Warning: Division by zero in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 218

Warning: Division by zero in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php:218) in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 354

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php:218) in /home/konradus/domains/konradus.com/public_html/forum/read.php on line 362
WWW.KONRADUS.COM - FORUM MODELARZY KARTONOWYCH - [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
           

FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
23-01-19 20:55  [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Witam w kolejnej relacji. Po ostatnim wysypie nowości od Pana Halińskiego zastanawiałem się który model będzie następny - czy Fw-190 D-9 Papagei, który ma ciekawe malowanie, czy jednak bardziej klasyczna wersja Fw-190 z silnikiem gwiazdowym. Wybór padł jednak na wersje A-8, a D-9 wpadł w kolejkę, gdzieś pomiędzy kolejnym Spitfirem, a Bf-109 :) Do budowy użyję kół żywicznych Eduard - co prawda skala 1:32, ale w mojej opinii będą się prezentować lepiej, niż te dostępne na stronie wydawnictwa, ze względu na fabrycznie ugięcie opon oraz odlanie piast i opon jako osobnych elementów


Budowę rozpocząłem od szkieletu kadłuba, który następnie okleiłem podłoga oraz półką za kabiną pilota.




Po sklejeniu zarysu kabiny zabrałem się za jej wyposażanie. Na pierwszy ogień poszedł orczyk



A także tablica przyrządów



Następnie dokleiłem resztę wręg w przedniej części kabiny, oraz panele boczne. Reszta elementów zostanie dodana po przyklejeniu burt, ponieważ nie chcę ich przez przypadek uszkodzić




Pozdrawiam

--

Post zmieniony (06-07-19 21:16)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
25-01-19 22:26  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Dzięki za komentarze :)

Od razu krótka aktualizacja postępu prac. Zabrałem się za resztę wyposażenia kabiny i skleiłem wszystko oprócz fotela. Od siebie dodałem imitacje puszek wskaźników i przewodów (a właściwie jednego), które mogłyby być widoczne przez otwór między tablicą przyrządów a wręgą:



Tak prezentuje się zamknięta kabina:

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-02-19 21:37  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Poszycie zewnętrze skleiłem w skorupę. Najbardziej pracochłonna część to osłona karabinów. Trochę ją wymęczyłem i nie wygląda to najlepiej. Część zaznaczona żółtą strzałką była trochę za szeroka. Nie wiem czy wina leży po mojej stronie, czy krawędź od strony kabiny powinna być naklejona na poszycie, zamiast tworzyć z nim jedną płaszczyznę. Na większości zdjęć prawdziwego samolotu element ten nie jest idealnie dopasowany do reszty, jednak w instrukcji nie znalazłem żadnej uwagi, zatem przykleiłem go tak jak resztę elementów.



Tak nałożoną skorupę nasunąłem na kabinę. Przednia część nie jest doklejona do szkieletu - wstrzymam się z tym do momentu wykonania osłony silnika, aby nie mieć potem problemu ze szparami pomiędzy tymi segmentami.





Międzyczasie skleiłem także szkielet skrzydeł.




Pozdrawiam.

--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-02-19 19:38  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

RoyalHeros dzięki. Do wykonania obicia nie wykorzystałem izolacji - o wiele lepiej pracuje mi się w takim przypadku z wikolem. Część dolna i górna zostały wykonane z kartonu, zgodnie z wycinanką, natomiast na część przednią naniosłem 3 dość grube warstwy wikolu, tak aby uzyskać jedną gładką i zaokrągloną powierzchnię. Całość pomalowałem również grubą warstwą farby.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
10-02-19 20:37  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Witam ponownie w krótkiej aktualizacji.

Podczas sklejania osłony silnika natknąłem się na problem z ostatnim pierścieniem. Był on ok. 2 mm za długi, więc postanowiłem go skrócić. Bałem się, że przez to mogę mieć problemy z prawidłowym przyklejeniem pierścienia wewnętrznego, jednak pasował on idealnie do skrócanego segmentu. Poniżej zdjęcia wspomnianego naddatku, oraz osłony przed i po retuszu.



Model niestety muszę wykonać z zamkniętymi klapami. Zbyt dosłownie potraktowałem stwierdzenie "przyklejamy tak, by przylegały do poszycia kadłuba" i niepotrzebnie fazowałem tylny dźwigar. Przez to po przyłożeniu poszycia rozjechały się wszystkie miejsca przyklejenie wzmocnień. O ile pod lotkami nie będzie to aż tak widoczne, to przy klapach retusz raziłby w oczy.



Skleiłem połówki skrzydeł w całość i usztywniłem komorą podwozia. Teraz czas na montaż wyrzutników łusek, osłon działek oraz końcówek skrzydeł, a następnie oklejenie całości na szkielecie.



--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
11-02-19 16:15  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

killy9999 - szkoda, że sam o tym nie pomyślałem. Co prawda poszycie nie jest jeszcze przyklejone do szkieletu, jednak podczas szlifowania krawędzi spływu pozbyłem się praktycznie połowy nadruku klap.

El Comendante - wiem o uskoku w tym rejonie, widać go wyraźniej na zdjęciach poniżej. Podczas sklejania pominąłem jeden element, który powinien być wklejony między osłonę silnika a wspomniany pierścień. Zmylił mnie jego brak na rysunkach (jest tylko wspomniany w opisie budowy), tak więc to w 100% moja wina a nie opracowania.


Lelum Polelum - najpierw bardzo rozrzedzoną farbą zalewałem rowki pomiędzy segmentami, następnie lakier bezbarwny aby trochę wyrównać powierzchnię a na samym końcu za pomocą techniki suchego pędzla nakładałem farbę tak, aby stopniowo zlewała się z kolorem nadruku.

Kurt, Windus - dzięki

--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
12-02-19 16:23  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Windus wodne farby Gunze serii H.

Mejdej do suchego pędzla (w mojej opinii) o wiele lepiej sprawdzają się jednak farby olejne, te na bazie wody dość szybko wysychają co utrudnia nieco pracę.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
13-02-19 19:12  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Mejdej potem już tylko warstwa lakieru na cały model, po jego ukończeniu.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
14-02-19 17:13  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Tommy T.B. dziękuje, lecz osobiście uważam, że to nie jest jeszcze poziom który można podziwiać, raczej jest to 'w miarę poprawne wykonanie z kilkoma pomyłkami' :)

Mejdej to wszystko zależy od lakieru. Jeśli użyjesz jakiegoś agresywnego to lepiej go nakładać natryskowo, jeśli wodnego to z farbą nic się nie stanie, najwyżej poszycia może się pofalować. Ja z reguły nakładam lakier za pomocą aerografu, aby uniknąć śladów pędzla i wspomnianego pofalowanie poszycia.

--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-02-19 18:32  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

RoyalHeros nie obrabiam zdjęć. To co tu widać to zdjęcia prosto z aparatu, jedynie wykadrowane i pomniejszone w Paincie. A sam aparat tez nie jest profesjonalny - najzwyklejszy Nikon D3100 z kitowym obiektywem. Na początku relacji dostosowuję oświetlenie oraz ustawienia w aparacie, tak aby efekt był zadowalający bez żadnej obróbki. Przyspiesza mi to później pracę ze zdjęciami, a także pozwala uniknąć różnic w odcieniach kolorów pomiędzy poszczególnymi zdjęciami.

Skrzydła są już gotowe. Mam do nich mieszane uczucia. Z jednej strony udało mi się uzyskać zadowalającą krawędź natarcia (choć nie idealną i parę załamań się pojawiło), niepofalowaną krawędź spływu, oraz nigdzie niezapadnięte poszycie. Z drugiej strony końcówki skrzydeł. Lewa wyszła w miarę dobrze, lecz prawa jest strasznie wymęczona. Od siebie dodałem wgłębienia pod światła pozycyjne, w które później je wkleję.



Wnęki podwozia i wyloty łusek. Jedyna uwaga dotyczy żeberek zaznaczonych żółtą strzałką. Są odrobinę za krótkie i nie dotykają poszycia skrzydeł.




Tak wyglądają poszczególne fragmenty złożone ze sobą na sucho.



Pozdrawiam

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
10-03-19 18:53  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Witam ponownie,

Wykonanie silnika zacząłem od rozgrzewki na 7 cylindrach w drugim rzędzie - dzięki temu mogłem spróbować różnych technik sklejania ich w całość. Potem przyszedł czas na tą bardziej widoczną 7.



Dodałem od siebie kawałek drutu cynowego z nawierconymi otworami, aby łatwiej było mi montować przewody zapłonowe. Nie do końca wygląda to tak jak w oryginalnym silniku, jednak będzie to praktycznie niewidoczne w ukończonym modelu


Wzorując się na zdjęciach dodałem również poprzeczki pomiędzy popychaczami, parę przewodów, oraz namalowałem coś co ma imitować logo BMW. Na zdjęciu przewody wyszły wściekle żółte (przynajmniej tak wyglądają u mnie), pomalowane są jednak mieszaną farby żółtej i białej w proporcji 1:1 i w rzeczywistości kolor jest bardziej blady


Aby ułatwić sobie poprawne osadzenie silnika w osłonie wykorzystałem krążek z tektury i patyczek higieniczny. Dzięki temu po przyklejeniu osłony do kadłuba mogłem ustawić silnik w osi symetrii osłony, oraz miałem pewność, że silnik i osłona będą współśrodkowe. Silnik przykleiłem wstrzykując wikol przez patyczek.


Zamknięty silnik:


Zabierając się za wykończenie osłony silnika zauważyłem błąd w opracowaniu wgłębienie pod prawy KM jest zielone, zamiast szarego. Na tym etapie miałem już przyklejone skrzydła do kadłuba więc nie mogłem już użyć zapasu koloru dostępnego w zielonym obszarze. Na szczęście element ten był na tyle mały, że udało mi się wyciąć potrzebny fragment z obszaru zaznaczonego na pomarańczowo:


Niestety fragment ten był po prostu szary, bez żadnych śladów weatheringu, przez co się odznaczał. Nałożyłem więc na niego brązowe oraz czarne filtry, aby zróżnicować powierzchnię.


Gotowe osłony KM'ów:


Oprofilowanie kadłub skrzydło - bałem się, że przez wycięcie ww. kawałka poszycia może mi się ono zapadać podczas oklejania oprofilowaniem, jednak tak się nie stało. Górna część wyszła w miarę dobrze, na spodzie musiałem trochę więcej wyretuszować, ale też jest znośnie.



Natomiast z przodem już sobie tak dobrze nie poradziłem. Ciężko mi było tak przykleić oprofilowanie, aby zakryło wszystkie czarne linie oraz nie zostawiło nigdzie szczelin. Postanowiłem przykleić je tak, aby nie powstały szczeliny, a wszelkie niepotrzebne linie retuszowałem. Nie wygląda to przepięknie, lecz po lakierowaniu powierzchnia powinna się trochę wyrównać i nie będzie się to tak rzucać w oczy.


Teraz mając skrzydła za punkt odniesienia mogę zabrać się za budowę stateczników.

--

Post zmieniony (10-03-19 19:00)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-04-19 18:16  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Witam w kolejnej aktualizacji.

Wykonałem statecznik pionowy. Retusz oprofilowania jeszcze trochę poprawie po polakierowaniu.



Statecznik poziomy, oraz stery sklejały się bez problemu.



Tym razem szlifowanie krawędzi spływu wyszło mi lepiej niż w przypadku skrzydeł. W otwór widoczny w steru kierunku wkleję później imitację żarówki.


Wykonałem również osłony działek na skrzydłach. Tym samym przykleiłem praktycznie wszystkie elementy na górnej powierzchni i pomału mogę zabierać się za dół.



Rzut oka na całość:



Pozdrawiam

--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-05-19 19:29  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Zapraszam na kolejny etap relacji.

Zbiornik paliwa wraz z jego mocowaniem - czubek nie wyszedł najlepiej i musiałem sporo retuszować. W rzeczywistości ten ciemnoszary kolor nie odznacza się tak bardzo jak na tych zdjęciach, jego kolor lepiej oddają późniejsze zdjęcia.
Osobne komponenty:

Oraz w całości:

A także zamontowany pod kadłubem:


Lotki - tu występuje problem wspomniany już w kilku poprzednich relacjach - zaznaczone miejsca przyklejenia zawiasów nie są poprawne. Ja przesunąłem je o grubość zawiasu i było OK, białe pola wyretuszowałem. Krawędź spływu lotek jest na tym samym poziomie jak krawędź spływu skrzydła, wystają one delikatnie poza obrys skrzydła, stąd na zdjęciu wyglądają jakby opadały.


Golenie - aby ułatwić sobie ich przyklejenie w goleniach oraz mechanizmie składania wykonałem otwory, w które włożyłem kawałek cienkiego drutu:


Póki co podwozie jest gołe, planuję jeszcze dodać przewody hamulcowe.


Wklejone podwozie:


Po przymierzeniu podwozia zorientowałem się, że jego geometria nie jest prawidłowa. Niestety cześć 19s, w której było ono osadzone była wcześniej wklejona i zalana klejem CA, wiec nie miałem już możliwości jej poprawienia. Podejrzewam, że wynika to z błędnej interpretacji zdania "19s łączeniem w kierunku przodu". Jak zaznaczyłem poniżej w komorze podwozia, w miejscu przyklejania wspomnianej części narysowana jest linia. Z racji tego, że szew na części 19s określa kierunek pochylenia goleni, a goleń w Fw-190 pochylona jest zarówno do przodu, jak i 'do środka' samolotu sensownym wydało mi się przyklejenie tej część pod kątem ok 45 stopni, zgodnie z zaznaczoną osią. Nie jestem jednak pewien czy błąd pojawił się na tym etapie, czy gdzieś wcześniej, ponieważ kąt podwozia patrząc od strony nosa był prawie prawidłowy - musiałem jedynie delikatnie odciągnąć golenie podczas klejenia, natomiast patrząc od boku opona powinna być dużo bliżej nosa.


Dokleiłem również ster kierunku oraz wysokości, oraz poprawiłem retusz statecznika pionowego. Na zdjęciach nadal nie wygląda to najlepiej, jednak na żywo nie rzuca się tak w oczy.


Wykonałem również owiewki na osłonie silnika.


Tak wygląda model gotowy na lakierownie:


Pozdrawiam

--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-05-19 19:07  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Tommy T.B. -dzięki, choć z tą apteką to przesada.

miroslaw - jestem pewien, że po zeszlifowaniu i pomalowaniu ich na nowo efekt byłby gorszy. Nie potrafię pomalować tak, aby farba nie odróżniała się znacząco od rastra. Myślałem żeby zrobić wash na zbiorniku, jednak w moim zdaniem zbyt mocno odznaczałby się na tle reszty zabrudzeń. Planuję jednak go delikatnie ubrudzić pigmentami pod koniec budowy. Pierścień na osłonie silnika już taki zostanie - nie chce za dużo kombinować, bo efekt może być gorszy niż jest teraz.

Po uwagach laszlika i rowina na sąsiednim forum dotyczących geometrii podwozie postanowiłem zaryzykować i za pomocą piłki zrobionej z żyletki naciąłem goleń wraz mosiężnym rdzeniem jak najbliżej powierzchni płata. Aby przypadkowo nie naciąć kartonu wokół wnęki zabezpieczyłem go 2 warstwami taśmy.


Fragment pozostały po wycięciu klina zmoczyłem, aby się łatwiej poddał i licząc na to, że podwozie nie popęka dogiąłem je na tyle ile to było możliwe, aby nie uszkodzić wcześniejszych spoin. Goleń doginałem dopóki zwilżony fragment nie wysechł, a następnie zalałem wszystko klejem CA tak aby powstała skorupa była w stanie utrzymać nowe położenie goleni. O dziwo klejony fragment nie wygląda tragicznie, a po delikatnym retuszu powinno być trochę lepiej.


W tym momencie patrząc od przodu kąt podwozia rozbiega się trochę z tym co jest przedstawione na rysunkach - golenie są wychylone do wewnątrz zbyt mocno. Patrząc z boku wychylenie wygląda na poprawne - oś kół wypada na poziomie łączenia osłony silnika z resztą kadłuba.



--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
07-06-19 19:21  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Witam ponownie

Wykonałem fotel - czekam na fototrawione klamry i wtedy dodam pasy:


Celownik:


Zespół śmigła:


Wiatrochron - element dość trudny przez podwójne szyby. Przy bocznych szybach powinienem użyć również od strony wewnętrznej cienkiej folii, jednak nie byłem w stanie jej przykleić na styk do ramek, tam abym był zadowolony - wybrałem mniejsze zło i zastosowałem trochę grubszą folie. Przyklejenie wiatrochronu do kadłuba tak aby dokładnie przylegał może być trudne - okna boczne nie mają dolnych ramek, wiec tego fragmentu nie będę mógł łapać co chwilę za pomocą kleju CA, ponieważ istnieje ryzyko zaparowania.


Limuzyna - najtrudniejszy element to dodatkowe szyby pancerne - instrukcja w żaden sposób nie podpowiada jak je prawidłowo skleić. część wewnętrzna i zewnętrzna mają różną szerokość i nie miałem pojęcia do której krawędzi wyrównać elementy. Owiewka to produkt AH - niestety jakość powierzchni nie jest najlepsza, kąpiel w lakierze bezbarwnym niewiele poprawiła jej przejrzystość.


Zabrałem się także za podwozie - to co wydawało mi się największą zaletą tego zestawu, czyli oddzielne kołpaki okazało się największą wadą. Odcięcie ich od formy było bardzo czasochłonne oraz 'brudne', a spasowanie jest dalekie od ideału. Uznałem, że powstałą szczelinę zaleję rzadką farbą w kolorze opon przed ich malowaniem.


Pozdrawiam

--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
19-06-19 15:50  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Dziękuję :)

Arkusze jak zawsze pokryłem nierozcieńczonym Caponem.

Pozdrawiam

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
06-07-19 21:16  Odp: [Relacja] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Witam w końcowej aktualizacji relacji :)

Tak jak wspomniałem wcześniej szczelinę pomiędzy felgą a oponą zalałem farbą, która następnie zmyłem jej nadmiar. Tak przygotowane koła pomalowałem aerografem, a następnie za pomocą pędzla pomalowałem felgi. Całość dodatkowo delikatnie ubrudziłem pigmentem.


Dodałem również przewody hamulcowe:


Po przyklejeniu kół do goleni ubrudziłem opony i osłony:


Z firmy Eaos wspomnianej przez Tomasza D. w jego relacji z budowy Bismarcka zamówiłem sprzączki do pasów. Jestem bardzo zadowolony z jakości wykonanej blachy.


Projektując blachę wzorowałem się głównie na dodatkach do modeli plastikowych. Wydaje mi się że sprzączki są trochę za duże ale wg mnie wygląda to lepiej niż pasy z wycinanki.


Pasy zamontowane w kabinie - aby nadać trochę dynamiki jeden z pasów przerzuciłem przez burtę.


Po zamontowaniu fotela przyszedł czas na montaż oszklenia. Mimo moich obaw nie miałem problemu z wklejeniem wiatrochronu.


Wykonałem również światła pozycyjne wraz z rurką Pitota:


Ostatnim etapem było przyklejenie śmigła, działek oraz reszty elementów z drutów/igieł.


Czas na galerie. Dotychczasowy brystol był za mały aby wypełnić cały kadr zatem kupując nowy postanowiłem zmienić kolor na jasnoszary. Model prawdopodobnie wyląduje na podstawce, jednak póki co szukam inspiracji jak powinna wyglądać.






Pozdrawiam

--


Odpowiedz na tę wiadomość 
 
08-07-19 17:49  Odp: [Relacja/Galeria] Focke-Wulf Fw-190 A-8/R8, AH, 3/2014
Kedzier 

Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 6


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 1

Mucha, zbin, Master Blaster, OSTOJA, marek1, Rafał Ż., Tommy T.B., Windus, stary - bardzo dziękuję. Cieszę się, że mimo kilku potknięć, oraz kilku poważniejszych błędów model nadal się podoba. Ale przynajmniej mam nad czym pracować przy następnym modelu.

QN - dziękuję. Starałem się ukryć linie jak tylko się da - w paru miejscach się udało. Niestety retusz jeszcze nie jest wystarczająco dobry. Zawsze staram się dodać coś od siebie, choć zazwyczaj w kabinie. Do takich wnęk (czy kabiny, czy silnika) jak w Twoim np Ki-84 jeszcze dłuuuuuga droga przede mną :)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2018