FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Poprzednie wiadomości  |  Następne wiadomości 
 Strona 1 z 2Strony:  1  2  -> 
20-12-07 22:24  Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Witam wszystkich,

Dzisiaj mi się oberwie po prezentacji tego co do tej pory wymodziłem, ale na usprawiedliwienie powiem ,że model też nie za bardzo chciał ze mną współpracować.
Po pierwsze w uwagach dotyczących budowy modelu jest wpis ,że poszycia nr 1 i 14 są za długie o 1 mm i należy je skrócić. No ja tego nie zrobiłem tylko sobie sprawdziłem je wstawiając tam wręgi. Prawie idealnie tam pasowały. Dla pewności zacząłem wycinać wręgi i poszycia sąsiednie i sprawdzałem ich spasowanie . No i tu zaczęły się schody. Wręgi sąsiadujące łącze ze sobą i szlifuje po obwodzie . W tym przypadku dla przykładu kiedy wręga nr14B już pasowała do swego poszycia to wręga sąsiadująca 15A jeszcze dużo wymagała szlifowania. Zacząłem sprawdzać tak kolejne wręgi i do przodu i do tyłu i załamałem ręce bo wszędzie spasowanie wręg było takie samo. Kiedy jedna była już gotowa ta sąsiadująca jeszcze nie. A wiadomo to źle wróżyło spasowaniu poszczególnych segmentów przy ostatecznym ich łączeniu. Nie mając za bardzo konceptu jak z tego wybrnąć zacząłem wycinać środki wręg tam gdzie to było zaznaczone żeby to zrobić np. na silnik(zielone pole).



O dziwo wszystko zaczęło pasować. Teraz rodzi się pytanie czy silnik będzie pasował , ale tym myślę zacznę się martwić później. Nie przewidziałem jednego, że po wycięciu w poszyciu i wręgach miejsca na silnik będzie mi trudno szlifować wręgi od czoła . Negatywnym objawem złego rozłożenia siły dociskowej przy szlifowaniu są szpary (czerwone strzałki). Myślę ,że silnik to częściowo zakryje, a jeśli nie to trochę szpachli też nie zaszkodzi.
Podsumowując wręgi w modelu są za duże i znacznie je trzeba było skracać po obwodzie. Co do poszyć 1 i 14 które powinno się skrócić na początku o 1 mm to ostatecznie skróciłem nawet więcej niż1mm poszycie nr1 i to też po linii krzywej za to poszycie nr14 zostało bez zmian.

KABINA

Może najpierw wstawię zdjęcia zrekonstruowanego Albatrosa ,żeby usprawiedliwić kilka swoich poczynań.



Moim zamiarem nie było całkowite przerobienie kabiny. Chciałem tylko trochę uplastycznić kabinę i to co wycinanka zawiera do tego co widać na tych zdjęciach. Co do retuszu. Tu pewnie mi się dostanie. Innej farbki niż pomarańczowa nie miałem. Nieraz mi się wydaje ,że dobrze pasuje ten kolor , a innym ,że to tragedia . Pasy są czerwone bo nie miałem różowego czyli takiego jak na zdjęciach wyżej. Poduszka w fotelu. No tutaj zastanawiałem się jak takie coś wykonać.



Po lewej jest pierwsza wersja czyli obcięte główki szpilek i wytłoczenia na kartonie dokonane długopisem. Po prawej wykorzystałem patent kolegi Mariusza. Na karton nałożyłem zdrowo dużo wikolu i położyłem jedną warstwę chusteczki higienicznej. Na to znowu sporo wikolu i następna warstwa chusteczki i tak jeszcze dwie warstwy (razem cztery)Guziczki wykonałem obciętą igłą 1,2mm. Drugie podejście też nie za bardzo mi się podobało bo wikol po wyschnięciu zmniejszył się więc płasko to tak wyglądało.Za trzecim razem po godzinie kiedy wikol był jeszcze świeży zalałem poduszkę glutem. I tak to teraz wygląda.



A tak wygląda kabina przed jej zabudowaniem:



Dodam tylko ,że tak jak Yeti w swojej relacji uprzedzał podłogę kabiny trzeba troszeczkę przerobić, skrócić po bokach ,żeby przeszła przez wręgę nr2B.
A tak teraz się prezentuje to co do tej pory mi się udało sklecić.



Tak jak uprzedzałem szału nie ma . No a teraz możecie szarpać i krytykować:);. Przyjmuję z pokorą.

Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 Odpowiedz na tę wiadomość  |  Tematy/Start  |  Wyświetlaj płasko   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

 Tematy Autor Odsłon Data
 [Relacja/Galeria] Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Partyzant 8752 14-12-07 22:26
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
stachooo 714 14-12-07 22:48
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Rafał Ż. 660 17-12-07 18:40
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Partyzant 699 20-12-07 22:24
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Partyzant 659 27-12-07 20:46
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Partyzant 715 01-01-08 20:24
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
k_natlenie 632 01-01-08 21:03
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Yeti 667 02-01-08 11:37
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Partyzant 662 02-01-08 13:43
 Odp: [Relacja]Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK  nowe
Partyzant 675 04-01-08 16:49

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024