piotrkt
Na Forum: Relacje w toku - 3 Relacje z galerią - 10 Galerie - 1
- 5
|
Witam!
Po szczęśliwym zakończeniu budowy ORP Garland (relacja TUTAJ), po chwili odpoczynku, mój wzrok zaczął coraz częściej padać na przedwojenne torpedowce ORP Podhalanin i ORP Ślązak:
Oba modele opracowane przez pana Grzegorza Nowaka w skali 1:200 i wydane w 2003 roku. Przed przystąpieniem do budowy, z racji wiekowego kartonu, oba modele pokryłem od strony druku jedną warstwą lakieru Capon.
Budowę rozpocząłem od wykonania szkieletu ORP Podhalanin. Wypełniając przestrzeń kadłuba, podobnie jak w Garlandzie zastosowałem dla treningu kilka technik (doklejanie tekturowych pasków, wypełnianie gąbką florystyczną i wypełnianie przestrzeni arkuszami tektury (burty w części dziobowej). Oklejanie poszycia dna poza małymi korektami elementów poszycia, przebiegło bezproblemowo:
Gorzej było z burtami.
Po raz kolejny (w Garlandzie wyszło podobnie) aby spasować ze sobą wszystkie poszycia burt musiałem odsłonić krawędź górnego pokładu.
Po wykonaniu kadłuba Podhalanina zdecydowałem się na odłożenie go na bok i wykonanie kadłuba ORP Ślązak aby na późniejszych etapach wykonywać oba modele jednocześnie. W tym przypadku całość kadłuba wypełniłem gąbką florystyczną po czym zeszlifowałem jej nadmiar i pokryłem szpachlą do drewna. Po oszlifowaniu i uzupełnieniu większych ubytków gąbki mogłem przystąpić do oklejania poszycia dna.
Podobnie jak w przypadku Podhalanina oklejanie nie przysporzyło problemów i podobnie jak w przypadku Podhalanina musiałem znowu odsłaniać krawędź górnego pokładu, tak aby wszystkie burty zeszły się właściwie.
Miałem więc gotowe dwa gotowe kadłuby i mogłem przystąpić do dalszej budowy, w obu stoczniach jednocześnie.
Do chwili obecnej wykonałem na obu modelach rufową zrzutnię, napęd, wyrzutnię torped oraz kilka drobiazgów widocznych na poniższych zdjęciach:
Na tę chwilę to tyle, pewnie co jakiś, bliżej nie określony czas będę odświeżał relację.
Pozdrawiam.
--
|