Rajkub
moderator
Na Forum: Relacje w toku - 3 Relacje z galerią - 9 Galerie - 1
W Rupieciarni: Do poprawienia - 4
Grupa: WAK
|
Jak donoszą źródła w miarę dobrze poinformowane ( czyli ja), wydawnictwo "Rajkub & makulatura" jest w trakcie opracowywania modelu transportera opancerzonego "universal carrier MkII".
Dzięki podglądowi na stół montażowy powyższego wydawnictwa będziemy mogli Was baaaardzo długo zanudzać relacją z opracowywania i zlepiania w jedną całość tego dziwoląga. Ludzie o słabych nerwach i mający pojęcie o modelarstwie kartonowym lepiej niech od razu odpuszczą sobie te męczarnie. Tym bardziej, że nie wiadomo czy ta relacja bedzie miała kiedykolwiek koniec.
Model zostanie wydany w nakładzie jednego egzemplarza i nie będzie chroniony żadnymi prawami autorskimi, więc można ściągać do woli i sprzedawać na Allegro, Ebayu czy w innym Tuszynie.
Teraz parę słów o pojeździe .
Transporter ten był najbardziej masowo produkowanym transporterem brytyjskim w czasie II WS. W wytwórniach brytyjskich, kanadyjskich, USA, australijskich i w Nowej Zelandii wyprodukowano ich ok. 113 000 sztuk, w wielu odmianach, z różnym uzbrojeniem i przeznaczeniem.
Walczyły w prawie wszystkich armiach ( nawet jeden zdobyczny w armii japońskiej.)
Prototyp transportera powstał juz w 1935 roku i przechodził kolejne modyfikacje .Jedna z kolejnych wersji uzbrojona w karabin maszynowy Bren stała się podstawą do rozwoju właśnie transporterów universal carrier ( często niezbyt precyzyjnie nazywanych od swojego "protoplasty "bren carrierem"
Model , który pragnę zbudować to universal carrier Mk II (MMG carrier) uzbrojony w karabin maszynowy Vickers,będący na wyposażeniu 1 samodzielnego szwadronu CKM 1.Dywizji Pancernej.
Ten przedstawiony na fotografiach transporter w przybliżeniu oddaje wygląd pojazdu, który chcę zlepić. ( stanowi trochę mieszaninę dwóch wersji -Mk i i Mk II i prowizorycznie zamontowany CKM, a nie tak jak w oryginale na specjalnie montowanej podstawie).
Transporter przeważnie był wyposażany w silnik V-8 cylindrowy Forda. o pojemności 3621 cm3
Wymiary pojazdu dł 365 cm, szerokość 200-210 cm wysokość 160-205 cm.
Opancerzenie z płyt walcowanych o grubości - przód 10 mm, boki 7mm, spód 3mm.
Teraz chwila jak na gali z Oskarami ;-)
Składam serdeczne podziekowania ekipie warszawskiej, która dokonała najazdu na Fort Czerniakowski i szturmem zdobyła fotografie ściśle tajnego ( i strzeżonego przez dyrekcję muzeum) następcy unversal carriera czyli transportera T-16 ( chłopy wybaczcie jednak w silniku nie zrobie chyba ruchomych tłoków ;-))
Michałowi za sprezentowany model, Michałowi z Forum Odkrywcy za nadesłane fotografie, Agandowi za liczne linki i wszystkim , którzy mi pomogli zebrać materiały do budowy modelu.
Dobra, dość ględzenia, więcej lepienia.
Na zdjęciach przedstawiam pierwszy etap prac, czyli wanna kadłuba:
wykonana z tekturek, których grubość w skali 1/25 odpowiada w przyblizeniu faktycznej grubosci blach.
W wersji Mk II, kadłub był spawany z blach walcowanych, w wersji Mk I i części pojazdów Mk II kadłub był nitowany.
Jeszcze fotka, którą juz przedstawiałem w innym wątku -wycięte elementy ogniw gąsienic ( skromna ilość, bo w sumie potrzeba ok. 334 ogniwa).
Kolejny etap budowy -włazimy do srodka , czyli silnik Forda, ale to juz w nastepnym odcinku serialu
--
Post zmieniony (22-12-05 09:46)
Post zmieniony (22-01-06 18:50)
Pozdrawiam, Rajkub
__________________
niedokończona opowieść M3A1WHITE
Post zmieniony (26-03-06 22:25)
|