FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
18-08-15 21:35  [Technika] Impregnacja - dziwne pytanie amatora
Marinero   

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Nazywam się Marek i jestem kompletnym amatorem w dziedzinie jaką jest modelarstwo kartonowe. Nigdy w życiu nie miałem z tym styczności. Tematem zainteresowałem się niedawno poprzez mojego dziadka, który skleja drewniane modele okrętów. Zafascynowany tą sztuką postanowiłem, że spróbuję swych sił.

Jako swój pierwszy model wybrałem "Galeon Hind" od MM. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Po obejrzeniu paru zdjęć doszedłem do wniosku iż porwałem się z motyką na słońce. Nie mniej jednak daje mi to dodatkową motywację aby zabrać się za to najlepiej jak tylko będę mógł. Z zaciekawieniem przeglądam forum i czytam o wszelakich technikach wykorzystywanych w tej sztuce. Uzbrajam się w narzędzia i z niecierpliwością oczekuję przesyłki z modelem. Wybrałem kleje, przymierzam się do farb aby spróbować swoich sił w retuszu. Wybrałem specyfik, którym będę impregnował lecz męczy mnie strasznie jedna kwestia.

Wystarczy, że zaimpregnuje same arkusze, które są w zestawie czy też może należy impregnować arkusze wraz z naklejoną na nie tekturą/brystolem etc. ?

Podejrzewam, że jest to banalne pytanie lecz niestety nie doszukałem się konkretnej odpowiedzi bądź ją przeoczyłem lub też nie zrozumiałem tego co było napisane.