FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Wstawianie zdjęć na forum: tutoriale i miejsce na testy
Roboczy spis relacji: 1. OKRĘTY , 2. SAMOLOTY , 3...


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
12-07-18 17:12  [R] Brytyjski kuter HMS Fly 1763 [1:100, od podstaw]
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Witam,

"Szlachetne zdrowie..." jak pisał Janek K. (RODO:-))), które się chwilowo skończyło, każe mi iść "pod nóż", czy może trafniejsze będzie "pod tasak", więc chociaż zacznę relację, bo nie wiem kiedy wrócę do klejenia. Sam kadłub Fly'a jest malutki, bo 17-metrowy, ale wraz z drzewcami kuter miał 40 metrów długości. Oprócz planów w Muzeum w Greenwich ciężko jest znaleźć jakieś szczegółowe informacje. Plany i krótki opis jednostki jest w książce "Fast Sailing Ships" David'a MacGregor'a oraz w "Modelarstwie Okrętowym".

Standardowy szkielecik...


Poszycie poprzeczne wystające nad pokład, ponieważ do niego doklejane są części zamykające rufę...



... i poszycie podłużne...



To na razie tyle.

Pozdrawiam

--

Post zmieniony (12-07-18 17:25)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-08-18 10:30  Odp: [R] Brytyjski kuter HMS Fly 1763 [1:100, od podstaw]
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Witajcie,

Na "główny melanż" w szpitalu jeszcze muszę poczekać, ale pomiędzy jeżdżeniem do i ze szpitala, do i z poradni, podczas oczekiwania na kolejne wyniki i w przerwach we flirtowaniu z pielęgniarkami-studentkami-stażystkami udało mi się obkleić kadłub. Klepki to podwójny kartonik, czyli około 0,4 mm, naklejane na zakładkę. Przy stewach są zwężone, by ułożyły się na płasko na styk.

@SZKUTNIKu - dziobowa wręga jest wklejona pod kątem, dzięki czemu prawie wcale nie trzeba jej szlifować. Wklejona prostopadle do stępki wymagałaby zeszlifowania pod sporym kątem (pewnie ponad 45 st). A po co:-))))

Tak wygląda maleństwo:






Pozdrawiam
Tomek

--
"Na morzu jest różnorodność. Każda fala jest inna. A tutaj ciągle to samo. Domy i domy. To nie do wytrzymania." ("Czerwona trawa" - Boris Vian)

Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, HMS Speedy, Leudo vinacciere,
HMS Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad

W stoczni:, De Zeven Provincien, HMS "Fly"

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
12-09-18 20:32  Odp: [R] Brytyjski kuter HMS Fly 1763 [1:100, od podstaw]
Seahorse 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2
 

Witam po dłuższej przerwie.

Nie łatwe jest życie rekonwalescenta, ale na szczęście palców mi nie operowano, więc po 12 dniach nieróbstwa ustawiłem na pokładzie chyba wszystko, co trzeba...



Artyleria na sterburcie jest "schowana" a klapy ambrazur zamknięte, na bakburcie gotowa do salwy.
Do olinowania lawet użyłem nici UNI-Thread o grubości 6/0W (cokolwiek to znaczy).
Wszystkie elementy sklejone w standardzie (z wyjątkiem czarnych - te maluję w ramach ułatwiania sobie życia)

Groszóweczka dla wyobrażenia skali...


... i aktualny stan...





Pozdrawiam
Tomek

--
"Na morzu jest różnorodność. Każda fala jest inna. A tutaj ciągle to samo. Domy i domy. To nie do wytrzymania." ("Czerwona trawa" - Boris Vian)

Na morzu: Bounty, Saettia, Allege d'Arles, Muleta de Seixal, Grosse Jacht, HMS Speedy, Leudo vinacciere,
HMS Badger, Trabaccolo, Duyfken, Łódź z Gokstad

W stoczni:, De Zeven Provincien, HMS "Fly"

Odpowiedz na tę wiadomość 
 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2018