Lu_cyper
Na Forum: Relacje w toku - 1
|
Dalszy ciąg przekrętu, mam nadzieję, że nie czytają tego nasi politycy, choć jeśli przyjrzeć się ilości komisji sejmowych do spraw afer, to kto wie?:).
Louis Renault skonsultował się następnie z własnym zespołem projektowym, który właśnie ukończył rewolucyjny Renault FT-17, i ku swojemu zadowoleniu, dowiedział się, że jego najzdolniejszy inżynier Rodolphe Ernst-Metzmaier prywatnie rozpoczął już wcześniej projektowanie takiego czołgu. Bardzo szybko skonstruowano drewniany model naturalnej wielkości takiego czołgu, który został zaprezentowany "Komitetowi Konsultacyjnemu ds. Artylerii Szturmowej" 17 stycznia 1917. Projekt tego czołgu był w tym czasie zdecydowanie najbardziej nowoczesną i zaawansowaną konstrukcja na świecie. To z kolei zaniepokoiło brygadiera Estienne'a, dowódcę nowo powstałych oddziałów pancernych, który obawiał się, że rozpoczęcie produkcji tych czołgów spowolni lub nawet zatrzyma produkcje dużo bardziej praktycznych (i tańszych) FT-17. Przekonał on głównodowodzącego wojsk francuskich generała Joffre'a aby skasowano projekt tego czołgu. Niemniej generał Mouret zamówił aż trzy odmiany prototypów nowego czołgu - wersje "A", "B" i "C", ważące odpowiednio 30, 40 i 62 tony.
A tak paskuda "ubiera" się w kolejne elementy;
c.d.n.
|