Ryszard
Na Forum: Relacje w toku - 20 Galerie - 33
W Rupieciarni: Do poprawienia - 20
- 9
|
Odznaki różnych specjalności lotniczych państw europejskich przeważnie, a właściwie prawie w 100 % wykonywano z metalu i były przyczepiane (z wyjątkiem RFC, RNAS, RAF).
Nie spotkałem jeszcze żadnej polskiej odznaki lotniczej, która by była w tych okresie (lata 30-te XX w.) przyszyta z podkładką do munduru (wyłączając stopnie - paski, szewrony, winkle i skrzydełka lotnicze na rękawach).
Być może jest to odznaka aerofotogrametrysty lecz wykonana na prywatne zamówienie (haft) ale różni się od tej właściwej.
Nie jest to odznaka lotnicza: Niemiec, Austro-Węgier, Rumunii, Bułgarii, Litwy, Łotwy, Szwecji, Francji.
Odznaki tych państw różnią się od tej ze zdjęcia - odp. przepisy regulowały prawo jej noszenia (wręczane były przy okazji wizyt/rewizyt) przez polskich lotników.
Skrzydełka przypominają odznakę PKP chociaż ta miała w środku koło ze szprychami - ale cóż mógł mieć wspólnego kpt obs. lotnictwa z kolejnictwem II RP ?
W okresie od 1935 ? (37) do 1939 r. St.Korcz był rezerwistą i jako inż.arch. projektował m.in. budynki mieszkalne w Poznaniu.
Być może jest to jakaś odznaka pamiątkowa (nie zatwierdzony projekt ?, nieformalna ?) związana z jego działalnością budowlaną - rozbudową lotniska w Poznaniu.
Odznaka ta pojawia się na jego mundurze od 1925 r. tzn. awansu na kpt.
ppor.obs. St.Korcz - trzeci od lewej
(drugi od lewej)
kpt.obs. St.Korcz - pierwszy z prawej
(pierwszy z lewej)
Tak więc nadal pozostaje ona nierozszyfrowana.
Post zmieniony (08-03-15 21:42)
|