FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Wstawianie zdjęć na forum: tutoriale i miejsce na testy
Roboczy spis relacji: 1. OKRĘTY , 2. SAMOLOTY , 3...


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok bez stronicowania (rolka)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Widok z podziałem na strony: strona 6 z 7Strony:  <=  <-  3  4  5  6  7  -> 
02-02-14 13:06  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 11
 

Przed chwilą przeprowadziłem mały eksperyment z celuloidem, z którego są robione wszelkie usztywniacze do koszul. Celuloid ten jest grubszy, niż ten do oprawiania wszelkich prac. Wytłoczyłem małą kopułkę i okazało się, że jest znacznie sztywniejsza i bardziej przezroczysta, niż ta z celuloidu do oprawiania. W tym miejscu sprawdziło się moje wyświechtane powiedzenie, że są sytuacje, gdy śmietnik ,, modelarskim hipermarketem ,, jest, gdyż ten ścinek tego celuloidu znalazłem na śmietniku.

--
Pozdrawiam.
Andrzej K.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-02-14 13:26  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
MARIUSZ 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 16
Galerie - 9


 - 10

Grupa: ŁSM

Podejrzewam ( zupełnie teoretycznie),że dobrym materiałem mogą być po prostu bezbarwne butelki typu PET...

--
Pozdrawiam wszystkich ! MARIUSZ

Mam profil na FB.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-02-14 15:52  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
bogdii   

czy tym sposobem można wytłoczyć belkę świetlną do wozów strażackich w skali 1:25?

--
pozdrówka bogdii58

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-02-14 16:20  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 11
 

MARIUSZ. Do tej chwili eksperymentowałem domową suszarką a folie, jaką stosowałem, to była folia, stosowana do oprawiania prac oraz dzisiaj zastosowałem grubszą, stosowaną do usztywniania kołnierzyków koszul. Wszystko zadziałało.

Odnośnie butelek PET to będę z nimi eksperymentował po niedzieli, gdyż róznią się one grubością celuloidu. Zauważyłem, że z najgrubszego celuloidu wykonane są butelki z Pepsi o poj.2,5l.

bogddii.
Wszystko opisałem, więc musisz spróbować, a temperaturę wylatującego powietrza regulować szerokością zaklejek, na dyszy wydmuchiwanego powietrza.

--

Post zmieniony (02-02-14 16:22)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
13-10-14 09:25  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Poniżej link do strony gdzie jest podana instrukcja "krok po kroku" tłoczenia folii

http://www.ffscale.co.uk/f84h.htm



--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
15-10-14 18:33  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 11
 

I tutaj jest pytanie. Co jest łatwiejsze. Kopytko strugane z patyka, czy też znaną nam metodą ?

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
15-10-14 20:09  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Jak dla mnie "znana nam metoda" jest dużo prostsza niż struganie z patyka.

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-10-14 14:06  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
Lepic 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Z tego co zaobserwowałem to butelki PET można jedynie obkurczyć na kopytku.
Z rozciągnięciem tego tworzywa był spory problem.
Druga sprawa to ograniczona kurczliwość tego materiału (butelka zmniejszy się do określonej średnicy,
a potem już tylko "bulgocze" :)
Kabinę w moim He 111 jakoś udało się "wykurczyć" ale musiałem kopyto ustawić
idealnie osiowo w butelce i nagrzać do osiągnięcia średnicy krytycznej. Sporo zabawy.
Ostatnio zakupiłem kilka arkuszy folii do produkcji opakowań (0,5mm) i z tego tworzywa dopiero można "czarować".
Potrafi się to rozciągnąć nawet o 300% tylko trzeba uważać by nie przeholować z temperaturą.
Jak znajdę chwilkę to wstawię fotki kilku takich wytłoczek całego "dziobu" Heńka.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
16-10-14 23:32  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
PABLOS 

Na Forum:
Galerie - 23
 

A gdzie Kolega zakupił taką folię?
Pozdrawiam

--
PABLOS

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
17-10-14 07:52  Odp: [Technika] Tłoczenie folii na oszklenia kabin.
OSTOJA 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 39
Galerie - 11


 - 17

Czy folia 0,5 mm nie jest za gruba do naszych celów ???

--
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Widok z podziałem na strony: strona 6 z 7Strony:  <=  <-  3  4  5  6  7  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2018