Demon
Na Forum: Relacje w toku - 2 Relacje z galerią - 50 Galerie - 11
W Rupieciarni: Do poprawienia - 3
|
22.03.2020
Warsztat nie znosi pustki, coś więc musiało na niego wjechać po Bisonie. Tym razem decyzja nie była łatwa. Z jednej strony byłem nim trochę zmęczony i chciałem pokleić coś innego, z drugiej strasznie kusiło mnie coś będącego kontynuacją serii…i tym sposobem padło na Flakpanzerra I.
Zacznijmy więc od rysu historycznego.
Niemiecki czołg lekki Panzerkampfwagen I w wersji A i nowszej B stanowił trzon parku sprzętowego niemieckich wojsk pancernych podczas agresji na Polskę we wrześniu 1939 roku oraz w czasie kampanii francuskiej w 1940 roku. W mniejszej liczbie czołgów tych używano na Bałkanach oraz w Afryce Północnej. Po wprowadzeniu do działań większej liczby nowszych i silniejszych wozów bojowych od 1941 roku zaczęto stopniowo wycofywać te pojazdy do działań pomocniczych i szkolenia. Pewną liczbę czołgów przebudowano na samobieżne haubice Bizon, bezwieżowe wozy dowodzenia, a także montowano mm działka przeciwlotnicze. Model przedstawia właśnie taką przeróbkę czołgu. Wykonano24 sztuki, ze względu na ograniczone wymiary pojazdu, zapas amunicji przeniesiono do holowanej przyczepy. Wszystkie pojazdy skierowano do 614 Dywizjonu Artylerii Przeciwlotniczej. Egzemplarze te zostały zniszczone podczas bitwy stalingradzkiej na przełomie 1942 i 1943 roku.
Dane techniczne:
Uzbrojenie: działo FLAK 38 kalibru 20 mm,
Pancerz: od 6 do 14,5 mm,
Załoga: 2 osoby
Napęd: silnik benzynowy Krupp M 305, 4 cylindrowy w układzie boxer, chłodzony powietrzem o poj. Skokowej 3460 cm3 i mocy 57KM przy 2500 obr/min,
Prędkość max. Km/h
Zasięg: na drodze 140 km, w terenie 100 km,
Masa całkowita: 6300 kg.
Na bieżącym etapie nie było żadnych problemów, mam wrażenie, że poszycie było lepiej spasowane niż w Bizonie. Jedynie rysunek montażowy szkieletu kadłuba ma błędną numerację wręg.
--
Post zmieniony (02-06-20 17:36)
|