<
           

PROJEKT GRUPOWY - "50 lat Małego Modelarza"   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Mały Modelarz - rocznik 1979   



Założenia i cel projektu ''50 lat Małego Modelarza''  
Zasady dodawania galerii modeli  
Zgłoszenie uczestnictwa w projekcie  


 Spis roczników  |  Aktualny rocznik  |  Dodaj galerię  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
12-07-07 23:55  10/1979 Polski samochód osobowy Polonez
konradus 
satrapa ;>




W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

10/1979 Polski samochód osobowy Polonez

WSMK - Karta Modelu

 
09-08-07 20:54  Galeria autorska (Aviator)
Aviator 



W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 8

Ten modelik został zwaloryzowany poprzez zeskanowanie i zmianę barw oraz dodanie na dachu "dyskoteki"



--
aviator
http://aviator48.blog.onet.pl

 
30-08-07 21:19  Galeria autorska (Piterpanzer)
Piterpanzer 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 9

Wspaniale się składa ,że Aviator jako pierwszy wstawił tego pogromcę niesfornych kierowców .Będą miały moje Poldki zaszcyt wystapić w tak świetnym towarzystwie ,co mnie bardzo cieszy.
Wykonałem chyba z 5 modeli tego ludowego samochodu ,będącego przez lata także (ha,ha) symbolem statusu,szczególnie w początkach jego historii.Swoje grube dupska wozili nim czerwoni sekretarze i inne partyjniacko-bolszewickie łobuzy .
Dla zwykłego Kowalskiego był przez lata spełnieniem marzeń o polskiej limuzynie,rozdawany na talony lub dostępny za dolary w Pewex`ach .Młodzież pewnie nie rozumie o czym pisze ,ale tak było.Badylarze mogli go kupić także na przetargach ,gdy trafił się na placu jakiś rozbity egzemplarz ,np spadł nam z rampy przy rozładunku pociagu,gdy robiliśmy obroty na ręcznym hamulcu.Taki "tłuk" osiągał czasem 2-krotną wartość całego samochodu "na talon".
Doskonałe właściwości trakcyjne ,komfort,bezpieczeństwo i nowoczesny ,ekonomiczny silnik reklamowano na różne sposoby np panienki ubrane w "non iron".Po prostu łezka się w oku kręci.Oczywiście taka limuzyna musiała także udowodnić swą wyższość wsród demoludowej braci,stąd Dział Sportu FSO wypuścił kilka rajdowych potworów z różnymi silnikami ,między innymi 1800 i 2000ccm .Kiedyś trafiłem na taki reklamowy folder i to było początkiem budowy serii rajdówek,udoskonalanych tak jak w FSO.
Fotka poniżej dokumentuje istnienie 3-ciego,już dziś nieistniejącego pojazdu.


Pierwszy przedstawiany,choć nie pierwszy w kolejności wykonania Poldek to wersja 2000.Dodatkowo ospojlerowany , by przy szybkościach powyżej 220km/h ;-) nie odlecieć w kosmos .






Teraz wraz ze swym słabszym bratem.


Druga wersja jest już uboższa i mogła się ścigać raczej ze starymi Skodami i Wartburgami-Sport na Rajdzie Złotych Piasków w Bułgarii.Ten model ,został wykonany częściowo z wycinanki ,a częściowo z odrysowanych ręcznie części z gotowego modelu (!!??).To było parcie do wyścigów,aż dziw ,że nie zgubiłem zbieżności.Na modelu jest oryginalny lakier FSO brown 612(a może 812).






A na koniec tej historyczno-ironicznej opowieści fotka dowodząca,że był to naprawdę kawał dobrej ,wytrzymałej fury,nie tylko w realu.Tylko czasy były bardzo popaprane. Ach jak historia lubi się powtarzać.




Post zmieniony (30-08-07 21:20)

Pozdrawiam i zapraszam 1-25 SCALE ARMOR FORUM oraz akcesoria i modele pancerne
PITERPANZER



Post zmieniony (30-08-07 21:34)

 
09-07-08 19:55  Galeria autorska (tomek.z)
tomek.z 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2





Post zmieniony (10-07-08 17:49)

 
14-02-10 20:04  Galeria autorska (tomek.z)
tomek.z 

Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 4


 - 2



--

 
28-01-24 11:50  Galeria autorska (Wheeler)
Wheeler 

 - 12



















 Aktualny rocznik   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024