Guciu
Na Forum: Relacje w toku - 2 Relacje z galerią - 18 Galerie - 78
W Rupieciarni: Do poprawienia - 8
|
Ta zapowiedź wywołała u mnie zaciesz, ale zawartość ostudziła zachwyt. Faktycznie takielunek trochę po macoszemu potraktowany, jakby potencjalny sklejacz miał większość wiedzieć sam. Wystarczyłby jeden, ale solidny rzut na maszt (bo generalnie reszta wg. tego samego schematu), bukszpryt i gafel. Pomocne byłyby np zdjęcia gotowego modelu, nawet jeśli daleko odbiegałby od standardu. Mówię to mimo, że nie jestem fanem "zdjęciowej" instrukcji. Victory z Shipyardu ma jednak dużo lepszą instrukcję pod tym względem, przeglądałem nieraz zawartość na mojehobby. Wiele istotnych szczegółów jest dobrze rozrysowanych -w jaki sposób liny były wiązane itp. A i tak najlepiej takielunek wyjaśnia Tomek-Sehorse w swoich modelach, szczególnie tych późniejszych :).
W kwestii papierowej to model jak model, bez wielkiego szału. Brak miedziowanego poszycie (tj. zarysu) to chyba nie aż taki problem. I tak 9 na 10 sklejających przeszpachluje dno i oklei z tasiemki miedzianej. Co najwyżej kłopotliwe może być właściwe poprowadzenie każdej linii.
Podsumowując, jest to jakaś baza, jakiś punkt wyjściowy do budowy tego modelu. Identyczny sposób opracowania jak w Amerigo sprzed lat -mam go i raz po raz rozkminiam jak to ma być zrobione. Żeby skleić ten model, z efektem na miarę urody pierwowzoru, trzeba albo mieć sporą wiedzę na temat konstrukcji z tych lat, albo zgromadzić mnóstwo materiałów o tym okręcie. Laik taki jak ja mógłby polec przy budowie, bazując jedynie na instrukcji. Dociekanie co i jak, nawet korzystając z internetu, ze względu na bogatą terminologię okrętową jest niełatwym zadaniem.
Dzięki TLB że podzieliłeś się z nami zdjęciami ;)
pozdrawiam
--
Skończone: Sao Gabriel, Duyfken, HMS Alert, Carro Veloce C.V. 35, Ursus wz.29, PaK 43/41, Cristobal Colon, Voisin LA III, P-39 Q Airacobra, TKS, Kanone 18, Revenge
"Głupota ma pewien urok, ignorancja nie. " -Frank Zappa
|