FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
02-08-04 14:53  P-11 MM
toudee 

W Rupieciarni:
Do poprawienia - 5
 

Dostałem zamówienie od szwagra na P-11 p. Mistewicza.
Sklejanie tego modelu to przyjemność wszystko pasi jak należy. Obecnie gotowy jest kadłub ze statecznikami i skrzydła. Jednak mam następujace uwagi i pytania :

- nie mam zdjęć P-11 i nie mam pojęcia jak w oryginale wyglądało przejście na styku krawędzi natarcia stat. poziomego i kadłuba. W modelu po spasowaniu w/wym. części zostaje otwór - łoże statecznika na krawędź pod kątem prostym a kraw. natarcia statecznika - wiadomo profil, pozostaje niewypełniona przestrzeń. Nie wiem czy to szpachlować czy nie,

- szkielet skrzydła przykleja się do sklejki o kształcie pomniejszonej powierzchni spodniej cześci płata. Biorąc pod uwagę wielkość sklejki, przy klejeniu szybkoschnącymi klejami (ja używam butaprenu - ech ten zapach ;->)
może być problem ze spasowaniem szkieletu i oklejki płata - brak czasu na korekcję wzajemnych przesunięć. Generalnie podana w instrukcji odległość oklejki od krawędzi spływu - 1,5 mm sprwadza się,

- nie wiem czy to mój błąd czy konieczna byłaby korekta kształtu przykadłubowej części płata - tworzącej charakterystyczny kształt tzw. "polskiego płata". W sytuacji gdy spasuje się idealnie krawędzie tego elementu i pozostałej cześci płata, na krawędzi natarcia powstaje szczelina szerokości ok. 0,5 mm., długości ok. 5 mm po wierzchniej i spodniej części cięciwy żebra płata.

- prawidłowy montaz silnika wymaga idealnie równego (pod względem długości) przycięcia rur wydechowych łączących cylindry z kolektorem wydechowym. Błędy w długości, przesunięcia po przyklejeniu inny kąt przyklejenia do cylindra powoduje, że gdy zajrzymy do wnętrza osłony silnika może być widać kilka rur nie dochodzących do kolektora - generalnie trudne do spasowania jak ktoś jest "pedantyczny".

Może już ktoś sklecił P-11 i i zweryfikuje moje uwagi.
To tyle uwag na teraz, biorę się za dalsze dłubanie.

Darek

 
02-08-04 21:31  Re: P-11 MM
MicZ 



Na Forum:
Galerie - 4


 - 4

Witam!
Warto zajrzeć tu: http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=49933&t=49933
oraz tu: http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=44509&t=44509
i: http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=44845&t=44845

Pozdrawiam!

..:: Micz ::..

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024