FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
03-12-10 10:55  [relacja] Sopwith Camel by MM
@nioł stróż 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam ;-)
Relacji z klejenia tego "szmatolota" znalazłem kilka na forum, pomimo "prostoty" tego modelu w porównaniu z pracami niektórych kolegów postanowiłem zamieścić swoją relację i mam nadzieję ją dokończyć tak aby model kartonowy pozostał kartonowym, a nie skończył jak poprzednia próba przeprowadzenia relacji z klejenia któregoś z wydań Małego Modelarza, przerysowanego na "materiały sztuczne" i sklejonego niestety bez udziału materiałów papierowych. Model ten, został zlicytowany w tym roku na WOŚP-ie i stoi sobie na biurku z tego co mi wiadomo d-cy jednostki w której mam okazję służyć, a próba relacji zgubiła się w tłumie niedokończonych tematów, zapewne gdzieś w koszu.
Jestem sklejaczem modeli plastikowych, ulubiona skala: 1:24 daje duże pole do popisu przy waloryzacji. Dlatego sklejenie modelu w skali 1:33, dodatkowo z obcego mi materiału, jest nie lada wyzwaniem dla mnie, tym bardziej, że staram się coś od siebie dołożyć. Jest to moja pierwsza prawdziwa kartonówka, brak wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu obróbki elementów papierowych widać na pierwszy rzut oka oglądając już samą bryłę kadłuba, ale wiele rzeczy miałem okazję podglądnąć, zastosować czytając relacje kilku przodowników w utrudnianiu sobie życia na tym forum ;-)

Model opracowany bardzo dokładnie (dlatego został wybrany na początek, po przestudiowaniu opinii wielu modelarzy). Wszelkie uchybienia i niedociągnięcia w wyglądzie spowodowane są moimi brakami umiejętności, za co z góry przepraszam pana Pawła Mistewicza bo mówiąc krótko: jak można tak spieprz......... tak dobrze opracowany model.
Aby nie przedłużać, kilka fotek z tego co do tej pory udało mi się stworzyć.




,





CDN

Pozdrawiam
Nawrócony na karton :-)
Przemek

--

Post zmieniony (03-12-10 12:34)

 
03-12-10 13:20  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

Witam.

Mi bardzo się podoba, szczególnie jak zwaloryzowałeś silnik i osłonę za silnikiem. Też może skończę ten model jak tylko zdobędę drugi egzemplarz. Dobrze, że się nawróciłeś na karton. Powodzenia w budowie.

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
03-12-10 13:38  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
@nioł stróż 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Hmmm....... Właśnie siedzę i kończę robić ostatnie części do silnika, czyli imitacje świec oraz przewody. Jak skończę zaraz wrzucę fotki, potem tylko malowanie i lecimy z dalszą częścią modelu.


Pozdrawiam
Przemek

--

Post zmieniony (06-12-10 14:08)

 
03-12-10 13:39  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
Windus 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2


 - 1

No to czekam na fotki, poza tym niezły masz podpis po postami :)

--
Skończone:
Bell AH-1F "Cobra", PZL W3-W "Sokół", Pantera, Sopwith F.1 Camel, Hawker Hurricane Mk.IIB, Messerschmitt Me 109 F-4, F-104G Starfighter, Mirage F1CT
W toku:
IJN Oyodo

 
03-12-10 16:02  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
@nioł stróż 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Pogoda sprzyja dłubaniu więc końcowy wynik dla silnika poniżej, teraz tylko przygotować aerograf, pohałasować kompresorem, nabrudzić tu i tam, więc do boju.

P.S. Jak zepsuje to co zrobiłem to się pochlastam ;-)



--
Always look on the bright side of life.

Walka z marzeniami trwa...................

 
03-12-10 21:47  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
Paweł M. 

 

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


Ładnie to wszystko wygląda. Zastanawiam się tylko czy przymierzałeś już silnik do osłony. Jest on sympatycznie zwaloryzowany, jednak odnoszę wrażenie że przez te popychacze może nie zmieścić się w osłonie.

--
http://www.kartonowa.pl

 
04-12-10 10:56  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
@nioł stróż 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Dziękuję za miłe słowa.
Silnik jest dość dużo za duży, trafna uwaga. Ale o tym widziałem już wcześniej. Pozwoliłem sobie na małe spłycenie wręgi do której jest przyklejony, oraz niewielkie wydłużenie obudowy silnika, które i tak było przeznaczone do malowania. W sumie, korpus będzie dłuższy o około 1mm, w tej skali daje przekłamanie rzędu 33 mm na gotowym modelu względem oryginału.
Eksperymentuje tym modelem,w zasadzie poznaje Wasz świat. Wiem jedno, ten model tak mi się spodobał, że zamówiłem kolejne 2.Jeden za jakiś czas postaram się skleić tylko z kartonu, bez malowania, drugi skleję metodami plastikowymi. Wieczorem postaram się wkleić zdjęcia zamontowanego silnika z obudową. Obecnie schnie 2 warstwa szpachli, a model jest po 1 szlifowaniu.

--
Always look on the bright side of life.

Walka z marzeniami trwa...................

 
06-12-10 10:23  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
@nioł stróż 



Na Forum:
Relacje w toku - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Witam

Kolejne części na swoim miejscu:





Tutaj teraz mam pytanie dla znawców tematu.To co widać na obudowie silnika, to czerwony podkład, przed ostatnim szlifem. Wyszło troszkę nierówności, dlatego chce potraktować go jeszcze raz papierem o gradacji 800 potem 1500, jeszcze raz położyć farbę podkładową matowienie i właściwy "lakier". Moje pytanie brzmi jakiej farby użyć. Dodam, że używam produktów Pactra, Humbrol oraz Vallejo. Jaki efekt powinienem uzyskać, matu czy pełnego połysku jaki dość często widać na samolotach z tamtego okresu.

P.S. Jak widać lakierowanie kartonu to całkiem inna sztuka, porównując z malowania plastiku. Na tych kilku cm kwadratowych poszycia wyszły wszystkie moje braki z wiedzy o malowaniu pneumatycznym. Najbardziej irytujące jest to "włoskowanie kartonu".


Walczymy dalej ;-)



Pozdrawiam
Przemek

--

Post zmieniony (06-12-10 10:24)

 
06-12-10 13:07  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4


 - 10

Grupa: ŁSM

Ja bym Ci doradzał "półmat","satin".
Samoloty w tamtych czasach( i inne przedmioty) po malowaniu, niezależnie od wyjściowego "finiszu" ( mat / połysk) pod wpływem oddziaływujących czynników atmosferycznych i tak zdążały właśnie w kierunku półmatu...

A malowanie kartonu to faktycznie , nie taka prosta "bajka"...
Ja stosuję farbę dopiero po wstępnym oszlifowaniu,zagruntowaniu bezbarwnym lakierem i ponownym delikatnym szlifowaniu.
Ale można też szlifować farbę- masz wtedy takie delikatne szpachlowanie powierzchni i lepiej od razu widać nierówności.

A model... fiu,fiu... ;D

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

 
06-12-10 14:13  Odp: [relacja] Sopwith Camel by MM
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Silniczek jak "żywy", on był chyba rotacyjny i powinien obracać się razem ze śmigłem. Z tym malowaniem to Mariusz ma rację.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024