Armand
|
Witam,
Czy to błąd autora opracowania, czy niuans historyczny. W opracowaniu autor sugeruje pomalowanie okrętowych świateł sygnałowych (cz. 50): LEWE na ZIELONO, PRAWE na CZERWONO...
gdzie międzynarodowym standardem jest rozmieszczenie ODWROTNE*.
Czy możliwe, że okręty podwodne USA miały odmienne regulacje na tym polu? Szukając w grafikach znalazłem także niestety kolory świateł w "złym umiejscowieniu" - czy to błąd modelarzy, czy rzeczywiście coś leży na rzeczy.
Liczę na pomoc - światła zgodnie z zaleceniem zainstalowałem wg wskazówek autora i teraz mam nie lada zagwostke co z tym fantem dalej czynić.
*Jest to sprzeczne z międzynarodowym regulacją dot przeciwdziałaniu kolizją - aktualnym i stanowiącym standard do dziś. W tym, że to ustawa z 1972 r, wcześniejsza była z 1948r. Poprzednio jest tylko wzmianka o umiędzynarodowieniu ww przepisów z USA gdzie dotarłem jedynie do informacji dotyczących ustanowienia samych kolorów i ilości świateł a nie ich ułożenia. W końcu 'migacze' do dziś mają w USA czerwone, a w Anglii i nie tylko jest ruch lewostronny więc stadardy nie zawsze są w 100% powszechne... eh.
--
Jedzie rycar
|
|