STATKI I OKRĘTY   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

Tematyka szkutnicza, marynistyczna, okręty, statki, historia, dokumentacja, linki do ciekawych stron itp...

Uwaga! W tym dziale NIE WPISUJEMY postow "kartonowych".



 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 19Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
06-01-10 14:42  Krążowniki typu NEW ORLEANS
MacGregor 



Na Forum:
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Sven - zaczynamy!
Na dobry poczatek coś, co mnie nurtuje i spokoju nie daje. Chodzi o mostek krążownika USS "Vincennes". Kiedy go zbudowano, wyglądał jak "Quincy", bo według tych samych planów. A kiedy wojował pod Gudalcanalem w sierpniu 1942 roku, mostek wyglądał oczywiście inaczej, bo po modernizacji.

Sęk w tym, że "Quincy" też był zmodernizowany, ale inaczej. Dokładnie - chodzi i o oszklenie pomostu, czyli okienka. Na poniższych zdjęciach jest pomost "Vincennes" właśnie w sierpniu 1942. Widać na nich wyraźnie o wiele mniejsze okienka, niż na "Quincy". Ostatni obrazek pokazuje fragment planów z serii "Booklet..." własnie "Vincennesa" z 1942 roku. Na tych planach okienka są niby wciąż bez zmian, czyli duże, ładne jak na "Quincy". Zdjęcia jednak pokazują wyraźnie, że te okienka były jakby pomniejszone, niemal do rozmiarów szczelin obserwacyjnych. Czy tak je zabudowano? Czy zastosowano jakieś osłony, zasłony, ochrony? Diabli wiedzą! Co koledzy o tym myślicie?




--
MacGregor

 
06-01-10 16:30  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
Janisz 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Czesc Grzes,

To moglo byc wtedy:

Returning to Pearl Harbor, Vincennes entered the navy yard for repairs and alterations which lasted until early July. She then conducted tactical exercises off the island of Hawaii with other ships of TF 11 before departing Hawaiian waters on 14 July to rendezvous with TF's 16,18, and 62.

zrodlo:
http://www.historycentral.com/NAVY/cruiser/Vincennes.html

Akapit mniej wiecej w srodku po opisie udzialu w bitwie pod Midway.......

pzdr

--

Janisz
---------------------
Verbum nobile debet esse stabile. (łac.)

Przysłowie staropolskie: Słowa honoru należy dotrzymywać.


Post zmieniony (06-01-10 16:30)

 
06-01-10 16:33  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
Janisz 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

To samo ( slowo w slowo ........) znalazlem tu:

http://www.ussvincennes.org/vincennes/ca-44/44_hist_5.htm

--
Janisz
---------------------
Verbum nobile debet esse stabile. (łac.)

Przysłowie staropolskie: Słowa honoru należy dotrzymywać.

 
06-01-10 16:42  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
MacGregor 



Na Forum:
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Janisz - pięknie, ale ze stwierdzenia, że MOGŁO to być wtedy nic nam nie wynika - tyle to wiadomo właśnie, że MOGŁO. Ale czy BYŁO? I czy na pewno wtedy? To jest właśnie problem!

Gdzieś widzialem jakieś foto tonącego "Yorktowna" a w pobliżu "Vincennes", który miał już i kamuflaż Ms-12 i wyglądał mniej więcej jak na zdjęciach z sierpnia 1942. Piszę mniej więcej - bo takie to robi wrażenie. MOGŁO więc być tak, że okienka jakoś tam zmodernizowano jeszcze wcześniej - a na początku lipca okręt otrzymał na przykład dodatkowe Oerlikony (o ile wiem, to na pewno dwa stanowiska na rufowym pokładzie, między wieżą dział 203 a działkami 28 mm.

A cytowane przez Ciebie zdania pochodzą z tzw. oficjalnej historii okrętu z "Dictionary of American Naval Fighting Ships". Ten tekst wykorzystywany jest gdzie się da w necie...

Czyli dalej nic nie wiemy :-))

--
MacGregor

 
06-01-10 16:51  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
MacGregor 



Na Forum:
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

To właśnie to zdjęcie. Może istnieją jakieś inne ujęcia tych chwil z bitwy o Midway?



--
MacGregor

 
06-01-10 18:23  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
Janisz 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Ta Grzes racja ale TO stwierdzenie zaweza nam nieco krag poszukiwac co do okresu, tak czy nie?
Owszem mogl oto nastapic na poczatku roku 1942, ale ciezko to ocenic bo zdjecia zamieszczone np. na navsource sa tylko sprzed wojny 1937/38 lub z 1942 roku...........

To zdjecie ktore zamiesciles pieknie pokazuje kamuflaz burtowy ale sorki naprawde ciezko tam dostrzec pomost bojowy o jakichkolwiek oknach nie wspominajac bo sie akurat tak ustawil ze sloneczko go ladnie oswietlilo i w zasadzie przez to dokladnie sie odbija w krzywiznie plaszczyzny pomostu i w sumie nic nie widac............

Mozna wysunc wniosek ze skoro camo jest takie samo jak na pierwszych zamieszczonych przez Ciebie zdjeciach to te okienka sa identyczne a co jak nie ???

Notabene ten tekst widniej tez w wikipedii itp .......

Moznaby popytac weteranow na tych stronach ktore podalem znalazlem jakies emailowe kontakty ale jak ktos kiedys powiedzial najgorsze swiadectwo to naoczny swiadek ...... zwlaszcza po parawie 70 latach ........ ja nie pamietam co przedwczoraj na obiad jadlem ....

pozdro

--
Janisz
---------------------
Verbum nobile debet esse stabile. (łac.)

Przysłowie staropolskie: Słowa honoru należy dotrzymywać.

 
06-01-10 19:55  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

No to zaczynamy :D

W Warship Pictorialu nr 7 na stronie 52 jest doskonałe zbliżenie interesującego nas obiektu: mostek nawigacyjny Vincennes z oszklonymi okienkami, 14 styczeń 1942 r. w stoczni Brooklyn Navy Yard tuż przed modernizacją. Wtedy chyba dokonano przebudowy nadbudówki dziobowej jak sądzę z informacji na zdjęciu o min usunięciu dalmierza nawigacyjnego Mk35 na platformie kierowania ogniem wraz z jego cylindryczną platformą i osłoną z przodu nadbudówki. Także wtedy maszt przedni został skrócony i dodana została na nim platforma z radarem SC, komin przedni otrzymał kołpak. Na str. 54 Pictoriala pisze jeszcze, że podczas tej styczniowej modernizacji w Brooklyn Navy Yard okręt miał zastąpione działka (lub: armaty;) ) w poczwórnych zestawach 28 mm przez pojedyncze Oerlikony 20 mm. Natomiast na str. 56 pisze jeszsze, że podczas tej modernizacji została powiększona platforma mostka sygnalizacyjnego po to, by pomieścić montowane Oerlikony (podobnie jak na Quincy).

Więc na str. 52 widać, że okienka wtedy były jeszcze "po staremu" i to jest jedyne znane mi ostatnie zdjęcie okrętu z tą starą konfiguracją. Czyli trzeba poszukać w: Brooklyn Navy Yard, która istnieje do dzisiaj i ma dział muzealno-historyczny, udostępniła na swojej stronie min 65 zdjęć z budowy New Orleansa i nie tylko.

Na następnym zdjęciu na str. 54 jest Vinncennes sfotografowany późnym majem 1942 r. w Pearl Harbor tuż po powrocie ze słynnego "rajdu Doolittle'a" na Japonię, gdzie eskortował Horneta (fragment tego zdjęcia pokazał MacGregor na zdjęciu nr 2). Na zdjęciu widać, że wtedy okienka miał już takie jak pisze MacGregor no i zmienioną nadbudówkę dziobową. Drugie zdjęcie na str. 54 Pictoriala pokazuje okręt w czasie tego rajdu: jego fragment pokazał MacGregor na zdjęciu pierwszym. Trzecie zdjęcie które pokazał MacGregor to fragment zdjęcia zamieszczonego na str. 55 Pictoriala, które jest podpisane: 8 lipiec 1942 r podczas ćwiczeń artyleryjskich na Hawajach. Więc zmiana musiała następić pomiędzy styczniem a kwietniem 1942 roku.

--

Sven

HMS Ark Royal

Post zmieniony (06-01-10 22:36)

 
06-01-10 21:31  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
MacGregor 



Na Forum:
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Kochani, wszystko pięknie i to co piszecie to jest jasne i klarowne. I to wiemy i o tym sobie możemy wszedzie poczytać. Nie chodzi tu jednak o określenie daty, okresu itp. Chodzi o wyjaśnienie CO STAŁO SIĘ z okienkami! Jeszcze w styczniu 1942 były NORMALNE, czyli takie, jakie mu zabudowano od początku i takie, jakie miał na przykład "Quincy" do końca - a na zdjęciach z maja i lipca już widzimy jakieś szparki, nie okna. Chodzi o to co z nimi zrobiono, a nie kiedy. Czy zaspawano ich część, czy zasłonięto czymś? Bo na moim pierwszym zdjęciu wyraźnie widać, że są jakieś wąskie takie, nie NORMALNE i typowe dla New Orleans class... Właśnie dzięki tym okinekom "Vincennes" wygląda o wiele groźniej i bardziej bojowo od "Quincy" - jak dla mnie.

Sven - mam "Warship Pictoriala" nr 7, mam też nr 2 z "Minneapolis" oraz nr 5 z "Frankiem". To jest kopalnia wiedzy o "New Orleansach". Nie mam "ShipCrafta" i zgodzę się z Adrianem i Janiszem, że niewiele się po nim jednak spodziewam. To magazyn skierowany głównie do modelarzy plastikowych. A w plastiku... mamy modele z Trumpetera wszystkich jednostek w skali 1:700 - jednak ile tam w nich byków, to głowa boli! Największa masakra jest w przypadku "Tuscaloosa", gdzie Trumpek zapakował wypraski takie same jak dla "Quincy" czy "Vincennes", czyli z taką samą jak dla nich nadbudówką dziobową - a jak wiadomo "Tuscaloosa" była bliźniakiem do "San Francisco" i nadbudówkę miałą starego typu. Podobnie kominy - wszystkie modele Trumpka mają je TAKIE SAME. Bez uwzględnienia faktu, że dla "Quincy" i "Vincennes" kominy powinny być jednak cieńsze co nawet w 1:700 jest widoczne!

Widzialem w necie, jak pewien zdolny modelarz bardzo ładnie buduje model "Tuscaloosy" właśnie z zestawu Trumpetera 1:700. I wiecie co? Modelarz ten kompletnie nie ma pojęcia, że wykonuje model tego okrętu z błędnego zestawu! Nie dość, że model wychodzi mu tak, jakby budował "Quincy" 1942, to jeszcze "machnął" mu kamuflaż "Tuscaloosy" z 1944 roku!!! Jeśli takie modele znajdziemy w ShipCraft, to dzięki...

--
MacGregor

 
06-01-10 21:51  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
Sven 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 6


 - 3

To kiedy okienka zostały zmienione może naprowadzić gdzie szukać informacji technicznych co się z nimi konkretnego stało: ja sądzę że źródłem może być Brooklyn Navy Yard, które w tym maczało palce w styczniu 1942 r.

A jak Shipcraft przyleci do mnie to podzielę się co w nim jest ;P

--

Sven

HMS Ark Royal

Post zmieniony (06-01-10 21:51)

 
06-01-10 22:02  Odp: Krążowniki typu NEW ORLEANS
MacGregor 



Na Forum:
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Warto chyba też dodać, że są publikacje, na które trzeba uważać. Jakiś czas temu ukazał się zeszyt z serii "In Action" z ciężkimi krążownikami US Navy - cz 1. W nim na rozkładówce są kamuflaże dla trzech okrętów typu "New Orleans". Niestety, pomijając kolory i rozkład plam kamuflażu - trzeba pamiętać, że sam rysunek jest zły, zawiera błędy. I tu taki niby konkursik (bez nagród) - co jest nie tak na tych sylwetkach?
Oto "Vincennes"


Oto "Astoria"


--
MacGregor

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 19Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024