FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Poprzednie wiadomości  |  Następne wiadomości 
 Strona 1 z 6Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
07-09-05 15:18  [Relacja/Galeria] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - część 2
NicZtego 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 2
 

Witam

Relacja zrobila sie dosc obszerna, dlatego dla wygody postanowilem podzielic ja.
Czesc pierwsza mozna znalezc tu:
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=79718&t=79718
i dotyczy ona kadluba wraz z wyposarzeniem kabiny oraz usterzenia

Czas zatem zabrac sie za skrzydla.

Aby nie rozwlekac zbytnio tematu, nie bede opisywal procesu sklejania, wymienie tylko rzeczy, na ktore nalezy zwrocic uwage i sposoby jakich uzylem by rozwiazac problemy.

1) element G6 jest za wysoki - olowkiem zaznaczylem czesc, ktora nalezy obciac


2) po przycieciu i przylozeniu czesci G3 moze sie wydawac, ze G6 od przodu nadal jest za wysoki, ale NIE NALEZY go wyrownywac do podluznicy G3 poniewaz po wlozeniu w odpowiednie miejsce w kadlubie okazuje sie, ze obecnie wysokosc G6 jest odpowiednia.


3) wyciecie w G6 pod podluznice G7 jest umieszczone w zlym miejscu. Nalezy je "przesunac" w kierunku tylu G6


4) wycieciecia zebrach G4L i G4p sa za plytkie, co owocuje wystajaca podluznica G7. Nie ma jednak miejsca na poglebienie wyciec w zebrach dlatego w odpowiednich miejscach wykonujemy wyciecia w podluznicy G7. Zsumowane wyciecia w zebrach i G7 zapewniaja odpowiednie ulozenie podluznicy


5) W przypadku wykonywania modelu z oddzielnymi klapami i lotkami, zamiast G1 (L/P) nalezy zastosowac G12. niestety, elementy te nie maja koloru. Mozna by wydrukowac sobie nowe, usuwajac oznaczenie czesci w miejscu gdzie ma byc kolor i wypelniajac to miejsce odpowiednia barwa, ale mozna tez po prostu przyciac G1 (L/P) do wymiarow G12 - i tak wlasnie uczynilem.


6) Po przymiarce tak spreparowanych G12 (choc oryginalnie byly to G1, w opisie uzyje oznaczenia G12, by bylo zgodne z rysunkami montazowymi) okazuje sie, ze sa za dlugie (oryginalne G12 takze sa za dlugie, wiec to nie wynika z podmienienia tych czesci). Nalezy je przyciac ale KONIECZNIE od strony srodka nie od zewnetrznych (przekreslona strzalka wskazuje miejsce ktorego NIE NALEZY skracac) a to dlatego by po zlozeniu komor podwozia miejsca na druty wypadaly w tym samym miejscu co w G12.


7) po sklejeniu komor podwozia okazuje sie, ze wyciecie w G7 jest zbyt krotkie i nalezy je przedluzyc w kierunkach koncowki plata by komory miescily sie bez problemu (zaznaczone olowkiem)


a skoro juz jestesmy przy komorach podwozia... Warto poswiecic doslownie pol godziny na wykonanie butli ze sprezonym powietrzem (oryginalnie narysowane na tylnej sciance komor podwozia. Z paska papieru gazetowego skleilem ciasny waleczek o srednicy okolo 3,5 mm. Nastepnie nasaczylem go (obficie :) ) cyjanopanem. Po wyschnieciu obcialem na wymagana dlugosc (okolo 11 mm) i oszlifowalem papierem sciernym konce, by uzyskac obly ksztalt. Zawory zrobilem z krazka tektury (uzyskanemu dzieki "maszynce do robienia dziurek" o ktorej wspominalem w poprzedniej czesci relacji, przy okazji wykonywania tablicy przyrzadow. Pomalowalem je... dlugopisem zelowym w (kolor zloty metalik). wygladaja idelanie jak mosiezne.. wiem, ze ortodoksyjni modelarze skrytykuja pomysl z dlugopisem, ale uwazam, ze zycie nalezy sobie upraszczac, nie zas komplikowac i jesli cos da sie zrobic dobrze a prosto.. robie to :)
Butle okleilem waziutkim paskiem zaczernionego kartonu. Tak przygotowane butle wkleilem w komory a calosc wlozylem (na razie na sucho) w odpowiednie miejsce w szkielecie plata, by nacieszyc oko widokiem butli :) Przy okazji okazalo sie, ze trzeba troszeczke sciac brzegi komor, ale to juz zaden problem.


Potem juz tylko oszlifowanie (uprzednio nasaczonych cyjanopanem. doskonale ulatwia to obrobke tektury) krawedzi splywu by nie byly prostokatne ale pasowaly do ostrych koncowek zeberek
A oto widok kadluba i szkieletu srodplacia z komorami podwozia.


Pozdrawiam

--

---------------------------------
Cum Debita Reverentia
Piotr

Post zmieniony (07-09-05 15:19)

 Odpowiedz na tę wiadomość  |  Tematy/Start  |  Wyświetlaj płasko   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Tematy Autor Odsłon Data
 [Relacja/Galeria] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - część 2  nowe
NicZtego 9863 07-09-05 15:18
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
Rafael 374 07-09-05 15:30
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
NicZtego 399 07-09-05 15:43
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
Rafael 386 07-09-05 16:18
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
szebi 336 08-09-05 13:31
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
NicZtego 306 10-09-05 16:07
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
NicZtego 432 12-09-05 15:05
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
szebi 452 13-09-05 18:21
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
Sturmovik 525 13-09-05 18:25
 Re: [Relacja] Defiant (Orlik) + wregi ciete laserowo - czesc 2  nowe
szebi 373 15-09-05 18:42

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024