” wprowadzenia w przedsiębiorstwie zarządu komisarycznego. „Pan wie dlaczego? My nie wiemy i po to jest zarząd komisaryczny w przedsiębiorstwie, audyt i kontrola, aby odpowiedzieć na te pytania” – dodał Witkowski.

PŻM pogrążyły koszty kredytów, inwestycje.

Według wiceministra na złą sytuację PŻM wpływa także niekorzystna sytuacja na rynku frachtów. „Grupa kapitałowa PŻM ponosiła także wcześniej straty na działalności operacyjnej, ponosząc jednocześnie duże koszty obsługi umów kredytowych. Finansowano również program inwestycyjny, który (…) był pokrywany z rezerw gotówkowych” – kontynuował Witkowski.
Długoterminowe długi PŻM wynoszą 400 mln dolarów

Jak podał, „Zasadnicze zadłużenie PŻM dotyczy długoterminowych umów kredytowych i to jest kwota około 400 mln dol., zaciągniętych w ostatnich latach przez grupę PŻM na potrzeby finansowania programu inwestycyjnego”.

„Program inwestycyjny realizowany był w oparciu o finansowanie ze strony banków zagranicznych; RBS, którego wierzytelności wobec grupy kapitałowej zostały odkupione przez Bank of America” – powiedział Witkowski. Jak dodał, teraz trzeba negocjować spłatę tego zadłużenia albo odkupienie go przez banki polskie tak, aby mieć jakąkolwiek kontrolę nad spłatą zadłużenia przez grupę PŻM.

(...) rząd podejmuje działania mające na celu poprawę rentowności PŻM – kontynuował. Jak dodał, są to trudne negocjacje z bankami zachodnimi, aby poprawić sytuację kredytową PŻM.

„To jest ważny podmiot w odbudowie pozycji Polski na międzynarodowym rynku transportu morskiego. Trudnym rynku, bo ceny frachtu są wyjątkowo niskie. Sytuacja jest wyjątkowo trudna, dlatego priorytetem będzie kwestia bezpieczeństwa zatrudnienia załogi PŻM i plan naprawczy to będzie uwzględniał w stu procentach” – podkreślał Witkowski.

W PŻM jest zarząd komisaryczny.

Powodem wprowadzenia w PŻM w lutym br. zarządu komisarycznego była trudna sytuacja największego narodowego armatora, ciągły brak symptomów poprawy koniunktury na światowym rynku shippingowym, a także brak odpowiednich działań dotychczasowego kierownictwa Grupy PŻM - podał resort gospodarki morskiej. Na stanowisko zarządcy komisarycznego powołano Pawła Brzezickiego, który w latach 1998-2005 pełnił funkcję dyrektora naczelnego szczecińskiego armatora.
Plan naprawczy przewiduje zmniejszenie zatrudnienia

Kilka dni temu Brzezicki poinformował, że jednym z kluczowych kierunków przygotowywanego programu naprawczego w PŻM jest m.in. redukcja kosztów pracy poprzez zmniejszenie liczby osób zatrudnionych na statkach, w PŻM oraz w spółkach pomocniczych. Chodzi również o obniżkę wynagrodzeń.

Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem - w grupie kapitałowej ma ponad 60 statków. Na ich pokładach pracuje ok. 2,6 tys. marynarzy, a kadra pracująca na lądzie to 250 osób.

oraz fragment tekstu odpowiedzi na interpelację poselską nr 10426, z 22.03.17:

Zarząd komisaryczny został ustanowiony na okres jednego roku.

Brak możliwości odbioru budowanych statków w ramach programu inwestycyjnego na lata 2015-2020 może w najgorszym przypadku skutkować utratą dotychczas wpłaconych zaliczek na budowę statków oraz utratą dodatkowego wyposażenia dostarczonego przez armatora. Kwestia oceny skutków podlega analizie prowadzonej przez Zarządcę Komisarycznego. Zamówienia statków dla PŻM P.P. realizowane były w stoczniach: Yangfan Group i Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding.

Program inwestycyjny realizowany był w oparciu o finansowanie ze strony banku RBS, którego wierzytelności wobec Grupy Kapitałowej odkupione zostały przez Bank Of America Merill Lynch oraz Davidson Kempner. Według stanu na dzień 10.03.2017 r. żaden z kredytów udzielonych Grupie PŻM nie został postawiony w stan natychmiastowej wymagalności.

W sprawie poprawy sytuacji finansowej PŻM P.P. i Grupy Kapitałowej prowadzone są rozmowy z konsorcjum banków polskich, w tym: PKO BP S.A., Pekao S.A., Alior Bank S.A. i Bankiem Gospodarstwa Krajowego S.A.

Według stanu na dzień 1.03.2017 liczba pracowników lądowych i morskich w Grupie Kapitałowej PŻM wynosi 3139 osób.

Program naprawy PŻM jest obecnie w trakcie opracowania założeń i wyliczeń. Z tego względu dane dotyczące ewentualnej redukcji kosztów pracowniczych nie są jeszcze dostępne.

Spółka Unity Line prowadzi niezależny biznes promowy w ramach wydzielonej struktury pod względem komercyjnym, dlatego działania i skutki w obszarze floty masowców nie mają bezpośredniego przełożenia na jej sytuację. Niemniej jednak, tak jak inne spółki Grupy PŻM będzie podlegać elementom Programu naprawy.

--
Sven

HMS Ark Royal

 
13-06-17 15:00  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Polska [?] Żegluga Morska - wszystkie jednostki zarejestrowane pod banderą Liberii, Bahama, Cypru i Wysp Marshalla. Brakuje tylko jakiegoś pod banderą San Escobar.
Ciemność, ciemność widzę... :-)

 
13-06-17 15:12  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Tu jest napisane dlaczego

http://www.logistykamorska.pl/2016/09/polskie-statki-pod-rajska-bandera/

--
Sven

HMS Ark Royal

 
13-06-17 18:06  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Doskonale wiem dlaczego. Zaliczyłem różne obce bandery ale mimo wszystko żal, że nie widać łopocącej na wietrze biało- czerwonej.
Dałem znak zapytania - teraz to PŹM winno zmienić nazwę na OŻP (Obca Żegluga Morska) :-)

 
14-06-17 00:05  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Moim zdaniem to Ryszard ma rację choć nigdy nie pływałem w PŻM poza kursem na Kulczyńskim z Polic do Gdyni, mój staruszek po ewakuacji z "Gryfa" przesiadł się na PŻM i teraz żałuje, bo większość kolegów pouciekała pod duńską czy Holenderską banderę i ci się czegoś tam podorabiali.... Z PŻM stary ma wspomnienia takie, że robota ( cieśli pokładowego/ ślusarza ) była tak samo ciężka jak na rybakach a zarobki nieregularne i jednak niższe... Na plus były jedynie wprowadzone limity do 4mies. na morzu przez co mógł trochę z rodziną pożyć. Co z tych limitów jednak, skoro gdy tylko busem pod PAZIM zajechali to każdy zamiast się z rodziną witać to łapał za papiery i byle się najszybciej zamustrować... Z poziomu chiefa, pierwszego czy starego może część z Was byłych/ obecnych marynarzy inaczej to widzi ale ja znam doskonale sytuacje gdy ojciec łaził 2 mies wkurwiony bo się starał a po wielu latach wysługi dostał propozycję na starszego albo wcale..Miał wyjście? skoro na lądzie przebywał na bezpłatnym i ZUS musiał sam sobie opłacić? z czego? jak dolar upadł na ryj... Ale wystarczy , główną winę za całokształt tego bajzlu ponoszą wszystkie kolejne ekipy rządzące. Za to, że doprowadziły do tego, że państwowemu (sic. ) armatorowi bardziej się opłacało wyprowadzić flotę pod "tanią banderę"..Liberyjską, cypryjską itd...
Ahoj PŻM-owcy! a mojego wuja, Janusza Króla znaliście? Pamiętacie? Słyszeliście o Nim? Bo jak pływacie to na pewno! Sami sobie resztę dopowiedzcie....

--

Post zmieniony (14-06-17 00:38)

 
14-06-17 09:10  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Polska bandera mogłaby wrócić na polskie statki tylko w przypadku stworzenia drugiego rejestru (np. na wzór norweskiego NIS). Z drugiej strony armatorzy pewnie sto razy by się zastanowili czy do niego przejść, bo za pół roku – albo przy kolejnym rządzie – politycy mogliby nagle zlikwidować rejestr, przepisać statki do PRS i następnie dowalić potężne podatki oraz zażądać cła za kupione spoza Unii statki. I już po armatorach.

Zbyt duże ryzyko za nic nie dający – poza narodową dumą - przywilej podniesienia biało-czerwonej.

 
14-06-17 10:22  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

:))
Panowie, przepraszam, że nie znając się na rzeczy problemu, tak jak Wy,
Szanowni tu Obecni Rozmówcy, którzy pracując na wodach nabawiliście sie oprócz reumatyzmu, tej obszernej wiedzy na temat tejże tu P.Ż.M.

Jako, że padło tu coś o władzach, tak se pomyślałem ?, że może jeszcze ta obecna władza wpadnie na pomysł/ma ich przecież tyle/,

że walnie pięścią weterańską w mebel,
I ogłosi:

Nie będziesz bratku polskich statków pod obce bandere do jakis murzynów meldował!

Bo cie wsadzimy za oszustwo podatkowe!
Polske chcesz okradać ? !
Do swojej kabzy podatek ?
Taaa, nie, nie Brunner!

Tu w Ojczyźnie meldowac, i ludziom godziwe zarobki
płacić !

PS
Niestety, O8/15.

Gdy przyjdzie bida, to większość "programów uzdrowicielskich" i tak odbywa sie kosztem pracowników, obojętnie czy to PŻM abo MPO.

I tą tanią mądrością chowam sie pod stół, obserwując dalszy ciąg wydarzeń.
:))




,

 
14-06-17 11:05  Odp: Trzymajmy kciuki za PŻM
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Mój wpis i uwaga o łopocącej polskiej banderze miał podłoże sentymentalno - emocjonalne jeśli można tak to określić.
Przez dwadzieścia lat mojego pod nią "pływania" wiatr ja strzępił, płowiała w tropikalnym słońcu a orzeł widział niejedne morza i oceany.
Gdy raz przed złomowaniem, hen gdzieś daleko w obcym kraju ją zdejmowano, mrużyliśmy oczy nie od słońca, lecz by ukryć wzruszenie i łzy. Później zaś inne wielce kolorowe widziałem przez kolejne lata.
Było, przeszło minęło. Morze atramentu wylano opisując co i jak stało się z PLO.
Świat się zmienił, Polska i My też.
Obecnie taka flota - warto przypomnieć, że w swoim szczytowym okresie pod biało-czerwoną w samym PLO było blisko 180 statków - pod narodową banderą nie ma racji bytu.
Ale żal pozostał... :-)

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 19Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Ten wątek został zamknięty 


© konradus 2001-2024