FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
23-11-04 08:25  [relacja] Mustang Skalskiego z MM
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
Witajcie,
Po śmierci Generała cosik mnie tknęło i przegrzebałem swe zbiory. Znalazłem model MM z mustangiem na którym latał. Do tej pory II wś interesowała mnie z drugiej strony - technika Luftwaffe. Potem cofnąłem się w rozwoju do druciaków, popełniłem dwe rury a teraz... teraz nie miałem koncepcji co dalej więc się wziąłem za Mustanga.
Sam model wydany na całkiem przyzwoitym poziomie, razi trochę waloryzacja - okopcenia i ślady po oleju wyglądają niezbyt naturalnie i wystśępują tylko wybiórczo. Karto też nie najciekawszy - łamie się nienaturalnie nawet wilgotny i rozwarstwia. Jednym słowem cały MM:) Nie pomogło nawet "ponalowanie" - ba może nawet za szkodziło?
Rozpocząłem więc tą nierówną walkę dla przyjemności samego klejenia licząc, że efekt ońcowy będzie jako taki.
Segmenty osłony silnika pasują, ale trzeba dawać szerszą oklejkę na wspólnej wrędze, gdyż zalecana 2mm jest za wąska i przy dociskaniu można wgnieść element. Ze względu na ukształtowanie trzeba bardzo uważać przy segmencie 1 - u mnie na łączeniu wyszła 2 mm przerwa (w 1a również) i nie dokońca równe połączenie z segmentem 2.
Kabina zrobiona na bardzo przezwoitum poziomie. Na szybki należy wziąć jednak bardzo cieńką folę, gdyż łukowate wygięcie kadłuba zmusza nas do dokładnego jej wyprofilowania.
W końcu połączyłem te części i wyszło co widać - na fotce 3 jeszcze bez segmentu 1i 2.
I końcowa na dziś uwaga - trudno mi było dobrać kolory do retuszu (szczególnie spód), ale cały czas z tym walczę - może ktoś dobrał Pactrę czy cóś inszego?

pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
23-11-04 13:55  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
panAdas 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3
 

Moje były malowane, jak zwykle zresztą, akwarelką.
Fitter, z góry uprzedzam, żebyś pod żadnym pozorem nie zaufał "fabrycznym" kołom. Ten element trzeba zrobić na własną rękę. I to tak główne, jak i ogonówkę. Podobnie jak rury wydechowe, ktorych pan projektant nie raczył narysować... Ciekawe, czy pasowałyby od Halińskiego?...

------------------------------------------------------------------------
Stocznia im. Dzikich Wielbłądów

 
23-11-04 15:45  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
wojtas.r 



Na Forum:
Galerie - 1


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 3


 - 5

Cieszę się to będzie ciekawa budowa!

pozdrawiam

--
Informacje nie wyszczególnione w profilu: Kronprinz, Masumoto

 
24-11-04 08:04  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7
() - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku () - kliknij dopiero po wczytaniu całego wątku
PanieAdaś ja również dobieram kolor akwarelkami, ale te są trochę nietypowe - niebieskoszary i na spodzie zielono-jakiśtam. Dlatego najgorzej dobrać mi taki odcieńtej zieleni aby po wyschnięciu nie uległ zmianie. Mam przykre doświadczenie z Su-22 gdzie retusz dobrany był idealnie a po polakierowniu całkowicie zmieniły farbki odcienie i samolot wygląda "jakby był upaprany klejem" (to zasłyszane na konkursie w Promenadzie). I faktycznie tak jest - odcienie tak się różnią od papieru, że można to wziąć za źle wytarty nadmiar kleju. Dlatego pytam o akryle lub emalie...

Dalszy ciąg budowy kadłuba. Doklejone na przodzie segmenty 1 i 2 - niestety ich ukształtowanie i "ostre" łączenie (duży kąt) spowodowały, że są nierówności. Ponadto, jak wspomniałem wcześniej, od spodu wyszła szparka ok 2 mm. Segmenty te są białe więc każdą ingerencję będzie widać.
Segmenty 6 i 7 skleiły się całkiem dokładnie. Niestetydziwi mnie, że skoro wnęki od spodu tych fragmentów kadłuba nie są idealnymi prostopadłościanami - jedna ulega w połowie rozszerzeniu a druga ma kształt trapezowaty - dlaczego części które trzeba tam wkleić (może poza jedną) są prostokątne (elementy 16-19)? Niby szczegół, ale przy dokładniejszym niż moje wykonaniu pewnie powstały by po bokach szparki...
Dokleiłem te dwa segmenty do tylnej części gotowego kadłuba i efekt widać na fotce nr 3. I znów uwaga - po przejżeniu rysunków a szczególnie złożeniowych zauważyłem, że ma tam być zainstalowana antena - akurat na czarnym pasku identyfikacji. Tylko, że nie ma na nim najmniejszego znaku w którym to ma być miejscu, najmniejszej białej kropki... Poza tym litery monogramu a zarazem znaku taktycznego - SS - są nienaturalnie cieńkie w porównaniu do całości kadłuba i malowania. Czyżby tak bylo w rzeczywistości?
Miał być standard, ale coraz bliższy jestem do zrobienia walorki... na razie to odprężenie nie robota na konkurs:)

pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
24-11-04 08:27  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
Agand 

 

tak na oko, wedle tego co na zdjeciu widze, to by mi pasowal humbrol bodajze 90 - beige green - kiedys nawet w airfixach chcieli, żeby tak malować od spodu angliczańskie samoloty z poczatkowego okresu wojny. tylko choroba - mustang mk. iii byl wprowadzony juz grubo po polowie wojny i angole odeszli od malowania spodniej czesci samolotow farba sky type s czy jak kto chce duck egg blue. no ale skoro projektant modelu tak chcial...... <o2>

Pozdrówka
Agand

 
24-11-04 08:31  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
Batonus 



Na Forum:
Relacje w toku - 12
Relacje z galerią - 25
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 10

Grupa: QWKAK

A te dziurki pod szachownicą są dziurkowane, czy to wydruk?

Wiesz Fitter - gdyby mi jakoś mocno nie pasowały elementy całkowicie białe, to myślę, że takie jest najłatwej oszukać, tzn zrobić od nowa na białym papierze z wycinanki a linie podziałowe narysować czymkolwiek czarnym (cienkopisem, dugopisem). Nie do rozpoznania, a znacznie lepszy efekt bez śladów walki o pasowanie :-)

Fejs - zbuk: Tomek Szejnoch, w robocie: Cutty Sark
Zazdroszczę owadom - w makro są doskonałe.

 
24-11-04 09:58  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
Qba 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

A nie widzę szybki za kabiną ??

Nie ma czy mie ise zdaje ?? Jak jej jeszcze nie ma to będzie problem, nie mam pojęcia jak to wkleić pózniej.

O modelu nic nie powiem, ale sam samolot ma kilka ciężkich elementów - segmet pod kabiną jest praktycznie płaski, więc trzba bardzo uważać żeby się nie zwichrował, w moim mustangu najtrudniejsze były wyloty z chłodnicy pod kadłubem, ale tu widzę że juz zrobione Ok.

Trzymam kciuki za ciąg dalszy


__________________________________________________________________

Nie mów że nie masz czasu, tylko że masz inne priorytety.

GG 227079

 
24-11-04 10:24  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
Łukasz K. 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Relacje z galerią - 2
Galerie - 1
 

Bardzo łatwo jest mieszać tubkową temperę lub plakatówkę. Jeżeli przed zmieszaniem nie dodasz wody, to kolor nie będzie się różnił od tego po wyschnięciu. Nie wiem jednak, jak to się zachowa pod lakierem.

 
24-11-04 12:08  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
Svistak 

 

Może to nie na temat... jeżeli zaponalowałeś model przed sklejeniem to go po tem nie lakierujesz.. więc odpada zmartwienie ze zmianą koloru retuszu pod wpływem lakieru. W takiej sytuacji pozostaje tylko dobrać kolor tak żeby był identyczny po wyschnięciu. Swinger podpowiedział jak.. ze swojej strony mogę tylko dodać że jeżeli zgadza się odcień to lepiej wygląda retusz nieco jaśniejszy niż zbyt ciemny w stosunku do koloru bazowego.

 
24-11-04 12:32  Re: [relacja] Mustang Skalskiego z MM
car 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3
 

ja zawsze lakieruje to co pomalowalem farbka, wtedy kolor sie naturalnie sciemnia i jest ok....wysychanie palkatowkek i roznica w koolrze to normalka, dont worry:)

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024