FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Poprzednie wiadomości  |  Następne wiadomości 
 Strona 1 z 11Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
22-08-05 09:41  [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C - Hobby Model część 1
BERP 



Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 2
Galerie - 3
 

Witam wszystkich ponownie

Przeglądając forum doszedłem, że jest stosunkowo mało relacji z budowy samolotów o tematyce współczesnej, dlatego zachęcony poprzednią relacją i akceptacją z Waszej strony zdecydowałem się Wam przedstawić relację z budowy modelu współczesnego. Mam spore obawy czy zainteresuje Was coś takiego jak TU-22 M3 BACKFIRE-C Hobby Model 1:33

Jest to czteromiejscowy całkowicie metalowy samolot bombowy- nosiciel rakiet dalekiego zasięgu o zmiennej geometrii skrzydeł. Kadłub o konstrukcji półskorupowej składa się z czterech segmentów technologicznych: nosowego, przedniego, środkowego i tylniego. Skrzydła o zmiennej geometrii w czasie lotu składają się z centropłata, dwóch części wewnętrznych, węzłów obrotu i części ruchomych. Kesony skrzydeł są hermetyczne i stanowią integralne zbiorniki paliwa. Usterzenie poziome płytowe, z dwiema symetrycznymi częściami poruszanymi niezależnie siłownikami hydraulicznymi. Usterzenie pionowe składa się z części dolnej zawierającej zbiornik paliwa, i górnej z zespołem anten na szczycie.
Podwozie w układzie trójpodporowym, ze sterowanymi kołami przednimi. Podwozie przednie dwukołowe. :Podwozie główne sześciu kołowe, chowane do wewnętrznych części skrzydeł w kierunku kadłuba.
Zespół napędowy składa się z dwóch turboodrzutowych silników NK-25 o ciągu max z dopaleniem równym 25 ton. Kabina załogi jest hermetyczna, wentylowana przeznaczona dla dowódcy samolotu i drugiego pilota, radiotelegrafisty oraz nawigatora, Dwaj ostatni obsługują również uzbrojenie. Uzbrojenie samolotu składa się z 1-3
pocisków H-22 M przenoszonych w komorze kadłubowej i na dwóch belkach podskrzydłowych. Uzbrojenie bombowe o masie 24 ton może składać się z bomb o wagomiarze 100, 250, 1500 i 3000 kg różnych typów. Tylnia wieżyczka wyposażona jest w działko GSZ-23 z 1200 nabojami.
Długość- 42,46 m
Rozpiętość- 34,28/23,3 m
Rozbieg- 2100 m
Wysokość- 11,05 m
Prędkość max- 2300 km/h


Sam model wydany jest na 21 arkuszach ma ponad 230 części (można dostać oczopląsu tak to jest ponumerowane) zaopatrzony w dwie strony z rysunkami ! tylko dwie :-) Autor w opisie zaznacza, że nie jest to łatwy model i polecany jest dla kogoś kto miał już styczność z tym sportem. Projektowany ręcznie z dosyć grubymi liniami obrysu, przesunięcia koloru praktycznie wszędzie na plus całość na grubym kartonie.
Przy przeglądaniu od razu rzuca się w oczy ogromna ilość sklejek, które nie są w tym samym kolorze jak części pod, które będą podklejane za to minus. Elementy są naprawdę oogggrrroommne w kolorystyce 50% białego oj będzie trzeba się nastawać żeby to wszystko było po zakończeniu czyste. Wszystko jest klejone na jedną wręgę, których jest stosunkowo mała ilość. Druga część kadłuba pudełkowa moim zdaniem nie gwarantuje w poprawnego wykonania modelu przy tak ogromnych elementach (może zapadać się papier) dlatego dodam tam parę swoich umocnień. Kabina bardzo uboga, ale samolocik ma tak małe okienka, że praktycznie nic tam nie będzie widać więc było to zamierzone. Skrzydła ruchome, ale nie równocześnie.
Przystępując do budowy musiałem zaopatrzyć się w spora ilość tektury, ponieważ opracowanie ma masę elementów, które trzeba podkleić. Podczas budowy nie napotkałem na jakieś błędy poza drobną sprawą, która będzie pokazana na zdjęciu, ale jeszcze nie mam pewności czy to błąd 1 mm czy tak ma być zobaczymy jak wytnie się elementy kadłuba. Szkielet po złożeniu a raczej jego 1/3 jest ogromna !!!!! (czegoś takiego jeszcze nie robiłem) i wygląda jak szkielet statku. W domu pytali się czy znów robię coś, co pływa. Podczas budowy szkieletu wymyśliłem również nowy sposób wycinania wręg jest to wycinanie na „świeżym powietrzu” :-) polecam wszystkim, którzy mają takie warunki. Zagrożenia to wszędobylski wiatr i pies, który wszystko wącha :-)



widoczne brakujące 2 mm w podłużnicy

początek moich umocnień, całość będzie miała 130 cm !!!!

Pozdrawiam

Śmigam na rowerku po górach tttrrrrr ....;-)

Post zmieniony (22-08-05 10:16)

 Odpowiedz na tę wiadomość  |  Tematy/Start  |  Wyświetlaj płasko   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Tematy Autor Odsłon Data
 [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C - Hobby Model część 1  nowe
BERP 22478 22-08-05 09:41
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C  nowe
BeBe 714 22-08-05 10:48
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C  nowe
Matrix OST 785 22-08-05 10:59
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C  nowe
BERP 869 22-08-05 11:41
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C  nowe
MARIUSZ 746 22-08-05 13:34
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C  nowe
Buka 808 22-08-05 13:43
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C  nowe
Rafael 680 22-08-05 13:42
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C - Hobby Model  nowe
BERP 683 22-08-05 14:13
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C - Hobby Model  nowe
BERP 800 23-08-05 09:23
 Re: [Relacja] Filigranowy TU-22 M3 BF-C - Hobby Model  nowe
Buka 639 23-08-05 09:42

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024