FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Poprzednie wiadomości  |  Następne wiadomości 
 Strona 1 z 1 
08-12-08 18:42  [Galeria] Renault-Mgiebrow (WAK)
vwsmok 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 1
Galerie - 10


 - 2

Grupa: QWKAK

Kiedy w 1915 roku do Rosji dotarło 11 samochodów opancerzonych Renault uznano je za nieudane.
Ponieważ przedział bojowy był zupełnie nieosłonięty od góry żołnierze nazywali je "szufladami".
Jako że nie dawały dobrej ochrony załodze prawie zupełnie nie używano ich w akcjach bojowych (w niektórych jednostkach wożono nimi amunicję!).

Postanowiono samochody przebudować. Zadanie opracowania nowego nadwozia otrzymał sztabskapitan Władimir Awielewicz Mgiebrow, utalentowany oficer o szerokich zainteresowaniach (skonstruował granat na specjalnym trzonku wystrzeliwany przy pomocy zwykłego karabinu, pracował nad szkłem pancernym).
W swoim projekcie Mgiebrow wykorzystał fakt, że chłodnica w samochodach Renault stała za silnikiem. Jego samochód miał mocno nachylony pancerz z przodu kadłuba co znacznie zwiększało szansę na rykoszety. Mgiebrow w pierwszym projekcie przewidział dla tych samochodów trzyosobową wieżę bojową (dowódca i dwóch strzelców). Wieża była bardzo udana. Mogła się obracać o 360 stopni, a każdy z dwóch karabinów maszynowych Maxim miał pole ostrzału po 90 stopni. W sumie na dowolnym celu można było skupić ogień dwóch km-ów, a w dodatku właściwie nie było "martwych" stref.

Miała jednak wadę - ciężar. Ważyła prawie dwie tony. Kiedy wiosną 1916 roku przebudowane Renault wyjechały na próby okazało się, że samochody są bardzo przeciążone. Zadanie przekonstruowania uzbrojenia otrzymał kpt Bażanow (Mgiebrow zginął na froncie jesienią 1915).
W ten sposób powstała wieża z jednym km-em i "pożyczony" z Austina wariant dwuwieżowy.

--

w budowie:
Oslabja 1:200 (Nawarin modyfikowany) ; Whippet; Nieuport
Galerie:
Citroen H czyli QWKAKowóz falisty || Renault-Mgiebrow || HMVS Cerberus (96%) || Dufaux C.2 || SPAD A.2 || Camel Karo || CWS T-1 ||
Luftwaffe - "bezswastycznie" || Fokker D.VII, 15 Eskadra Myśliwska, 1920 r. || Sopwith Camel, Otto Kissenberth, Jasta 23 || AEC Dorchester, Libia 1941 r.

Post zmieniony (09-12-08 08:41)

 Odpowiedz na tę wiadomość  |  Tematy/Start  |  Wyświetlaj płasko   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Tematy Autor Odsłon Data
 [Galeria] Renault-Mgiebrow (WAK)  nowe
vwsmok 5474 08-12-08 18:42
 Odp: [Galeria] Renault-Mgiebrow  nowe
vwsmok 699 08-12-08 18:43
 Odp: [Galeria] Renault-Mgiebrow  nowe
vwsmok 603 08-12-08 18:44
 Odp: [Galeria] Renault-Mgiebrow  nowe
vwsmok 602 08-12-08 18:49
 Odp: [Galeria] Renault-Mgiebrow  nowe
vwsmok 578 08-12-08 18:59
 Odp: [Galeria] Renault-Mgiebrow  nowe
MARIUSZ 537 08-12-08 19:30
 Odp: [Galeria] Renault-Mgiebrow  nowe
messer 1041 08-12-08 19:43

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024