FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
01-01-21 23:27  [R] FW-190 A-4 (AH) - francuska sielanka
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam

Nowy rok i nowa relacja. A właściwie to dwie relacje! Nauczony doświadczeniem z budowy kilku Spitów w tym samym czasie, postanowiłem wrzucić na warsztat dwa szwabskie wynalazki. Niby to inne samoloty, jednak konstrukcyjnie w wielu miejscach takie same, także idea budowania ich jednocześnie wydaje się słuszna.

Mam rozpoczęte dwie inne relacje. Pierwsza to P.11c, oczywiście będzie kontynuowana równocześnie, po prostu chciało mi się odskoczni od dość skomplikowanego modelu naszej jedenastki. Druga to plastikowy Corsair, póki co zawieszony ze względu na brak możliwości smrodzenia chemikaliami w domu oraz tęsknotę za kartonem po niemal rocznej rozłące.

Ale wróćmy do tematu. Ten wątek będzie traktował o FW-190A-4. Model przeze mnie już klejony w postaci surówki, było to dawno temu, efekt niezbyt dobry, więc postanowiłem się z nim zmierzyć raz jeszcze, ale już w wersji wydanej. Ogólnie od dłuższego czasu mam wewnętrzne opory do klejenia szwabskich maszyn, ale uznałem, że potrzebuje go w kolekcji, aby demonstrować osobom postronnym, jakie maszyny strącali nasi chłopcy w Spitfire’ach. Pierwowzór modelu był dość dobrze sfotografowany w trakcie działań we Francji.







Model budowany z dwóch wycinanek ze względu na brak zapasu koloru, który był mi niezbędny do waloryzacji kokpitu. Sama waloryzacja opiera się obecnie na uwypukleniu dość płaskich paneli bocznych i tablicy przyrządów, oraz na dodaniu tego co udało mi się znaleźć w materiałach źródłowych, a zostało pominięte w modelu. Retusz zrobiony za pomocą mieszanki farb Tempera. Całość będzie jeszcze lakierowana i troszkę wash’owana, ale o tym w kolejnej aktualizacji. Zdjęcia niestety robione telefonem, ponieważ nie mam obecnie innej możliwości. Jednak przed zamknięciem gotowego kokpitu, postaram się zrobić zdjęcia aparatem w namiocie.







A na koniec porównanie kokpitów wersji A4 i D9.



To tyle na dziś. Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku.

Dziękuję i pozdrawiam

--

Post zmieniony (06-01-21 12:14)

 
06-01-21 12:17  Odp: [R] FW-190 A-4 (AH) - francuska sielanka
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Dziękuję Panowie. Chciałbym jeszcze dodać, że przy budowie modelu korzystam z materiałów widocznych poniżej oraz tego co udało mi się znaleźć w necie.



Pozdrawiam

 
01-03-21 21:06  Odp: [R] FW-190 A-4 (AH) - francuska sielanka
rowin 

Na Forum:
Relacje w toku - 4
Relacje z galerią - 6
Galerie - 1
 

Witam

Podobnie jak w Dorze, myślałem, że aktualizacja pojawi się trochę szybciej. Ale jakoś mi zeszło. Oczywiście Dora i A4 powstają równolegle, kleję oba modele w taki sposób, że e same podzespoły są klejone w tym samym czasie. Znacznie ułatwia to i przyspiesza pracę. Problem w tym, że Dora od A4, różni się znacząco.

Udało mi się zbudować wszystko co jest potrzebne w kokpicie. Dalej położyłem na to lakier połysk (Mr.Hobby GX-112) za pomocą aerografu, celem zabezpieczenia przed washem. Dłuższy czas zastanawiałem się, czy wash ma w ogóle sens przy tak dobrej grafice (Laszlik przekonywał mnie, że nie), ale byłem bardzo zadowolony z efektu jaki mi wyszedł w JU-88, więc postanowiłem to powtórzyć. Póki co polakierowany kokpit (burty również, tylko już nie wrzucałem zdjęć). W kolejnej odsłonie pokażę gotowy efekt po zabiegach malarskich itp.





Następnie zbudowałem osłonę uzbrojenia. Jest znacznie prostsza niż w przypadku Dory. Jej kształt określa szablon dołączony do modelu. Jednak kształt wylotów przy wiatrochronie, zaproponowany na renderach 3D przez autora, odbiega od rzeczywistości. Starałem się swoją osłonę ukształtować tak jak na zdjęciach z epoki. Widać rownież, że nie wyciąłem zamków, ale raczej to poprawie, tak jak w Dorze, bo samo trasowanie to za mało.





Następnie kadłub. Widać, że nie wyciąłem otworu na rurę do unoszenia ogona samolotu. W rzeczywistym samolocie ona również była zaślepiona.







I na koniec osłona silnika. Sporo czasu zajęło mi ukształtowanie tych bąbli po bokach, a i tak nie wyszło oszałamiająco. Mam nadzieję, że przy finalnym retuszu będzie to wyglądało lepiej. Również krawędź natarcia wlotu do silnika starałem się bardziej wyoblić, niestety mi się nie udało. Może jeszcze coś powalczę, ale tak, aby nie trzeba było malować.







I tyle z nowości. Teraz pracuję nad kabiną, żeby zamknąć wreszcie kadłub. Więc liczę, że w kolejnej odsłonie będzie już co pokazać.


Pozdrawiam

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024