KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
14-11-15 09:26  Nieustający konkurs Mk CVII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

No to skoro o paliwach mowa...
Pod koniec II wojny światowej, gdy w Niemczech brakowało już praktycznie wszystkiego, wymyślono, żeby silniki bomb V-1 pracowały na parafinie, a same bomby były odpalane z wyrzutni latających (jako że wyrzutnie stałe były skutecznie atakowane przez aliantów). Projekt miał jednak słaby punkt, przez co nie doszło do jego realizacji.
Jaki?

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
14-11-15 09:34  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Jeszcze w temacie wieży - Krakus były też i na pustyniach ale ta i jej podobne postawiono w Indiach. Wieże miały swoje odbicie w ówczesnej modzie.

 
14-11-15 13:59  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Temperatura krzepnięcia parafiny?

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
14-11-15 14:25  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Sądzę, że raczej chodziło o olej parafinowy, więc to nie to.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
14-11-15 14:46  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Opcji jest kilka:

Problemy z zapłonem paliwa na bazie parafiny, temperatura, ciśnienie itp

Problemy z zawirowaniami i uderzaniem odpalonych pocisków o nosiciela matkę.

Zbyt niska prędkość nosicieli aby stabilne odpalić pocisk, czyli efekt holowania do momentu pełnego oddzielenia.

Niestabilna praca silników pulsacyjnych na takim parafinowym paliwie.

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
14-11-15 15:06  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Nie. Próby były udane. Problem tkwi w ciut innym miejscu, nb. już wspomnianym.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
14-11-15 17:47  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

"a same bomby były odpalane z wyrzutni latających... Projekt miał jednak słaby punkt, przez co nie doszło do jego realizacji. "
Chyba doszło do realizacji. Wyrzutnie latające - samolot He-111. Odpalane w powietrzu nad M.Północnym.

 
14-11-15 17:58  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Max 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1
 

To chyba coś z tą parafiną nie halo , bo z wyrzutni latających wykonano ok. 1600 odpaleń. Więc chyba nie chodzi tu o same wyrzutnie/bombowce , a o silniki napędzane parafiną i ich problemy z odpaleniem z powietrza. Bo napędzane tradycyjnym paliwem odpalano i to z powodzeniem.

--
Pozdrawiam-Max - Marek

W budowie - Fuchu Maru skala 1/200
Gotowe -USS Michael Monsoor , JMSDF Hyuga

 
14-11-15 18:21  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Źle się wyraziłem. Chodziło o to, dlaczego od tego odstąpiono wcześniej, niż od odpaleń lądowych.
W sumie - podpowiedź jest w pierwszym wpisie.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
14-11-15 18:41  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Parafina na dużych wysokościach to bardzo marny pędnik, potrzebujący dużo tlenu, wysokiego ciśnienia i wysokiej temperatury do zapłonu.

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
14-11-15 18:53  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

OK. Zarzucam pytanie.
Chodziło po prostu o to, że jednak nosiciel latał na zwykłej benzynie, której - jako się rzekło - zaczęło fatalnie brakować i żałowano jej nawet na wyprowadzanie myśliwców na start.
Talon oddaję pierwszemu chętnemu.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
14-11-15 18:57  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Problemem nie były trudności techniczne lecz duże straty samolotów nosicieli V-1 przechwytywane przez RAF.

 
14-11-15 22:45  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

To ja się wcisnę ;-) Z bajecznie prostym pytankiem ;-)

Był taki pomysł żeby jeden z seryjnych myśliwców wyposażyć aż w osiem silników Argus As 014. Jaki to był myśliwiec? ;-)

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
15-11-15 11:56  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Me-328...

 
15-11-15 12:37  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Krakus niestety nie. Me-328 to nie jest maszyna seryjna (a już na pewno popularna) i na dokładkę za mało silników jako napęd. Ma być osiem, a tu są raptem dwa.

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
15-11-15 14:38  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Były próby z pakietami tych silników / dwa pakiety po cztery silniki / na He-280 i Me-110

 
15-11-15 15:18  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Brystol mógł bym się zgodzić tylko, że: He-280 to prototyp, a Me-110 to nie jest "rasowy" myśliwiec. Raczej koń roboczy, platforma do wszystkiego ;-)

Odpowiedź jest naprawdę bajecznie prosta. Podpowiadam: jaki seryjny myśliwiec najłatwiej, hipotetycznie, dostosować do silników Argus As 014?
No teraz to już musi być z górki ;-)

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
15-11-15 15:45  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Max 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1
 

Me-262

--
Pozdrawiam-Max - Marek

W budowie - Fuchu Maru skala 1/200
Gotowe -USS Michael Monsoor , JMSDF Hyuga

 
15-11-15 17:34  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Me-163

 
15-11-15 18:30  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Edekyogi 

 

Tak na inżynierskie wyczucie - to najłatwiej podczepić tyle silników pod samolot dwubelkowy (sztywny i wytrzymały centropłat).
Obstawiam P38 Lightning

 
15-11-15 18:52  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

No tak, tylko o jaki okres czasu chodzi, bo być może chodzi już o okres powojenny.

 
15-11-15 18:56  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Chopin 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 48


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Jeden z bardziej nietrafionych pomysłów na rozwój Me-262.

Drugim pomysłem była instalacja silników Lorin nad silnikami Jumo , i kompletne pozbawienie pilota widoczności na boki oraz w dół.

Max zadajesz kolejne pytanie :-)

--
Pozdrawiam!
Chopin

Moje galerie. Nie chce mi się już walczyć z hostingami. Nie pasuje taki układ? Nie zaglądaj.

 
16-11-15 15:32  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Max 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1
 

Nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy więc może coś takiego :
Amerykanie zbudowali 66 niszczycieli typu Gleaves. W obrębie tego typu występowały róznice np. w zestawie uzbrojenia , czy konstrukcji nadbudówek. Jednak kadłuby jednostek były identyczne poza dwoma.
Jak nazywały się te dwa niszczyciele i czym ich kadłuby różniły się od pozostałych.

--
Pozdrawiam-Max - Marek

W budowie - Fuchu Maru skala 1/200
Gotowe -USS Michael Monsoor , JMSDF Hyuga

 
16-11-15 16:04  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Doran i Earle miały szersze kadłuby.

Ale to był strzał z kulawej i ślepej torpedy.

 
16-11-15 16:05  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Nic nie spożywałem, a wpisy mi się dublują.

Post zmieniony (16-11-15 16:09)

 
16-11-15 16:31  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Max 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 1
 

Brystol torpeda nie taka ślepa , bo właśnie o to chodziło :-) Były szersze dokładnie o 40 cm.

Zadawaj Waść

--
Pozdrawiam-Max - Marek

W budowie - Fuchu Maru skala 1/200
Gotowe -USS Michael Monsoor , JMSDF Hyuga

 
16-11-15 16:48  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

No to będzie również coś na mokro.
Coś o początkach żeglugi parowej.

W jaki sposób dotarł i skąd się wziął w Szwajcarii pierwszy statek z napędem parowym ?
Pytanie może dziwaczne, ale jest przykładem, że "śpiewać każdy może trochę"

Jak się nazywał ten pierwszy tam parowiec, gdzie i kiedy to było, to w zagadce nieistotne, gdyż leży płytko zakopane.

 
16-11-15 19:02  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Z Niemiec - parowiec "Pirna" dopłynął Łabą do rejonu Saxońskiej Szwajcarii.

 
16-11-15 19:33  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

:)
Nie, Saksońska Szwajcaria to nie Szwajcaria.
Tak się nazywa przełom Łaby powyżej Drezna, ze względu na piękny krajobraz.

Podpowiedź:
Pierwszy parostatek do Szwajcarii nie przypłynął.

Post zmieniony (16-11-15 19:43)

 
16-11-15 22:20  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Zagadka jest trudna, nie da się wykopać mając łopatę "jednopoziomową" .
Dlatego znowu zagadka równoległa, łatwiejsza:

-jaki znany wyszczekany dowcipniś powiedział te słowa:

"Uważa pan, że nie powinieniem był przyjeżdzać taksówką ?
Ma pan całkowitą rację - powinienen był wziąść dwie taksówki
- drugą na moją teczkę ! Zawsze trzeba robić odpowiednie wrażenie ".

 
16-11-15 23:09  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Greg77   

Stadt Luzern zbudowany w zaimprowizowanej stoczni w Lucernie przez Escher Wyss AG a zamówiony przez Kasimira Friedricha Knörra - 1837 rok.

--
Pozdrawiam
Grzegorz
KWA

 
16-11-15 23:30  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Nie, dużo wcześniej.
Ten pierwszy nie został wybudowany od podstaw w Szwajcarii, tak jak późniejsze.
Powtórzę pytanie:
skąd i jak dotarł do Szwajcarii ?

 
17-11-15 08:26  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Podpowiedź:
Rok 1823, nazwa statku "Guillaume Tell"

Post zmieniony (17-11-15 08:28)

 
17-11-15 08:46  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Kolniak 

 - 3

Mocna podpowiedź.
Ściągnął ten statek konsul Wielkiej Brytanii w Szwajcarii, statek wcześniej pływał po jeziorach szkockich.

--
Dworujesz z forum? Fora ze dwora!

 
17-11-15 08:55  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Kolniak 

 - 3

No tak - w złym kościele dzwonili. Konsul USA ściągnął kadłub z Bordeaux, a maszynę parową z Anglii. A jak? Chyba dyliżansem w częściach...

--
Dworujesz z forum? Fora ze dwora!

 
17-11-15 09:25  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Kolniak ostatnia odpowiedź się liczy, oddaję talon.

Kadłub został wybudowany w modułach we Francji, maszyna parowa i koło łopatkowe w Liverpulu.
Moduły kadłuba dotarły do Genewy nad jez.Genewskim, na wozach napędzanych trawą i owsem/kolej zawitała do Szwajcarii dopiero w latach pięćdziesiątych.
W Genewie wszystko razem zmontowano i maju 1823 odbył dziewiczy rejs w obecności ważnych i pospólstwa.
Wszystkim ważnym się spodobało i już później budowano własne.

PS
W roku 1813, na jednym z szwajcarskich jezior próbowano zastosować maszynę parową, próba zakończyła się tragicznie i przez dziesięć lat nikt nie miał odwagi działać dalej, aż pojawił się konsul z kasą.

Post zmieniony (17-11-15 10:04)

 
17-11-15 10:06  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Kolniak 

 - 3

To teraz w tonie patriotyczno... jakimśtam.
Kto idiota?

--
Dworujesz z forum? Fora ze dwora!

 
17-11-15 15:15  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Nikt się nie wychyla, żeby nie wyjść na idjota,
no to się wychylę;

Kolniak, sprecyzuj o jaki gatunek chodzi.

 
17-11-15 15:54  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Kolniak 

 - 3

Trochę ponad sto lat temu było to hasło w słynnej akcji. Odpowiedzią jest odzew na nie.

--
Dworujesz z forum? Fora ze dwora!

 
17-11-15 15:59  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Komuniści

 
17-11-15 22:48  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Kolniak 

 - 3

Odpowiedź właściwa i jak w ping-pongu zagadka przechodzi na Brystola.

A w ramach rozwinięcia - pan Piłsudski z kolegami z PPSu jak napadali na pociąg, to mieli takie właśnie hasło.

--
Dworujesz z forum? Fora ze dwora!

 
18-11-15 04:27  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Brystol 



Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 2
Galerie - 15


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Odstępuję talon.

 
18-11-15 08:02  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Samolot ten nazywany był przez mechaników ,, latająca elektrownia ,,
Był to samolot w fazie 3 prototypu latającego.

Pytanie:
O jaki samolot chodzi i dlaczego mówiono o nim ,, latająca elektrownia ,, ??

 
18-11-15 10:20  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Był to prototyp bombowca z II wojny....Europejczyk

 
18-11-15 12:39  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Greg77   

FW-191
https://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Fw_191

--
Pozdrawiam
Grzegorz
KWA

 
18-11-15 12:39  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Focke-Wulf FW - 191 Posiadał elektryczne silniki (dużą ilość), które napędzały wszystkie urządzenia samolotu.

 
18-11-15 12:52  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

No nieee.. ja się tak nie bawię, nawet na browara nie mozna skoczyć, bo wszystko wiedzą.
No dobra... talon łatwo przyszedł i łatwo poszedł.

Greg77, jak to mówi Brystol - przekazuję Ci talon.

 
18-11-15 13:00  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Greg77   

Proponuje żeby pytanie zadał Ryszard - w końcu nie udzieliłem pełnej odpowiedzi.

--
Pozdrawiam
Grzegorz
KWA

 
18-11-15 14:54  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Upsss. Chyba popełnłem gafę przy moim werdykcie. To jest tak, jak sie nie zna j.angielskiego, a póżniej wychodzą takie werdykty. Pytanie to opracowałem na podstawie jednego z programów telewizyjnych.

PRZEPRASZAM !

Post zmieniony (18-11-15 14:57)

 
18-11-15 16:18  Odp: Nieustający konkurs Mk CVII
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Nie, wszystko jest OK.
Greg podał link do info w jęz. ang. a tam napisane jest co i jak i dlaczego FW-191 nazywano "Das fliegende Kraftwerk" (the flying powerstation)".
PS - Greg - jeżeli tak uważasz to przejmuję talon.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Ten wątek został zamknięty 


© konradus 2001-2024