KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
31-05-17 13:54  40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Możecie nam, szczecinianom, pozazdrościć :-)

http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,21889911,az-40-okretow-wojennych-zacumuje-w-szczecinie-pierwsze-przyplyna.html#BoxLokSznImg

--

 
31-05-17 15:49  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Widzę że ktoś nadal tkwi mentalnie w roku 1939...

 
31-05-17 17:18  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Łosiu 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Czepiasz się. MI osobiście sylwetka fregat typu Brandenburg też się bardzo podoba. Ale w spisie widzę że nie będzie.

--
Się robi: coś...
skończone ORP Błyskawica 1:300 MO , OS2U Kingfisher 1:33 Orlik , Nowgorod 1:200 Pro-Model , Kamow A-7 1:33 Orlik , TKS 1:25 GPM , Od2 1:25 Modelik

 
31-05-17 22:16  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Nie tylko ZbiG tkwi mentalnie w 1939 r. Ja też !
Nie popisali się ci nasi sojusznicy zza Odry z tą nazwą, oj nie popisali.
Chyba ten ich ktoś co zaproponował taką nazwę cierpiał na "pomroczność jasną"
Czekać tylko teraz na okręt o nazwie "Karl Doenitz".

 
31-05-17 23:41  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Łosiu 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Ale co? Mieli zmienić nazwy geograficzne bo nam się kojarzą? Nazwy miast też? Dajcie spokój.

--
Się robi: coś...
skończone ORP Błyskawica 1:300 MO , OS2U Kingfisher 1:33 Orlik , Nowgorod 1:200 Pro-Model , Kamow A-7 1:33 Orlik , TKS 1:25 GPM , Od2 1:25 Modelik

 
01-06-17 07:45  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Informacje z defence z mapką postoju jednostek w Szczecinie

http://www.defence24.pl/597976,40-okretow-na-baltyku-ruszaja-cwiczenia-baltops-2017

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 07:53  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Ech Łosiu Łosiu, toż ZbiGowi na bank nie chodziło o Brandenburgi...

Ponieważ moja droga do pracy prowadzi tuż przy nabrzeżu, mogę zameldować że dziś rano stały tam na razie cztery polskie i jeden norweski okręt.

 
01-06-17 08:20  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Jednostki BALTOPS:

1. WAMBOLA
SHOREHAM
2. DATTELN
PRIMULA
3. HINNOEY
MAALOEY
4. GNIEZNO
5. GODETIA
SALTHOLM
MSF1
6. MERCUUR
NARCIS
7. VLAARDINGEN
MAKKUM
8. DABIE
WICKO
9. MIELNO
10. ROALD AMUNDSEN
11. EVERTSEN
12. DRAGON
13. NIELS JUEL
14. KRAKÓW
15. ELBE
16. VIRSAITIS
ZEMAITIS
17. VARONIS
KURSIS
18. ADMIRAL COWAN
PEGNITZ
SEEHUND 8
SEEHUND 7
19. WDZYDZE
MAMRY
20. KULLEN
VINGA
21. VEN
22. NYKOEPING
23. L' AIGLE
CROIX DU SUD
24. HAMEENMAA
25. ABSALON

Jednostki inne

A. NAWIGATOR XXI
B. BONGO Barge
C. HERIK 36
D. BEMBRIDGE

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 08:58  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

ZbiG: jakie nasze okręty BALTOPS będą w Szczecinie masz w wykazie powyżej, także inne bandery, bazujmy na faktach.

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 09:04  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

NAWIGATOR XXI stoi tam zawsze, bo to statek Akademii Morskiej. Stoi dokładnie naprzeciwko budynku szkoły.

Wczoraj dowiedziałem się, że są plany zmiany Akademii Morskiej na ...uwaga uwaga! ... UNIWERSYTET MORSKI!

Czyli że zamknie się działalność Akademii, zwolni pracowników, po czym natychmiast zatrudni na Uniwersytecie, który przy tej okazji pewnie otrzyma nowe, "swoje" kierownictwo... Taka powtórka z Akademii Obrony Narodowej zmienionej - wraz z naczalstwem, oczywiście! - w Akademię Sztuki Wojennej...

 
01-06-17 09:12  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Akra, ale to zmiana w uczelni cywilnej, nie można tego porównywac do wojskowej, gdzie nie jest obojętne gdzie "stare" naczalstwo ergo top command było kształcone: w uczelniach sowieckich czy natowskich, ponieważ jest to po prostu kwestia bezpieczeństwa i niebezpiecznych koneksji, powiązań, a nie polityczna.

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 09:17  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Przejrzałem listę dowódców Akademii Obrony Narodowej cofając się aż do 2006. ŻADEN z generałów nie był szkolony w Moskwie, za to mieli powiązania z NATO. Czyli że jednak przy zmianie nazwy chodziło o stołki dla swoich.

Post zmieniony (01-06-17 09:25)

 
01-06-17 09:38  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Jeden z poprzednich rektorów (lata 2012-2014, oraz 21 października – 17 listopada 2015), gen. dyw. Bogusław Pacek: W latach 1978-1979 odbył przeszkolenie w Szkole Oficerów Rezerwy w Centralnym Ośrodku Szkolenia WSW im. Feliksa Dzierżyńskiego w Mińsku Mazowieckim. To on został odwołany przez ministra obrony.

--

Post zmieniony (01-06-17 09:40)

 
01-06-17 09:45  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Aha, czyli że z powodu patrona Szkoła Oficerów Rezerwy w Centralnym Ośrodku Szkolenia WSW w Mińsku Mazowieckim była uczelnią sowiecką. Teraz już wiem.

 
01-06-17 09:50  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Nie tylko, historyk prof Żaryn pisze o książce gen. Packa:

"Jednak historyk, prof. Stanisław Żaryn twierdzi, że Pacek ma też inne, bardziej ponure oblicze.

W 2014 r. Pacek wydał książkę „Różne barwy WSW". Jest w niej co najmniej kilka zastanawiających stwierdzeń, m.in. próba obrony Wojskowej Służby Wewnętrznej. Tak przynajmniej uważa autor portalu wPolityce.pl, Stanisław Żaryn.

Pacek był zresztą w strukturach WSW. W książce rozmawia z wieloma żołnierzami, którzy służyli w tej formacji. Ale nie tylko. Pojawia się np. rozmowa z nieżyjącym już gen. Wojciechem Jaruzelskim, który wydawał się bronić formacji, odnosząc ją do współczesnych, wojskowych służb specjalnych.

– Wydarzenia z ostatniego okresu pokazują, że podsłuchów jest chyba więcej niż za czasów tzw. komuny. Nie chcę stawiać znaku równania, bo grzechy minionego czasu były bardzo poważne. Jeśli chodzi o działalność służb, to teraz namnożono ich sporo: to ABW, to CBW, to CBA, to jeszcze inne – mówił Jaruzelski.


Żaryn napisał o książce Packa tak:

- Gen. Jaruzelski i gen. Pacek zdają się zgadzać, że „Kiszczak był naszym wspaniałym generałem”. Packowi zachwyty nad Kiszczakiem nie przeszkadzają.

Historyk widzi w publikacji wręcz próbę obrony Jaruzelskiego i Kiszczaka. Na koniec Żaryn pisze, że przez swoją publikację Pacek broni Jaruzelskiego i Kiszczaka.

Przy okazji obrony WSW Kiszczak, Jaruzelski i wielu innych żołnierzy prezentują przychylny dla komunistów obraz Polski Ludowej oraz jej aparatu represji. Generał Pacek niestety wiele razy nie reaguje na skandaliczne w III RP słowa, co budzi pytanie, czy rzeczywiście akceptuje wszystko, co mówią bohaterowie jego książki – uznał Żaryn. "


Edit: pytanie retoryczne: czy WSW i jego ośrodki szkolenia były niezależne czy podległe strukturom sowieckim?
--

Post zmieniony (01-06-17 09:56)

 
01-06-17 10:05  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Svenie, od 17 lipca 2015 Packa nie było już w AON, więc jego osoba nie mogła być pretekstem dla stworzenia ASW.

 
01-06-17 10:06  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Ale po jego usunięciu został powołany rektor po, następnie po odpowiedniej ustawie Sejmu zmiana uczelni na nową i rektor obecny.

Edit: mylisz się: gen. Pacek "21 października 2015 został ponownie powołany na stanowisko rektora-komendanta AON[11]. 17 listopada 2015 został odwołany ze stanowiska przez ministra obrony narodowej Antoniego Macierewicza. Była to pierwsza decyzja kadrowa nowego ministra, podjęta drugiego dnia urzędowania i podana do wiadomości publicznej."

A poza tym: obecna komenda ASW to kadra, która ukończyła starą AON, oraz była po tym z nią związana.

--

Post zmieniony (01-06-17 10:21)

 
01-06-17 10:24  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Czyli po 17.11.2015 nie było już podstaw do uważania AON za kierowaną przez człowieka, który miał pecha kształcić się nie tam, gdzie powinien, chociaż wtedy nie miał wyboru. A jednak zmiany dokonano. I na tym - jeśli pozwolisz - skończymy sprawę ASW.

Sprawa Uniwersytetu Morskiego: mam na ten temat informacje z pierwszej ręki (od osoby od lat mocno związanej z Akademią Morską) i ta ręka nie ma wątpliwości po co ta cała szopka z zamknięciem jednej uczelni i powołaniem tego samego dnia drugiej.

 
01-06-17 10:28  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Zmiany AON na ASW z pozostawieniem jej dotychczasowej kadry za wyjątkiem gen. Packa, który należał do WSW z poprzedniego systemu wojskowego, to kwestia reorganizacji wojskowej, nie ma tu żadnej "nowej ekipy".

Kwestie uczelni cywilnych to na pewno nie dyskusja na to forum.

I jeszcze mały offtop choć związany ze Szczecinem, reaktywacja stoczni szczecińskiej zaoranej przez poprzednie ekipy:

http://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,21282467,arp-dokapitalizuje-pgz-ktora-przejmuje-szczecinski-park-przemyslowy.html?disableRedirects=true

--

Post zmieniony (01-06-17 11:02)

 
01-06-17 11:32  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Najger 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 5
 

Sven - zaorać (i to dosłownie) byłą Stocznie Szczecińską to chciało Towarzystwo Finansowe Silesia, które swego czasu było właścicielem majątku stoczni. Chcieli wszystko zburzyć i postawić tam apartamentowce i biurowce. Na szczęście się to nie udało.
Co teraz się tam dzieje to można zobaczyć na linku poniżej:
http://szczecinpark.pl/

--
"Si vis pacem para bellum"

 
01-06-17 11:37  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Niekoniecznie, zaoranie stało się w 2009 r:

"Od marca 2009, zgodnie z przyjętą w sejmie tzw. „Specustawą Stoczniową” rozpoczęto proces kompensacji Stoczni Szczecińskiej Nowa, co oznaczało jej likwidację poprzez całkowitą wyprzedaż majątku stoczni w przetargu nieograniczonym oraz zwolnienia grupowe obejmujące wszystkich pracowników. Proces ten miał trwać do dnia 31 maja 2009 roku. Pieniądze ze sprzedaży miały zostać przekazane na spłatę wierzycieli stoczni – publicznych oraz prywatnych[1]. Ze względu na wyprzedaż w trybie nieograniczonym, powstać tam mogą dowolne inne przedsiębiorstwa niezwiązane z branżą morską."

oraz

"Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono."

oraz z 2011:
TF Silesia
"Jesienią zeszłego roku wylicytowało najważniejsze nieruchomości wchodzące w skład SSN."

--

Post zmieniony (01-06-17 11:42)

 
01-06-17 11:42  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Odnośnie „zaorania stoczni” przez poprzednie ekipy. Jakiś czas temu w necie znalazłem taki oto tekst byłego stoczniowca i to pewnie nie szeregowego:

„ Stoczni nie rozwaliło SLD ani żadna inna partia, stocznia rozwaliła się sama - przez brak modernizacji i inwestycji. Była to manufaktura pracująca jak za czasów króla Ćwieczka, a każdy jej produkt był ręcznie klepanym arcydziełem. Produkcja statków wszędzie na świecie to teraz taśma, kadłuby składane po kilka naraz w suchych dokach lub na halach (tak, statki buduje się dzisiaj pod dachem!), laserowe pozycjonowanie sekcji, transport elementów jak na linii produkcyjnej samochodów - zautomatyzowany. A tu było wożenie blach z miejsca na miejsce, geodeci z teodolitami na pochylniach i ręczne dopasowywanie wszystkiego do siebie, tłum robotników zmarzniętych albo ledwie żywych z upału - jak mrówek ich na każdym statku, a wokół walące się hale. Po każdym wodowaniu szukanie na dnie potopionych kotwic itp.

Gdzie w nowoczesnej stoczni potrzebne byłyby dwa kroki technologiczne, by coś poskładać, u nas trzeba ich było zrobić sześć. Jedna plazma do cięcia blach była w całym tym bałaganie coś warta.
Konkurować z Koreą czy Niemcami ta stocznia mogła tak samo, jak firma składająca samochody w garażu może konkurować z Volkswagenem.

Jeżeli państwo mogło tu coś zrobić, to nie ładować pieniędzy w najdroższą na świecie, ręczną produkcję statków, tylko zatrzymać tę manufakturę, całą forsę wsadzić w modernizację stoczni i ruszyć od nowa. Ale na to panowie związkowcy na pewno by się nie zgodzili i poszliby z mutrami do rzucania - na Warszawę! My chcemy BUDOWAĆ STATKI! To reanimowano półtrupa kroplówkami, aż zdechł ostatecznie.

Piszę to z niejakim żalem, bo też pożywiłem się trochę dzięki stoczni przez lat kilka.”

*

A teraz „odoranie” wygląda tak, że państwowa stocznia za państwowe zlecenie, za państwowe fundusze i dla państwowego armatora buduje prom...

Szczegółowo napisałem o tym 23 maja w KARTONOWYCH DINOZAURACH:

Projekt promu dla PŻB jest oparty na planach promów „Piast” i „Patria”, które dla PŻM miała kiedyś zbudować nieistniejąca już Stocznia Szczecińska.

– W drugim kwartale tego roku położenie stępki jest bardzo realne i liczę, że za trzy lata będę mógł oddać prom armatorowi – zapowiedział w marcu tego roku prezes Gryfii. – Myślę, że w tym czasie już na pochylni Wulkan będzie budowany kolejny prom dla PŻB lub innego armatora.

Pod dużo większy prom "Polonia" Norwedzy położyli stępkę 25.2.1994 a banderę podniesiono 27.5.1995, PO PIĘTNASTU MIESIĄCACH!!! A prezes ma nadzieję uwinąć się w zaledwie trzy lata...

Całe przedsięwzięcie opiera się na PAŃSTWOWYCH: funduszu Mars, spółce skarbu państwa PŻB, przedsiębiorstwie państwowym PŻM (armator ma zlecić budowę czterech promów w Szczecinie). Za finansowanie pierwszej jednostki odpowiadać będzie państwowy Polski Fundusz Rozwoju wraz z PKO BP.

Ponieważ w całości jest to INWESTYCJA PAŃSTWOWA, można spodziewać się, że prom powstanie bez względu na koszty i czas trwania budowy, z czysto propagandowych względów („Odbudowaliśmy przemysł stoczniowy w Szczecinie!”)

Co do finansowej kondycji samej stoczni:

Stocznia Gryfia od dawna miga się od płatności na rzecz swoich wierzycieli. Naciąga przedsiębiorców na usługi, za które nie płaci i po pół roku. I trudno zainterweniować w spółce, monitować ją itd., od kiedy przerzuciła swoją księgowość do zewnętrznej firmy outsourcingowej.

Strat ze sprzedaży:
- Na koniec 2014 - 8,6 mln zł
- Na koniec 2015 – 3,8 mln zł
- Na koniec 2016 – 6,4 mln zł

- Strata netto:
- Za 2014 - 9,5 mln zł
- Za 2015 - 17,2 mln zł
- Za 2016 – 18,7 mln zł

Dlaczego stosunkowo niewielki prom ma być budowany (jak dobrze pójdzie!) aż przez trzy lata? No bo nie wiadomo, ilu ludzi będzie przy nim pracować...

Za budowę odpowiadać będzie szczecińsko-świnoujska stocznia Gryfia należąca do państwowego funduszu Mars, który ma także stocznie w Trójmieście. Gryfia ma skorzystać z pomocy podwykonawców działających w Szczecińskim Parku Przemysłowym (na postoczniowych terenach). Jednak, jak zaznaczył prezes funduszu Mars Konrad Konefał, podwykonawcami mogą też być firmy z Trójmiasta czy zagraniczne – jeśli przedstawią korzystniejszą ofertę.

Na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego działa dziś 65 firm, które prowadzą własną działalność gospodarczą w różnych dziedzinach.
To jak to będzie z budową promu - obecne firmy działające w parku porzucą dotychczasową działalność i zajmą się promem (nawet jeśli tego nie potrafią)? Firmy te mają taki luz i doświadczenie, że oprócz dotychczasowej działalności, równolegle (z pełnym zaangażowaniem sił i środków) zajmą się budową promu? Kto inny zbuduje prom, a dotychczasowe firmy się usuną na bok, żeby nie przeszkadzać i nie zajmować miejsca oraz infrastruktury?
Jakoś nikt o takich drobiazgach się nie wypowiada...

Pomimo niepewności co do liczby dostępnych fachowców, Gryfia podpisała niedawno kontrakt na budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Jednostki mają być gotowe do listopada 2021 r. Koszt - 70 mln zł.

Firma praktycznie bez własnych pracowników chce jednocześnie budować prom i cztery holowniki.

Pożyjemy, zobaczymy...

*

16 maja dopisałem:

Najnowsze informacje o promie z Gryfii:

Na pochylnię dawnej Stoczni Szczecińskiej zwieziono trochę blachy, krząta się przy nich grupka spawaczy, mająca wykonać stępkę. Jest jednakże mały problem: powstaje stępka, pomimo że rysowanie planów promu jest wciąż w toku, niezakończone.

I to by było na tyle...

 
01-06-17 11:45  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Zdaje się że niepotrzebnie nieco zboczyliśmy z tematu CZTERDZIEŚCI WOJENNIAKÓW W SZCZECINIE ;-)

 
01-06-17 11:56  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Akra, czy likwidacja całkowita stoczni szczecińskiej jaka nastąpiła przez poprzednią ekipę w 2009 była lepsza od sensownej, nowoczesnej reaktywacji? Niemcy i inne państwa potrafią jakoś sensownie zadbać o rodzimy przemysł stoczniowy, my nie i dodatkowo usuwamy nasz coby nie był dla nich konkurencją. Sam fakt obecnego przejęcia przez PGZ jest pozytywny, co wyjdzie z tego czas pokaże. Nie wiem jaki jest przemysł stoczniowy np. chiński czy koreański, czy też manufaktura. Czy te nasze próby reaktywacji dadzą coś sensownego zobaczymy, podobnie jak przejęcie przez PGZ upadające fabryki Autosan w Starachowicach czy Jelcza, oraz stoczni MW w Gdyni.

Aha, skoro jesteśmy przy przemyśle zapomniałem jeszczcze o Cegielskim:

"28 kwietnia 2017 r. została podpisana umowa inwestycyjna pomiędzy H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A., akcjonariuszem Spółki reprezentowanym przez Ministerstwo Rozwoju oraz Polskim Funduszem Rozwoju.

„Poprzez zaangażowanie kapitałowe Polskiego Funduszu Rozwoju w zakłady Cegielskiego, otwieramy nowy rozdział w ponad 170-letniej historii poznańskiej Spółki. Mocno wierzę w to, że w perspektywie średnioterminowej, Spółka już samodzielnie dopisze następne rozdziały swojej historii, generując wartość dodaną dla polskiej gospodarki w obszarze szeroko rozumianego przemysłu przyszłości” – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów. „Będąc pół roku temu w Poznaniu, wyraziłem nadzieję, że przy dobrze opracowanych i realizowanych projektach naprawczych i inwestycyjnych można przywrócić nadzieję w lepsze jutro dla takich przedsiębiorstw jak Cegielski. W ciągu ostatnich 27 lat wyprzedawano, albo likwidowano rodowe srebra polskiej gospodarki. My, tym zakładom, które mają wyspecjalizowaną kadrę, determinację i potencjał, chcemy dać szansę nie tylko na przetrwanie, ale również na drugie życie oraz rozwój” – dodał wicepremier.

Polski Fundusz Rozwoju zainwestuje w H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. w Poznaniu 40 mln złotych, w formie obligacji zamiennych na akcje. Inwestycja ta wpisuje się w strategię PFR – inwestowania w perspektywiczne spółki branży przemysłowej, stawiające na rozwój w oparciu o innowacyjne projekty."

--

Post zmieniony (01-06-17 12:01)

 
01-06-17 12:09  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Jeżeli reaktywacja ma polegać na tym że państwowa stocznia na państwowe zlecenie za państwowe fundusze i dla państwowego armatora buduje prom to ja dziękuję. Takie hopki przetrenowaliśmy już w PRL.

A przy okazji już się znaleźliśmy w Poznaniu :-) Nie za daleko odpłynąłeś, przyjacielu?

 
01-06-17 12:12  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Chodzi mi o to co wyjdzie kompleksowo z tego konsolidowania i próby odbudowania polskiego przemysłu, nie tylko okrętowego. W tym jeszcze dodam, że trwajacy przekop Mierzei Wiślanej (odpowiednia ustawa przyjęta przez obecny Sejm), oraz jak rozumiem pogłębienie torów wodnych do Elbląga i inwestycje w samym Elblągu coby dołączył do naszych morskich miast portowych: zobaczymy co z tego wyjdzie.

--

Post zmieniony (01-06-17 12:15)

 
01-06-17 12:29  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Najger 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 5
 

Promy budowane w Szczecinie to jeszcze nic, ale jak minister zapowiada budowę okrętów podwodnych w Szczecinie, to ja się pytam, gdzie, kto i jak?

A co do zakładów Cegielskiego to padły tuż po likwidacji Stoczni Szczecińskiej Nowej, tak jak i jedna huta która dostarczała blachy do stoczni. Tak więc mądrale, którzy się wtedy zgodzili na zamknięcie stoczni pewnie w myśl - tyle zakładów padło to co tam taka stocznia, zamknie się ją i już, nie mieli tyle wyobraźni, że to są niczym naczynia połączone, zamknięcie jednego zakładu powoduje, że kilka innych pada, nie mówiąc o zmniejszonym transporcie koleją.
Likwidacja stoczni która zatrudniała kilka tysięcy ludzi automatycznie pociąga za sobą likwidację następnych kilku tysięcy miejsc pracy.
A sprawy likwidacji stoczni w 2009 można było wygrać, trzeba było tylko trochę powalczyć w Brukseli. To samo co my (pomoc finansową przez państwo) zrobili Niemcy i oni jakoś nie musieli stoczni zamykać.

--
"Si vis pacem para bellum"

 
01-06-17 12:39  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

"Według planów kanał umożliwi wpływanie do Morskiego Portu Elbląg jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m."

Co z tego że może przepłynąć tam statek długi na 100 metrów, skoro maksymalne dopuszczalne zanurzenie to zaledwie 4 metry? Akurat wystarczy na to, żeby po zalaniu dziobowych balastów statek wyszedł na równą stępkę i dzięki temu dał radę przejść przekopem nie osiadając na dnie. W balaście do Elbląga, w balaście z Elbląga?

Dawno minęły czasy gdy po Bałtyku pływały niewielkie stateczki PLO, które mogłyby zawinąć do Elbląga z jakimś tam ładunkiem i nie ugrzęznąć po drodze. Nie ma już też małych kabotażowców, a więc jakie statki miałyby zawijać do Elbląga?

Pamiętasz malutkie kapcie FLORA i EMILIA? Przy całkowitej długości 44,70 m, szerokości 8,20 m i ZANURZENIU 3 METRY nośność statków wynosiła 450 DWT, a wyporność 725 t.

Taki maluch (maluchów już się nie buduje bo za mało mogą wziąć ładunku), a miał zanurzenie 3 metry! Kto się spodziewa że dwa razy dłuższy statek może z ładunkiem mieć zanurzenie najwyżej 4 metry?

Druga sprawa: w jaki sposób powstała Mierzej Wiślana? Prąd z zachodu niesie masy piasku. I nie przestanie ich nieść, bez chwili wytchnienia zasypując dostęp do północnego wejścia kanału. Ludzie z pogłębiarki, ich dzieci i wnuki będą mieli zapewnioną robotę do samej emerytury...

Post zmieniony (01-06-17 12:45)

 
01-06-17 12:44  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Najger: oto informacja z sierpnia 2016:

Zbankrutowane stocznie w Rostocku i Wismarze kupi rosyjski inwestor od ...Rosjanina. Na sprzedaż zgodził się komitet wierzycieli. Ale ma to swoją cenę – zwolnienie części załogi.

Radość tak, euforia, nie – tak komentowano nastroje po decyzji sprzedaży stoczni Wadan w Rostoku i Wismarze rosyjskiemu inwestorowi. Obie stocznie złożyły w sierpniu wniosek o upadłość. Rosyjska inwestycja dla ratowania stoczni była przedmiotem rozmów Angeli Merkel z prezydentem Miedwiediewem kilka dni temu w czasie wizyty kanclerz w Rosji. Obydwoje poparli rosyjskiego inwestora, a kanclerz Merkel stwierdziła, że ma do niego zaufanie.

--

 
01-06-17 12:50  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Skoro na zalew od strony rosyjskiej wpływają i wypływają przez Cieśninę Piławską z Kaliningradu nawet okręty podwodne w zanurzeniu peryskopowym to sie da: oczywiście tam jest głębokość 12 m, więc u nas trzebababy podobnego pogłębienia, nie wiem czy realne.

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 13:12  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Zbyt wąski kanał żeby zrobić choćby 7 metrów, a ponadto tyle samo musiałoby być na całej drodze przez Zalew aż do Elbląga. A jak jest w samym porcie?

Z oficjalnej strony portu Elbląg: "Głębokość toru wodnego - 2,5m w warunkach ekstremalnych 1,8 m".

Czyli co da przekop dla statków z zanurzeniem do 4 metrów? JEDNA WIELKA BARDZO KOSZTOWNA LIPA, z której skorzystają tylko żeglarze oraz nieliczni rybacy.

 
01-06-17 13:28  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Akra, oprócz przekopu ma być właśnie pogłębienie toru wodnego do Elbląga, jedno łączy sie z drugim.

"Kanał żeglugowy Nowy Świat na Mierzei Wiślanej

7 kwietnia 2016 roku zaprezentowano po raz pierwszy wizualizacje planowanego kanału[2]. Potwierdzono jednocześnie wybór lokalizacji - Nowy Świat pomiędzy Przebrnem a Skowronkami oraz nazwę Kanał Żeglugowy Nowy Świat[3][4].

Kanał ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości[5]. Przez kanał w szlaku drogi wojewódzkiej nr 501 mają być przerzucone dwa mosty zwodzone, których zadaniem jest zapewnienie pojazdom nieprzerwanego połączenia między obydwoma brzegami kanału[6]."

"Dzięki pogłębieniu toru wodnego do elbląskiego portu miałyby wpływać statki o zanurzeniu do 4 metrów (obecnie około 2 metrów), długości 100 metrów i szerokości 20 m, co oznacza że terminal mógłby rocznie przeładowywać nawet 3,5 miliona ton towarów (obecnie przeładowuje około 200 tysięcy ton przy górnych możliwościach 1,5 miliona ton). Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km) i kosztować około 800 milionów złotych. Na kanale ma powstać śluza i dwa mosty, z których zawsze jeden będzie otwarty dla podróżnych (patrz wizualizacja)."


Maciej Sandecki: Sceptycy uważają, że budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną niewiele da portowi w Elblągu, ponieważ nigdy nie będą tu wpływać wielkie jednostki i nigdy nie stanie się on portem pełnomorskim. Po co więc pakować pieniądze w kanał?

Arkadiusz Zgliński, dyrektor portu w Elblągu: Po pierwsze, my nie mamy aspiracji, żeby stać się wielkim portem morskim. Chcemy stać się średnim portem feederowym (od ang. feed - karmić) dla portów trójmiejskich oraz portów rosyjskich. Na całym świecie wielkie porty morskie współpracują z siecią mniejszych portów w pobliżu, które karmią, kumulują partiami ładunków z obsługi kontenerowców. Obecnie w porcie DCT w Gdańsku budowany jest hub, który ma gromadzić masy przeładunkowe po to, aby je rozsyłać do innych portów. Port w Elblągu mógłby być więc portem pomocniczym dla portów trójmiejskich oraz portów rosyjskich - w Kaliningradzie czy nawet w Sankt Petersburgu.

Na kanał przez Mierzeję trzeba patrzeć nie tylko przez pryzmat transportu ładunków, ale również rozwoju turystki. Zalew Wiślany ma ogromny potencjał turystyczny, który nie jest w pełni wykorzystywany, ponieważ jest on niedostępny dla żeglarzy z Unii Europejskiej. Tymczasem z Zalewem bezpośrednio łączy się potencjał turystyczny w postaci kanału elbląskiego wraz z systemem pochylni, jedynego takiego obiektu inżynierskiego na świecie oraz tzw. Pętla Żuławska, gdzie właśnie za unijne fundusze zmodernizowano 14 marin i przystani, jednakże korzystanie z nich jest ograniczone. Kanał skróci też drogę wodną z Elbląga nad morze o ok. 90 km. Każdy, kto choć trochę zna się na ekonomii i logistyce, dostrzeże w przekopie korzyści ekonomiczne i środowiskowe. Oczywiście ten potencjał nie zostanie od razu w pełni wykorzystany, ale jeśli stworzymy takie warunki, to biznes wcześniej czy później tu przyjdzie, a jeśli nie, to nie przyjdzie nigdy.

Przeciwnicy kanału mówią, że po jego wybudowaniu trzeba będzie co roku wydawać ok. 5 mln zł na pogłębianie toru wodnego.

- To oczywiste, to są inwestycje, które się ze sobą łączą. Musimy zdać sobie sprawę, że nakład prac, które trzeba teraz wykonać, wynika z wieloletnich zaniedbań. Po prostu przez cały okres powojenny na Zalewie nie robiono nic w tym zakresie. Tymczasem jak byłem w Rotterdamie w Holandii, to widziałem, że tam na kanałach codziennie pracują pogłębiarki i na bieżąco je udrażniają, a Holendrzy wybudowali tych kanałów przecież setki kilometrów.

- Obecny potencjał portu w Elblągu to ok. 1,5 miliona ton rocznego przeładunku, a głębokości gwarantowane na Zalewie to obecnie 2,4 m. Taka głębokość daje możliwość pływania jednostkom o ładunku do 1000 ton. Jeśli pogłębimy tor wodny, będą mogły do portu zawijać jednostki kabotażowe, morskie bliskiego zasięgu, barki o większym tonażu lub statki, które mogą zabierać towary o ładunku do 3,5 tys. ton. Czyli wielkość przeładunków w elbląskim porcie mogłaby się zwiększyć czterokrotnie! Podczas gdy potencjał portu na dziś wykorzystujemy w mniej niż 30 proc. W 1997 r. w czasach największej prosperity portu, kiedy w Elblągu funkcjonowała spółka Halex, tylko jednego roku przepuściła ona przez elbląski port 640 tys. ton węgla. Tymczasem kiedy w 2007 r. Rosjanie zamknęli żeglugę na Zalewie, przeładunki w porcie spadły do 3 tys. ton. Od 2010 r. obserwujemy tendencję wzrostową i w 2015 mieliśmy 210 tys. ton. Na wielkość przeładunków ma więc wpływ możliwość swobodnej żeglugi, koniunktura rynkowa oraz kurs rubla. W ostatnich latach mieliśmy korzystną koniunkturę, bo był wysoki kurs rubla i Rosjanie kupowali u nas materiały budowlane na potrzeby organizacji mistrzostw świata w piłce nożnej. Budują tam teraz na potęgę infrastrukturę drogową, hotelową i stadion w Kaliningradzie. Brak przekopu powoduje więc, że jesteśmy uzależnieni od Rosji. Dziś 99 proc. naszego handlu to wymiana z obwodem kaliningradzkim, a ten 1 proc. to transport stalowych elementów wielkogabarytowych do Europy zachodniej. Nie zapominajmy, że w Elblągu znajduje się też zakład metalurgiczny - obecnie General Electric, dawny Alstom i Zamech, produkujący turbiny. Kanał byłby również szansą rozwoju dla tego zakładu.

Myśli pan, że wybudowanie kanału pozwoliłoby nawiązać kontakty handlowe z innymi krajami, poza Rosją, np. ze Skandynawią?

- Oczywiście, że ze Skandynawią, ale również z naszymi partnerami wschodnimi - Białorusią i Ukrainą, które są zainteresowane tranzytem swoich towarów przez port w Elblągu i budową tutaj swoich składów handlowych i magazynów.

Trudno powiedzieć, ile port zarobi na budowie kanału, bo to w dużej mierze zależy od koniunktury rynkowej. Z pewnością jednak moglibyśmy stworzyć ok. 1600 nowych miejsc pracy w branży portowej i okołoportowej. Mamy też zabezpieczone potencjalne tereny w granicach miasta ok. 15 hektarów pod rozbudowę portu. Kanał pomoże nie tylko portowi w Elblągu, ale wszystkim portom i przystaniom nad Zalewem Wiślanym.

--

Post zmieniony (01-06-17 13:39)

 
01-06-17 14:11  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Sven, uzupełniam moją analizę z 12:39:
Przejrzałem co pływa po Bałtyku z/do Gdyni/Gdańska i oto rezultaty:
- Feedery Transfenniki do Petersburga, Antwerpii, Finlandii i Niemiec. Mające ponad 130 metrów i zanurzenie około 7 metrów.
- Chodzące do wielu portów Bałtyku kontenerowce Hapag Lloyda. Znowu bardzo długie, z zanurzeniem około 7,5 metra.
- Kontenerowce Spliethoffa. Ogromne.

SKĄD ZATEM MAJĄ SIĘ WZIĄĆ DUŻO MNIEJSZE STATKI, MOGĄCE WEJŚĆ DO ELBLĄGA? To jest najważniejsze pytanie, a odpowiedź jest jedna: ZNIKĄD. NA BAŁTYKU NIE MA TAKICH.

Ponadto 1600 nowych miejsc pracy z powodu kanału jest wyssane z palca. Jak ktoś się tego doliczył, u licha? Gdzież tylu ludzi by zatrudniono? Czysta propaganda.

*

Dopisek: z/do Gdyni chodzą także statki Linii Afryki Zachodniej Euroafryki, ale też są o kilkadziesiąt metrów za długie.

Post zmieniony (01-06-17 14:28)

 
01-06-17 14:27  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Piotr D. 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 4
Galerie - 21


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 6


 - 4

Ja bym jeszcze dodał, że wiele statków mieszczących się w 100 m. długości po załadowaniu do zanurzenia 4 m. będzie wiozło powietrze (chyba, że towar jest bardzo lekki). A taki interes to słaby interes i nie wiem czy znajdą się na to chętni.

--
pozdrawiam
Piotr


 
01-06-17 14:38  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Akra, teraz wpływają do portu elbląskiego statki głównie z Kaliningradu, stąd przeładowywane jest tyle co jest możliwe. Czy mieszczące się w limicie 100 m dł/4 m zanurzenia mogłyby się pojawić przez przeokop: można jeszcze sprawdzić, ale oprócz fiderów i kontenerowców mowa jest też o większych barkach i ruchu turystycznym.

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 14:49  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Było kiedyś takie określenie "Propaganda sukcesu".
Jednym słowem "idzie nowe" a "dobra zmiana" trwa !
Trzeba się wykazać - "patrzcie ile to MY zrobiliśmy" !

 
01-06-17 14:57  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Nie wiem, czy są mniejsze fidery, ale są np małe cargo ships:

http://www.shipned.com/stock/strong-build-2150-ton-tanker

http://www.shipned.com/stock/1650-ton-flat-bottem-tanker

http://www.shipned.com/shiptrader/small-cargo-ships-for-sale.php

Ryszard: nie piszemy o propagandzie, polityce ale o konkretnych projektach, tym co zostało zrobione (konsolidacja i odbudowa polskiego przemyslu w ramach PGZ), vs to co zostało zaniedbane: żadna propaganda tych zaniedbań nie przykryje, a co dadzą konkretne obecne działania zobaczymy: tym bardziej że te działania są zestawiane z ich brakiem w przeszłości.

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 15:08  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Biała Flota - zgoda, chociaż trudno tu będzie mówić o jakiejś hossie: sezon trwa zbyt krótko.

Większe barki? Po Bałtyku nie pływają barki z prostego powodu: ZBYT NISKA WOLNA BURTA!

Przez chwilę pomyślałem o rosyjskich statkach typu Bałtijskij. Ale pomimo że długość mają około 90 metrów, to zanurzenie przekracza metrów 5. To jest specjalna konstrukcja na rzeki-morze. Jeśli tu Rosjanom udało się przy 90 metrach zejść w zanurzeniu do 5,1-5,5 metra to jak można zakładać, że są na Bałtyku 100-metrowe statki z 4 metrami zanurzenia?

Ciekawe jakie to statki przychodzą do Elbląga z Kaliningradu. Jeśli tylko barki to przekop im i tak niepotrzebny, bo nie będą przecież wychodzić na otwarte morze.

Nadal nie widzę sensu w przekopie. De facto jedynymi którzy na tym zyskają, to żeglarze. Ale żeby dla żeglarzy wydawać ogromne pieniądze i potem co roku dokładać?

*

Sven - na fotkach są RZECZNE, nie morskie barki. Barka - przekop: te dwa słowa nie są kompatybilne, bo barka trzyma się zamkniętych akwenów.

Poza barkami widzę tam także LOW DRAFT TANKER 6500 DWT czyli ZBIORNIKOWIEC O MAŁYM ZANURZENIU. Owo małe zanurzenie to w morzu 4,46m, czyli na wodzie słodkiej zanurzenie POWIĘKSZY się gdzieś do 5 metrów! Elbląg odpada, także z powodu długości 135 metrów.

Zwróć uwagę że zanurzenie 5m w słodkiej wodzie jest określane przez sprzedającego jako MAŁE. Dopuszczalne dla Elbląga 4 metry pasowałoby zatem do grupy NIEWIARYGODNIE MAŁE.

Co do feederów: może gdzieś i są mniejsze. Ale na Bałtyku są tylko takie, jakie podałem i trudno liczyć na mniejsze jednostki, bo przewożąc mniej kontenerów miałaby znacznie gorsze wyniki ekonomiczne.

Inny MAŁY statek znaleziony na podanej przez Ciebie stronie:

3200 DWT Oil Tank Barge – Twin Screw (wbrew słowu BARGE na zdjęciu widać zwykły zbiornikowiec).
Długość 88.3 m – brawo! Zanurzenie? 4,8 m...

Post zmieniony (01-06-17 15:27)

 
01-06-17 15:26  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

To może coś takiego?

https://www.rushcorp.com/UsedBoats/BoatDetails/BoatDetails.php?show=290531
https://www.rushcorp.com/UsedBoats/BoatDetails/BoatDetails.php?show=290532
https://www.rushcorp.com/UsedBoats/BoatDetails/BoatDetails.php?show=290402
https://www.rushcorp.com/UsedBoats/BoatDetails/BoatDetails.php?show=290426
https://www.rushcorp.com/UsedBoats/BoatDetails/BoatDetails.php?show=290521

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 15:45  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Sven, to że gdzieś ktoś sprzedaje malutkie statki nie oznacza, że znajdą one kupca w Europie i że przyjdzie on z kilkoma podobnymi sztukami na Bałtyk, gdzie otworzy linię z/do Elbląga. Żegluga na naszym morzu jest już podzielona pomiędzy WIELKIMI, którzy nie dopuszczą konkurencji. Ich statki mogą jedynie zwiększać gabaryty, bo za tym idzie większa opłacalność.

Maluchy jakie pokazałeś mogą pływać np. miedzy setkami wysp Filipin (i pewnie część z tych jednostek była tam zatrudniona) przewożąc kozy i dodatkowo pasażerów na pokładzie, ale na pewno nie mają szans w europejskich realiach żeglugowych. Co mówię ja, z bagażem dokładnie 40-letniego (tak!) doświadczenia w żegludze handlowej :-)

 
01-06-17 15:51  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Najger 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 5
 

W Danii jest wiele małych portów, które obsługują właśnie małe statki, ale tam nie trzeba robić przekopów i pogłębiać dna, wystarczy wybudować nabrzeże w zatoce i już jest port.

--
"Si vis pacem para bellum"

 
01-06-17 21:58  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Najger - duńskie kabotażowce to są w praktyce tylko promy pasażersko-samochodowe łączące kontynentalną Danię z wyspami. Ładunki na wyspy są przewożone lorami, które korzystają z promów.
Zero porównania do Elbląga.

 
01-06-17 22:00  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
yanis 

Na Forum:
Galerie - 1


 - 3

cyt. Akra: „ Stoczni nie rozwaliło SLD ani żadna inna partia, stocznia rozwaliła się sama - przez brak modernizacji i inwestycji. (...) Konkurować z Koreą czy Niemcami ta stocznia mogła tak samo, jak firma składająca samochody w garażu może konkurować z Volkswagenem."

Lepiej bym tego nie ujął. Ta stocznia to był jedyny zakład, z którego sam się zwolniłem - właśnie ze względu na różnice w podejściu do pracy. W 2006 roku próbowałem tam wdrożyć rozwijanie elementów przy użyciu komputera, zamiast metodami geometrii wykreślnej, za co dostałem "oficjalną naganę od kierownika"...

cyt. Akra: "Najnowsze informacje o promie z Gryfii: Na pochylnię dawnej Stoczni Szczecińskiej zwieziono trochę blachy, krząta się przy nich grupka spawaczy, mająca wykonać stępkę. Jest jednakże mały problem: powstaje stępka, pomimo że rysowanie planów promu jest wciąż w toku, niezakończone.:

Tą metodą budowany był niedawno katamaran dla Uniwersytetu Gdańskiego. Tu także projektem sterowali urzędnicy z Warszawy, a kasa z budżetu pozwalała na pewną, nazwijmy to, ekstrawagancję. W stoczni składali sekcje, a ja w tym czasie wysyłałem do CTO kolejne wersje kształtu kadłuba do badań modelowych... Ba... Kiedy kadłuby były już w stoczni w zaawansowanym stadium budowy, ktoś nawet próbował przeforsować pomysł, żeby zwiększyć w projekcie odstęp wręgowy, bo otwory przełazowe w dnie podwójnym wydawały mu się za małe... Na szczęście zdrowy rozsądek wygrał i ktoś stwierdził, że pewnych granic nie wypada przekraczać. Podobnych historii o tym projekcie można przytoczyć sporo. Prawda jest taka, że urzędnicy nie mogą zajmować się takimi rzeczami, bo stają się one kompletnie nieekonomiczne. I tyle. A, niestety, ten model tzw. centralnego sterowania, wraca wielkimi krokami.

A już tak na podsumowanie. Niestety, branża stoczniowa zawsze w dużym stopniu była upolityczniona. Taka już jej specyfika. Po przejęciu wszystkich terenów stoczniowych w Szczecinie przez MON, odpuściłem. W tym roku zmieniłem branżę. Możecie wypisywać tu tezy o "odbudowie przemysłu" itp. Ja tą "odbudowę" odczułem na własnej skórze. Dużo by tu pisać o tym, co kilka miesięcy temu zobaczyłem i usłyszałem szukając pracy w Gryfii. Konsekwencja - zmiana zawodu po 10 latach nauki i 15 latach pracy w zawodzie. Poznałem specyfikę pracy w biurach projektowych we Francji, Norwegii, Niemczech i Finlandii. Do skansenu nie wrócę. Ot co... :)

PS. "Schleswig - Holstein" jakiś czas temu był na remoncie w Trójmieście. Gdzieś w zasobach dyskowych chyba mam foto zrobione, jak przepływa obok Westerplatte :)

--
-------------------------------------------------
Modelarstwo teoretyczne opanowałem do perfekcji.

 
01-06-17 22:36  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

yanis, czas pokaże co z tego wszystkiego wyjdzie, dobrze że cokolwiek się próbuje, a nie robi nic: ocenimy to wszystko nie po miesiącach, gdy wszystko powstaje w bólach, prowizorce, partyzantce, itp. ale po latach.

--
Sven

HMS Ark Royal

 
01-06-17 23:19  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Obym dożył - czego i Wam wszystkim życzę.
Jest takie chińskie przysłowie - "Obyś żył w ciekawych czasach" i nie będę go komentował :-)

 
02-06-17 00:18  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
ceva 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 4
Galerie - 20


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 28


 - 4

Ja o owych "ciekawych czasach" wolałbym czytać w pożółkłej gazecie w rubryce S-F, czego i Wam życzę...

--
Sterczące kolce Pondijusa, ostre grzebienie Daktyloskopei, Trygla i latający Wieprzoryb
są niczym wobec Bestii która nas gnębi...

Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę.

GUZZISTI & LANCISTI


 
02-06-17 07:32  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

Ciekawe teraz czasy choćby pod względem takich 2 wskaźników: bezrobocie najniższe od 26 lat, oraz wiecej Polaków wraca zza granicy niż wyjeżdża. U mnie w globalnej korporacji, gdzie pracuję 18 lat tendencja taka: ciężko znaleźć nie tylko specjalistów, inżynierów, ale też ludzi na produkcję. Nawet nam Bosha konkurującego za miedzą otworzyli na gruzach zaoranego Wrozametu. Zaiste ciekawe czasy, ale to się dzieje na prawdę.

Wracając do okrętów w Szczecinie, Akra, coś zacumowało jeszcze, jak tam sytuacja?

--
Sven

HMS Ark Royal

 
02-06-17 08:12  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Wczoraj musiałem odstawić auto do warsztatu więc nie pojechałem nad Odrę. Auto powinno być gotowe dziś przed 15:00.
Gdy je odbiorę, jadę natychmiast do portu (mam przepustkę na samochód), bo na terenie portu - co widać doskonale z wysokości tarasów Wałów Chrobrego - stoją co najmniej dwa okręty najnowszej generacji - takie z wysoką nadbudówką o kanciastych kształtach bez żadnych okienek i ozdóbek ;-)

No i zrobię im zdjęcia, które tu zamieszczę.

 
02-06-17 09:25  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Akra 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 5


 - 2

Ryszardzie: chińskie OBYŚ ŻYŁ W CIEKAWYCH CZASACH to nie przysłowie, ale PRZEKLEŃSTWO, życzenie danej osobie wszystkiego najgorszego.

 
02-06-17 16:19  Odp: 40 okrętów w Szczecinie
Najger 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 7
Galerie - 5
 

Zanim Akra wrzuci tu swoje zdjęcia to ja wkleję jedno na zaostrzenie apetytu:



Reszta zdjęć z mojej wyprawy w linku poniżej:

https://drive.google.com/drive/folders/0B0zlBIM3SUDGQ2hXY05ZMDROZDQ?usp=sharing

Te największe i najciekawsze jednostki niestety cumują na terenie portu, do którego jako zwykły śmiertelnik nie miałem wstępu, więc liczę na Ciebie Akra ;-)

"Impreza" mało rozreklamowana w mieście, więc ludzi nie było tyle co na zlotach żaglowców, więc można było porobić spokojnie zdjęcia.

Swoją drogą miasto powinno zagospodarować całą wyspę Grodzką, to wtedy te duże jednostki mogły by cumować po drugiej stronie Odry na przeciwko Wałów Chrobrego.

--

Post zmieniony (02-06-17 18:44)

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024