FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
01-03-14 12:24  [Technika] poszycie okrętów - problemy z oklejaniem (początkujący)
Kiebduj   

Witam Wszystkich.

Zakupiłem sobie stary model HMS "VANGUARD" z Małego modelarza.
Pierwszy w życiu karton a i w plastikach nie mam za bardzo doświadczenia. Słowem jestem zielony.
"To nie może być trudne"

Szkielet wyszedł mi całkiem nieźle. Popełniłem kilka małych błędów ale będę wiedział na przyszłość jak ich uniknąć. Jednak mam lekkie problemy z poszyciem kadłuba (na razie część podwodna).
Po pierwsze wyszła mi jedna OGROMNA szpara bo aż 3 milimetry przy łączeniu elementu dziobu i kolejnej łaty poszycia. Poza tym kilka mniejszych przy następnych warstwach. Zatrzymałem się po czwartym elemencie.

Czy macie jakieś porady? Jak wypełnić luki? Chciałbym uniknąć malowania całego poszycia. Myślałem żeby wypełnić lukę wikolem (mam też "klej introligatorski" firmy Dragon ale nie wiem czy po wyschnięciu będzie bezbarwny czy nie (nie było kleju szewskiego w Castoramie))

Czy macie jakieś porady jak przyklejać poszycie? Uniknąć podstawowych błędów?

Mam też nadzieję iż poszycie lini nawodnej nie musi pasować idealnie do lini podwodnej (najdzie na nią trochę) bo poszczególne elementy nie schodzą się u góry idealnie.

Będę zobowiązany za porady doświadczonych kolegów.

Pozdrawiam
Marcin