KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
05-01-14 19:34  Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Opracowując prototypy tego samochodu znana fabryka "dobiła" sama siebie.
Produkcję tego samochodu uruchomiono w innej fabryce (i święci triumfy) - a macierzyste zakłady miały z tego "figę" i ledwie zipią.
O jaki samochód i jakie fabryki chodzi?

 
05-01-14 20:34  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

FSM Beskid i Renault Twingo.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
05-01-14 20:52  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
ceva 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 4
Galerie - 20


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 28


 - 4

Na pewno nie chodzi o Beskida i Twingo.
Jakby w pytaniu było więcej czasu przeszłego to stawiałbym na NSU i VW.

--
Sterczące kolce Pondijusa, ostre grzebienie Daktyloskopei, Trygla i latający Wieprzoryb
są niczym wobec Bestii która nas gnębi...

Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę.

GUZZISTI & LANCISTI


 
05-01-14 21:06  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

To douzupełnię.
Dla produkcji tego samochodu zbudowano nową fabrykę. Teraz to już chyba łatwo...

 
05-01-14 21:18  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
ceva 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 4
Galerie - 20


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 28


 - 4

No to jeśli nie ma w pytaniu tego czasu przeszłego to raczej odpadam, bo w polskiej współczesnej motoryzacji nie kojarzę takiego przypadku, a śledzenie losów zagranicznych montowni pojazdów zwanych fabrykami nie bardzo mnie rajcuje.

--
Sterczące kolce Pondijusa, ostre grzebienie Daktyloskopei, Trygla i latający Wieprzoryb
są niczym wobec Bestii która nas gnębi...

Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę.

GUZZISTI & LANCISTI


 
05-01-14 22:08  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Obie fabryki z pytania to żadne montownie.
Podpowiem jeszcze - chodzi o ciężarówkę. A czas przeszły - lata 70. XX wieku.

 
06-01-14 13:19  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

FSC-Lublin ?.......tak mi sie tylko coś wymksnęło...

 
06-01-14 14:20  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Chodzi o "prawdziwą" ciężarówkę - taką klasy Jelcza - a nie o furgonetkę ;-)

 
06-01-14 20:27  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Kolejna podpowiedź: Logo tej ciężarówki pokrewne jest logo Ferrari

 
08-01-14 11:49  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Widzę, że pytanie w zasadzie nikogo nie interesuje.
To je wycofuję.
Niech ktoś zada następne - kto ma chęć...

 
08-01-14 11:56  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
ceva 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 4
Galerie - 20


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 28


 - 4

Ja bym chciał poznać odpowiedź.
Nie znam tego przypadku o który pytasz a poszukując na niego odpowiedzi nie mogę na niego trafić.

--
Sterczące kolce Pondijusa, ostre grzebienie Daktyloskopei, Trygla i latający Wieprzoryb
są niczym wobec Bestii która nas gnębi...

Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę.

GUZZISTI & LANCISTI


 
08-01-14 11:59  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Właśnie - jaka jest prawidłowa odpowiedź ?

 
08-01-14 13:56  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Chodzi o KamAZ-a, którego logiem jest QŃ - jak u Ferrari.



W latach 1967-69 znane zakłady samochodowe ZiŁ w Moskwie z własnej inicjatywy opracowały nową perspektywiczną rodzinę samochodów ciężarowych z kabiną nad silnikiem ZiŁ-170 (6x4) i ZiŁ-175 (4x2). Samochód wyszedł na tyle dobry, że na najwyższych szczeblach partyjno-państwowych wyasygnowano pieniądze na budowę całego kombinatu i uruchomienie produkcji seryjnej - właśnie KamAZ.
ZiŁ oczywiście nic nie otrzymał (może poza uściskiem dłoni) a jedyne co mógł zrobić to uruchomić trzyosiową (6x4) modyfikację starzejącego się już ZiŁ-130 czyli ZiŁ-133 dla którego KamAZ łaskawie dostarczał silniki. W ten sposób wiodące dotychczas prym zakłady zjechały do roli podrzędnej.

A tak wyglądały te Ził -170 i 175

[/URL]




Post zmieniony (08-01-14 14:01)

 
08-01-14 14:23  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Edekyogi napisał "Niech ktoś zada następne - kto ma chęć..."
Proste, szybkie i łatwe. Po co był ten rulonik na prawym ramieniu mundurów szeregowych Austro-Węgier ?

 
08-01-14 18:57  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Żeby się pas od Mannlichera nie zsuwał? ;-)

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
08-01-14 19:45  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

A mówiłem, że łatwe i szybkie. OK, - Sturmovik Twoja kolej.

 
09-01-14 15:53  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Serio??
No nie. Odpowiedź była na wariata, nic innego mi się nie kojarzyło.
OK - wieczorem coś wymyślę.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
09-01-14 16:10  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Tak jest, chodzi o pas od "karabina". Swoją drogą niezły patent.

 
09-01-14 19:35  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Konstruując Hurricane'a, Sydney Camm w zasadzie powiększył kadłub Hawkera Fury, zrobił zamkniętą kabinę, dał pojedynczy płat, mocniejszy silnik i chowane podwozie. Podobnie powstał inny z europejskich myśliwców, właściwie nawet dwa. Jakie?

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
09-01-14 20:36  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Nie wiem czy o to chodzi - ale takimi bezpośrednio rozwojowymi konstrukcjami z innych samolotów były np. :
- Supermarine Spitfire z rekordowego wodnosamolotu Supermarine S.6B;
- Me Bf-109 z turystycznego samolotu Me Bf-108 Tajfun (M37);
- IAR-80 z PZL P.24
Czy też chodzi konkretnie od dwupłatowce które stały się jednopłatowcami?

 
09-01-14 20:42  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

O zmianę układu z zachowaniem masy wspólnych elementów.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
09-01-14 21:34  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

OK.
Obie maszyny w obu przypadkach były myśliwcami, budowanymi seryjnie. W jednym przypadku samolot docelowy doczekał się jednego rozwinięcia, w drugim skończyło się na pierwszej wersji seryjnej.
W obu przypadkach chodziło o zastąpienie maszyny dotychczas używanej.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
10-01-14 07:56  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Edek podał właściwie jedną z maszyn. Druga służyła w sąsiednim państwie. Obie "drugie" nie były sprzedawane innym krajom.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
10-01-14 09:37  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
yak   

Więc drugą maszyną był zapewne Rogozarski Ik.3, rozwinięty z Ik 2 (górnopłat).
Rumunia (IAR-80) i Jugosławia (Ik 3) raczej nie sprzedawały tych maszyn.

 
10-01-14 10:11  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Było coś przetworzone z dwupłata, też Bałkany. Z tym, że obie maszyny skonstruowano w ;nnym państwie.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
10-01-14 13:16  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Adam Cook - bomb 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 62


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 10


 - 25

Witam
Ja kojarzę tylko wildcata.
Był 2-płatowcem, skończył służbę jako jednopłat.
Adam

--
<<<Wszystko co jeździ , a w szczególności po szynach , RULEZZZ>>>

 
10-01-14 13:33  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

OK, nie przedłużajmy.
Nie brałem pod uwagę Rogożarskiego. yak wybrał odpowiedni samolot z wpisu Edka i dodał drugi, spełniający kryteria pytania.
Ja miałem na myśli jeszcze Avię B.135, analogicznie wywiedzioną z B.534 jak Hurricane z Fury'ego.

yak - czekamy na pytanie.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
10-01-14 14:20  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Dixie 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Avia B.135, to był jeden z trzech B.35, ale z metalowymi skrzydłami i chowanym podwoziem, opracowaną już po zajęciu Czechosłowacji. Bułgarzy wybrali lepsiejszą wersję. Kolejność powinna być więc następująca: B-534, B.35, B.135.
Ale to tak tylko gwoli ścisłości historycznej :)

--
...to ja idę sklejać pierogi :)

 
10-01-14 16:44  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Nie do końca. B.35.1 B.35.2 to były prototypy, B.135 to seryjne oznaczenie B.35.3. Nie było co wybierać, po prostu wcześniejsze się do serii nie nadawały. B.35.3 był projektowany jeszcze za CSR, ale oblatany już "za Niemca". Poniekąd ta sama sprawa, co u nas opóźnienia z programem PZL-50 - nie dostarczono na czas chowanego podwozia. Tyle że Czesi nie tracili czasu i przeprowadzili próby samolotu z podwoziem stałym.
Tak samo jak B.534 nie była bezpośrednim następcą B.34, tylko wersje 134, 234, 334 i 434 pozostawały na etapie prototypów.

--

Post zmieniony (10-01-14 18:11)

 
10-01-14 20:40  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
yak   

Całą drogę z pracy myślałem co było nie tak z Ikarusem. Faktycznie przeoczyłem Avię w Bułgarii. Ale niech pytania się toczą swoją koleją.
Berlin 1945. Wiadomo, że Rudy 102 z pomocą Armii Czerwonej zdobył to miasto wyprzedzając zakusy m. in. Amerykanów. Pytanie jest proste. Kiedy (miesiąc i rok) wkroczyła do Berlina pierwsza regularna jednostka armii USA?

 
10-01-14 21:38  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Wraz ze zbudowaniem muru berlińskiego, czyli w sierpniu 1961r.

 
11-01-14 12:15  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
yak   

Wcześniej, to raczej oczywiste.

 
11-01-14 14:38  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Sierpień 1945, zajęcie szpitala Stubenrauch i przekształcenie go w 279. szpital wojskowy?

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
11-01-14 14:38  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Marzec 1946r. po przemówieniu Churchilla w Fulton w dniu 05 03 1946r..

 
11-01-14 19:21  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
yak   

Nie podpowiadam :-), ale jedna z powyższych odpowiedzi jest minimalnie niecelna.

Post zmieniony (11-01-14 19:22)

 
11-01-14 20:57  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Luty 1946r. kiedy to Stalin stwierdził, że ,, komunizm i kapitalizm nie moga koegzystować,, i nakazał przygotować armie na wszelka ewentualność.

 
11-01-14 21:02  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

298th Army Band, 2 VII 1945.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
11-01-14 21:04  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Kontyngent amerykański wprowadzono do Berlina 1 VII 1945 - oddziały 2. Dywizji Pancernej. Szczegóły http://www.berlinbrigade.com/pages/history.html :-)

--

Post zmieniony (11-01-14 21:20)

 
11-01-14 21:57  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
yak   

Dokładnie tak. Rudy 102 był już pewnie po weselu :-)
Sturmivik w pytanie w Twoje ręce.....

 
12-01-14 14:11  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

No to teraz coś łatwiejszego.
Na polskich drogach można do dziś spotkać (i to nierzadko) samochody z silnikami zbudowanymi w technologii lat 20. XX wieku. Jakie to maszyny?
Ceva - proszę - na razie milcz.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
12-01-14 15:28  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Jeżeli dobrze interpretuję słowo "technologia" - chodzi o to - w jaki sposób wykonano a nie o rozwiązanie konstrukcyjne...

 
12-01-14 15:31  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

O rozwiązania.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
12-01-14 15:38  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Powrót do pompowtryskiwaczy

 
12-01-14 15:41  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Dużo dawniej. Silniki wolnossące, dolnozaworowe (przynajmniej pierwotnie).

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
12-01-14 16:00  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

Przeciwległe cylindry (boxer)?

 
12-01-14 17:10  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Przypomniałem sobie, że w latach siedemdziesiątych, gdy byłem w wojsku jezdziłem taką dolmozaworową kupką złomu, gdzie silnik miał sześć cylindrów a paliły tylko cztery, a ta kupa złomu to ,, ZiS-151 ,, ......tak mi się tylko powiedziało....

 
12-01-14 17:29  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Czemu tak daleko? Rozwiązanie jest dużo bliżej, wystarczy popatrzeć pod sklepami czasem.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
12-01-14 17:40  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

No chyba nie chodzi o Żuko-Nyso-Tarpany z silnikami Dodge przerobionymi na górnozaworowe...

 
12-01-14 18:06  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

A o co innego? :D
O przedwojenne silniki ze Stanów kopiowane przez Sowietów i trafiające do najpierw osobówek, a potem i do półciężarówek.
Miałem okazję smakować to brzmienie w moim aucie ślubnym - moja połówka upolowała na ten cel chevroleta sedan de luxe 1939.
Edek znowu zadaje.

--

Post zmieniony (12-01-14 18:09)

 
12-01-14 19:49  Odp: Konkurs nieustający LXXXIV
Edekyogi 

 

No akurat przed wojną licencje na samochody GAZ (Ford) i Zis (Autocar) jak i na silniki Forda i Dodge były zakupione jak najbardziej legalnie i zapłacone złotem.
A pytanie takie:
Dlaczego na pierwszym arktycznym lodołamaczu Jermak była zamontowana śruba dziobowa (jak na innych lodołamaczach niearktycznych) i dlaczego po pierwszym arktycznym rejsie została zdemontowana i do dzisiaj na lodołamaczach arktycznych śruby dziobowe nie są stosowane.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Ten wątek został zamknięty 


© konradus 2001-2024