FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok bez stronicowania (rolka)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Widok z podziałem na strony: strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  => 
23-10-14 17:43  [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Modele wykonane: SMOK | RWD-4 i 5bis | SUM | SROKA | CZAPLA | PWS-54 | JASTRZĄB | PWS-10 | SLINGSBY |WILGA | WILK | JUNAK | WYŻEŁ | P.24 | RWD-22 | GACEK | An-2 | CWJ | WRONA | SKOCZEK | KOGUTEK | PWS-3 | KARAŚ | RWD-10 | PRZĄŚNICZKA | LEAPER | RWD-17 | TARPAN | PIPER | ŻUBR | ANBO | M2 | ISKIERKA | RWD-2 | FOKKER F.VII | SM-2 | KOMAR | JEŻYK | GIL | MUCHA ST. | KOBUZ | LIS | BOCIAN | BŻ-1 | RWD-6 | MEWA | ORLIK II | FOKA 4 | SZCZE-2 | ZLIN 42

Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"

Wielu autorów modeli stosuje "listki" by odwzorować skomplikowane zaokrąglone kształty:



Po dokładnym wycięciu, sklejeniu i wstępnym ukształtowaniu "listków":



Lekko dociskamy listki do płaskiej, równej ale śliskiej powierzchni:



Pomagając sobie igłą lub szpilką układamy prawidłowo "listki". Po ułożeniu "listków" należy nałożyć niewielką ilość kleju na ich "dziubki". Po wyschnięciu kleju "dziubki" już się "trzymają" razem a my pomału kleimy listek do listka (tu wymagana jest cierpliwość):


--

Post zmieniony (30-04-20 08:33)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
23-10-14 18:21  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
Kalafior 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 9
Galerie - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 5

Jak Ostoja zrobi dziubka to nie ma ... we wsi.
Twoja metoda jest niezła. Ale śmiem rzecz, że nie cierpliwość jest najważniejsza a precyzyjne wycięcie "klinów" między listkami. Bez tego to i wieczność nie wystarczy aby ładnie skleić taki dziubek.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
23-10-14 18:33  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
TRH 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 2
Galerie - 24


 - 5

Ja bym tu jeszcze dodał, że klej BCG do tego jest wręcz idealny, a przynajmniej moje doświadczenie tak mówi :)
Może ktoś ma ewentualnie inne doświadczenia z klejami w tym akurat elemencie?

--
Podkarpacka Inicjatywa Wielbicieli Kartonowych Obiektów
TRH Paper Models - facebook

Na warsztacie:
USS "Gambier Bay" (CVE-73)
MiG-29A

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
23-10-14 18:45  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
IJN Łukasz 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Ja zawsze miałem problem z retuszem wcięć pomiędzy listkami do momentu, w którym zacząłem impregnować karton.

--
Optymista myśli, że świat stoi do niego otworem,
Pesymista wie co to za otwór ...

P.s Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia a ludzie pierwotni na mchu jadali.

W stoczni: IJN Ise , IJN Hiei

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
23-10-14 19:34  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Nie mam żadnych problemów z retuszem. Od dawna stosuję swoją metodę.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
23-10-14 20:01  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
IJN Łukasz 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 1
Galerie - 16


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Tak, widzialem Twoj sposob i przyznam jest ok. Jednak dostac sie pedzelkiem w ta najwezsza czesc elementu nie brudzac druku jest dosc trudno. Dlatego warto impregnowac druk. Pozwala to na wytarcie ewentualnych " przeciekow" retuszu na wierzchnia czesc elementu.
Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z telefonu.

--
Optymista myśli, że świat stoi do niego otworem,
Pesymista wie co to za otwór ...

P.s Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia a ludzie pierwotni na mchu jadali.

W stoczni: IJN Ise , IJN Hiei

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-10-14 08:39  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
killy9999 



Na Forum:
Relacje z galerią - 14
Galerie - 1


 - 9

> Po wyschnięciu kleju "dziubki" już się "trzymają" razem a my pomału kleimy listek do listka

Może głupie pytanie, ale mógłbyś powiedzieć jak? Ja zazwyczaj na tym etapie nakładam dużo kleju od środka, poprawiam jeszcze listki jak coś się nie tak ułożyło... i tyle, czekam aż klej wyschnie. Lepiej nie umiem.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-10-14 09:05  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Wcale nie takie znowu głupie pytanie. Czasami listki mocno "prężą", można wtedy nakleić łatkę od środka na "dziubki" listków. Czasami naklejam. Nie mam niestety takiego zdjęcia.



Post zmieniony (30-04-20 08:43)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-10-14 10:53  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
THEO 

Na Forum:
Relacje w toku - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

Ostoja, Twoja metoda jest i wskazana i bardzo dobra ! Problem pojawi się w momencie
niewłaściwego spasowania ząbków. Często - gęsto są po prostu błednie rozrysowane, albo jest ich
za mało i trudno uzyskać kulistą powierzchnię. Twoje wykonanie zaś to mistrzostwo !!

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
24-10-14 12:08  Odp: [Technika] Jak sobie poradzić z "listkami".
MichalR 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 20
Galerie - 2


 - 5

To ja dorzucę jeszcze 3 drobiazgi: 1) listki , a raczej przerwy pomiędzy nimi, wycinam skalpelem (nożykiem) tak, by ostrze było skierowane do środka listka. Krawędź takiego listka jest trochę ścięta, co powoduje, że złożone listki bardziej pasują do siebie, powstaje gładsza powierzchnia, bez (lub z mniejszą) przerwy pomiędzy listkami. 2) po wycięciu listków kształtuje je od strony niezadrukowanej półokrągłą powierzchnią (mam kulkę przyspawaną do prętu) na gumce. Powstaje wypukła, półokrągła powierzchnia. 3) do sklejania listów od środka używam małych kawałków papieru gazetowego. Jest on bardzo cienki i ładnie formuje się na obłych powierzchniach. Smaruje powierzchnie, wkładam kawałek papieru, delikatnie dociskam do listków, znowu klej, kolejny kawałek i tak aż cała powierzchnia listków jest pokryta kawałkami papieru. Jednocześnie "ustawiam" listki, żeby postała ciągła i właściwa powierzchnia.
Udaje mi się w ten sposób sklejać takie powierzchnie na tyle dokładnie, że nie potrzeba już szlifowania, glutowania, szpachlowania itd. a po malowaniu aerografem rzadko widać listki.

--
Gotowe: ASU 85,Orzeł, Putiow-Garford, M113 A1, Type 94, SU-101, Ka-Mi Type 2

Odpowiedz na tę wiadomość 
 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Widok z podziałem na strony: strona 1 z 3Strony:  1  2  3  ->  =>