LOTNICTWO   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Tematyka lotnicza, konstrukcje lotnicze, literatura, historia, dokumentacja, linki do ciekawych stron, dyskusje o wyzszosci Bf nad Spitfire lub odwrotnie...

Uwaga! W tym dziale NIE WPISUJEMY postow "kartonowych".


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
17-01-13 20:15  Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Na Nieuporcie latał jak sądzić można ze zdjęcia zwierzyniec: małpka i miś. Na Albatrosie miś w pojedynkę, ale jaki luksus - oddzielny wiatrochron!


Post zmieniony (17-01-13 20:17)

 
19-01-13 21:55  Odp: Latające Misie.
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Nieuporta znam.
A skąd wziąłeś Albatrosa ? Coś więcej o nim masz ?
Zdjęcia też nie widziałem więc dziękuję. ;)

--
Tyle pięknych samolotów do sklejenia...

 
20-01-13 10:35  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Albatros D.III, Wilno 1920 r. Nic więcej nie wiem.

 
29-12-13 08:36  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

"Siedząc" w temacie Caudron G.III (dot. ostatnio wydanego modelu "Świat z kartonu") w swoich zbiorach znalazłem taką fotkę. Caudron G III "12" (Nr. 6907) ze Szkoły Lotników w Bydgoszczy, 1920 r.



Między zastrzałami prawych płatów siedzi sobie umocowany pluszowy niedźwiadek.

Post zmieniony (29-12-13 14:11)

 
29-12-13 14:16  Odp: Latające Misie.
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

No dobra... jak jesteście takie ,, mondrole ,, to powiedzcie, czy diabeł na ,, Nieuporcie ,, jest czarny, czy czerwony ? Czy jest taka mozliwość aby to rozstrzygnąć, gdyż wielcy znawcy tej tematyki, nie są w stanie jednoznacznie tego rozstrzygnąć.

--
Pozdrawiam.
Andrzej K.

 
29-12-13 16:32  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Sądzę, że nikt tego nie rozstrzygnie. Znane są trzy zdjęcia tego samolotu z namalowanym diabłem. Wszystkie zrobiono z prawej strony - być może malunek diabła był tylko na prawej burcie samolotu ? Różne źródła podają, trzy rodzaje malowania:
- czerwony
- czarny
- czarny z czerwonymi skrzydłami
zastanawiam się dlaczego nie uwzględnia się jeszcze czerwonego z czarnymi skrzydłami ?



Samolot był malowany na kolor srebrny - tak jak n/w zdjęciach:



Diabeł, wiedźmy były często malowane na bolszewickich samolotach w kolorach czerwonym i czarnym. Można porównać zdjęcia oryginalne z malowaniami (rosyjskie strony dot. historii Wozdusznowo Fłota ) ale jak jest w przypadku "naszego" Nieuporta ? Sądzę, że był cały czerwony.









 
31-12-13 16:58  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Jeszcze w temacie malowanego diabła. Wszystko wskazuje, że był namalowany tylko po prawej stronie. Na poniższym zdjęciu zdobyczny Nieuport 24C1 bis (kpt.pil. W.Kalkus) - na lewej burcie bez żadnego malunku. Zapewne po prawej stronie coś tam posiadał jak większość samolotów "czerwonych",

 
07-01-14 16:31  Odp: Latające Misie.
Koloman   

Witam Kolegów po dłuższej nieobecności.
Piękna jest ta wstawiona przez Ryszarda fotografia ex-sowieckiego Nieuporta.
Czy można wiedzieć skąd pochodzi, kiedy i gdzie została zrobiona?
Mam tylko jedną uwagę: lotnik przy Nieuporcie to nie jest kpt.pil.W.Kalkus.
Zauważcie (powiększając fotografię), że ten lotnik na prawej kieszeni munduru, tuż nad
zgiętym rękawem kurtki ma przypiętą austro-węgierską odznakę pilota.
W.Kalkus faktycznie służył w armii austro-węgierskiej ale jako podoficer w piechocie.
Do lotnictwa wstąpił dopiero wiosną 1919 roku rozpoczynając szkolenie w Krakowskiej Szkole Pilotów.
Tak więc jest otwarte pytanie: kto to jest?
pozdrowienia

 
07-01-14 19:01  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Trudno jednoznacznie określić czy to odznaka lotnicza Austro-Węgier. A może jest to odznaka lotnicza francuska ? Na zdj. z lat trzydziestych W.Kalkus nosi cztery odznaki - polską, francuską - obie lotnicze. Pozostałych nie jestem w stanie określić. Sądzić więc można, że odznakę lotniczą francuską nosił cały czas od chwili jej otrzymania.W sprawie indentyfikacji skontaktowałem się z red. "LzSz" p. W.Sankowskim. Wg otrzymanych informacji na zdjęciu oraz na poniższym jest kpt.pil. W.Kalkus.
Odznaka lotnicza Austro-Węgier

Odznaka lotnicza francuska


Kpt.pil. W.Kalkus (drugi od lewej) i Nieuport 23 (nr.3191) z ! EW

 
08-01-14 00:01  Odp: Latające Misie.
Koloman   

Wielkie dzięki Ryszardzie za wstawienie obu odznak.
Nie ma wątpliwości, że lotnik przy Nieuporcie ma odznakę austro-wegierską.
Tylko tą, która na zamieszczonym rysunku jest mniejsza, czyli z jedną koroną.
Odznaka ma mundurze lotnika jest wyraźnie owalna, z dłuższą osią w pionie (odznaka francuska jest okrągła). U góry owalu wyraźnie widać koronę (a nie gwiazdkę) a u dołu tarczę herbową z inicjałem monarchy (w odznace francuskiej u dołu nic nie ma).
Identyczną odznakę nosił Stefan Stec - wstawiłbym tą fotografię ale nie umiem (już jestem odporny na wiedzę).
pozdrowienia

 
08-01-14 08:53  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Tak, oczywiście masz rację. Gratuluję spostrzegawczości ! Tyle razy oglądałem to zdjęcie i jej tzn. odznaki nie zauważyłem. Patrzyłem na lewą stronę kurtki mundurowej i coś tam niby widziałem ale było to błędne. Czyli wiemy już, że nie może to być kpt.pil.W.Kalkus. Lotnik ma odznakę z jedną koroną (korona ostatniego cesarza Karola I Habsburga) czyli otrzymał ją stosunkowo późno. Jest on podobny do postaci na drugim zdjęciu i być może podpis również jest błędny.

 
09-01-14 00:14  Odp: Latające Misie.
Koloman   

Szkoda, że ta druga fotografia jest tak sfatygowana.
Ale jak się jej dokładnie przypatrzyłem to uważam na 95%, że jest na niej W.Kalkus.
Moim zdaniem jest to oficer stojący jako drugi od prawej (nie licząc mechanika stojącego wyżej na kole samolotu). Mam na szczęście dla porównania fotografię W.Kalkusa z Krakowa, w trakcie szkolenia i osoby na obu fotografiach wydają się być bardzo podobne.
Bardzo interesujące są różnice w umundurowaniu oficerów; każdy ma mundur innego typu: a to jasną kurtkę i ciemne spodnie a to na odwrót. Tych dwóch w środku ma mundury jednolite ale też o innym odcieniu.
A jeszcze mam takie pytanie; czy ktoś zna nazwisko pilota siedzącego w Albatrosie D.III w Wilnie - na fotografii zamieszczonej na początku tematu.
Pozdrowienia

 
09-01-14 08:53  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Dziękuję za informacje. Być może to ja popełniłem błąd - pomyliłem strony sugerując się, że strona prawa to taka sama jak strona prawa samolotu. Nie drugi z lewej a drugi z prawej to W.Kalkus. Natomiast błędnie rozpoznany lotnik (NN) z pierwszego zdjęcia (ten z odznaką austro-węgierską) wydaje się być tym samym NN co na drugim zdjęciu pilot w centrum (za głową piasta śmigła). Wzrost i na palcu lewej reki widoczna obrączka -takie same.
Fakt, skan z b.słabej jakości zdjęcia, ale dobrze, że chociaż jest jaki jest.

 
08-08-14 20:01  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Kolejny pluszak wyszperany przy okazji.
Albatros C.X z 4 EW. Lida - kwiecień 1919 r.
W kokpicie pilota - por.pil. Wiktor Willman.
Przy samolocie obsługa naziemna - mechanicy.
W prawej komorze płatów....MISIEK !

 
28-02-15 16:36  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Sympatyczny małpiszonek w goglach by śnieg nie przysłonił mu widoku gdy pędzą sanie.
Sanie motorowe wykonano zapewne w warsztatch lotniczych wykorzystując elementy z samolotu.
Z prawej - por.obs. Stefan Korcz (1891-1940 Katyń) - od maja 1925 r. awansowany na kpt, więc zdjęcie być może z przełomu 1924/25. 3 PL Poznań - Ławica.

 
01-03-15 22:20  Odp: Latające Misie.
paweł 

Na Forum:
Galerie - 2
 

Swoją drogą mam takie pytanie, po co umieszczano w ogóle te pluszowe misie. Plastikowy Siemens Schuckert ( Eduard 1/48 ) ma także pluszowego misia w jednym z malowań, znaczy się, że to występowało wielu krajach. Jakiś rodzaj zabawy z tamtych lat czy inny zwyczaj?

--
Pozdrawiam

 
02-03-15 09:02  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Misie, małpki i inne pluszowe zwierzaki to od lat najbardziej popularne na świecie maskotki, zabawki dziecięce. Zapewne ofiarowane przez dzieci, miały przynosić ich właścicielom (ojcom) szczęście, towarzyszyć w lotach i przypominać domowe pielesze.

 
02-03-15 14:17  Odp: Latające Misie.
paweł 

Na Forum:
Galerie - 2
 

Właściwie, Ryszardzie jest to najbardziej sensowne wytłumaczenie. Dziękuję za odpowiedź :)

--
Pozdrawiam

 
01-05-17 16:42  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9


Pluszowa małpka za pazuchą kurtki ppor.obs.Mariana Romeyki. Obok NN pilot.
Samolot Roland Hannover CL.II z 4 EW - 1919 r.

 
15-03-18 13:15  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Niedawno trzymałem wielce ciekawą fotografię.
Wprawdzie to nie misiek ale psina (?) typu jamnikowatego :-)

Na zdjęciu Nieuport z francuskimi kokardami na płacie.
Rozszyfrowanie typu umożliwiły dwa szczegóły :
- widoczne na dole burty kadłuba dwa obok siebie stopnie (wnęki)
- czytelna cyfra "23" i obok litera "m" w nieczytelnym podpisie
Jest to szkolny Nieuport 80E2 oznaczany jako "23 m2" (powierzchnia nośna) dwuosobowy (pilot instruktor i uczeń)
W Lotnictwie Polskim użytkowano sprowadzone z Francji (w latach 1919-1921) trzy typy szkolnych Nieuportów:
81D2 (23m2) - 2 os. dwuster - szkolenie 1 stopnia
80E2 (23m2) - 2 os. jednoster - szkolenie 2 stopnia
83E1 (18m2) - 1 os. jednoster - szkolenie 3 stopnia
W polskich dokumentach przyjęto oznaczenie wg pow.nośnej:
23m2 - 2 os. (dwusterowe i jednosterowe)
18m2 - 1 os. (jednosterowe)
Dwa stopnie miał 80E2 (23m2) a jeden (też oznaczany jako "23m2") - 81D2.
Widoczny na zdjęciu szkolny Nieuport 80E2(23m2) nr. 9609 w okresie od 31.05.1919 do 12.01.1920 r. użytkowany był we Francuskiej Szkole Pilotów (Mokotów) a później w Szkole Lotniczej w Bydgoszczy (do czerwca 1922 r.).
Kraksa miała miejsce 09.06.1921 r.

 
26-03-18 17:37  Odp: Latające Misie.
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9


Misiek na Farmanie

Słonie na Voisin III (LA) lotnictwa carskiej Rosji.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024