FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok rozszerzony (50 postów/stronę)  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 
03-09-06 11:20  [Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Postanowiłem założyć część drugą relacji. Poprzedni wątek ma już dość dużo zdjęć i podejrzewam, że się może już trochę za długo otwierać. Dlatego otwieram część drugą, a tu link do części pierwszej GAZ 69M część I .

Dziś będzie krótko. Jak to złożyłem przednią część wanny i upewniłem się co do finalnego kształtu tej części jak i jej połączenia z już istniejącym przedziałem „pasażerskim”.

RELACJA
Tak wygląda przednia część wanny kadłuba

Jak widać pociąłem ją na elementy składowe i nie dlatego że było łatwiej, ale ze względu na widoczny błąd w liniach załamania poszczególnych płaszczyzn. Dokładnie chodzi o tę na dole w kształcie wąskiego prostokąta.

Nowe linie wytrasowałem przymierzając środkowy tunel i widoczne boki.
A tak wygląda przymiarka, niemal że całości.



UWAGI I WSKAZÓWKI
Zastrzeżenia mam trochę do czytelności instrukcji w kwestii schodkowego ustawienia podłogi. No ale to jest uwaga natury czysto subiektywnej.
Inna sprawa iż np. linie zagięcia podłogi są w dolnej części nieprawidłowe i wypadają pod kątem który wynika z kształtu ścianek tunelu i ścianek bocznych.
Wymaga to więc pasowania wielu elementów ze sobą równocześnie i czasami zmiany kolejności ich sklejania.

--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (04-09-07 11:59)

 
08-10-06 21:45  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Czas na dalszą część relacji. Czyli jak to co pisałem poprzednio wyszło w praniu. Pokarzę w niej kilka błędów raczej wynikających z przyjętej koncepcji budowy i może trochę z ręcznego kreślenia oraz moich niedoskonałości warsztatowych. Ogólnie słyszałem dwie bardzo pochlebne opinie o tym modelu więc biorę winę za błędy na siebie lub na barki słabej pamięci osób które kiedyś go sklejały ;-) . Zdjęć będzie sporo.

RELACJA
Na początek widok ogólny tego co już zmontowałem. Drzwi od strony kierowcy są założone luzem w celu odpowiedniej orientacji podłogi.



i rzut okiem do środka przez "uchylone drzwi"



na pierwszy rzut oka wygląda, że jest ok.
Niestety tak nie jest :-? .
Podłoga przedziału pasażera nie wyszła mi równolegle. Uskok raz że musiałem spłycić to jeszcze wyszedł w trapez.



Nastąpiło to na skutek skosowania podłogi, a to jak przypuszczam na skutek złego przebiegu linii pokrywy tunelu. Musiałem ją wyrównać, ale jak się okazuje na dodatek trzeba ją było wyżej podciąć. Dołożyć do tego mogło swoje pięć groszy również rozcinanie jej na części składowe, ale boki tuneli nie pasowały do linii zagięcia. Kiedy próbowałem to wszystko spasować w całości trzymając w kilku punktach na raz to mało mnie krew nie zalała bo ciągle gdzieś coś uciekało, a to się przesunęło istna makabra :evil: .
Spowodowało to decyzje o odcięciu części podłogi i składania po kawałku z wzajemnym pasowaniem.





Z drugiej strony od kierowcy jest nie lepiej. Wyciąłem kawałek podłogi po linii środkowej belki by wpasować go po montażu bocznych drzwi.




Uskok podłogi z tej strony również jest skopany, ponieważ ma nieprawidłowo wyrysowany pasek który trzeba powyginać w "S" i jeszcze dodatkowo pod kątem. Przeciąłem go i podciąłem na łuku by można to było prawidłowo skleić.




Na koniec jeszcze na dokładkę drzwi mają za ostry kąt. Pasowałem je dokładnie, ale żałuje teraz że nie skleiłem ich po wklejeniu podłogi. Sądziłem że są dobrze spasowane tym bardziej że nie miałem żadnych wpadek z pierwszymi drzwiami wykonanymi tą samą metodą.



A tak wyglądają drzwi zrobione kilka dni wcześniej i lekko zwaloryzowane. Przed pokryciem lakierem bo nie wiem jak wpłynie na wygląd końcowy i nie są do końca wyretuszowane.

Z zewnątrz.


i od środka


no i jeszcze widok z góry


UWAGI I WSKZÓWKI
No cóż podejrzewam, że większość błędów wynika z przyjętej metody sklejania. Czyli rozbijania siatek na części pierwsze. Jest kilka ewidentnych błędów w wyrysowaniu, aczkolwiek opracowanie nie jest złe, szczególnie jak na swoje lata.
Żeby nie było, że ja to wykonuje bezbłędnie to widać tu zarówno krawędź pokrywy którą pasowałem jak i pofalowaną linie co jest ewidentnie moim błędem. Pociesza mnie to, że i tak tego nie widać i nie ma wpływu na dalsze pasowanie


Wstrzymałem się na razie z wykonaniem i łączeniem reszty elementów do momentu wykonania przodu kadłuba, który musi pasować do tej już istniejącej części.
I to jest w tym modelu najbardziej dla mnie meczące że nie można znaleźć w trudnych miejscach projektu punktu odniesienia :-? .

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (09-10-06 14:07)

 
10-10-06 18:33  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Kris 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
 

" i rzut okiem przez uchylone drzwi"

nie wiem czy zdajesz sobei sprawe że "uchyliłeś" ściane boczną razem z drzwiami. W gazie 69 drzwi od kierowcy są malutkie wpasowane w sciane boczną a od strony pasażera są duuuużo większe i są same w sobie ścianą boczną .

mam nadzieje że rozumiesz mój bełkot :)

w razie pytań polecdam się , gaza 69 w orginale znam bardzo dobrze , od podszewki.

 
10-10-06 20:22  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
butterfly222   

fajnie wychodzi ci ten gazik bede bacznie ogladac owa relacje

 
11-10-06 10:24  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Kris, rozumiem jak najbardziej i dlatego zastosowałem cudzysłów ; -)
Widziałem sporo różnych zdjęć tego samochodu w różnych wersjach i gdyby chcieć zrobić z niego prawdziwy model, a nie taki przybliżony jak w MM to trzeba by naprawdę sporo się w nim narobić. Ja potraktowałem go na luzie. Tak wiec wszelkie odchyłki od założonego przez projektanta porządku sklejania i wykonania części są moją wariacją na temat.

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
11-10-06 16:05  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Kuba G. 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

Czyli zostawisz już tak te "drzwi"?

--
Tygrys i Halny

 
11-10-06 16:16  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

Kuba G. zależy co masz na myśli.
Napis "uchylone drzwi" w relacji czy ich wykonanie, a może powstała szparę przy słupku?

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 
01-11-06 20:12  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
gaz 69   

Kurcze naprawde niezła robota. Podziwiam was!! Ja mam takie prawdziwego i musze przyznać że model jest naprawde bardzo dobry!! Mam tylko jedna uwage która zauważyłem, te przetłoczenia na schowkach wzdłuż burt są wypukłe a nie wklęsłe! Zarówno te na bokach jak i te na górze.
Z reszta zapraszam na moja "strone" tam jest troche zdjęć które może bedą w stanie rozwiać jakieś wątpliowści.

 
14-12-06 10:12  Re: [C.D. Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
Za wiele ostatnio nie powstało, a i te zdjęcia obrazują stan z przed kilku tygodni. Będzie na razie mały przestój w relacji bo zaangażowałem się w konkurs na forum www.sklejmy.com i chciałbym się na czas wyrobić.

RELACJA
Nie specjalnie jest co pisać. Wszystko raczej pasowało, może poza jedną wstawka którą sztukowałem bo była za mała.
Wszystko zobrazują zdjęcia. A i jeszcze jedno napis na masce próbowałem wytłoczyć i nawet całkiem to wyglądało tylko później przesadziłem z retuszem pastelami.





Dalsze postępy będą, ale gdzieś pod koniec lutego


PS. gaz 69 podaj może jakiś bezpośredni adres do zdjęć o których wspominałeś.


--

4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.


Post zmieniony (14-12-06 10:14)

 
20-12-08 13:21  Odp: [Relacja] Samochód terenowy GAZ 69M [część II]
Piterski 



Na Forum:
Relacje w toku - 9
Relacje z galerią - 1


 - 1

POGADUCHY
No to wypada mi Was znowu powitać ;-) w mojej relacji.
Dużo wody w Wiśle upłynęło coś tam ciągle dłubałem aczkolwiek nie koniecznie przy tym modelu ale i on doczekał się w końcu powrotu na warsztat.
Jako, że prawdopodobnie nie uda mi się nic więcej pokazać do końca roku.
Więc chciałem Wam wszystkim życzyć Wesołych, Pogodnych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku

Przejdźmy teraz do relacji.

RELACJA
Zabrałem się za koła bo tak czułem że trochę się z nimi może zejść i tak przy okazji zawsze to jakaś odmiana :-)
Budowa kół jest generalnie bardzo prosta ot jak na tym poglądowym rysunku. W ramach tej aktualizacji skupiamy się tylko na zaznaczonych elementach.



Pierwszym moim krokiem było ujednolicenie szerokości pasków 32 i 32c dla wszystkich kół.
Teraz wyciąłem pierścień 32d (w moim przypadku najlepiej zrobić to po zewnętrznej stronie obrysu) i cześć 32e. na rysunku wygląda jak dwa stożki a jest to niepełny pierścień nacięty po środku i zagięty przy jednoczesnym zwijaniu. Pokażę go przy okazji koła zapasowego bo wszystkie inne już skleiłem.
Podobnie są zaprojektowanie boki opon części 32a. pikanterii dodaje temu próba ich wyoblania.
Sklejam więc "felgę" i na niej dopiero mocuje czyli oklejam brzeg opony z jednej i drugiej strony. Ten biały pas to nie pasek ozdobny, tak się w tym projekcie oznacza linię do zaginania/nacinania, to jest to miejsce pomiędzy nimi :-))



A teraz spróbowałem wkleić bieżnię gumy 32 i niespodzianka :-/ jest za szeroka.
Z rysunku i konstrukcji widać iż to niemożliwe by błąd był w projekcie, przypuszczam iż to właśnie wyoblanie boczków zrobiło swoje.
Cóż było robić. Rozciąłem felgę, za pomocą żyletki, na pół i teraz mogłem z jednej strony wkleić bieżnie.



Teraz by to złożyć prawidłowo potrzebowałem dorobić, niezbędny dla zachowania geometrii, pierścień prowadzący. Koniecznie nie można go pominąć jeśli koło ma być proste, a nie koślawe.



Całego koła okazuje się nie sfotografowałem :-[ ale nic straconego nadrobię to przy następnej aktualizacji i postaram się pokazać te wszystkie zmarszczki i nierówności od tej zabawy w wyoblanie bo tak "pięknie" jak na zdjęciu to nie wygląda.

Do tej pory po przeszło 15h mam sklejone dwa kompletne koła i wszystkie felgi ... mało chorobcia mało :-<

UWAGI I WSKAZÓWKI
Jak można się domyślić już z przebiegu mojej dotychczasowej relacji musiałem co nieco przycinać. Raz o grubość linii obrysu innym razem więcej. Najwięcej na obwodzie opony. Właściwiej z tego wynikła właśnie taka nie inna kolejność sklejania tego elementu. Postaram się może co nieco więcej pokazać w trakcie dalszych prac.

CDN...

--
4976342
Na tapecie: GAZ 69M; PGM-17.

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 5Strony:  1  2  3  4  5  ->  => 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024