FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Wstawianie zdjęć na forum: tutoriale i miejsce na testy
Roboczy spis relacji: 1. OKRĘTY , 2. SAMOLOTY , 3...


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok bez stronicowania (rolka)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Widok z podziałem na strony: strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
02-02-09 22:43  [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 11
 

Chcę zrobić półeczki pod modele z pleksiglasu na tzw. ,,kurzej stopce,, lecz problem tkwi w tym, że jak płytę z pleksiglasu, brzeszczotem do metalu tnę na krawędzi płyty meblowej ,to płyta pleksi pęka na obrzeżach.

Jak to zrobić fachowo ?
Jeżeli ten problem był poruszany na forum to prosze o namiary.

Pozdr.
Andrzej K.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-02-09 23:22  Odp: [Technika] Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
Emes 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3
 

OLFA produkuje specjalne noże do ciecia plexi tak jak szkła - wycinasz rowek i przełamujesz - naprawdę skuteczne! Do nabycia w Castoramie i sklepach dla plastyków - przynajmniej w Łodzi :-)

--
ŁSM

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
02-02-09 23:35  Odp: [Technika] Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
konradus 
satrapa ;>


 

Kliknij tu:
http://www.konradus.com/forum/list.php?f=1&filtr=3&wyd=0&search=pleks

--
Pozdrawiam,
konradus

Drogi Forumowiczu! :-) Czy uporządkowałeś swoje galerie i relacje? Czy ich tematy oznakowałeś odpowiednimi znacznikami? Czy zdjęcia są prawidłowo wyświetlane? Prędzej czy później zajrzę do Ciebie... ;-)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-02-09 08:55  Odp: [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
Andreas 



Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 5
Galerie - 5
 

A ja tnę na pilarce , tarcza piły z widiami , po przecięciu krawędz szlifuję papierem ściernym na twardym klocku najpierw 100 potem 150 i 200.Oczywiście w czasie cięcia na głowie okulary dla ochrony oczu bo opiłki niebezpieczne . Jeśli się nie ma pilarki to poszukać zakładu stolarskiego i tam prosić , choć nie wszędzie mogą się zgodzić bo może im to tępić piłę . ważne aby tarcza miała widie i dużo zębów , przeznaczona do cięcia płyt wiórowych , nie może być do drewna .
pozdrawiam Andrzej

Mężczyznę należy traktować jak kota : karmić go , przytulać , a na noc wypuszczać z domu ...

Post zmieniony (03-02-09 09:29)

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-02-09 09:39  Odp: [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
vwsmok 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 8


 - 1

Grupa: QWKAK

Jak dorabiałem szybkę do samochodu to ciąłem pleksi piłką do metalu.
Potem papiur ścierny i wyszło OK.
Ale jeśli masz długą krawędź to chyba trochę up....dliwa metoda ;-)

--
w budowie:
Oslabja 1:200 (Nawarin modyfikowany) ; Whippet; Nieuport
Galerie:
Citroen H czyli QWKAKowóz falisty || Renault-Mgiebrow || HMVS Cerberus (96%) || Dufaux C.2 || SPAD A.2 || Camel Karo || CWS T-1 || Luftwaffe - "bezswastycznie" || Fokker D.VII

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-02-09 14:25  Odp: [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 11
 

Ano właśnie...problem w tym, iż ja robiłem to samo i obrzeża gdzieniegdzie trochę pękały, być może wynika to z tego, że jest to płyta o grubości 2mm i jak ciąłem to trochę to drgało, mimo, iż na spodzie miałem podłożoną płytę meblową a na wierzchu przyciśnięte listwą.

Wielkie dzieki za wszelkie podpowiedzi i namiary.


Pozdr.
Andrzej K.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
03-02-09 15:38  Odp: [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
vwsmok 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 8


 - 1

Grupa: QWKAK

U mnie krawędzie nie pękały. Tylko wióry trzeba było zeszlifować.
Opiszę dokładnie.

Po pierwsze linia cięcia jak najbliżej krawędzi płyty, na której leży pleksi.
Po drugie piłowanie tylko w czasie "suwu w dół". Suw w górę - na pusto.

Nie wibruje, bo kiedy piłujesz to krawędź jest mocno podparta.
W dodatku wióry są tylko na dole więc cały czas wyraźnie widać gdzie się tnie.

Od góry nawet nie używałem żadnej listwy. Wystarczy ręka - UWAGA NA PALCE ;-)

--
w budowie:
Oslabja 1:200 (Nawarin modyfikowany) ; Whippet; Nieuport
Galerie:
Citroen H czyli QWKAKowóz falisty || Renault-Mgiebrow || HMVS Cerberus (96%) || Dufaux C.2 || SPAD A.2 || Camel Karo || CWS T-1 || Luftwaffe - "bezswastycznie" || Fokker D.VII

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-02-09 08:30  Odp: [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
Krakus 

Na Forum:
Galerie - 11
 

Wielkie dzięki vwsmok .

Wyjaśniłeś mi powód moich problemów, czyli ... jak ciąłem to brzeszczotem jechałem równo...góra-dół, i tu był mój błąd.

A teraz przyznam sie nieśmiało, że początkowo nie zwróciłem uwagi na brzeszczot i zęby jego były skierowane do góry, robiłem wszystko na opak.


Pozdr.
Andrzej K.

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-02-09 10:38  Odp: [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
PD 



Na Forum:
Galerie - 25
 

Witam

Jak duże będą te podstawki?
Dla mniejszych najlepszym rozwiązaniem byłoby (moim zdaniem) cięcie laserem CNC - krawędzie są gładkie - wymiary idealne - tak robią firmy.
Jedyny minus to koszt - zależny od czasu wypalania - godzina pracy maszyny to ok.160 zł brutto, czasem doliczany jest koszt przygotowania rysunków i "rozruchu"...
Mam pewne doświadczenie w tej materii, dlatego w razie potrzeby służę pomocą - np. na priv.

Pozdrawiam
PD

--
BYKOM STOP !
MODELmaniak.pl - strona wrocławskich modelarni

Odpowiedz na tę wiadomość 
 
04-02-09 11:41  Odp: [Technika] Półki na modele - Jak ciąć płytę z pleksiglasu ?
Cimek82   

A nie lepiej poprosić o przycięcie pleksi w firmie w której ją kupiłeś?? Zazwyczaj jeśli ktoś prowadzi sprzedaż, to posiada odpowiednie maszyny do obróbki materiału(cięcie, gięcie etc.) Co do samego cięcia, polecam wszelakiej maści wyrzynarki. Drobny brzeszczot do cięcia aluminium i najwyższe obroty, bez podcinania. Należy stosować mały nacisk w kierunku posuwu (to tak jakby wyrzynarka miała sama iść). Jeszcze jedno odpryskuje stara pleksa, nowe zazwyczaj są na tyle elastyczne że nie ma z tym problemu.

--
POMOCY !!!!!

Odpowiedz na tę wiadomość 
 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Widok z podziałem na strony: strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2016