KARTON CAFÉ   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Miejsce na rozmowy o rzeczach niekoniecznie związanych z modelarstwem kartonowym, tzw. "rozmowy kanapowe", ciekawostki, humor itd. Tu można się poznać lepiej i pogawędzić ze sobą.


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 4Strony:  1  2  3  4  ->  => 
30-11-10 06:13  Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Pole widzenia i ostrzału tylnego strzelca zazwyczaj było mocno ograniczone przez statecznik pionowy. Stąd się wzięło m.in. zdwajanie usterzenia czy pomysły z opuszczaniem statecznika w locie pod kadłub (niestety nie wdrożone seryjnie). Ale w jednym z samolotów, i to b. wcześnie, problem ten rozwiązano prosto i skutecznie (dla jasności: nie chodzi mi o umieszczanie stanowiska w samym końcu kadłuba czy montowanie jakiejś wyniesionej w górę gondoli; układ maszyny był najzupełniej tradycyjny, poza tym jednym szczegółem). O jaką maszynę chodzi?

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
30-11-10 07:48  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Chodzi o usterzenie tzw.motylkowe, konstrukcji Rudlickiego zastosowane w samolocie
,,R-XIX,, gdzie usterzenie miało wznios dodatni oraz ,,R-XIX a,, ze wzniosem ujemnym.
W przypadku tego drugiego chyba skończylo się na modelu tunelowym / ale nie jestem pewny / Niestety, ale skończyło się to wszystko na samolocie eksperymentalnym ze względu na skomplikowany system dżwigni, co dawało sie we znaki pilotowi i na tym projekt zakończono.
Do tego usterzenia powrócono po pewnym czasie za granicą, m.inn. produkowano seryjnie:
- ,, Beechraft Bonanza,,
- ,,Fouga Magister ,, - / odrzutowy /

Ponadto:
Usterzenia tego prubowano w szybowcu konstrukcji polskiej ....chyba ,,Jaskółka,,

 
30-11-10 07:58  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Przepraszam za błąd ortograficzny:
- pruba a powinno być ,,próba,,
a to wszystko, że moje oczęta jeszcze śpią.

 
30-11-10 08:16  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Nie. Było rozwiązanie jeszcze elegantsze, zastosowane na maszynie seryjnej chyba raz i nie mające racji bytu na samolotach bez tylnego strzelca.
Poza tym, normalne usterzenie Rudlickiego (nie to odwrócone, które, jak sam piszesz, nie przyjęło się zupełnie) jednak trochę się "wcina" w pole ostrzału.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
30-11-10 09:36  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Niech zgadnę na zasadzie ,,tak mi się widzi,
Było to coś w rodzaju synchronizatora , przy uzbrojeniu strzelającego przez krąg śmigła a w tym przypadku, gdy statecznik pionowy znalazł się w polu ostrzału to ten ów karabin na ta chwilę przestał strzelać.

Coś takiego gdzieś czytałem, ale nie znam typu samolotu.

 
30-11-10 09:46  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Było takich kilka, ale to nie to. Nie chodzi przecież o uniknięcie samouszkodzeń, ale likwidację martwego pola za ogonem.

--

Post zmieniony (30-11-10 10:08)

 
30-11-10 11:03  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Chodzi o samolot ,, Hannower CL-II ,, Podwójne usterzenie poziome, podniesiony grzbiet kadłuba / w miejscu strzelca /

 
30-11-10 12:47  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Należy dodać, że dwupłatowe usterzenie poziome przyjęto, aby zmniejszyc rozpietość usterzenia poziomego a tym samym ograniczyć pole martwe.

Więcej pomysłów na to pytanie nie mam, korzystam tylko z własnych zasobów kiążkowych.

.......dobrze wymyśliłem ??...

 
30-11-10 15:04  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Nadal nie. Ale przynajmniej trafiłeś w państwo i okres.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
30-11-10 15:54  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

A...aaaa no to już wiem wiecej, ale nadal nie wiem tego najważniejszego.
Już kolejny raz zauważyłem, że Sturmovik w zadawanych przez siebie pytaniach stosuje zasadę,, ,,że mozna zbudować dom od komina,, Pytanie niby proste, ale fakktycznie trudne.

 
30-11-10 16:31  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

No to dam podpowiedzi dwie - na myślenie.
Pierwsza: statecznik pionowy zasłania - co z nim zrobić?
Druga: to, co zrobiono, było możliwe w podówczas całkiem popularnej klasie samolotów, obecnie praktycznie nie występującej.
Więcej nie mogę, bo to by było już wskazanie palcem.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
30-11-10 16:55  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Chodzi o samolot bombowy ,, Staaken ,, gdzie na kadłubie był zamontowany ,,balkonik,, na nim karabin maszynowy a strzelec, który siedział w kadłubie wychodził na balkonik strzelecki po drabince / tak było równiez w samolocie ,,Caproni,,

Tylko nie mów, że nie zgadłem bo się wyprowadze z Krakowa......oczywiście na wieś......tam to jest klawe zycie, ale za to inetnet jest.

 
30-11-10 17:05  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Na samym początku napisałem, że żadnych dodatkowych gondolek, wystawiania strzelca za stery itd. Normalny, mały, dwumiejscowy samolot, ze strzelcem siedzącym zaraz za pilotem.
Rozwiązanie jest trywialne, naprawdę. Poszukaj sobie zdjęć niemieckich samolotów pierwszowojennych i chyba coś dopasujesz.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
30-11-10 17:16  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Raduss 



Na Forum:
Galerie - 2


 - 8

Myślisz o Hansa Brandenburg W.12 ze statecznikiem pionowym pod statecznikiem poziomym?

--


 
30-11-10 17:17  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Nno, wreszcie. I o jej następcy W.29/W.33.
Zadajesz.

--

Post zmieniony (30-11-10 17:18)

 
30-11-10 20:40  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

No nieee... ale ze mnie ciapa, w książce ,,Samoloty myśliwskie pierwszej wojny światowej ,, patrzyłem sie na ilustracje ............W-29, ale nie wczytałem się w pierwszy post Sturmovika mówiący o opuszczanym stateczniku pionowym a to był stały.

Faktycznie to było proste, jak ryjek świnki.

 
30-11-10 20:43  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Raduss 



Na Forum:
Galerie - 2


 - 8

W nagrodę że tak chciało Ci się szukać , Krakus zadajesz pytanie. Byle lotnicze.

--


 
01-12-10 07:37  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Dzięki Raduss.
Oczywiście będzie to pytanie - jak zwykle - o ,,puławszczakach,,

Polskim konstruktorom nie udała się koncepcja pewnego samolotu, ze względu na niedobór mocy silników / silnika / jaki w nim zastosowano,

chociaż zbudowano x prototypów.

Z racji tej, że pozostała pewna liczba silników Bristol Merkury VIII postanowiono je wykorzystac w samolocie PZL P-11 Kobuz.
Jak się okazało dzięki tym silnikom ,,puławszczak,, wykazywał doskonałe osiągi.

Moje pytanie brzmi:
Proszę podać, o jaki prototyp samolotu chodzi, z którego silniki wykorzystano w ,,Kobuzie,,


....to takie proste.....jak ryjek świnki....

 
01-12-10 11:33  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Ramolot 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Silniki były poczatkowo przeznaczone dla PZL 50 Jastrząb. Czy ,,dzięki tym silnikom puławszczak wykazywał doskonałe osiągi"? Raczej nie. Prędkość maksymalna wzrosła raptem o 15 km/godz.

 
01-12-10 11:53  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Inż. Jerzy Widawski wówczas stwierdził, że ,,Kobuz,, miał łatwy start i dobre wznoszenie, dużą prędkośc w locie poziomym, lądowanie miał łatwe i dobieg krótki, ale równiez był bardzo zwrotny.
Tutaj, jako ciekawostkę należy dodać, że ,, Kobuz ,, brał udział w walkach w rejonie Wielicka i w dniach 14 i 15 września zestrzelono na nim dwa ,,He-111,,
Startujący na nim por.Szczęsny byl przekonany, że samolot na którym walczył to ,,P-24,,
i być może stąd w róznych żródłach pojawiały sie głosy, że ,,P-24,, brał udział w walkach wrześniowych - a to był ,,P-11 g,,

Ramolot, rzuć pytaniem.

 
01-12-10 12:19  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Ramolot 

Na Forum:
Galerie - 1
 

I znowu nie mogę się zgodzić. Porucznik Szczęsny doskonale wiedział że pilotuje prototyp nowej wersji ,,jedenastki" który nazywa się PZL 11g. Ale to temat na osobną rozmowę.
Biorę zamach i rzucam!
Jaki kaliber miał pierwszy pocisk wystrzelony w I wojnie światowej na morzu?

 
01-12-10 13:11  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Ramolot, przepraszam, że się wtrącę, ale w Dziale Lotnictwo, wątek P11-g ,,Kobuz,, założyłem wątek w tej sprawie, gdyż jest to sprawa faktycznie ciekawa.

 
02-12-10 08:10  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

A może jakaś podpowiedż, czy to była bitwa jutlandzka, czy też jakaś inna bitwa o jakimś tam znaczeniu strategicznym, czyli o przysłowiową pietruszke.

 
02-12-10 11:33  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Ramolot 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Bitwa jutlandzka miała miejsce w 1916 roku, wojna trwała już prawie dwa lata. Trudno przypuszczać, aby przez tak długi czas nikt na morzu nie strzelał :-)
Zdarzenie miało miejsce kilka godzin po tym, jak Niemcy i Wielka Brytania znalazły sie w stanie wojny.

 
02-12-10 12:07  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Jestem samolociarzem,ale zaryzykuje:

Były to pociski kal. 105 mm. wystrzelone przez krążowniki niemieckie ,, Augsburg ,, i ,, Magdeburg ,, w akcji pod Lipawą w dniu 2 sierpnia 1914 r. / wieczorem /

 
02-12-10 16:47  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Ramolot 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Krakus, muszę ze wstydem przyznać. że zostałem przez Ciebie ,,zagięty".
Zadając pytanie miałem na myśli zatopienie niemieckiego pomocniczego stawiacza min Konigin Luise 5 sierpnia 1914 roku przez brytyjskie niszczyciele Lance i Landrail. Ale rzeczywiście, nieudolnie przeprowadzona ( strzelanie na granicy zasięgu dział do zatopionych jednostek w ewakuowanej już bazie) niemiecka akcja pod Lipawą miała mejsce 3 dni wcześniej. Zadając pytanie powinienem napisać ,, jaki był kaliber pocisku, który w coś trafił".
Zadajesz.

 
02-12-10 20:47  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Właśnie odnalazłem tą date, którą Ty miałeś na myśli, ale analiza każdego Twojego słowa nakazała mi odpowiedzieć, tak, jak odpowiedziałem.

Z racji tej, że moje spojówki domagają się wytchnienia od internetu, więc zadam pytanie dla spełnieia koleżeńskiego obowiązku i zadam proste pytanie, aby nie udzielać podpowiedzi, męcząc tym samym moje spojówki.
Oto moje pytanie:
- Kto był konstruktorem samolotu PZL P-24 ?

Myślę, że z tym pytaniem poradzi sobie nawet ,, raczkujący ,, ten, kto interesuje się samolotami.

 
03-12-10 09:14  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Dixie 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Mam takie dziwne "psieczucie", że to chyba nie Z.Puławski :P Widocznie nie ja jeden, bo jakoś tak cicho..., pewnie naród sprawdza wiarygodność Wiki :D

PS. przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać ;)

--
...to ja idę sklejać pierogi :)

 
03-12-10 09:48  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Jeśli dobrze pamiętam, to maczał w tym palce Jakimiuk.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
03-12-10 11:51  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Oczywiście po śmierci Zygmunta Puławskiego w roku w roku 1931r, wszelkie prace nad ,,puławszczakami,, kontynuował Wsiewołod Jakimiuk, zawet zachowano znak ,,P,, jako symbol konstrukcji Puławskiego.

Sturmovik : racz zadać Waść pytanie.

Powieliłem błąd Kol. Ramolota, czyli żle sfomułowałem pytanie, a tak chaciałem kogoś ,,wpuścić w maliny,,

 
03-12-10 15:16  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

To ja się postaram konkretnie.
Czechosłowacja, jako kraj pozbawiony dostępu do morza, nie potrzebowała maszyn mogących operować z powierzchni wody (pomińmy tu sprawę niedawno wspomnianej łodzi latającej Saunders-Roe "Cloud"). Pomimo tego w okresie międzywojennym czterem wielozadaniowym dwupłatom Letov S.328 przyprawiono pływaki zamiast kół. Gdzie i do czego je wykorzystano?

--

Post zmieniony (03-12-10 15:33)

 
03-12-10 16:44  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Zaryzykuję, być może będzie to trochę konfabulacja.

Po aneksji duż a grupa lotników czechosłowackich przedostała się do Polski.
Jednym z Ośrodków były Bronowice Małe k. Krakowa.

Czyli potajemnie przed władzami Czechosłowacji przerzucano lotników do Polski, właśnie na tych wodnosamolotach, ladując na jakiś tam zbiornikach wodnych a dalej na piechotę.

To są tylko takie moje wynaturzenia wiążące się z zaistniałą wówczas sytuacja polityczną a nie potwierdzone w materiałach żródłowych.

 
03-12-10 16:57  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

I dobrze, że nie próbowałeś potwierdzić, bo nic z tych rzeczy. Poza wszystkim, łatwiej byłoby jednak normalnie przerzucić samolotami lądowymi, GDYBY NAWET.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
03-12-10 17:28  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Wykorzystywano je do holowania celów.




.... gdzie ten orzeszek znalazł tę wiadomość...

 
03-12-10 18:18  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Przedtem - tak. Oznaczenie v po 328 nie oznaczało vodní, jak można by się spodziewać, tylko vlečný. I po diabła holować na pływakach?
Przebudowano holowniki celów do strzelań powietrznych, pozbawione uzbrojenia. W nowej roli również nie było potrzebne.

--

Post zmieniony (03-12-10 18:19)

 
03-12-10 20:24  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Podsumowując: Letov S.328 był samolotem wielozadaniowym - lekkim bombowym i rozpoznawczym, czasem również myśliwskim. Część przebudowano na holowniki celów; te dostały później pływaki. Do konkretnego zadania. Nie potrzebowały uzbrojenia.
Więcej nie powiem, albo się wie (lub znajdzie), albo nie. W najgorszym razie w niedzielę podam poprawną odpowiedź i zadam następne pytanie.

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
03-12-10 21:56  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Dixie 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Na razie znalazłem następujące klocki: Ośrodek treningowy Czeskich Sił Powietrznych na jugosłowiańskim wybrzeżu Adriatyku w zatoce Kotor. Rok '35 (ale to niepewne) i 3 maszyny.
Muszę odgrzebać instrukcję do modelu z KP, bo chyba tam było coś na ten temat....

--
...to ja idę sklejać pierogi :)

 
03-12-10 21:58  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

A do czego miały tam służyć?

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
03-12-10 22:01  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Dobra, żeby nie przedłużać: służyły jako korekta ognia artylerii dalekosiężnej podczas ćwiczeń. Miejsce podałeś właściwie (Jadeřské moře = Adriatyk).
Dixie - zadajesz kolejne pytanie.
BTW: model KP mam, a do niego blaszki ExtraTech - można wypieścić piękny model...

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
04-12-10 22:53  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Dixie 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Prawdę pisząc, to nie miałem dziś czasu nawet, żeby się podrapać, nie mówiąc o szukaniu instrukcji po szafkach :( A ten Smolik, to świetny model, miałem go kiedyś przerobić na Swordfish'a, ale jakoś czasu zabrakło :/
Ok, zagadka:
PZL projektowało Łosia m.in. "pod" bomby PuW 300. Wszystko fajnie, tylko miały one jeden feler, który sprawiał, że bombardowanie z pułapów wyższych, niż 3-4 km i prędkości większej niż 350-400 (orientacyjnie) było, delikatnie ujmując, bezcelowe.
Co się działo po przekroczeniu tych warunków i dlaczego?
Piszę dane z pamięci, więc nie mam pewności, czy ta sama heca była z PuW 100.

PS. Tak poza konkursem: Warto kiedyś skorelować to z osiągami Łosia i mamy materiał na kolejną zagadkę. Żeby było śmieszniej, wówczas nie wiedziano o tych problemach z bombami :)

--
...to ja idę sklejać pierogi :)

 
04-12-10 23:06  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Sturmovik 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4
 

Grupa: WLKP

Czyżby wirowały tak szybko, że urywały się stabilizatory?

--
Adam - ffulmar2@gmail.com ==== Skype: adams-1970 ==== GG: 2629637 <--- uprzedź mailowo, nie przyjmuję wiad. od nieznajomych
Ostatni skończony: dorożka Hansom'a z fragmentem Baker Street (CSSH, 1:24)
Obecnie na warsztacie: PZL M-18 Dromader (GPM) i inne

 
05-12-10 00:07  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Dixie 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Nie tylko, ale to już dużo i dobry kierunek (a nawet zwrot :P). Działo się mianowicie coś jeszcze gorszego. Wystarczy ekstrapolować sobie obroty bomby przy coraz większych prędkościach lotu :P
Bomba bez stateczników w coś w końcu trafi i "popsuje". PuWy nawet nie miały szans wybuchnąć :>

--
...to ja idę sklejać pierogi :)

 
05-12-10 00:27  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Ramolot 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Czyżby rozpadały się w powietrzu?

 
05-12-10 01:42  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Dixie 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Zalić nieprawdopodobneż, acz prawdziwe :D
No ale kto w czasie I WS przypuszczał, że kiedyś te wynalazki bądą zrzucane z prędkością większą niż 200 km/h :)

Czekamy na zagadkę Ramolot'a (może też coś przedwrześniowego? ;P)

--
...to ja idę sklejać pierogi :)

 
05-12-10 08:17  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Jak mogliście taki temat ,,obrabiać,, bez obecności mojej zacnej osoby. Niechaj Ramolot wymyśli pytanie a ja idę pisać skarge do...

 
05-12-10 11:12  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Ramolot 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Jeden z kolegów lubi samoloty, drugi życzy sobie ,,coś przedwrześniowgo."
Chcecie - to macie :-)
Który z polskich samolotów sportowych jako pierwszy miał całkowicie oszkloną kabinę?

Post zmieniony (05-12-10 11:13)

 
05-12-10 11:38  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Dixie 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
 

Strzał z pamięci (nie chce mi się sięgać, "do Glassa") - RWD-5.

--
...to ja idę sklejać pierogi :)

 
05-12-10 11:43  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Ramolot 

Na Forum:
Galerie - 1
 

Pudło.

 
05-12-10 11:45  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

PZL-26

 
05-12-10 11:52  Odp: Konkurs nieustający Mk LIII
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Mała poprawka, bo tamta odpowiedż to było moje pierwsze skojarzenie.

Chodzi o PZL - 19

PZL-26 był rozwinięciem ,,dziewiętnastki,,

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 4Strony:  1  2  3  4  ->  => 

 Ten wątek został zamknięty 


© konradus 2001-2024