FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
05-11-06 16:07  [Relacja/Galeria] Lublin R-VIII bis z CardPlane
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Witam!

Tak od dłuższego już czasu przymierzałem się do tego modelu.
Po rozgrzewce w postaci lechowego PWSa i Fokkera w końcu się zdecydowałem. Jak na razie nie żałuję. Model skleja się bardzo przyjemnie. Oto co do tej pory ulepiłem:

"burty" kadłuba na razie włożone "na sucho", wstępny retusz


rzut oka do wnętrza


ze zdjętą lewą burtą

Jak pisałem model póki co skleja się bez większych problemów. Jedyna "mina" na jaką wpadłem jest w instrukcji. Otóż autor zaleca montaż drążka sterowego do podłogi przed przyklejeniem wręg kadłuba. Tylko, że po przyklejeniu drążka nijak nie da się zmontować (mi się nie udało) wręg z podłużnicami kadłuba (przeszkadza ów drążek).
I jeszcze jedna ważna rzecz. Jak do tej pory model nie widział nożyczek! Jest to mój pierwszy model wycinany w całości (póki co hehe) skalpelem. Jak na razie rewelacja!!!
Na razie to tyle. Proszę o uwagi i konstruktywną krytykę.

--

Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???


Post zmieniony (26-02-09 16:18)

 
05-11-06 17:46  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
Matrix OST 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
Relacje z galerią - 5
Galerie - 5


 - 4

Jak narazie zdaje się wszystko równo sklejone. Oby tak dalej. 3mam kciuki

--
W realizacji:
Su-7 BM Mack Superliner
Ukończone:
Mig-17 PZL P-11.c Reszel Zamek Biskupi PWS-A Lublin R-XIII D AH-64A Apache Ford T

 
05-11-06 23:37  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Trochę dziś wieczorkiem podłubałem i oto efekty:

burty z "wyposażeniem


i na swoim (??) miejscu - ciągle "na sucho"

pozdrawiam

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
06-11-06 23:45  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Dzisiaj kabina pilota zyskała fotel, busolę i tylec karabinu. Niestety z fotela nie jestem zbyt zadowolony. Wyszedł brak doświadczenia w posługiwaniu się skalpelem przy wycinaniu cienkościennych elementów :) No ale kiedyś trzeba się przecież nauczyć :)


Tak więc wnętrze kabiny w pełnym wyposażeniu :)
Jak dobrze pójdzie to jutro zabiorę się za poszycie kadłuba.

pozdrawiam

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
10-11-06 14:30  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Witam!

Lublin doczekał się poszycia. Generalnie wszystko pasowało bez problemu. Jedynie miejsca montażu zastrzałów do kadłuba nie pokrywają cię (zdjęcie. 4). Pierścienie "wieżyczki" strzelca są odrobinę zbyt długie (tak ok.1-2mm). Jednak nie był to większy problem. Osłonę kabiny pilota wykonałem ruchomą wg. propozycji autora. Na zdjęciu 1 zamknięta na zdjęciu 2 otwarta. Przesuwa się trochę topornie ale działa :)




pozdrawiam

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
13-11-06 23:26  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Prace nad Lublinem trwają. Dzisiaj udało mi się zmontować (częściowo) przednią część kadłuba. Wygląda to tak:


a tak wygląda cały kadłub (przednia część założona "na sucho":


Aha, poprawiłem też osłonę kabiny pilota. Teraz bardziej przylega do kadłuba. Miałem wrażenie, że wcześniej za bardzo odstawała.
Wychodzi z tego niezły bydlak :)

pozdrawiam

--

Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???


Post zmieniony (13-11-06 23:28)

 
15-11-06 10:37  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
Lech 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 1
 

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


Bardzo mi się podoba ( i wcale nie dlatego, że to CardPlane). Małe ostrzeżenie: rysunki pokazujące montaż wlotów powietrza z przodu (u dołu) kadłuba są mało "komunikatywne". Części 49 powinny wystawać z kadłuba na ok. 0,8 mmm (od linii namalowanych na tych częściach)
Lech

 
19-11-06 23:17  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

Prace nad Lublinem trwają...
... oto co udało mi się zrobić przez ostatnie dni


Przód kadłuba przyklejony już na stałe - całkiem nieźle to wyszło. Niezadowolony jestem natomiast z rur wydechowych. Niestety nie potrafiłem ich przykleić tak żeby były w jednej linii (bo chyba tak powinny być). Jak tak teraz na to patrzę to myślę, że mogłem trochę lepiej pokombinować...

Ponadto przeglądając fotki Lublina w książce "Polskie konstrukcje lotnicze" A. Glassa dopatrzyłem się, że wycięcia na "schodki" do kabiny są po prawej stronie samolotu, a nie jak zaprojektował autor po lewej. Jest to zdjęcie dokładnie tej samej osiemsetjedynki.
Na innych zdjęciach, a także na rzutach samolotu widać natomiast po lewej stronie kadłuba drabinkę służącą najprawdopodobniej do "wdrapywania się" do wnętrza tego potwora. Drabinka ta wygląda na "niedemontowalną".
Taki drobny szczegół ale zawsze...
Oczywiście ja z tego powodu nie porzucę budowy modelu tego pięknego samolotu.

pozdrawiam

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
20-11-06 14:30  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
siennia 



Na Forum:
Relacje z galerią - 4
Galerie - 5


 - 2

W tym miejscu instrukcji jest napisane:
"[...] i możemy uznać, że kadłub jest gotowy." A w moim wykonaniu wygląda to tak:



Generalnie mogło być lepiej ale nie jest źle. Wszystko pasowało, a ewentualne błędy to ewidentna wina braku wprawy modelarza ;)

pozdrawiam

--
Ukończone:
Fokker E.III <> Avia S-199 <> PWS-50 <> Avia B 534 <> Lublin R-VIII bis <> PZL-P11C <> A6M2 Zero <> Fokker Dr.1
Pod nożem: ???

 
20-11-06 19:11  Re: [Relacja] Lublin R-VIII bis z CardPlane
Lech 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Galerie - 1
 

Wydawnictwo: 
Zapowiedzi i nowości


O drabinkach i stopniach: drabinki z lewej strony są na 100% w wersjach lądowych oraz na rysunku ofertowym wytwórni w wersji "wodnej". Na żadnej fotografii wersji "wodnej" drabinki się nie dopatrzyłem (co wcale nie oznacza, że ich nie było - fotografie mam marnej jakości) . Natomiast na fotografii w PKL A. Glassa rzeczywiście widac stopnie z prawej strony, a na fotografii w książce A. Morgały samolotu z numerem 802 "jakby" widac stopnie z lewej strony. Na fotografii w tej samej książce samolotu z numerem 803 trudno dojrzec stopnie z prawej strony ... Nie wiem jak było w poszczególnych egzemlarzach, ale samolot z numerem 801 miał stopnie z prawej strony, a mój model ich nie ma ...
Lech

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024